Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset pesee itseään jatkuvasti?

Vierailija
16.07.2020 |

https://www.iltalehti.fi/asumisartikkelit/a/0dee1138-b7ee-4119-896b-dc7…

Tuossakin ihmiset ekana ihmettelee, missä tyyppi peseytyy? Kuitenkin ihmiset tekee paljolti siistiä sisätyötä. Ymmärrän jos tekee jotain raskasta ja hikistä työtä.

Itse olen toimistossa töissä ja käyn suihkussa kerran viikossa.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunnan harrastaminen on mulla suurin syy päivittäiseen suihkuun.

Vierailija
2/45 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset todellakin tuntuu viihtyvän paljon pesutiloissa, tullut tässä seinänaapureita eri asunnoissa pakosta paperiseinien läpi kuulleena huomioitua. Jotkut tuntuu kuluttavan siellä jopa puolet ajastaan, ehkä nukkuvatkin siellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan pestä kasvot, kainalot ja alapään päivittäin. Helpointa ja nopeinta suihkussa.

Vierailija
4/45 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettemme haisisi. Kokeile joskus.

Vierailija
5/45 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi saakeli. Kerran viikossa?!

Vierailija
6/45 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme ollet vapaa-ajan asunnolla maalla neljä kuukautta. Sauna lämpiää joka ilta, joskus kahdesti päivässä. Ihanaa olla puhdas!

Vierailija
7/45 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on piinallisen hyvä hajuaisti, joten arvostan puhtautta ja siisteyttä.

Käyn tietenkin suihkussa vähintään kerran päivässä ja käytän puhtaita vaatteita.

Kaikki eivät todellakaan tee niin, joten turhan monet suomalaiset haisevat lialle, hielle, talille, tupakalle tai alkoholille.

Vierailija
8/45 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yök, kyllä käy aloittajan työkavereita sääliksi.

Vierailija
9/45 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän on usein. Itse käyn saunassa noin 2 viikon välein, ei suihkussakaan muulloin. Asun sentään omistamassani  ok talossa jossa mm. sauna .

Vierailija
10/45 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä poljen (kesäisin) työmatkat  eli 15 km päivässä, en silti käy suihkussa kuin 1 kerran viikossa (alapään pesen päivittäin)

Vierailija
11/45 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri ihmisillä talirauhaset toimii ihan eri tavalla, hormonitoiminta vaikuttaa. Mulla on aina ollut rasvoittuva iho ja päänahka, hiukset on ihan pakko pestä päivittäin. Sain tämän ihon rasvoittumisen kuriin kun käytin tiettyjä e-pillereitä ja silloin olisin voinut olla useampia päiviä ilman suihkua. Harmi vaan että nuo e-pillerit piti lopettaa kun niistä tuli kurjia sivuoireita. Muutenkin toiset hikoilee enemmän kuin toiset. Miehelläni on kasvot hiestä märät kun on hellettä, itsellä ei taas koskaan näkyviä hikipisaroita iholla. 

Vierailija
12/45 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka en hikoilisikaan näkyvästi, en tunne oloani raikkaaksi jos en käy suihkussa aamuisin. En voisi laittaa puhtaita vaatteita pesemättömälle iholle, ja tuntisin oloni tunkkaiseksi koko päivän.

Vierailija
13/45 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi ilmaston kannalta parempaa, jos ihmiset alkaisivat polttamaan säännöllisesti tupakkaa, kuin käymään sitä yhtäkään ylimääräistä kertaa suihkussa tuhlaamassa energialla lämmitettyä ja puhdasta vettä uudelleen puhdistettavaksi.

Vierailija
14/45 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä ei paljoa suihkuttelut ja pesut auta, kun töissä iskee ne hikiset haalarit päälle ja siinä haisee hikipaska ihan väkisinkin ellei kyllästä kainaloitaan jollain dödöllä ja sitten siitäkin valitetaan. Hienostuneelle luonnosta vieraantuneelle nykyihmiselle ei koskaan mikään ole hyvin.

Vierailija
15/45 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut että ihmisillä on aivan erilaiset hajuaistit, joillain hyvin tarkka ja jotkut eivät haista juuri mitään. Nuo kerran viikossa suihkussa käyvät ovat juuri niitä jotka haisevat pahalle eivätkä sitä itse ollenkaan haista. Oma isäni on näitä jotka haisevat, hän ei usein ruoastakaan tiedä mitä syö kun ei hajuaisti toimi, esim. tonnikalakastiketta syödessään luuli syövänsä kanakastiketta. Kyllähän noiden eron haistaa heti jos nenä toimii. 

Vierailija
16/45 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyypillistä Porvoossa.

Vierailija
17/45 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eri ihmisillä talirauhaset toimii ihan eri tavalla, hormonitoiminta vaikuttaa. Mulla on aina ollut rasvoittuva iho ja päänahka, hiukset on ihan pakko pestä päivittäin. Sain tämän ihon rasvoittumisen kuriin kun käytin tiettyjä e-pillereitä ja silloin olisin voinut olla useampia päiviä ilman suihkua. Harmi vaan että nuo e-pillerit piti lopettaa kun niistä tuli kurjia sivuoireita. Muutenkin toiset hikoilee enemmän kuin toiset. Miehelläni on kasvot hiestä märät kun on hellettä, itsellä ei taas koskaan näkyviä hikipisaroita iholla. 

Syöpähoitojen jälkeen en hikoile eikä hikeni haise millekään, mutta siitä huolimatta käyn suihkussa joka päivä. 

Tietenkin.

Vierailija
18/45 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on piinallisen hyvä hajuaisti, joten arvostan puhtautta ja siisteyttä.

Käyn tietenkin suihkussa vähintään kerran päivässä ja käytän puhtaita vaatteita.

Kaikki eivät todellakaan tee niin, joten turhan monet suomalaiset haisevat lialle, hielle, talille, tupakalle tai alkoholille.

Eli yhdistät peseytymättömyyden automaattisesti alkoholistiin?

Voin kertoa, että itse olen työni puolesta asemassa, jossa on oltava edustava, enkä käy kuin 1 viikossa pesulla. Sinä, eikä kukaan huomaisi yhtään mitään. Aina ihmiset ovat yllättyneitä, kun kerron peseytyväni vain kerran viikkoon, nuuhkivat tukkaani jne..

Olin ennen kaltaisesi, joka hinkkasi ihoa ja vaatteitaa kokoajan. En muista mitä tapauhtui ja miksi lopetin peseytymisen, mutta sen huomasin, että KUKAAN muu ei haista sitä, oletko käynyt suihkussa tänään vai eilen, ellet ole pyörinyt jossain jätöksissä.

Vierailija
19/45 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä poljen (kesäisin) työmatkat  eli 15 km päivässä, en silti käy suihkussa kuin 1 kerran viikossa (alapään pesen päivittäin)

Minä juoksen n. 50 kilometriä viikossa. Lisäksi teen lihaskuntokotijumpan kahdesti. Kyllä inhottaisi mennä nukkumaan ilman suihkua.

Vierailija
20/45 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi ilmaston kannalta parempaa, jos ihmiset alkaisivat polttamaan säännöllisesti tupakkaa, kuin käymään sitä yhtäkään ylimääräistä kertaa suihkussa tuhlaamassa energialla lämmitettyä ja puhdasta vettä uudelleen puhdistettavaksi.

Määrittele "ylimääräinen" kerta suihkussa? Suurin osa aikuisista ihmisistä on hajuhaitta ympäristölleen jos ei pese vähintäänkin kriittisimpiä paikkojaan päivittäin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kolme