Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pankin vaihto osuuspankista nordeaan?

aapee.
16.07.2020 |

Olen ollut koko ikäni osuuspankin asiakas. Op on ollut aina nihkeä mitä tulee esim. asuntolainoihin ja luottokorttia eivät myönnä minulle ollenkaan. Tällä hetkellä esim. asuntolaina ei ole suunnitteilla, joten sinänsä ei sillä väliä. Op on nyt pääpankkina ja sinne tulee palkka ym. Verkkopankki on selkeä ja kuukausimaksut kohtuulliset, minulla on op:ssa monta tiliä.

Nordeassa minulla on nyt yksi tili ja siihen debit/credit-kortti, eli nordea kyllä myönsi minulle luottokortin. Ihan tämän takia olen harkinnut vaihtoa nordeaan. Tällä hetkellä nordea ei ole veloittanut asiakkuudestani mitään? En oikein edes tiedä mikä asiakas olen siellä, mutta en ilmeisesti enää ainakaan check-in, koska olen yli 28v. Saako nordeaan avattua useampia tilejä ilman erillistä maksua? Mikä muu nordeassa on hyvää ja mikä huonoa?

S-pankkia en halua koska sinnekkään en selvästi ole tarpeeksi rahakas asiakas, kun ei sitä luottokorttia sinnekkään irtoa :D Haluaisin nyt keskittää pankkiasiat vain yhteen pankkiin, tällä hetkellä minulla on nämä kaikki kolme...

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että sinä olet pankille huono asiakas. Ongelma korjautuu siten, että hoidat talousasiasi ja tulonhankintasi paremmin, ei siten että arvot pankkien välillä ja kyselet nettifoorumeilla.

Vierailija
2/10 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä, että sinä olet pankille huono asiakas. Ongelma korjautuu siten, että hoidat talousasiasi ja tulonhankintasi paremmin, ei siten että arvot pankkien välillä ja kyselet nettifoorumeilla.

Eli kaikki sairaat ym. voi olla vaan ilman pankkia tai ainakaan ei saa vertailla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että paras vaihtoehto on säilyttää roposia patjan alla.

Vierailija
4/10 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama harkinnassa. Kävi kyllä aikoinaan niin, että Nordea ei tarjonnut tarpeeksi lainaa, niin täytyi siirtyä op:lle. Siihen aikaan Nordea profiloitui enemmän yrityspankiksi.

Siirtyminen op:lle oli iso virhe. Myönsivät liikaa lainaa, kiristivät lainaehtoja (siis pakottivat ottamaan kiinteäkorkoisen, ja kun vaihdoin, pakottivat ottamaan kattoturvan. "On otettava", sanoivat. Rahaston hoidosta eivät tiedä mitään, mutta myyvät ahkeraan jotain maltillista rahastoa. Pankkipalvelut konttorissa on kuin suoraan 60-luvulta, jonotellaan jonossa (vuoronumeroita ei ole), asiakaspalvelijoita yksi ja 10 jonossa, kun yhden asiointi saattaa kestää 15 minuuttia.

Op on myynyt itsensä olemalla joku kansanläheinen maalaisoankki, joka tarjoaa kuitenkin suuren pankin edut. Näin ei ole, asiakkaita huiputetaan ihan tietoisesti.

Vierailija
5/10 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Op ja Nordea tulevat ensimmäisinä mieleen, kun mietin viimeaikojen uutisia pankkiongelmista. Noihin kumpaankaan en mielelläni kyllä olisi missään suhteessa.

Vierailija
6/10 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa jos et saa luottokorttia.

Minun palkkatulot on vain 1400e/kk ja myönsivät samantien 2000e luottokortin. (Tuo oli minimi)

Vierailija
7/10 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse taas vaihdoin Nordeasta pois. Niin surkea asiakaspalvelu...

Vierailija
8/10 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outoa jos et saa luottokorttia.

Minun palkkatulot on vain 1400e/kk ja myönsivät samantien 2000e luottokortin. (Tuo oli minimi)

No kuule niin on minustakin! Työpaikka ei ole vakituinen niin kuulemma se este. Vaikka töissä olen koko ajan. Opiskelijana kyllä sain op:sta luottokortin, olen vaan joskus matkan varrella luopunut siitä. Ei olisi varmaan pitänyt.

Vierailija
9/10 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Löysin tämän keskustelun äsken. Meillä on sama tilanne, pankin vaihto koko perheellä. Kyseeseen ei tule mikään näistä; nordea, osuuspankki tai danske.

Jotenka nostan ylös tämän ketjun, - että mites säästöpankki, kokemuksia? Tai jokin muu.. aktia?

Ja löysitkö Ap uuden, paremman paikan kierrättää rahojasi?

Vierailija
10/10 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nordea on mokaillut kohdallani pari kertaa, mutta kuitenkin olen sieltä hyvää palvelua saanut. Lopetin asiakkuuden Osuuspankkiin kokonaan vuosi sitten.

Alun perin siirryin Nordeaan, kun osuuspankki ei antanut lainaa. Nordean mobiilipankki on huippu. Samoin asiakaspalvelu puhelimessa. Tiskillä asiointi on hidasta, mutta eipä siellä tarvi kuin joskus erityistapauksissa käydä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yksi