Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei ehdi lomailla samaan aikaan kanssani

Vierailija
16.07.2020 |

Maaliskuusta asti on ollut tiedossa, että lomailen heinäkuun. Mies sanoi järkkäävänsä omat lomansa samaan aikaan. Pääsikin muutamaksi päiväksi mökille (passattavakseni.) Sitten pitikin tulla kotiin ja yhtäkkiä miehellä onkin töitä vaikka alun perin meidän piti pystyä lomailemaan vielä yhdessä. Olin just haaveillut että mentäisiin edes yhdeksi yökai johonkin hotelliin, että saisin valmista aamiaista eikä tarvitsisi itse stressata ruuista, viihtyvyydestä yms siivoamisesta. Yhdeksi yöksi vaan edes johonkin lähelle.

Nyt hänen harrastusporukastaan soitettiin, että olisi parin päivän kotimaanreissu hotelliyöpymisineen tiedossa, ja nyt miehellä sitten löytyykin siihen aikaa ja rahaa.

Olenko aiheettomasti loukkaantunut? Saan siis lomailla yksin vaikka meidän piti lomailla yhdessä ja monista syistä johtuen olen todella odottanut tätä että meillä olisi yhteistä aikaa.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyitkö häneltä, että miksi tilanne on nyt tämä?

Vierailija
2/24 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottamatta kantaa loma-aikaan. Mutta yksinkö sinä olet vastuussa ruuista, siivoamisista ym. kodinhoidosta ? Eikö mies osallistu omalta osaltaan ? Siivoukset jne. eivät kyllä stressaa kun molemmat puoliskot tekevät sen eteen ihan yhdessä hommia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä, yksin olen lomani viettänyt, kun mies ei halua pitää lomaa., menee kuulemma rytmi sekaisin.

Vierailija
4/24 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko miehellä siis työ, jossa saa itse määritellä loman ajankohdan vai sellainen, jossa työnantaja päättää ja niitä töitä on tehtävä silloin, kun niitä on? Onko hänellä jotain kunnon lomaa ollenkaan kesällä?

Vierailija
5/24 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sijaan, että ottaisit asian puheeksi kohdehenkilön kanssa, kirjoitat siitä av:lle...?

Vierailija
6/24 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mun pitääs ny teherä?

Vierailija
7/24 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjällä meni Koronan vuoksi kaikki keväällä persiilleen ja monella muullakin työpaikalla.

Vierailija
8/24 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottamatta kantaa loma-aikaan. Mutta yksinkö sinä olet vastuussa ruuista, siivoamisista ym. kodinhoidosta ? Eikö mies osallistu omalta osaltaan ? Siivoukset jne. eivät kyllä stressaa kun molemmat puoliskot tekevät sen eteen ihan yhdessä hommia.

No mökki oli minun suvun puolen mökki, joten koin olevani enemmän vastuussa kaikesta. Toki mies jotain teki, esim grillasi ja lähtiessämme lakaisi lattiat, mutta päävastuu oli minulla. Siis ihan kaikki vessan karikkeesta , lakanoista ja kaasupulloista tulitikkuihin ja vesipulloihin. Miehen lapset tulivat myös mökillä käymään ja stressasin heidänkin viihtymisestään.

Vierailija
9/24 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette tehneet mitään lomasuunnitelmia? Harrastusporukka näköjään sai reissun kasaan. Miksi ette miehen kanssa ihan oikeasti suunnitelleet ja VARANNEET jotain.

Mies ei varmaan tajunnut, että hänen PITÄÄ pitää lomaa ja viettää aikaa kanssasi. Kun ei ollut suunnitelmia.

Vierailija
10/24 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen sijaan, että ottaisit asian puheeksi kohdehenkilön kanssa, kirjoitat siitä av:lle...?

Otinkin puheeksi, mutta mies kiiruhti töihinsä ja jäin yksikseni. Kuulin kyllä sen puhelun, sattumalta. Kiinnitin huomiota siihen että mies nauroi. En ole aikoihin kuullut hänen nauravan. Varmaan hänelle tekisi hyvää sitten mennä. Mutta silti harmittaa. Olen niin monta asiaa keväällä painanut villaisella, kun olen ajatellut, että nyt kesällä pystytään lomailemaan.

Vierailija
11/24 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ette tehneet mitään lomasuunnitelmia? Harrastusporukka näköjään sai reissun kasaan. Miksi ette miehen kanssa ihan oikeasti suunnitelleet ja VARANNEET jotain.

Mies ei varmaan tajunnut, että hänen PITÄÄ pitää lomaa ja viettää aikaa kanssasi. Kun ei ollut suunnitelmia.

Hän ei nimenomaan halunnut tehdä varauksia, kun ei ikinä tiedä jos tuleekin jotain. Kuitenkin näköjään harrastusporukan matkaan pystyykin varautumaan. Sehän tässä juuri ärsyttääkin.

Vierailija
12/24 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies tai vaimo ei halua lomalla viettää aikaa yhdessä, sehän kertoo siitä, että on kyllästynyt toisen naamaan.

Mutta sitä sattuu. Pieni tauko voi olla paikallaan. Suosittelen, että sinäkin lähdet yksin omalle lomalle.

Vierailija
13/24 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No varaa se hotelli ja ilmoita miehelle että teillä on yhteinen harrastusviikonloppu.

Vai oletitko että mies taas järkkää kaiken puolestasi?

Vierailija
14/24 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No varaa se hotelli ja ilmoita miehelle että teillä on yhteinen harrastusviikonloppu.

Odotin että mies kertoisi koska hänelle sopii. Minä olen kyllä ennenkin meillä matkat varannut, että siinä ei ole ongelmaa.

Vierailija
15/24 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies käyttää hyväksi palveluhalukkuuttasi. Passaat miestä ja hoidat kaiken ruoanlaitosta siivoamiseen ja pyykkihuoltoon. Olet miehelle pelkkä kotitalouskone. Kyllä tällaiset "ei ehdi" -tapaukset kertovat, mitä mieltä hän oikeasti on sinusta.

Vierailija
16/24 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies tai vaimo ei halua lomalla viettää aikaa yhdessä, sehän kertoo siitä, että on kyllästynyt toisen naamaan.

Mutta sitä sattuu. Pieni tauko voi olla paikallaan. Suosittelen, että sinäkin lähdet yksin omalle lomalle.

Tätä minäkin vähän ajattelin. Harmittaa kyllä ihan vietävästi, kun tietää miten älyttömän kiireinen syksy ja loppuvuosi on tiedossa.

En tiennyt, että naamani on niin kyllästyttävä ja sekin harmittaa.

Vierailija
17/24 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmillista. Mutta jos vaan yhdestä hotelluyöstä haaveilit, niin eikö se onnistuisi miehen kanssa joku viikonloppu? Ottakaa vaikka koko viikonlopun hotellireissu johonkin kivaan kaupunkiin. Tuosta yksin mökillä olosta on vaikea sanoa mitään, mutta itse siis viihtyisin hyvin kyllä niinkin. Minä melkein ottaisin nyt tuossa sen asenteen, että nauttisin itse lomasta ja tekisin vaikka kivoja pikkureissujakin jonnekin. Jos tässä on kyse siitä, että miestä ei huvita viettää aikaa yhdessä, niin ainakin näyttäisit silloin, että et kärsi yhtään, vaan pystyt nauttimaan elämästä itsekin. Kivemman lomanhan sinä saat, jos sinulla mökkikin on - vaikka miehellä joku pikkureissu kavereiden kanssa olisikin, niin mitä hän sitten loppuloman tekee? Ja voihan olla, että hän huomaakin, ettei sittenkään halua joutua ulkopuoliseksi kivoista lomista sun kanssa - jos näin on, tilanteen voisi uskoa paranevan jatkossa, tai sitten hän haluaakin järjestää vähän yhteistä loma-aikaa.

Vierailija
18/24 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Odotin että mies kertoisi koska hänelle sopii. Minä olen kyllä ennenkin meillä matkat varannut, että siinä ei ole ongelmaa.

Tuskin se harrastusporukkakaan jokaisen yksilöllisen aikataulun mukaan niitä reissuja varaa ellei ole jo vuotta aiemmin lyönyt lukkoon. Tee samoin eli varaa joku viikonloppu. Mies ilmoittaa jos haluaa siirtää.

Vierailija
19/24 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mökki oli minun suvun puolen mökki, joten koin olevani enemmän vastuussa kaikesta. Toki mies jotain teki, esim grillasi ja lähtiessämme lakaisi lattiat, mutta päävastuu oli minulla. Siis ihan kaikki vessan karikkeesta , lakanoista ja kaasupulloista tulitikkuihin ja vesipulloihin. Miehen lapset tulivat myös mökillä käymään ja stressasin heidänkin viihtymisestään.

Olitte vain muutaman päivän ja miehen lapset tulivat mukaanne? Oletko varma, että mies haluaa olla enää kanssasi ylipäänsä? Mitä itse haluat? Et kai tuollaista varasijalla oloa kuitenkaan? Lähde sinne sukusi mökille, hyvä ihminen, ja nauti lomastasi. Syksyllä ero vireille, jos ja kun meno ei muutu.

Vierailija
20/24 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varannut 30 vuoden ajan matkoja 1-20 hengelle, harratusporukoille, perheelle ja omille työreissuille pääosin ulkomaille. Parhaimmillaallaan päälle 50 reissua vuodessa. Kaikki tuhannen reissut on järjestetty alle kymmentä lukuunottamatta. On outoa jos kaksi ihmistä ei kykene varaamaan yhtä hotelliyötä omilta kotinurkilta. Itseäni hävettäisi nillittää aiheesta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kuusi