Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnen olevani paha narsisti

Vierailija
16.07.2020 |

Minulla on tällainen ongelma, että uskon olevani narsisti ja läpeensä paha ihminen.
Näen kaikki muut ihmiset enkeleinä itseeni verrattuna. En koskaan tee mitään hyvää hyvyyttäni vaan olen vilpillisesti auttavainen ja mukava. Teen hyvää, että saisin hyvää... kehun muita, vaikka olen läpeensä kateellinen. En ole aidosti iloinen kenenkään puolesta. Hävettää. Tämä on kauheaa. Olenko narsisti?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä synnintuntoa, ratkaisu löytyy Raamatusta. Jeesus kärsi rangaistuksen sun synneistä ja saat ne anteeksi kun turvaat Häneen.

Vierailija
2/40 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elät syyllisyydessä ja häpeässä. Oikeasti narsistinen persoonallisuushäiriöinen ihminen ei kaiketi edes tunne moisia tunteita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä läheisriippuva?

Vierailija
4/40 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös, olen tekemisissä ihmisten kanssa vain jos haluan heiltä jotain. Salaa ajattelen olevani muita parempi ihminen ja vika on aina muissa, en pysty myöntämään että itse tuli tunaroitua.

Vierailija
5/40 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti näkee itsensä enkelinä ja muut pahoina, mutta jatka nyt.

Vierailija
6/40 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä myös, olen tekemisissä ihmisten kanssa vain jos haluan heiltä jotain. Salaa ajattelen olevani muita parempi ihminen ja vika on aina muissa, en pysty myöntämään että itse tuli tunaroitua.

Niin ja puhumattakaan siitä, että vaikka miten ajattelen että nyt keskityn sen toisen juttuihin niin kuitenkin ihan automaattisesti käännän keskustelut aina itseeni. Kuten vaikkapa että joku kertoo miten hänellä on hieno pyörä niin jyrään hänen juttunsa ja alan selittämään vain omasta pyörästäni jne.

Vierailija
7/40 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ehkä narsisti, jos tämä asia vaivaa sinua. Jokaisella on jonkinlaisia narsistisia piirteitä. Mutta kateellinen ja vaikea iloita toisen hyvästä vilpittömästi. Kuinka pystyt hyväksymään noi tunteet ja miten olet oppinut jadehtimaan muita? Mistä se tulee?

Vierailija
8/40 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

huijarisyndrooma?

Vierailija
9/40 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on huono itsetunto ja olet toisten hyväksynnästä ja tuesta riippuvainen. Tuskin narsisti. Psykoterapiaan?

Vierailija
10/40 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elät syyllisyydessä ja häpeässä. Oikeasti narsistinen persoonallisuushäiriöinen ihminen ei kaiketi edes tunne moisia tunteita.

Kyllä narsisti häpeää itseään, mutta ei noista syistä kuin ap. Narsismin taustalla on huono käsitys omasta itsestä ja pelko sen huonouden paljastumisesta.

Vierailija
11/40 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

huijarisyndrooma?

Googlaa ensin, mitä se tarkoittaa.

Vierailija
12/40 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistilla ei käsitääkseni ole omaatuntoa, eli et ole narsku =) Sinulla on tarkka ja tiukka yliminä, ehkä vähän turhankin tiukka.

Hienoa kuitenkin että tunnistat itsessäni noita inhimillisiä asioita, minä kristittynä puhun niistä syntisyytenä. Kun tajuaa, että oikeasti sitä on itsekäs lähes kaikessa hyvässäkin, niin siinä se on: olen Jumalan kirkkautta vailla ja Jeesuksen armoa tarvitsen!

Vierailija
13/40 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä narsisti häpeää itseään, mutta ei noista syistä kuin ap. Narsismin taustalla on huono käsitys omasta itsestä ja pelko sen huonouden paljastumisesta.

Eli kun en koe olevani tarpeeksi hyvä kenellekään kun pelkään että se todellinen minäni karkottaisi tämän, niin olen narsisti?

Vierailija
14/40 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja hän purkaa sen muihin ihmisiin, suoraan tai välillisesti.

Vierailija
15/40 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkki: olen sopinut tapaamisen kaverin kanssa klo 18. Olen 5 vaille, etten vaan myöhästy. Kaveri tulee 10 min myöhässä. Olen aivan raivoissani. En pääse ajatuksesta yli, että hän on tahallaan minua kiusatakseen myöhästynyt, koska oikeasti haluaa minulle pahaa. Hän haluaa minulle pahaa, koska olen paha ihminen. Sitten muistan vaan kaikkea pahaa mitä kaveri tehnyt. Ja negtiiviset ajatukset pyörii. Olen varma, että minut halutaan nolata, nöyryyttää ja alistaa. Mikä minua vaivaa?? Itsetunto on huono, myönnän. Voiko tämä olla jokin persoonallisuushäiriö?

-ap

Vierailija
16/40 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli kun en koe olevani tarpeeksi hyvä kenellekään kun pelkään että se todellinen minäni karkottaisi tämän, niin olen narsisti?

Narsisti haluaa että muut näkevät hänet ihailtavana, menestyvänä, kykenevänä jne. Tämän kulissin romahtamista hän pelkää, ei niinkään yksittäisten ihmisten menettämistä. Pelkää tulevansa naurunalaiseksi, että toiset huomaavat että hän onkin "luuseri", eikä hän kykenekään enää manipuloimaan muita ja käyttämään heitä hyväksi. Jotenkin näin olen ymmärtänyt.

Vierailija
17/40 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epävakaa persoonallisuushäiriö on se mitä tässä nyt yrität.

Vierailija
18/40 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole, jos et käännä sitä vihaksi ja kostoksi.

Omia kokemuksiani: loukkasin itseni. Narsisti lähti selkänsä kääntäen pois paikalta, mitään selittämättä, koska olin hänen mielestään häpäissyt hänet.

Sama ihminen eksytti minut tahallaan, koska olin sanonut hauskan jutun ennen kuin hän ehti itse. Aikaa näiden välillä kului pari tuntia.

Hän ei huolinut apua vaikka olisi tarvinnut. Muiden ideat hän torppasi, vaikka olisi voinut käyttää niitä. Sitten hän syytti muita projektin epäonnistumisesta.

Vierailija
19/40 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epävakaa persoonallisuushäiriö on se mitä tässä nyt yrität.

Mikä tuossa kuvauksessa kertoo epävakaasta?

Vierailija
20/40 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimerkki: olen sopinut tapaamisen kaverin kanssa klo 18. Olen 5 vaille, etten vaan myöhästy. Kaveri tulee 10 min myöhässä. Olen aivan raivoissani. En pääse ajatuksesta yli, että hän on tahallaan minua kiusatakseen myöhästynyt, koska oikeasti haluaa minulle pahaa. Hän haluaa minulle pahaa, koska olen paha ihminen. Sitten muistan vaan kaikkea pahaa mitä kaveri tehnyt. Ja negtiiviset ajatukset pyörii. Olen varma, että minut halutaan nolata, nöyryyttää ja alistaa. Mikä minua vaivaa?? Itsetunto on huono, myönnän. Voiko tämä olla jokin persoonallisuushäiriö?

-ap

Joo sulla on ihan järkyttävä määrä tunnelukkoja. Lainaa kirjastosta niitä käsittelevä kirja nyt ihan alkuun ja aloita istesi terapioiminen. Sitten varaa myös ihan oikeaan terapiaan aika. Olet jo hyvällä tiellä kun tunnistat nämä itsessäsi, sinulla on mahdollisuus vielä muuttaa ajatusmaailmaasi.

Narsisti et ole, narsisti pitää itseään parempana kuin muut ja jakelee muille "ansaittuja" rangaistuksia vaikka juurikin tuollaisesta myöhästelystä. Narsisti ei koe olevansa paha, mutta toki uhri hän kokee olevansa. Uhrautumiseen liittyy kuitenkin niin paljon muitakin mielenterveyden häiriöitä kuin vain narsistisuus, että nyt huoli pois ja varaa itsellesi terapia, se on niin pitkä prosessi että parempi aloittaa heti.

Hakusanalla "oikeutuksen tunnelukko" ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kaksi