Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnen olevani paha narsisti

Vierailija
16.07.2020 |

Minulla on tällainen ongelma, että uskon olevani narsisti ja läpeensä paha ihminen.
Näen kaikki muut ihmiset enkeleinä itseeni verrattuna. En koskaan tee mitään hyvää hyvyyttäni vaan olen vilpillisesti auttavainen ja mukava. Teen hyvää, että saisin hyvää... kehun muita, vaikka olen läpeensä kateellinen. En ole aidosti iloinen kenenkään puolesta. Hävettää. Tämä on kauheaa. Olenko narsisti?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti käyttää myös flying monkey-apureita, eli aivopestyjä liittolaisia likaisen työn tekoon, kilpensä kiillottamiseen ja muiden lyömiseen.

Vierailija
22/40 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsisti käyttää myös flying monkey-apureita, eli aivopestyjä liittolaisia likaisen työn tekoon, kilpensä kiillottamiseen ja muiden lyömiseen.

Joo huomattu, kannattaa poistaa kaverilistaltakin kaikki nää narsistin pääkätyrit, koska näitten kautta vaan levitetään juoruja tälle pääkonnalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole ilolla paha ihminen.

Vierailija
24/40 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elät syyllisyydessä ja häpeässä. Oikeasti narsistinen persoonallisuushäiriöinen ihminen ei kaiketi edes tunne moisia tunteita.

Kyllä narsisti häpeää itseään, mutta ei noista syistä kuin ap. Narsismin taustalla on huono käsitys omasta itsestä ja pelko sen huonouden paljastumisesta.

Eli kun en koe olevani tarpeeksi hyvä kenellekään kun pelkään että se todellinen minäni karkottaisi tämän, niin olen narsisti?

Et ole, jos et käännä sitä vihaksi ja kostoksi.

Omia kokemuksiani: loukkasin itseni. Narsisti lähti selkänsä kääntäen pois paikalta, mitään selittämättä, koska olin hänen mielestään häpäissyt hänet.

Sama ihminen eksytti minut tahallaan, koska olin sanonut hauskan jutun ennen kuin hän ehti itse. Aikaa näiden välillä kului pari tuntia.

Hän ei huolinut apua vaikka olisi tarvinnut. Muiden ideat hän torppasi, vaikka olisi voinut käyttää niitä. Sitten hän syytti muita projektin epäonnistumisesta.

Tosiaan tuo avun vastaanottamisen vaikeus on myös yksi juttu itselläni. Sitä vain jotenkin ajattelee aina että omin voimin sujuu kaikki paremmin kun ei ole muita siinä sotkemassa kuvioita.

Vierailija
25/40 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnianhimoinen narsku käyttää hyväkseen vaikka omia vanhempiaan, vaikka on ikuinen lapsi. Valehtelee, huijaa ja halveksii.

Hänellä voi olla sokea piste, kuten netin julkiset sivut, joihin raportoi tekemisiään tai jotka käsittelevät häneen liittyviä asioita. Hän ei käsitä että uhrit voivat tarkistaa ja päätellä epäilemiään faktoja.

Hän voi väärentää s-postinvaihtoaan, vaikka vastaanottajalla on alkuperäiset viestit.

Vierailija
26/40 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elät syyllisyydessä ja häpeässä. Oikeasti narsistinen persoonallisuushäiriöinen ihminen ei kaiketi edes tunne moisia tunteita.

Kyllä narsisti häpeää itseään, mutta ei noista syistä kuin ap. Narsismin taustalla on huono käsitys omasta itsestä ja pelko sen huonouden paljastumisesta.

Eli kun en koe olevani tarpeeksi hyvä kenellekään kun pelkään että se todellinen minäni karkottaisi tämän, niin olen narsisti?

Omia kokemuksiani: loukkasin itseni. Narsisti lähti selkänsä kääntäen pois paikalta, mitään selittämättä, koska olin hänen mielestään häpäissyt hänet.

Sama ihminen eksytti minut tahallaan, koska olin sanonut hauskan jutun ennen kuin hän ehti itse. Aikaa näiden välillä kului pari tuntia.

Hän ei huolinut apua vaikka olisi tarvinnut. Muiden ideat hän torppasi, vaikka olisi voinut käyttää niitä. Sitten hän syytti muita projektin epäonnistumisesta.

Tosiaan tuo avun vastaanottamisen vaikeus on myös yksi juttu itselläni. Sitä vain jotenkin ajattelee aina että omin voimin sujuu kaikki paremmin kun ei ole muita siinä sotkemassa kuvioita.

Epäsosiaalinen, paranoidi, epävakaa persoona.

Vierailija
27/40 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimerkki: olen sopinut tapaamisen kaverin kanssa klo 18. Olen 5 vaille, etten vaan myöhästy. Kaveri tulee 10 min myöhässä. Olen aivan raivoissani. En pääse ajatuksesta yli, että hän on tahallaan minua kiusatakseen myöhästynyt, koska oikeasti haluaa minulle pahaa. Hän haluaa minulle pahaa, koska olen paha ihminen. Sitten muistan vaan kaikkea pahaa mitä kaveri tehnyt. Ja negtiiviset ajatukset pyörii. Olen varma, että minut halutaan nolata, nöyryyttää ja alistaa. Mikä minua vaivaa?? Itsetunto on huono, myönnän. Voiko tämä olla jokin persoonallisuushäiriö?

-ap

Nyt kun avasit enemmän tuli tosiaan mieleen, että jotain mielenterveys-juttuja on, enempi vähempi (kuten toki meillä kaikilla.) Suosittelen soittamaan johonkin numeroon, kysy sieltä enemmän, miltä kuulostaa ja mihin voisit mennä juttelemaan. Tsemppiä, ihan terveitä nuo negatiiviset ajatukset ei ole. Kaikilla niitä on, mutta menee yleensä nopeasti ohi eikä haittaa elämää.

Vierailija
28/40 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisellä voi olla erilaisia, eri häiriötyyppien piirteitä.

Joskus ei voida tehdä yhtä tiettyä diagnoosia, vaan kyseessä on sekamuotoinen häiriö.

Vierailija
29/40 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä narsisti voi tuntea häpeää ja syyllisyyttä. Häpeä on hyvin tuttu tunne narsistille.

Psykopaatilta puuttuu nuo tunteet.

Vierailija
30/40 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsisti näkee itsensä enkelinä ja muut pahoina, mutta jatka nyt.

Voi olla myös toisinpäin, riippuu millaisesta narsismista kyse. Ohut- vai paksunahkaisesta.

Vierailija
31/40 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoa! Tiedätkö vielä muitakin persoonallisuushäiriöiden tyyppejä?

Vierailija
32/40 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko kuullut esim. googlesta?

Vierailija
33/40 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kuulostaa enemmän sille, että hänellä on huomihakuisen persoonallisuushäiriön ja narsistisen persoonallisuushäiriön kombinaatio, mutta mukana on myös jotakin hyvää, kun tunnistaa omat motiivinsa. Suosittelen Risto Takalan Tunne lukkosi -kirjan lukemista ja juttelemista ammattipsykologin kanssa. Huomiota janoavan ja kateellisen ihmisen arki voi olla ruusuilla kävelyä - aina on jokin aukko, joka MUIDEN pitää täyttää

Vierailija
34/40 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap kuulostaa enemmän sille, että hänellä on huomihakuisen persoonallisuushäiriön ja narsistisen persoonallisuushäiriön kombinaatio, mutta mukana on myös jotakin hyvää, kun tunnistaa omat motiivinsa. Suosittelen Risto Takalan Tunne lukkosi -kirjan lukemista ja juttelemista ammattipsykologin kanssa. Huomiota janoavan ja kateellisen ihmisen arki voi olla ruusuilla kävelyä - aina on jokin aukko, joka MUIDEN pitää täyttää

* EI voi olla ruusuilla kävelyä

Vierailija
35/40 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimerkki: olen sopinut tapaamisen kaverin kanssa klo 18. Olen 5 vaille, etten vaan myöhästy. Kaveri tulee 10 min myöhässä. Olen aivan raivoissani. En pääse ajatuksesta yli, että hän on tahallaan minua kiusatakseen myöhästynyt, koska oikeasti haluaa minulle pahaa. Hän haluaa minulle pahaa, koska olen paha ihminen. Sitten muistan vaan kaikkea pahaa mitä kaveri tehnyt. Ja negtiiviset ajatukset pyörii. Olen varma, että minut halutaan nolata, nöyryyttää ja alistaa. Mikä minua vaivaa?? Itsetunto on huono, myönnän. Voiko tämä olla jokin persoonallisuushäiriö?

-ap

Joo sulla on ihan järkyttävä määrä tunnelukkoja. Lainaa kirjastosta niitä käsittelevä kirja nyt ihan alkuun ja aloita istesi terapioiminen. Sitten varaa myös ihan oikeaan terapiaan aika. Olet jo hyvällä tiellä kun tunnistat nämä itsessäsi, sinulla on mahdollisuus vielä muuttaa ajatusmaailmaasi.

Narsisti et ole, narsisti pitää itseään parempana kuin muut ja jakelee muille "ansaittuja" rangaistuksia vaikka juurikin tuollaisesta myöhästelystä. Narsisti ei koe olevansa paha, mutta toki uhri hän kokee olevansa. Uhrautumiseen liittyy kuitenkin niin paljon muitakin mielenterveyden häiriöitä kuin vain narsistisuus, että nyt huoli pois ja varaa itsellesi terapia, se on niin pitkä prosessi että parempi aloittaa heti.

Hakusanalla "oikeutuksen tunnelukko" ;)

Köökkipsykologihullu taas vauhissa!!!

Vierailija
36/40 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko-oireinen, huomihakuinen eli histroininen, vaativa...

Arvaa millaisesta suvusta olen lähtöisin.

Vierailija
37/40 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samanlainen ja olen paha. Olen katkera ja kiero. Olen elämässä epäonnistunut ja kateellinen. Nautin kun muutkin epäonnistuvat, silti aina tukemassa, kuuntelemassa ja auttamassa. Muiden epäonnistuminen on musiikkia korvilleni. Olen hirviö. Itse en ole onnistunut missään, kaikki elämäntoiveet epäonnistuivat. Häpeän olla minä ja olen ansainnut surkean elämäni. Muiden epäonni on minun onni.

Olen paha ja hullu, tiedän sen.

Vierailija
38/40 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen samanlainen ja olen paha. Olen katkera ja kiero. Olen elämässä epäonnistunut ja kateellinen. Nautin kun muutkin epäonnistuvat, silti aina tukemassa, kuuntelemassa ja auttamassa. Muiden epäonnistuminen on musiikkia korvilleni. Olen hirviö. Itse en ole onnistunut missään, kaikki elämäntoiveet epäonnistuivat. Häpeän olla minä ja olen ansainnut surkean elämäni. Muiden epäonni on minun onni.

Olen paha ja hullu, tiedän sen.

Ja liian laiska hakemaan apua?

Vierailija
39/40 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sitä kumminkin sanota, ettei mt-ongelmainen itse kykene määrittämään tilaansa? Sen tekee ympäristö.

Tämä on ihan jo Tuntemattoman sotilaan viisautta.

Eli ap:n aloitus on provo!

Vierailija
40/40 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Joo sulla on ihan järkyttävä määrä tunnelukkoja. Lainaa kirjastosta niitä käsittelevä kirja nyt ihan alkuun ja aloita istesi terapioiminen. Sitten varaa myös ihan oikeaan terapiaan aika. Olet jo hyvällä tiellä kun tunnistat nämä itsessäsi, sinulla on mahdollisuus vielä muuttaa ajatusmaailmaasi.

Narsisti et ole, narsisti pitää itseään parempana kuin muut ja jakelee muille "ansaittuja" rangaistuksia vaikka juurikin tuollaisesta myöhästelystä. Narsisti ei koe olevansa paha, mutta toki uhri hän kokee olevansa. Uhrautumiseen liittyy kuitenkin niin paljon muitakin mielenterveyden häiriöitä kuin vain narsistisuus, että nyt huoli pois ja varaa itsellesi terapia, se on niin pitkä prosessi että parempi aloittaa heti.

Hakusanalla "oikeutuksen tunnelukko" ;)

Köökkipsykologihullu taas vauhissa!!!

off topic sekopää taas pilaamassa kaikki ketjut?

Eikun oikeesti? Kuka on köökkipsykologihullu? Minäkö? Wau onko musta tullu vauvalla lagenda tietämättäni? Jos köökkipsykologihullu on joku legenda? En tosin ole koskaan kuullut hänestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yhdeksän