Mistä rauhoittavaa hautajaisiin?
Rakas mummini kuoli äskettäin ja hautajaiset edessä. Kirjoittaako tavallisen terveyskeskuksen lääkäri rauhoittavia tilaisuuteen? Odotan hautajaisia kauhulla, kun tiedän etten pysty hillitsemään itkuani ja haluaisin kuitenkin pystyä "nauttimaan" hautajaisissa kauniista sanoista ja muistella mummiani lämmöllä.
Kommentit (66)
Otin Opamoxin isäni hautajaisiin. Mulla on myös masennuslääkitys. En huomannut mitään vaikutusta oikeastaan, ihan normaali olo, mutta ilman olisi ehkä ollut vaikeampaa. Itkin, paljonkin, enkä käyttäytynyt mitenkään oudosti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itke niin paljon kuin itkettää. Älä pakene rauhoittavien vaan kohtaa suru. Et sinä muitakaan voi, joskus se suru on kuitenkin elettävä läpi.
Sen surun voi käydä läpi muulloinkin kuin hautajaisissa.
Täh? Eikö nimenomaan hautajaisrituaali ole sitä varten myös? Pitääkö sinnekin mennä edustamaan ja pitämään julkisivua ylhäällä? Miksi ihmiset pelkää tunteitaan?
Vierailija kirjoitti:
Minä sain työterveyslääkäriltä. Mutta kiven alla ovat nykyään.
Eivät ole enää. Kiitos vihjeestä!
Jos et ole aiemmin käyttänyt rauhoittavia, niin ehkä "riskittömin" keino olisi se jo ehdotettu brandypaukku. Lääkkeet vaikuttavat yksilöllisesti ja voi tulla ikäväkin ylläri.
Mulle tuli opamoxista pahoinvointia ja olo oli tokkurainen. Ei olisi voinut kyllä lähteä mihinkään tilaisuuteen. Oksun nieleskely vs hysteerinen itku, ei hyviä vaihtoehtoja kyllä kumpikaan. Alkoholista kuitenkin tietää miten vaikuttaa jos yhden maks kaksi paukkua ottaa.