Rinnasta vieroittaminen, apua, kokemuksia, kiitos!
Meillä poitsu on vähän reilu seitsemänkuinen, ja mielestäni nyt on tullut aika vieroittaa tissistä. Yöllä on nimittäin sellainen holabaloo käynnissä, että ei paremmasta väliä.
Syö jo illalla puuron siis tuttelia siihen päälle, mutta yöllä olen syöttänyt, kun se on nin kätevää, mutta viimeisen 2-3 viikon aikana poitsu on herännyt yöllä 6-10/krt . Nukkuu meidän välissä, mutta nukutamme hänet isoveikan kanssa samaan huoneeseen illalla. En ole jaksanut koskaan kantaa häntä takaisin syöttöjen välissä, vaan jää väliimme yöllä kun on syönyt. Niin teki aikoinaan isovelikin, mutta vaati kyllä paljon vähemmän palvelua kun tämä tuoreempi painos. Ja päivälläkin siis syö tuttelia, kun ei malta olla tissillä kuin ehkä kerran päivässä...
Nyt siis vinkkejä/apuja meidän öihin. En enää haluaisin opettaa yöpullolle, mutta pian olen siihenkin valmis, kunhan vain saisin nukkua yöllä!
Olen muutamana yönä kokeillut että tarjoan pelkkää tuttia, mutta se saa aikaan hysteeristä huutoa, ja olen hiljentänyt sitten poitsun tissillä =D (oma vika=)
Niin ja kaiken lisäksi nyt on tulossa hampaita eli entisestään muksu on levottomampi...
Kiitoksia jo etukäteen vinkeistä...
Kommentit (2)
...kun muutin yhteisestä makkarista tytön tulevaan makkariin yläkertaan nukkumaan. Eli tyttö jäi isän kanssa vanhaan tuttuun makuuhuoneeseen (on aina nukkunut omassa sängyssä) nukkumaan, heräsi ekana yönä kerran ja isi laittoi tutin, tämän jälkeen nukkui oikeastaan muut yöt. Ekan kerran olin vaan muutaman yön eri huoneessa, ja kun palasin samaan huoneeseen niin sama jatkui. Imetin silloin 5 kertaa päivässä, mutta tiesin että yöllä ei ollut nälkä koska pulloa ei huolinut, vaan tissin. Meillä oli vauva-ajasta jääny sellanen noi 4h syöntirytmi päälle, ku jouduin pitkään tyttöä herättämään yötä myöten syömään. JA tämä siis tosiaan jäi päälle, ja koska tissillä oli tietty helpoin saada tyttö uudelleen nukahtamaan ni ei muuta ku joka yö tissittelyä. Muuten on tyttö nukkunut rauhallisesti. Noh, muutin sitte taas ylös nukkumaan ja johan alkoi unet maistumaan. Tästä sitte tyttö muutti omaan huoneeseen kokonaan, ja on siitä asti nukkunut yöt noin 21-6.30 ääntäkään päästämättä muutamaa poikkeusta lukuunottamatta. Eli meilä toimi tosiaan se että maidon tuoksu katosi, ei ollut enää syytä herätä. Miehelle vielä sanoin, että antaa vaan tutin jos tyttö herää, ja jos alkaa itkemään niin ottaa viereen...en ollenkaan halua lasta yöllä itkettää jos esim. pelkääkin tms. Ei edes puhetta itkusta., ne kerrat kun tyttö heräs ni tutti suuhun ja jatkoi uniaan:)
Näin meillä, toivottavasti ei tullu liian sekavasti:)
Tsemppiä täältäkin,
-Nea
Moikka meillä neiti kohta 11kk ja noin kuukausi sitten olimme samassa tilanteessa paitsi että nukkui syötön välit omassa sängyssä.Väsymyksen takia oli pakko tehdä jotain eli raaka peli neiti omaan huoneeseen ja yöllä annetaan vain vettä pullosta ja sitten tutin kanssa nukutus syliin.Aluks huutoa kesti 45-30min mut vähitellen väheni mut ekalla viikolla aamuyöstä heräili paljon.kahdessa viikossa oppi nukkumaan yönsä.
Imetystä en kuitenkaan lopettanut kokonaan vaan tissittelyä oli vielä aamulla (n.klo7 joskus nukahti vielä viereen)ja illalla ehkä päivällä jos halus.
siitä sitten vähitellen opetettiin nukahtamaan tutin kanssa omaan sänkyyn ettei syliin hyvin meni vaikka omaa tahtoa neidistä kyllä löytyy.
Nyt imetys kokonaan loppunut kun neiti tuli kipeeksi eikä jaksanut kiinnostua enään imemään .
Hampaita teillä tehdään seuraavan puoli vuotta että sen puolesta koskaan ei oo hyvä hetki itse se on vaan päätettävä milloin sen aloittaa ja pitää päätöksestä kiinni.TSEMPPIÄ!
ps.Suurimmista univeloista selvitty ja elämä voittaa.