Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vääntyykö teillä jalka joskus astuessa alta, siis sivusuunnassa?

Vierailija
15.07.2020 |

Vaikka on hyvät tukevat varrelliset retkikengät, niin välillä astuessa jalka "menee alta" eli kääntyy sivusuunnassa sisäänpäin ja jalka tuleekin kyljellään maahan ja sattuu hetken aikaa ihan prkleesti. Vähään aikaa ei voi astua, mutta onneksi hetken lepo auttaa ja voi taas kävellä.

Muilla tällaista?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

👣 ?

Vierailija
2/25 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Mulle on tapahtunut sitä lapsesta saakka. Kyse on yliliikkuvista nivelistä .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo. Mulle on tapahtunut sitä lapsesta saakka. Kyse on yliliikkuvista nivelistä .

Voiko sitä mitenkään estää? Retkillä tuo on aika killeri. Ja se ei edes yleensä tapahdu missään kivikossa könytessä vaan ihan tasamaalla.

Vierailija
4/25 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis nilkan muljahdus? Välillä mulla vääntyy nilkka ihan vaan seistessä. Nyt ei oo mennyt vähään aikaan, kun aloin harjoittamaan nilkkojen lihaksia aikaisempaa enemmän. Mulla on yliliikkuvat nivelet.

Vierailija
5/25 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mutta mulla se ei satu. Voin kävellä vaikka molemmat jalat tossa asennossa mutta ilmeisesti se ei ole kamalan fiksua.

Vierailija
6/25 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taittuu nilkasta. Välillä astun jalan ulkosyrjälle ja hups, löydän itseni nelinkontin maasta, myös tasaisella asfaltilla. Aikanaan hyvin venähtänyt nilkka ei sitten koskaan kiristynyt entiselleen, kun ei noita pikkuvikoja hoidettu nuoruudessa. Maastossa käytän nilkkatukea.

Vierailija
8/25 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko sitä mitenkään estää? Retkillä tuo on aika killeri. Ja se ei edes yleensä tapahdu missään kivikossa könytessä vaan ihan tasamaalla.

Itse oon käyttänyt joissain harrastuksissa nilkkatukea. Ehkä toimisi retkelläkin? Tosiaan sitä on hirveän vaikea estää, tapahtuu aina jotenkin hyvin yllättäen.

Vierailija
9/25 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko eds

Vierailija
10/25 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. On yliliikkuvat nivelet ja ihokin venyy helposti.

Vierailija
11/25 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi varmaan tehdä jotain harjoituksia, jos noin käy jo tasaisella maalla.

Vierailija
12/25 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Supinaatiopohjalliset? Maksaa n.20e.

Muuten, nilkka pitää tukea hyvin.

Nuoruuden nilkkavaivat parani uimalla.

Käy jalkahoitajalla, joka osaa tarkemmin neuvoa ja antaa tarkemmat ohjeet.

Vierailija
13/25 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse oon käyttänyt joissain harrastuksissa nilkkatukea. Ehkä toimisi retkelläkin? Tosiaan sitä on hirveän vaikea estää, tapahtuu aina jotenkin hyvin yllättäen.

Onkohan se niin, että kun menee kivikossa, niin keskittyy joka askeleeseen, mutta kun menee huolettomasti helppoa polkua, se tapahtuukin silloin?

Vierailija
14/25 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on nilkasta revähtäneet nivelsiteet aikoinaan ja se nilkka on jäänyt tervettä nilkkaa löysemmäksi. Joskus minultakin menee jalka alta tuolla tavalla. Nolointa oli vetää Prismassa turvalleen sen jalan takia. Ihmiset katsoivat varmaan, että mikä humalainen tuo on, kun ei tasaisella lattialla pystyssä pysy :'D

Vierailija
15/25 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Supinaatiopohjalliset? Maksaa n.20e.

Muuten, nilkka pitää tukea hyvin.

Nuoruuden nilkkavaivat parani uimalla.

Käy jalkahoitajalla, joka osaa tarkemmin neuvoa ja antaa tarkemmat ohjeet.

No ei retkille mitään laskettelumonoja voi laittaa...

Vierailija
16/25 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi varmaan tehdä jotain harjoituksia, jos noin käy jo tasaisella maalla.

Ei siis tasaisella asfalttitiellä kaupungissa, mutta maastossa tasaisella "helpolla" polulla välillä menee.

Vierailija
17/25 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki Nike Air Force mid kengät. Niissä on vähän tavallista pidempi varsi ja saat nilkan kohdalta tarraremmillä kiinni. Ihan pirun hyvät itselleni jolla on yliliikkuvat nilkan nivelet. Ei muljahtele edes maastossa.

Vierailija
18/25 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Kannattaisi varmaan käydä fysioterapeutilla kysymässä neuvoa apuvälineistä, lihasten harjoittamisesta tms. Ei tuo ihan normaalia ole vaan seurausta aiemmasta vammasta, epänormaalisti liikkuvista nivelistä, heikoista lihaksista, huonoista kengistä, ylipainosta tmv.

Vierailija
19/25 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siis tasaisella asfalttitiellä kaupungissa, mutta maastossa tasaisella "helpolla" polulla välillä menee.

Veikkaan, että tilanne parantuisi jo sillä, että vain lisää reilusti kävelyn määrää (aluksi hyvillä teillä).

Vierailija
20/25 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo viime aikoina on alkanut menemään. Viimeks eilen, en tosin onneks kaatunu.