Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saan toimeentulotukea ja tuttu laittoi rahaa tilille

Vierailija
15.07.2020 |

Otsikossa tilanne. Säästynkö Kelan kuritukselta jos maksan tutulle rahat takaisin ja tästä on tositteet olemassa? Tuttu tarkoitti hyvää mutta ei tajunnut että hänen minulle hankalassa tilanteessa lahjoittamat rahat menevät suoraan Kelan taskuun... mieluummin vain palauttaisin rahat ja välttyisin omantunnontuskilta.

P.S. ethän ole liian tuomitseva vastauksessasi - opiskelen yliopistossa toimeentulotuella ja kesäksi en löytänyt töitä niinkuin ei tässä maailmantilanteessa moni muukaan.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun oli pakko katsoa tän vuoden tiliotetta. Vuoden alusta tililleni on tullut 916€ "ylimääräistä" (ihan tarpeeseen). Joka kuukausi olen saanut täyden toimeentulotuen eikä mitään selvityksiä tai takaisinperintää ole tullut. Selittäkää tämä, te "se on viisi kymppiä kuussa"-ihmiset.

Vierailija
22/24 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävä laittoi satasen. Ensin tuntui hyvälle mutta rupesin miettimään mitä tapahtuu..

Maksoin takaisin 50 euroa.

Mitään ei otettu pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Patempi, että saat rahat tutultasi kuin tt-tukena.

Vierailija
24/24 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laita takaisin tutun tilille tekstillä kiitos lainasta. Varmuuden vuoksi voit tehdä näennäisvelkakirjan, jossa asia on sovittu. Tuttusi voi antaa rahaa muilla tavoin.

Irvokasta. Täällä ihan kannustetaan yhteiskunnan tukien väärinkäyttöön.

Väärinkäyttöön? TT-tuki on niin pieni että sukulaisilta tms. on PAKKO lainata jos tulee jokin yllättävä meno eikä säästöjä ole. Lisäksi ainakin itseäni aikanaan HÄVETTI tunnustaa että saan tt-tukea, eli ei se ihan oikeasti ole mikään kadehdittava asema jossa olla. Minusta jos joku, vaikkakin sitten se tt-tuen saaja, saa vähän sivusta rahaa ja pistää sen sukanvarteen pahan päivän varalle, ei siinä ole mitään pahaa. Harvempi mitään omaisuuksia siitä ~500 eurosta pystyy säästämään.