Helmimasut
Tänne sitten pinoutumaan kaikki Helmikuussa lasketun ajan omaavat :)
Itse 35+ ja kaksi poijanviikaria 5v. ja 7v. jo ennestään omaava äiti. Kolmosta siis odotetaan la. 2.2.2014. Varmistunee tarkemmin ultrassa. Neuvolaan en ole vielä soitellut, ehkä ensi viikolla. Karmea "krapula" ilman viinaa eli pääkipu vaivaa. Masussa nippailee välillä oikein kunnolla ja vesassa saa juosta.
Kommentit (136)
Heips, Tervetuloa vaan uudet helmimasut :) Vähän jää nyt tämä vauva.fi palsta minulla vähemmälle, koska kivempi kirjoitella "salattuna". Vau.fi foorumin kautta pääsee helmikuisten omaan fb-ryhmään eli jos joku haluaa jutella salassa niin sinne tutkimaan siis vink vink ;)
Moi pitkästä aikaa!
Uusia helmimasuja saatu mukaan, kiva ja onnittelut :)
Ihana kesäloma menossa, vielä koko heinäkuu! Eka neuvola oli maanantaina, täyteltiin taas kaikki liput ja laput. Oli outoa olla taas siellä, 3.5 vuotta viimeisestä käynnistä. Tytön kanssa ollaan keretty tehdä kaikkee kivaa kesäpuuhaa, uintia, huvipuistoa yms. Vointi ihan ok, etovaa oloa vain välillä, väsymys kyllä aika voimakasta. Joskus herään aamuyöstä 4 aikaan virkeänä, muistan tän edellisestäkin raskaudesta. Rinnat on edelleen kipeät. Np-ultra heinäkuun lopulla, jossa pääsee varmistamaan onko siellä elämää, neuvolaa ei oo ennen sitä. Piinaavaa tämä odotus ja epävarmuus!
Toivottelen kaikille aurinkoista viikonloppua :)
Pihlaja 8+2
Pitipäs minunki tulla kertomaan kuulumiset. oireita ei kauheesti oo ollu, paitsi tissikipu ja finnit. Ja kahvi jää kuppiin ku ei maistu. Nyt masentaa ko mulla tuli yöllä menkkamaista vuotoa paperillinen ja alkkareihinki oli valunu. Sitten tilanne rauhoittui. Nyt iltapäivällä oli hirveet alavatsakivut ja veristä vuotoa tuli lisää. En tiiä oonko enää ees raskaana. Pelokas olo ja itkettää. Voihan olla, että kaikki on hyvin, mutku ei tiiä. Nyt taas ei vuoda eikä oo kipuja. Maanantaina onneks ultra, niin pääsee kurkkaamaan kohtuun.
Emotar 7+1
Hei kaikki! Perustin oman ryhmän meille helmimassut 2014 tuonne ryhmiin! Kiva olisi siellä jatkaa keskustelua vähän suljetummin? :) Aloitin sinne jo ketjua :)
Heippa!
Taidan minäkin liittyä joukkoon ja samalla napata seniorin tittelin itselleni. :) Olen 38v kolmen lapsen äiti (9v, 6v, 4v) pk-seudulta. Nyt olis omien laskujeni mukaan menossa rv 6+5 ja LA olisi 24.2.
Pikkunelonen oli meillä joskus muutama vuosi sitten vähän yritteilläkin, mutta projekti sitten jäi ja työelämä vei mukanaan. Nyt sitten hiukan yllättäen huomasinkin olevani raskaana, vaikka raskautta ei juurikaan "yritetty". Hiukan aikaa piti asiaa sulatella, mutta ihana yllätyshän tämä on!
Ensi viikolla on eka neuvola ja varasin varhaisraskauden ultrankin, jotta pääsen varmistamaan, että masussa varmasti on joku. Oireita kyllä on, joten toivottavasti masussa on oikeasti pikkuinen kyydissä...
LadyStark 6+5
Liitytty on ryhmään, tosiaan kivempi kirjoittaa siellä keskenään.
Emotar, toivottavasti tuo vuoto Jäi siihen ja maanantaina näet että kaikki on hyvin. Mulla tuli vko 9 vuotoa ed raskaudessa joka Päättyi hyvin.
Itsellä nyt rv 6 + 2 ja oireina rintojen arkuus ja pientä pahoinvointia. Mulla on niin pitkä aika sinne ultraan että ihan vaan oireiden varassa mennään. Niin ja väsyttää sikana.
Laitoin myös liittymispyynnön ryhmään. On se mukavampi kirjoitella suljetussa ryhmässä. Toivittavasti vuodot on pysynyt poissa ja kaikki on hyvin Emotar.
moikka moi, mä oonkin kokonaan uus kasvo täällä ja ekaa kertaa nyt kirjottelen :)
mulla la 22.2. ja nyt menossa rv7+2 :) tämä on meille toinen pienokainen ja tuo esikko täyttää kohta 7kk.. itse olen 23v ja mies 10 vuotta vanhempi, vaikkakin meillä näillä näkymin onkin ero edessäpäin, kun tuo osaan välittää muista kun itestään ja valittaa kaikesta..
oireita ei juurikaan oo ollu, jos ei järkkyä mahaturvotusta ja huimausta sillon tällön lasketa, mutta enpä mä tuota stressaa :) kyllä sen sitte näkee ultrassa mikä on tilanne :)
Ultrakuulumiset oli surullisia. :( Löytyi vain tyhjä, litteä sikiöpussi. Ultrannut kätilö tuumi että joko mennyt kesken tai tuulimuna. Verta on tullu nyt enempi ja pieniä hyytymiä seassa. Alkujärkytys on menny ohi, mutta mieli on turta ja itkettää. Ei kait se auta ko jatkaa yritystä ja loikata tuonne kuumeilijoiden puolelle. Kiitos seurasta ja hyvää jatkoa kaikille Helmikuisille! <3
Emotar
Emotar voi ei :( Isot halaukset ja onnea uudelle yritykselle. Tulehan kertomaan pian hyviä uutisia <3
Voi ei Emotar :( Halaus ja onnea uuden raskauden yritykseen. Toivottavasti tärppää pian ja se seuraava sitten kestää sen 40vk! Voimia suruun!
Voimia Emotar!
Mulla oireet alkoi 6+0 pahoinvoinnilla (no oli tissit kipeet jo heti), joka jatkui 9+0 asti. Nyt 10+1 ja viikon ajan ei ole ollut kunnolla pahoinvointia. Tissit edelleen jättiläiset ja väsyttää, että en siksi uskonut että olisi mennyt kesken. Eilen kävin kuitenkin pikkusen kurkkaamassa kaveria ultralla kun sain laitteen käsiini. Siellä se heilutteli raajojaan ja sydänkin sykki! Eli taitaa olla vaan niin ihanasti että mun pahoinvointi kesti 3vko ja nyt alkaa se ihana toimelias keskiraskaus :) Oli hauska huomata eilen että 1/4 raskaudesta on jo mennyt! Halusin vaan että maha kasvais, musta ne on niin söpöjä. Ja haluun kaikki maailman äitiysvaattee, ihanat tunikat ja neuleet! Uusia oireita on tullut pari: uimassa kylmä vesi sai tissit kramppaamaan, tuntui kauheelta! Ja lisäksi toisesta nännistä tulee jotain tahnaa (tosi vähän), ajattelin sen ensin olevan vain mömmääntynyttä ihoa, mutta tänään luin neuvolan oppaasta että maitovuoto voi alkaa jo toisella kuukaudella! Ei kai vielä?! :D
Heissan kaikki! Liityn riveihinne ensimmäistä kertaa tälle sivustolle seikkailleena. 15.2. olisi näillä näkymin laskettu aika, olen 27v ja kyseessä ensimmäinen raskauteni. (: Aiheesta on toistaiseksi kerrottu hyvin pienelle piirille ja kaikki tuntuu vielä niin (ihanalta mutta) epätodelliselta, että foorumin vertaistuki tulee todella tarpeeseen! Puolisoni onkin hieman kokeneempi konkari, nelissäkymmenissä ja kahden kouluikäisen tyttären isä. Suhtautuu raskauteeni liittyviin asioihin raivostuttavalla tyyneydellä (:
Tähän mennessä olen käynyt (tarkoittamattani) varhaisultrassa ja 8.7. oli ensimmäinen neuvola. Gynekologi oli varattu papaa varten yksityisellä puolella viikko sitten ja ihana gyne ilmeisesti totesi, että ilman todistusaineistoa tämä potilas ei uskalla uskoa raskauden olevan totta: Teki siis ilmaistoimituksena ultran, jossa vauvanalku löytyi ja sydän sykki! Kokoakin oli jo viikkoa vanhemman edestä, niin että laskettuun aikaan saattaa hyvinkin olla tulossa muutosta. Kaikki on ollut uutta ja upeaa, oireista hysteeriset itkukohtaukset ja rintojen turvotus + kipu tunnistan omikseni (: Pahoinvointina ainoastaan lisääntynyt matkapahoinvointi.
Minäkin siirryn kuumeilijoihin takaisin.. Perjantaina alkoi ruskea tuhruvuoto ja alavatsakivut, kävin päivystyksessä jossa ultrattiin, mutta lääkäri käski vain tulla kontrolliin. Eilen sitten tulin kunnolla kipeäksi ja keskenhän se meni. Viikonloppuna loppui jo raskausoireet, eli melkein tiesin mitä odottaa.. Viikkoja olisi ollut perjantaina 9+5, ultrassa 7+1 näkyi sydän, mutta lääkäri sanoi ultran perusteella vastaavan vasta kuutta viikkoa. Tiedä tästä.
Palaamme siis yrittäjiin takaisin. Nyt lähdetään kyllä muutaman kierron jälkeen hoitoihin, ettei taas yritetä paria vuotta.. On kyllä totaalisen tyhjä olo, en olisi uskonut että se muutaman prosentin riski varhaisultran jälkeen osuu meidän kohdalle.
Onnea odotuksiin!
Heippis!!Laitoin tonne ryhmäänkin jo pyynnön, mut kirjoitetaan nyt tännekin :) Ollaan 30v avopari ja meille on esikoinen tuloillaan ja viikkoja on nyt 10+5 eli kohta ois tää "kuumottavin" aika pulkassa. Oireita on ollut jo viikko ennen plussausta ja ne on jatkunu tasaseen tahtiin.välillä aika pahoinakin...Mulla oli siis niin pahija vatsakipuja että jouduin lekurissa käväsee ja nehän mut sillon VU:hun määräs. Speedy oli sillon 5+2 ja pienen pieni sydämen syke oli ehkä huomattavissa...
Reilu viikko niin päästään sit np-ultraan <3
Maha on ruvennu kasvaa ja isäntä kysy et ku meil on kk lopussa yhet 30v bileet, niin voidaanko siel jo kertoo kavereille. Nauroin vaan, et tää ei kuule enää piilossa ees pysyis, ku nyt jo porukka kattelee siihen malliin (pohjustuksena siis, että oon treenannu aikaslailla super paljon ja huhtikuussa mulla näky ne ah-niin-ihanat-vatsalihakset, mutta eipä näy enää... :) paitsi aamulla 4ylintä ku oikeen tarkkaan kattoo *hahah*)
Mulla tietää aika moni kaverista ja duuniporukoista koska oon niin avoin. Jaan surut ja ilot yhtälailla :) Molempien äidit myös tietää, mutta loppusuku saa tiedon sitten ku ollaan ultrailtu :)
Aurinkoista torstaita pallomahat :D
- Karcci ja Speedy 10+5 -
Heips, Tulkaahan lukemaan ryhmän kuulumiset niin saadaan keskustelut hyvin vauhtiin :)
Eli ryhmät löytyy ylhäältä keskustelujen vasemmalta puolelta.
Täälläpäs ilmottautuu vielä yksi, jolla la helmikuun lopulla. Ikää on 36 vuotta ja esikoinen tuloillaan. :) Varsinaisesti ei mieheni kanssa yrittämällä yritetty raskautta, vaan jätin pillerit pois helmikuussa ja ajattelin että katsotaan miten käy. Olin kyllä varautunut pidempäänkin odotteluun (pillereitä söin kuitenkin n. 18 vuotta, yksi n. vuoden tauko välissä), mutta kesäkuussa kun kuukautisia ei kuulunut, tein positiivisen testin! Nyt on siis kymmenes rv alkamaisillaan.
Mulla ei onneksi ole ollut pahoinvointia, mutta sellaista mahan polttelua ja särkyä kylläkin. Tosin sekin on nyt mennyt ohi ja tilalle on tullut järjetön väsymys. :D Myös rinnat on kipeät. Ultra on 13.8. ja sitä odotankin innolla, että näkisi kyytiläisen oikeasti. Vaikka oon tehnyt kolme postiivista testiä, niin silti on välillä vähän epätodellinen olo, varsinkaan kun ei ole "kunnon oireita"...
Toivottavasti kaikki menee hyvin ja vauva tupsahtaa maailmaan helmikuussa!
Minä myös mukaan, ilmoittauduin jo tuonne suljettuun keskusteluun. 38 v esikoistaodottava nainen. Tänään 11+0 ja laskettuaika 11.2.2014. 31.7 ultra NKL mutta varhaisultrassa on todettu sydämenlyönnit (7+4). Tällä hetkellä hermoja raastava flunssa ja sen päälle järkyttävät raskausoireet. Voimia kaikille!
Moikka.
Täällä kans yksi toivottavasti helmimamma. 8.2 olisi sitten laskettu aika. Nyt ollaa siis 8+3 ilmeisesti menossa. Oireita kun eihän niitä oo, sehän täs huolestuttaakin. Aluksi oli pientä turvotusta nyt ei mitään.. 2009 sain keskenmenon 8+4 viikolla. Joten huoli on nyt suuri mutta jospa tämä tästä päivä kerrallaan. Yli huomenna eka neuvola käynti.
Onnea kaikkille odotukseen!