Helmimasut
Tänne sitten pinoutumaan kaikki Helmikuussa lasketun ajan omaavat :)
Itse 35+ ja kaksi poijanviikaria 5v. ja 7v. jo ennestään omaava äiti. Kolmosta siis odotetaan la. 2.2.2014. Varmistunee tarkemmin ultrassa. Neuvolaan en ole vielä soitellut, ehkä ensi viikolla. Karmea "krapula" ilman viinaa eli pääkipu vaivaa. Masussa nippailee välillä oikein kunnolla ja vesassa saa juosta.
Kommentit (136)
Voimia keskenmenoista :/
Kerroinki tuolla alussa että mut ultrattiin viikolla 5 kohdunulkoisen poissulkemiseksi (yksi munasarja jota ei ole varaa menettää).. Nyt on tehty varsinainen varhaisultran jossa näkyi syke. Lääkärin mukaan keskenmenoriski on enää 2% luokkaa koska alkio vastaa viikkoja.. Yksityisellä kävin ultrissa omakustanteisesti, rahaa meni yhteensä pari sataa mutta mielenrauhasta se on pieni raha..
Nyt vasta tuntuu todelta tämä ihmeraskaus :) viikkoja 7+3, joko nämä alavatsakivut on kohdunkasvukipuja? Päänsärky on valtavaa mutta se onkin ehkä oireista ainut miinus..
Töistä kotiuduin ja melkein itkua väännän kun asiakas sanoi tänään ilkeästi. :( Kyllä sitä on muuttunu herkäksi. Ahdistaa ja tuntuu että oon huono, eikä musta oo mihinkää. Varmasti tää fiilis menee ohi, mutta nyt on kyllä tosi surkea olo. Tein töiden jälkeen taas yhen mammaksin puikkotestin. Testiajan kuluessa, mutta hitaasti piirtyi toinen, vaaleanpun viiva. Ihmetyttää että millon se viiva vahvistuu vai onkohan tää ees oikea raskaus, kun jo kp 33/28-32 eikä vieläkään kunnon punasta viivaa. :/ Tänään vähän negatiiviset fiilikset. Toivottavasti huomenna jo iloisemmat aatokset. Huomenna alkaa juhannusvapaat ja pääsee mökille rentoutuun. <3
Pahoittelut Pomplemousselle, jaksuja sinne <3 Tosiaan se on oikeesti positiivinen asia että se tuli ilmi nyt eikä myöhemmin! Itestäki tuntu sillon siltä että onneksi tapahtu varhasessa vaiheessa, eikä sit myöhemmin ultrassa. Vaan kyllähän sitä itkua riitti! Siitäki päästy yli ja nyt yritän nauttia uudesta raskaudesta :)
Emotar, kyllähän se on positiivinen, riippuu vaan paljo siitä raskaushormoonin määrästä millanen viiva tulee, mut sitähän ei tuu ollenkaan jos ei oo raskaana ;) Mieli on kyllä herkillä näin raskausaikana, mut sehän on ihan normaalia :)
Huippu juttu Waahtis! Kyllähän se oma mielenrauha on tärkiä juttu! Meillä vaan ei varaa, molemmat opiskellaan :/ Et pakko kärvistellä vielä..
Täällä alko loma!! Elokuun puolen välin jälkeen vasta takas koulun penkille! Huippua!
Töissä tuli tänään tosi huono olo, oli pakko kierrolla sanua ohjaajalle et tuli huono olo et pakko mennä pois..Menin sit toimistolle ja mittasin verenpaineet, pulssi oli 100 ja verenpaineetki melko korkiat :( nytkö se jo alkaa :/ Nyt kotona oli jo matalemmat ja oloki jo parempi, onneksi lääkäri huomena soittaa ja jos se jo kertos et mikä mua vaivaa..
Rix 5+2
Hei,
Varasin ajan neuvolaan ja sain sen rv 11. Eikö tämä ole vähän myöhäinen aika? Olemme lähdössä hyvin pian tuon jälkeen lomamatkalle ja nyt huolestuttaa se, että ehdinkö siihen niskaturvotusultraan. Eikö sekin pitäisi olla joskus rv 12 tienoilla?
Emotar: minä tein testin 4 päivää sen jälkeen kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa ja silloinkaan viiva ei ollut erityisen vahva, kuitenkin ihan selkeä. Eiköhän se siitä vahvistu! (jos sitä nyt tarvitsee enää testaillakaan)
Tein malttamattomana taas aamulla testin. Viiva tuli hitaasti, mutta varmasti. Tumma ei ollu vieläkään. Nyt pidän kyllä testailusta parin päivän tauon! Tänään töistä lähtiissä huomasin vessareissulla, että valkovuoto oli vaaleanpunaista. Nyt hirvittää että alkaako vuoto vai mitenkä homma etenee. :/ Saapa nährä, ei vielä uskalla kauheesti ilakoida.
Täällä koko päivän ollu vähä masis mieli, jotenki tuntuu ettei ees uskalla aatella koko vauvaa..Viikot matelee eteenpäin :( Ens viikolla uusiksi labraan ku muutama arvo oli pielesä, ni kontrolloi ne..Sit aiko keksiä jotain raskaudesta huolimatta et mitä voitas tutkia..Voi huoh..Viimes keskenmeno tais tulla jotain 6+5 tai 7+5, jotenki tuntuu että sit ku ees sen yli pääsee ni uskaltais enemmän ilakoida. Oon kyllä yrittäny aatella et pitää yrittää nyt iloita ja jos jotain sattuu ni sit surraan, mut tänään on ollu ihan päin vastaset fiilikset..Ei mulla muuta, oli vaan pakko purkaa :D
Rouva Puoukka, on kyllä melko myöhään eka neuvola! Mulla on jo 7+2 eka neuvola, mut se lähinnä ekan raskauden ja muutenki terveyden takia..Ja se niskaturvotus tosiaan piti mun mielestä olla kans just nuihin aikoihin.
Emotar, toivotaan parasta! testi kuitenki joka tapauksessa positiivinen, jospa se siitä vielä iloksi muuttuu :)
Hyvät jussit kaikille joka tapauksessa!
Moi vaan!
mahtuisko vielä mukaan 2,5 vuotiaan äiti ja nyt sitten mahdollisesti äidiksi toista kertaa 27.2. 2014?! Specsit 35v, naimisissa, asun maalla ja käyn töissä.
Testasin eilen ja juhannusjuomat jäi ottamatta . Onneks oltiin kotona vaan ja siskolle nyt voi muutenkin kertoa. Noin 1,5 yritystä takana ja ekan kanssa 3 vuotta, kunnes silloin ivf hoitojonon aikana sitten plussasin. Mulla on endometrioosi joka todennäköisesti hidastaa raskaaksi tulemista. Keskenmenokin on takana vuodelta 2009 eli päivä kerrallaan mennään salaa unelmoiden.
Tervetuloa mukaan Domingo! Kyllähän tänne mahtuu :) Ja onnea plussasta! Toivottavasti kaikki menee nyt hyvin :)
Emotar tuosta mun tekstistä saa mitään selvää, siis se niskaturvotus ultra just viimestään sillon olikohan 11+6 ;) muistaakseni :)
Meillä varmaan selviää joillekki ku kyselevät et mitä ne labrat näytti, ku kaikkia labroja ei voinukkaan nyt ottaa..Ainaki uskon et mun vanhemmat kyselee, enkä viitti niille valehella. Ne kyllä tietää siitä keskenmenostaki, joten miksi ei vois kertua :) Toisaalta iskä on niin hirviä lörppö et pian mölöyttää työpaikallaan ja sukulaisille :D
rix 5+5
Kiitos Rix(: mukana ollaan aktiivisesti!
vaikka km oli hirveä kokemus enkä sitä kenellekään toivo niin jostain sitä toivoa aina uudestaan saa. Ja jotenkin silloin lohdutti tieto että se miten yleistä se on.
Nyt otan melko rennosti vaikkakin raskaus on jatkuvasti mielessä. Sen vuoksi tuntuu just että aika menee hitaasti. Kännykässä tuijotan raskauskalenteria joka ei tunnu muuttuvan miksikään...
Täytyy ens viikolla soittaa nevolaan että on joku pvm johon tähdätä. Epäilen miten sieltä saa aikoja loma-aikana.
Oman työn kannaltahan raskauden ajoitus ei voisi olla parempi. Viikko vielä töitä ja sit lomalle Ja ei tarvii oksennella töissä ja raskaus ehtii edetä pidemmälle. Meillä tuntuu ( pieni firma) että kaikki tarkkailee ja multa on moni jo udellutkin pikkukakkos suunnitelmista. Todella ärsyttävää, ihan kun mä niistä rupeisin oikeasti puhumaan töissä.
Lomalla olis tarkoitus lähteä maalle isän luo mökkeilemään ja siellä voi olla haastavaa piilottaa raskaus. Ja en todellakaan luota etteikö isäni ( tai sen vaimo) lörpöttelis heti koko kylälle.
viikot 4+ 3
Kiitos rohkaisevista sanoista Rix ja Rouva Puolukka. <3 Tänään tultiin juhannusreissulta ja heti illalla testasin, ko oli kaapissa viel yks mammaksi-testi. Tuli heleposti 2 viivaa! Ja tummaksi muodostui se toinenki viiva! :D Heti varasin alkuraskauden ultra-ajan Meri-Oulun neuvolaan, maksaa siellä vaan jottain 50e. Heinäkuun alussa 8:lla viikolla ois aika. :) Pari viikkoo pitäs malttaa oottaa.
Emotar 5+2
Emotar: On kyllä edullinen ultra. Mielenrauhasta tuon 50e maksaa mielellään. Säästää sitten jossain muualla :) Tsemppiä odotukseen. Mulla huomenna uusintaultra jota piti se 1,5vko odotella, puuh. Odottavan aika on tosiaan pitkä!
Domingo: Kiva, että jollain muullakin on isä jonka pelkää möläyttävän uutiset lian aikaisin :) Samaa jännitän täällä, että milloin sille uskaltaa sanoa ;) Sen jälkee vahingossa tietää kuitenkin suku ym.
Rix ja toki muutkin; päivä kerrallaan ja pidetään tarrasukat tyypeillä jalassa jookos <3
Voih, mä vielä emmin tuota varhaisultran varaamista, vaikka tiedän että sen teen kuitenkin. Oli asiat hyvin tai ei niin parempi että saa sen tiedon sitten ajoissa. Kumpikin kerta on hyvässä muistissa, sen kun uutiset oli huonoja ja sitten sen helpotuksen tunteen kun lääkärille nousee hymy kasvoille ja ruudussa sykkii piste jota tuskin erottaa!
Jotenkin täytyy vielä antaa ajan kulua koska en tätä vielä oikein todeksi usko. 50 euroa on kyllä halpa, itse taidan joutua kyllä maksamaan kolminkertaisen summan vähintään täällä pääkaupunkiseudulla.
Ihan kuin aamulla olisi ollut aavistus etovasta olosta. Otin lasin vettä ja helpotti. Aamupäivällä töissä oli myös otettava välipalaa. Toki tämä voi olla myös pään sisällä kuviteltua (:
Emotar: onnittelut vanhvistuneesta testistä (:
Domingo 4 + 4
Tervetuloa uusille!! :)
täällä voidaan hirmu väsyneesti ja pahoinvoivasti.. Huomenna pääsee vihdoin ja viimein varhaisultraan katselemaan onko tuolla vatsassa jotakin! <3 uneton yö varmasti tulossa ja ajatukset sinkoilevat hyvästä huonoon mutta näillä mennään..
-Ninnis-
Tsemppiä Ninnis huomiselle!
Mä pääsen perjantaina kanssa gynelle ja ultraan kattomaan, että onko kaikki kunnossa. Täällä ollaan sormet ja varpaat ristissä, hyviä uutisia odotellessa.
-Pallottina 7+1
Puhelimella nopsaan kurkkimassa onko tullut uutisia varhaisultrasta, en nyt muista nimimerkkiä, mutta eikös joku ollut sinne tänään menossa?
Tosta np-ultrasta oli puhetta, muistelisin itse, että se olisi luotettava viikoilla 10-13 vai muistankohan ihan väärin...
Mä en oo vielä uskaltanut soittaa neuvolaan, jos tällä viikolla joku päivä soittelisi. Kaikki on kyllä ihan hyvin, ei vuotoja tms. ei kyllä oikein mitään oireitakaan sen puoleen. Ainut minkä oon huomannut on jännät repäisykivut, kun esim kääntää kylkeä tai tekee äkillisen liikkeen. viikonlopun aikana iski taas epäusko koko raskautta kohtaan ja hain apteekista clear blue viikkonäytöllisen testin ja se näytti raskaana 2-3 eli ihan oikein, koska näyttää viikot hedelmöittymisestä. Vähän helpotti mieltä. Olen miettinyt josko menisi varhaisultraan, mutta taitaa maksaa n 100€ ja meillä taidetaan ultrata neuvolassa ekalla käynnillä tai niin ainakin esikoisesta eli en taida raaskia.
täällä tänään alkoi kuudes raskausviikko eli hurjat 5+0 mittarissa :)
Siellä se pieni oli ja sydän sykki!!!!!!!!!! <3
Onnea Ninnis!
Voikun mäkin pääsisin pian. UÄ aika varattu 24.7 eli rv 8 + 6. Silloin jo pitäis näkyä jotain jos on näkyäkseen mut aikasempaan ei pystynyt lomamatkan takia . Mut nyt ollaan sitten melkein kuukasi tulisilla hiilillä, ihan kamalaa.
Kakkoshaave, joo hurjalta kuulostaa nää meidän viikot, täällä siis sama edessä huomenna!
Domingo rv 4+6
Onnea kaikille odottajille!
Itellä pitkän yrityksen jälkeen käytiin lääkärissä ja nyt pienellä avustuksella 8+2. Ollaan terveitä ja nuoria, mutta ei tärpännyt. Ensi viikolla jo ensimmäinen neuvola! La 4.2. Lapsia olen halunnut jo monta vuotta, mutta järki on käskenyt odottaa ammattiin valmistumista. Syksyllä 2011 tuli ensimmäinen lapsenkaipuuitku. Raskausyritysten aikana niitä tuli lukuisia ja mieli alkoi olemaan maassa. Positiivinen raskaustesti lopetti itkut siihen. Foolihappoa oon syönyt jo viime vuoden kesäkuusta, eiköhän nuo varastot ala olemaan jo täynnä :D
Raskaustestin tekeminen oli itseasiassa aika hauskaa: pissasin tikkuun ja kontrolliviiva tuli heti näkyviin. Ihmettelin kovasti kun toinen viiva ei ilmestynyt (näin oli käynyt ennenkin lukuisia kertoja, kyllä se vuoto aina tuli vaikka tulikin pari pv myöhässä). Menin kiukuttelemaan miehelle pariksi minuutiksi, ja kun tulin takaisin vessaan, tikussa olikin kaksi viivaa! Näin sentään ei ollut käynyt ennen. Tarkistin paketin ohjeen, ja siinä sanottiin, että tulosta ei saa tulkita enää 5min jälkeen, mutta olin katsonut tikkua ehkä 30sek ja uudelleen 4-6min kuluttua. En uskonut raskauteen, mutta työpäivän aikana aloin miettiä uudelleen sen mahdollisuutta..Oli pakko ostaa iltapäivällä uusi testi ja kytätä sitä kellon kanssa silmä kovana. Kyllähän se toinenkin viiva siihen tuli, hiukan hitaasti vain! :)
Täällä voidaan pahoin jatkuvasti, yrpätä ei oo tarvinnut, mutta kaikki kuvottaa. Kuvotus helpottaa vähän syömällä, mutta ei tee mieli syödä kun on paha olo. Maha ei näy mihinkään. Viimeisen viikon ajan olen joutunut heräämään yöllä kerran pissalle, kai se appelsiinin kokoinen kohtu jo painaa rakkoa sen verran. Tissit on pinkeet kun mitkä :D
Osa kavereista ja perhe tietää jo nyt, lopuille kerron heti kun saan sen vko 12 ultrakuvan käteeni. Ei malttais odottaa! Alkoholin kanssa on ollut ongelmia, mutta olen saanut huijattua (mm Juhannuksena) juomalla viinipullosta hyvin laimeaa omenamehua. Omenamenhu alkaa musta jo maistua alkoholilta!
Joku mietti raskausviikkojen laskentaa: Rv laskenta alkaa siis viimeisten kuukautisten ensimmäisestä päivästä, eli kaksi viikkoa ennen munasolun hedelmöittymistä. Sikiö on siis koko ajan 2 viikkoa nuorempi kuin mitä raskausviikot kertoo. Raskaustesti on positiivinen 4+0 viikoilla, eli kun on neljä täyttä viikkoa. 4+1 tarkoittaa VIIDETTÄ raskausviikkoa. Eli nyt mulla on menossa yhdeksäs raskausviikko, ja rv 8+2.
Varhaisultraa on miehen kanssa mietitty mutta todettu: 1) Jos sydän sykkii, kukaan ei takaa että se sykkisi vielä huomenna 2) Jos se ei syki, se ei välttämättä poistu heti, vaan voi joutua odottamaan kohdun tyhjenemistä 3) Niin kauan kun minulla on jatkuvaa pahoinvointia, tiedän että hormoneja on ainakin. Hormonit putoaa nopeasti jos raskaus menee kesken, niin siitä pitäisi kyllä huomata.
Ninnis se oli, onnea oikein paljon onnea, tota parempaa fiilistä ei olekaan <3 <3 <3
Joo Domingo kyllä nää viikot on vielä pienet, mutta äkkiä ne menee :)
Onnea Helmimasulle plussasta! On se niin ihmeellistä nähdä pitkän yrityksen jälkeen ne kaksi viivaa :) Meillä kanssa tosiaan esikoista tehtiin 4 pitkää vuotta ja toi kuvailemasi lapsenkaipuu ja alakulo on tuoreessa muistissa. Kenellekään ei toivoisi moista. Oikeassa olet tossa varhaisultrassa ja siinä ettei se muuta sitä meneekö kesken vai ei jos siellä sykkeen näkee, mutta mulle ainakin olisi liian kova isku silloin viikolla 12+ saada vasta tietää, että esim. kehitys loppunut viikoilla 5. Yksi lääkäri sanoi silloin esikoisen odotusaikana, kun syke näkyi viikolla 6+2, että keskenmenon riski enää muutaman prosentin luokkaa eli tuo se kuitenkin varmuutta odotukseen jos keskenmeno pelottaa. Saa ainakin varmuuden, että pieni on oikeassa paikassa eikä esim. kyseessä kohdunulkoinen. Itse täällä edelleen arvon varatako vai ei, en tod.näk. kuitenkaan, jotenkin nyt on paljon luottavaisempi mieli kun ekassa raskaudessa, silloin mulla oli vuotoa ihan alusta asti aina viikolle 12, loi epävarmuutta ja oli vaikea iloita kun oli ihan varma joka päivä, että nyt tämä ilo loppuu.
Täällä ei oikein oireita suuntaan ei toiseen, ehkä ihan aavistus kuvottavaa oloa ajoittain.
kakkoshaave 5+1
Tänään tehty plussatesti ja laskurin mukaan menossa rv 4+1. Voisin varovasti liittyä mukaan helmimasuihin :) Olen 32v. Meillä kotona vipeltää 1v4kk poika jota tehtiin yli 4vuotta ja lopulta sai alkunsa pakastealkionsiirrosta. Nyt tämä pieni kakkonen tärppäsi toisesta yrityskerrasta joka tuntuu ihan käsittämättömältä! Olin valmistautunut pitkään yritykseen. Ennen pojan syntymää myös keskenmenoja taustalla joten ei oikein uskalla vielä kovin pitkälle ajatella, mutta iloitaan nyt tästä plussasta ja surraan sitten jos se viedään pois.
Onnea kaikille muille plussanneille ja voimia keskenmenon kokeneille <3