Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Helmimasut

25.05.2013 |

Tänne sitten pinoutumaan kaikki Helmikuussa lasketun ajan omaavat :)

Itse 35+ ja kaksi poijanviikaria 5v. ja 7v. jo ennestään omaava äiti. Kolmosta siis odotetaan la. 2.2.2014. Varmistunee tarkemmin ultrassa. Neuvolaan en ole vielä soitellut, ehkä ensi viikolla. Karmea "krapula" ilman viinaa eli pääkipu vaivaa. Masussa nippailee välillä oikein kunnolla ja vesassa saa juosta. 

Kommentit (136)

41/136 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

IIIIIIIiiiiiikkkk! Se on plussa!!!! :))))) Jos kaikki menee hyvin, tulee meille esikoinen helmikuun 18 päivän aikoihin!! :)

Oi onnea!!! Miten teillä on muuten miehet reagoineet plussaan?

42/136 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEA ROUVA PUOLUKKA :)

Mies suhtautui tähän toiseen plussaan maltillisemmin ja jotenkin varauksella. Toki on iloinen, mutta pessimistisenä ei paljon vielä hehkuta eikä asiasta paljon puhuta :D

Oireeton Pihlaja 5+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/136 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea onnea Rva Puolukka! <3 

Meillä mies meni vähän hämilleen ja saatoin nähdä kuinka ne kaksi hernettä lopulta törmäsivät ja tämä ymmärsi asian :D Hän on onnensa kukkuloilla ja innostui jo kummejakin miettimään vaikka menossa vasta rv 5+4, joten täällä ainakin suhtautuminen oli yhtä innostunut molemmilla :) 

-Ninnis- 

44/136 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea vaan uusille ketjulaisille :)

Itselläni edelleenkin oireet vähäiset vaikka viikko 7 on jo kohdalla. Eilen illalla tosin oli kova paine navan kodalla ja tänään se on siirtynyt alavatsalle, tuntuu suoraan sanottuna ällöttävälle. Hitusen rusehtavaa vuotoa tuli taas tänään. Mietiskelen josko pitäisi tehdä raskaustesti uudelleen josko olisi vaikka mennyt kesken.

45/136 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikun kuudes viikkohan vasta on menossa, hämäsi kun laskurissa oli ensin viikko 7 ja vasta sen jälkeen "omat päivät" 6+1.

Vierailija
46/136 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin liityn joukkoonne. 

Oon 25-vuotias yhden lapsen äiti. Tyttäreni on 2,5-vuotias ja erosin hänen isästään vuosi sitten. Tapasin uuden miehen marraskuussa ja hänen kanssaan etenimme tosi nopeasti. Ollaan oltu ilman ehkäsyä tammikuusta asti ja nyt vasta tärppäsi. Olin jo luullut ettei hän voi saada lapsia. Tein plussatestin 11 pvä. Tässä sitä hissukseen ollaan oltu ja odotellaan varmaan jonkin aikaa ennenkun kerrotaan perheillemme, jotka tulevat järkyttymään suuresti hurjasta vauhdistamme. 

Ensimmäisen raskauden tiesin jo ennen testin tekoa. Etova olo alkoi jo ennen plussaamista ja paheni kunnes loppui viikolla 16. Nyt tajusin tehdä testin vasta menkkojen ollessa päivän myöhässä. Väsymys on ollut kyllä suuri ja jotkut hajut etoo, mutta en osannut yhdistää raskauteen vaan luulin väsymyksen johtuvan lähinnä esikoisen takia huonosti nukutuista öistä. 

Tiedän, että jotkut on järkyttyneitä nopeasta tahdistamme mutta kun kaikin puolin kolahtaa niin miksipä ei?

Mulla siis taitaa olla nyt 4+5 menossa. Laskurin mukaan la olisi 16.2, mutta neuvolaan päin en ole vielä soitellut. Täytyy maanantaina soittaa.

Vierailija
47/136 |
16.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea plussanneille! Ja Lapsenmaailma, aikusiahan tässä jo ollaan, joten miksipä sitä hidastelemaan jos se tuntuu oikiala :) Eri asia ois jos ois 15v tai jotain sinne päin ;)

Täällä mies oli ihan mielissään, meillä tosiaan oli keskenmeno pari kuukautta sitten ja miehestäki huomas että oli tosi pettyny. Onneksi tärppäs näin nopiaa, vaikka hirvittää ihan kauhian hirviästi ku tyttö tulee ens helmikuussa 2v ja me molemmat opiskellaan vielä :D Tosin toisia ammatteja jo molemmat, ja mies valmistuu sit jouluna -14. Itellä taitaa taas venähtää ;) Toinen mammaloma ois tämän koulun aikana jo ja syksyllä vasta palaan ees kunnolla kouluun :D Nyt kevään oon tehny jotaki, mut sillain että tyttö on voinu olla kotona.

Täällä ihan järkyttävä väsymys päällä, onneksi enää 4 päivää harjottelua ens viikolla ja sit saa loppukesän lomailla ;) jos sitte syksyllä ois pahimmat väsymykset jo ohi. Mahaa nippailee ja eilen olin kaverin häissä ja välillä vihlas mahaa..Mut ei missään nimessä semmosta kipua ku keskenmenossa, eikä toistaseksi oo ollu vuotojakaan..Mieli herkässä, olin eilen kaasona ja siellä alttarin vierellä ku seiso ni sai ihan tosissaan piättää kyyneliä. Muutenki tuntuu et rupiaa vollottaan ihan pikkuasioista. Tuntuu että ois tienny jo pitempäänki olevansa raskaana vaikka viikot on vasta 4+6! 

48/136 |
16.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea uusille plussanneille! :)

Meillä mies on varovaisen onnellinen asiasta. Sanoi ettei halua vielä iloita liikaa, ettei sureta sitten niin paljon jos sattuu vaikka menemään kesken tai on tuulimuna, mutta silti huomaan kuinka hän miettii ja suunnittelee asioita jo pidemmälle. Itse olen yrittänyt myös olla olematta liian onnessaan, mutta vaikeaa se on!

Taas on tuhru vuoto alkanut ja sitä on tullut vaihtelevasti (välillä siis tullut ja välillä ei) nyt 3 päivän ajan! Sydän syrjällään yritän toivoa parasta ja samalla pelkään pahinta. Jokainen vessareissu jännittää. ja kokoajan sitä pelkää milloin se kunnon vuoto alkaa.

Onneksi keskiviikkona pääsee ultraan, jospa siellä selviäisi jotain syytä miksi vuotoa tulee. Ja tietenkin kädet kyynärpäitä myöten ristissä toivon ettei ole tuulimuna tai kohdun ulkopuolinen :)

49/136 |
16.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rianna: Sydänääniä ei saatu jostain syystä :/ Pitää odotella seuraavaa ultraa. Periaatteessa olisi pitänyt jo näkyä. Lääkäri sanoi, että pyydä yleiselle puolelle kontrolliaika. Pitää huomenna yrittää saada aikaa, mutta lomathan sielläkin on tulossa. Toista 124e ei raaskisi maksaa heti uudestaan. 

Rouva Puolukka ONNEA! Toimihan ne terot ;) 

Onnea myös muille plussanneille :) Huomenna kirjoittelen lisää, tämä oli pikapyörähdys netissä ennen unia. 

50/136 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä oli mun osalta nyt sitten tässä. Eilen illalla alkoi TOSI runsas vuoto ja tuli aika iso hyytymä/klöntti ulos, eli vauvanalku ei tainnu jaksaa pitää kiinni :'( 

Viikon/parin päästä täytyy tehdä uus raskaustesti ja mikäli vielä näyttää positiivistä niin sitten lääkäriin tutkimuksiin et onko sinne jäänyt vielä jotain mitä pitäis sitten kaapia tai hoitaa lääkkeellisesti ulos.

Mieli on maassa, mutta ei onneksi kipuja.  Parempaa onnea teille muille <3

51/136 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rianna: samassa tilanteessa olen minäkin. Viime viikosta alkaen tullut turhruvuotoa, lisääntyi lauantaiksi ja tänään aamulla sitten jo "melkein verta"-tyylistä isompaa vuotoa. Naistentautien polilla neuvoivat kanssa odottamaan viikon ja jos vuoto jatkuu vielä viikon päästä niin sitten voi soittaa uudelleen ja voin saada ei-kiireellisen ajan lääkäriin. Oikeastaan olisin toivonut, että olisi loppunut kerrasta tämä raskaus, nyt joudun vielä elättelemään toivoa ehkä useammankin viikon, vaikka itselläni on sellainen olo, että ei onnistunut. Yritän nyt vaan tsempata itseäni sillä, että harvoin se raskaus onnistuu ekalla kerralla ja onneksi ei ehtinyt mennä pidemmälle. Ja yritän olla iloinen siitä, että pystyn tulemaan raskaaksi.

Tsemppiä ja onnea vaan muille ja terveisiä alkioille: pitäkää tiukasti kiinni!

52/136 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoja ajatuksia täälläkin. Ensimmäinen yritys ja heti raskaana.Olisihan se ollutkin liian hyvää ollakseen totta. Mä olen myös "tyytyväinen" (jos näin voi sanoa kun tilanne on mitä suuremmissa määrin epätyydyttävä) että tuli ulos tässä vaiheessa eikä vasta esmerkiksi sitten kun on kerinnyt jo "huokaista helpotuksesta" . Itse myös yritän iloita siitä, että ylipäätään tulin raskaaksi, joten uutta voi sitten yrittää jossain vaiheessa.

Olo on tyhjä, mutta jospa se tästä. 

Voimia sinulle Pomplemousse epätietoisuuden kanssa ja sinulla nyt kuitenkin toivoa vielä on koska alkuraskaudessahan pieni vuoto on normaalia :) Kaikkea hyvää sinulle ja myös kaikille muille :)

Vierailija
53/136 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rianna: hirmuisesti jaksamisia, ikävä tilanne varmasti ja olo saakin olla tyhjä.. 

Pomplemousse: pidetään peukkuja, että vuodot onkin vain alkuraskauteen liittyviä.. 

Bellamamma: kuinka pitkällä raskautesi on?? 

Täällä alkoi tänään rv 6+0 eli jonkun sivun mukaan seitsemäs raskausviikko.. Olen vähän pihalla että kumpaa noista kuuluu käyttää jos joku kysyy kuinka pitkällä/alussa olen... :O Toistaiseksi ei minkäänlaista vuotoa ole tullut vaikka näenkin harvase yö unia joissa menen vessaan ja raskaus päättyy siihen.. Yritän olla stressaamatta ja miettimättä koko raskautta ennenkuin viikon päästä tulee selvyys onko siellä mitään, nuo unet vähän vaan häiritsevät.. 

Väsynyt Ninnnis 

54/136 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rianna: Jaksamista sinne, olen tosi pahoillani teidän puolesta :( Toivotan onnea jo nyt uuteen yritykseen! 

Meillä mies haluaisi jo iloita kunnolla raskaudesta ja varmasti kertoa jo ainakin tuleville isovanhemmille,  mutta en uskalla edes itselle kunnolla myöntää tätä kun pelkään koko ajan että menee kesken, enkä kestäisi varsinkaan anopille.ym asian selvittämistä. Koitan  myös itselleni (ja miehelle) vielä puhua hyvin epämääräisesti asiasta, koska tiedä että sitä kovempi romahdus, jos päästän itseni jo vauvasta kunnolla iloitsemaan. Voi kunpa nämä ns. riskiviikot kuluisivat nopeaan.... Täällä ei vuotoa, mutta inhottavaa juilimista ja kipuilua välillä. 
Toivon niin paljon, että tämä pysyisi kyydissä ja kaikki olisi kunnossa...

Tarrasukkia toivottelen kaikille muillekin! 

55/136 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla se sitten tapahtui, juuri kun luulin että vuodot ovat loppuneet. Ilmeisesti vauvan alku tuli ulos :(

Vuotoa ei edelleenkään tule kovin paljoa, nippailukivut lisääntyneet hiukan ja rintojen turvotus on laskenut yön aikana (nyt menee kuppikokoa pienemmät rintsikat kuin eilen). Hikoilin nukkumaan mennessä tosi paljon, tunti nukahtamisen jälkeen heräsin siihen että vaatteet olivat märät ja sängyssäkin märät läiskät.

Nyt yritän perua neuvola-aikaa ja mietin pitäisikö varata aika gynekologille, koska kuukautiskiertoni on aika lyhyt, ka 25 päivää, ja se voi vaikeuttaa raskautumista. Toivon, että ekat kuukautiset tulisivat mahdollisimman pian (jossain luki, että voisi mennä 8vko) jotta voisi jatkaa yritystä. Raskausvitamiinien syömistä jatkan, koska luin, että niitä olisi hyvä olla syönyt 3kk ennen raskautumista, koska verisolujen uusiutumisessa kestää tuon 3kk.

Onnea muiden raskauden jatkumiseen ja aurinkoista kesänjatkoa!

56/136 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riannalle ja Pomplemousselle pahoittelut huonoista uutisista :( Tosi kurjaa jos nyt meni kesken. Tsemppiä kovasti jatkoon ja vitamiineja ei tosiaan kannata jättää pois. Itse vannon Maca-jauheen nimeen :) Nyt hengähtäkää hetki ja yrittäkää nauttia lämpimistä kesäpäivistä <3

Ninnis89: Mulla on viikot nyt 7+2 tai 8+2 eli niin pitkät kierrot niin ei tiedä :/ Teroluteilla saatiin raskaus aikaiseksi, jotka vahvisti limakalvoja. No uusinta ultra on ensi viikon maanantaina ja sain ihan julkiselta puoleta onneksi! Mitenkä tässä nyt juhannuksen pystyy odottelemaan :O No kamalasti puuhaa keksittävä :) Tulee mitä on tullakseen turhaapa sitä etukäteen murehtia.

Onkos kellään tietoa mistä saisi isoveli-paitoja tai vaikka isoisoveli paidan? Meinattiin pojille laittaa paidat päälle ja katsoa tajuaako isovanhemmat =) (Siis tämä vasta ensi viikolla jos sieltä sydänäänet löytyy.)

Ihanaa tiistaita kaikille!

57/136 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut teille Rianna ja Pomplemousse! Ja onnea uuteen yritykseen. Meilläkin oli käytössä terolutien lisäksi maca ja gelee royale. Tiedä sitten mikä niistä auttoi tai auttoiko mikään, mutta ei niistä ainakaan haittaakaan ollut.

Täällä pitäisi nyt olla menossa 5+2, eli kuudes viikko. Lueskelin jostain, että tällä viikolla sydämen pitäisi alkaa sykkimään. Ihanaa! Olen ollut niin onnellinen, että tekisi mieli kailottaa koko maailmalle, että vauva tulossa! :) Samalla kuitenkin koko ajan mielessä pieni epäilys siitä, että olenkohan ollenkaan raskaana ja jatkuukohan tämä loppuun saakka.

Oireita on ollut ehkä jonkin verran. Ainakin tissit ovat turvonneet ja alavatsalla on välillä kova paineen tunne. Sellainen kuin joku täyttäisi ilmapalloa mun sisällä... Huolta on aiheuttanut verinen vuoto seksin jälkeen. Onko teillä ollut sellaista?

Ihanaa juhannusviikkoa kaikille!

Puolukka 5+2

Vierailija
58/136 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut Riannalle ja Pomplemousselle, mutta älkää vielä heittäkö kirvestä kaivoon! Alkuraskauden vuodot voi olla normaalia, toki keskenmenon riski ainakin kasvaa. Onko teillä ollu kipuja? Ite sain keskenmenon 2kk sitte, ja mahakipu oli jotain aivan jäätävää! Ja tosiaan keskenmenon jälkeen voi raskautua hyvinkin pian, taijan olla elävä esimerkki! Lääkäri suositteli että odottaa yhet menkat ennen ku alkaa yrittämään uudestaan.  Menkat alko vähä reilu 4viikon päästä, keskenmeno oli joskus 7-8 viikolla ja tuli ihan itestään kokonaan ulos. Onneksi pääsin suht pian ultraan varmistamaan asian, sunnuntaina alko vuoto ja kivut, ma oli lääkäri ja tiistaina pääsin ultraan. 

Se on kyllä kun haluaisi iloita raskaudesta ja kertoa vaikka joka ikiselle vastaantulijalle, mutta ei kuitenkaan uskalla..Itellä vielä se 2kk takanen keskenmeno pelottelemassa tuolla takaraivolla vielä enemmän ku ennen :( 

Täällä ihan järkyttävä väsymys päällä, yritän vaan vaivoin selvitä harjottelun kahesta viimesestä päivästä!Mahaa nippailee ja välillä vihlasee alamahalta ku nousee ylös tai töissä nostelee jotain..Tissit ja maha ihan turvonnu ja jos vaan on pitkään syömättä niin tulee huono olo, oksentaa ei oo kyllä tarvinnu..Täällä viikot 5+1 nytte, parin viikon päästä ois neuvola. Tarrasukkia ihan kaikille <3

Ihana hiljaisuus, neiti nukkuu <3 pitäs vaan jaksaa suihkuun raahautua ja sit unten maille :)

Ja ihanaa juhannusviikkua täältä suunnalta myös kaikille!

Rix 5+1

59/136 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellou! 

Minäki änkeän porukkaan mukaan. Plussasin tänään hailakkaan viivan, ja viikkoja taitaa olla 3+4. Oon kuumeillu vauvelia jo pari vuotta, mutta mies innostu asiasta vasta pari viikkoa sitten, oviksen aikaan, ja heti näyttäis tärpänneen. :) Vaikea uskoa, enkä täysin uskokkaan ennen ku saan tikkuun kunnon punaisen viivan. Mutta mukana roikun siltikki. Meillä lapsosia on ennestään 5, vanhin yläasteella, nuorin 3v. Mulla oireina on ollu hirvee väsymys, ihan tuosta vaan oon nukahtanu muutaman kerran. myös menkkamaista kipua on ollut, ja palelua . Rinnatki on alkanu kipeytyä, ja kahvi ei maistu niin ku ennen. Toivottavasti plussa vahvistuu... La ois näillänäkymin 24.2.14. Tsemppiä ja tarrasukkia kaikille helmikuisille!

60/136 |
19.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rix: Ultrassa todettiin, että alkion kehitys on todennäköisesti keskeytynyt viikkoon 5. Onneksi huomasin hyytymän eilen aamulla vessassa käydessäni, koska vuoto on koko ajan ollut todella vähäistä. Useinhan sanotaan, että keskenmenovuoto on runsaampaa kuin kuukautiset, mutta näin ei iainakaan minulla ole ollut. Jos en olisi huomannut vuotoa saattaisin vieläkin elätellä toivoa, että olisin raskaana ja jos tosi huonosti olisi käynyt olisin voinut saada tiedon vasta ekassa ultrassa (vko 12?). Ajattelin aiemmin että varhaisultra on turhaa hömpötystä, mutta jos vielä raskaudun, niin käyn ihan varmana siellä jotta ei tarvitse elätellä turhaa toivoa. Kivut ovat olleet myös lieviä koko ajan, mitään kipulääkkeitä en ole tarvinnut. Pahimmat kivut aiheutuivat eilisestä sisätutkimuksesta, koska jännitin sitä tosi paljon. Siinä mielessä olen tyytyväinen, että epätietoisuus raskauden tilasta oli paljon pahempi kuin tieto keskenmenosta.