Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Helmimasut

25.05.2013 |

Tänne sitten pinoutumaan kaikki Helmikuussa lasketun ajan omaavat :)

Itse 35+ ja kaksi poijanviikaria 5v. ja 7v. jo ennestään omaava äiti. Kolmosta siis odotetaan la. 2.2.2014. Varmistunee tarkemmin ultrassa. Neuvolaan en ole vielä soitellut, ehkä ensi viikolla. Karmea "krapula" ilman viinaa eli pääkipu vaivaa. Masussa nippailee välillä oikein kunnolla ja vesassa saa juosta. 

Kommentit (136)

Vierailija
21/136 |
08.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea aivan hirmuisesti Pomplemousse! :) 

Tilanteesi huomioiden ei ihmekään, että olet taikauskoinen ja muutenkin mietit asioita. Kuinka pitkällä oot ajatellut olevas tällä hetkellä?? 

Eikä tuo alkoholi mitään haittaa, luultavasti suurin osa juo alkoholia ennenkuin tietävät olevansa raskaana, kuten minä itsekin. :) Kannattaa kai pian ottaa lääkäriin yhteyttä tuon lääkityksen suhteen, ettei siitä ainakaan tule mitään ongelmia raskaudelle.. 

Paljon onnea vielä! :) 

- Ninnis - 

22/136 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää raskausjutut on mulle ihan uutta mutta nyt taitaa olla menossa 5 tai 6. viikko. KaksPlussan testissä ainakin piti tietää kierron pituus ja mulla se vaihtelee 24-28 joten se kai vaikuttaa arvioon. Äidin äiti on synnyttänyt äitini reilusti yli 40-vuotiaana, joten kai tämä iäkkäänä synnyttäminen voisi onnistua. 

Ärsyttää työpaikkalääkärin asenne tuohon lääkityksen vaihtamiseen, olisi yksi huoli vähemmän jos olisi antanut reseptin talvella kun pyysin. Tosin puhelimessa kuulosti vähän sellaiselta että "ethän sä vanhus enää raskaaksi voi tulla, ota vaan mummo lääkkeesi"

Mutta aika nopeasti tää raskautuminen sitten sujui :) Aloitettiin yritys viime syyskuussa jolloin lähdin samalla pidemmälle työkomennukselle ja olin helmikuuhun asti kotona vain viikonloppuisin. Mitään hoitoja en ole ottanut kun olen ajatellut että joko tulen raskaaksi tai sitten en, tavallaan hyväksyin jo lapsettomuuden. Luulin, että menkat myöhästyivät siksi että on ollut nää helteet ja tein tosi paljon ylitöitä viime viikkoina. Miehelle yritän olla vielä kertomatta, ettei innostu liikaa. Kavereille en myöskään kertonut kun tänään vietimme tyttöjen iltaa. Olin juovani alkoholia, mutta oikesti kostutin vain huuliani ja iltakahvikin hörppäsin vain vähän. Lauantain karkkipussikin jäi pieneksi, kun piti jättää salmiakit vähiin :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/136 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yks ilmottautuu varovaistaki varovaisemmin mukaan. Tänään tehdyssä testissä haalea viiva ja nyt ois viikkoja 3+6. Aattelin ens viikolla vielä uusia testin tai käskiä labrassa kattua ku muutenki pitää ravata ens viikolla siellä. Aika pelokkaalla mielellä, pari kuukautta sitten tuli keskenmeno..Ja nyt lääkäri rupes tutkimaan yhtä sun toista ja nyt ainakaan yhtä koetta ei voi tehä luultavimmin ku oon raskaana, häätyy soittaa huomena lääkäriin ja keksiä jotain muuta ;) 

Minä oon tosiaan 25v ja mies 30v ja perheessä 1v3kk ikänen tyttönen :) Toivotaan nyt että kaikkien pienillä on jarrusukkia riittävästi matkassa! 

24/136 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi, ilmoittaudun varovasti mukaan minäkin. Tein perjantaina raskaustestin ja kirkkaasti näkyi kaksi punaista viivaa, vaikka viikkoja tänään pitäisi olla kasassa vasta tasan neljä.:D:D Kolmas napero on ollut haaveissa pidemmän aikaa ja muutaman kerran ehdittiin yrittää.  Mahdollinen helmikuussa koittava kotiäitiys tuntuu ihanalta ajatukselta. Olen ehtinyt olla töissä lasten syntymän jälkeen jo useamman vuoden. Esikoinen (poika) aloittaa eskarin syksyllä ja tyttö on nelivuotias. Edellisissä raskauksissa huolta on tuottanut raskausajan hepatoosi.  Kaikki on kuitenkin vasta aluillaan. Oireita on ollut mm.päänsärky, merisairasolo ja menkkamaiset nipistykset. Lisäksi valoisista öistä huolimatta uni on tullut hyvin. Onnittelut kaikille helmimasuille!!!!

25/136 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltaperholle jaksamista <3 

Pomplemousse: en minä kyllä tunne itseäni vielä vanhaksi, vaikka suurinpiirtein samanikäisiä ollaan :D Onhan tämä odotus ihan erilaista nyt kypsempänä ;) Ei höyryä turhista. Ihana oli äsken lueskella esikoisen odotuksen ajalta odotusajan tunnelmia mitä olin kirjannut. Olihan se uutta ja jännää. Nyt vain jännittää millainen persoona sieltä syntyy ja että kaikki menisi hyvin. Nyt odotan niin kovasti sitä masua, koska sitä tulee ikävä :)

Muutamana päivänä on ollut nyt ihan mieletön väsymys ja pakko oli tänäänkin jättää jumppa väliin ja nukkua sohvalla. Jospa se tästä piristyy. Vaikuttanee myös tuo kahvin juomisen rajoittaminen :/ Ennen join monta mukillista päivässä ja nyt olen yrittänyt rajoittaa kahvin kolmeen reiluun kuppiin päivässä. 

26/136 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

NETTIEEVA: Sama pelko on mullakin. Onkohan tuolla mahassa edes mitään kun oireita ei pahemmin ole. Kun lukee näitä nettikeskusteluja niin kuullostaa että kaikki oksentelevat enemmän ja vähemmän ja ovat kuoleman väsyneitä, Tissit on kipeät + kaikki muut mahdolliset oireet päälle. Itselläni lievää kuvotuksen tunnetta silloin tällöin ja pieniä vatsan nippailuja. Jossakin keskustelussa kerrottiin vielä jonkun neuvolan tätin sanoneen, että mitä enemmän/voimakkaampia oireita on, sitä varmemmin vauvan alku on kiinnittynyt (tai jotain muuta vastaavaa) Nyt siis olen itse kauhuissani, että onko tämä nyt tuulimuna tai onko huonosti kiinni ja tulee kohta ulos vai miksi mulle ei tule mitään kunnon oireita! Tällä viikolla varaan neuvolan, mutta sen saa varmaankin johonkin 10 rv:n paikkeille ja itse olen vasta 6 viikolla! Siihen asti täytyy olla piinaavassa epätietoisuudessa ja jännittää joka vessareissulla että eihän vaan tule verta..

27/136 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rianna: Aika oireetonta eloa täälläkin vietetään eilisen väsymystä huomioimatta. Jospa varaat ajan varhaisultraan? Tai tee uusi raskaustestim eikös tuulimunaraskaudessa hormonit vähenee ja viiva himmenee. Jospa se vahva plussa rauhoittaisi? Tuulimunaraskaus voi usein oireilla niskajäykkyytenä eli jos mitään vastaavaa ei ole niin yritä rentoutua ja nauttia kun mihinkään ei (vielä) ;) koske.

28/136 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille, 

Tulen varovasti keskusteluun mukaan kun halusin päästä tätä uutista jakamaan (kun ei lähipiirille olla vielä kertomassa.) Olen 26 ja naimisissa. Tänään on plussattu ja kauankaivatun esikoisen odotus on siis aluillaan. 

Jännittää, kauhistuttaa, riemastuttaa. Vielä ei uskalla hirveästi juhlia, LA pitäis olla helmikuun 10. jos ei omat arvioi kauheesti heitä. 
Niin varhaista on vielä että pari viikkoa vissiin kannattaa ainakin odotella ultraa ja neuvolaa. 
Onnea odotukseen kaikille helmimammoille!

29/136 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liityimpäs minäkin tänne ensimmäistä kertaa. Eli 30 v minä ja 31 v ukko päätettiin "yrittää" esikoista vähän sillä fiilikselä, että tulee jos on tullakseen. No tulihan se :D 11 v napsittu pillereitä, joten ihan ei uskaltanut odottaa näinkään pikana :D Nyt reilun viikon täti myöhässä ja testistä jos toisestakin plussa. La jos nyt oikein osasin laskeskella niin helmikuun puolivälin paikkeilla.

30/136 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään testailin ensimmäisen haamuni, kun kuukautiset 6pvä myöhässä.<3

Vierailija
31/136 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen jo hätähousuna soitin neuvolaan ja sain ajan 3.7 eli kolmen viikon päähän..Nyt 4+1..Ensimmäisen raskauden ongelmien takia eka nla on aika aikasin. Ja edellinen raskaushan meni kesken, positiivisten testien välillä oli 11viikkua, eli aika nopsaa tuli sit onneksi uuestaa. Pitää nyt vaan toivua että tämä pieni jaksaa pysyä kyytissä <3 

Onnea muillekkin plussanneille! :) 

Itse olen halunnut että lapset saa suht nuorena, mutta en kyllä pidä 37v vielä vanhana :) 

Oireita ei täälläkään hirviänä, jäätävä väsymys ja mahan nippailu..Kuvotusta välillä, varsinki jos on liian kauan syömättä. Saapa nähä kuin huominen sokerirasitus menee :/ kävin siis viime viikolla lääkärillä ja se määräs kokeita jos minkälaista, yhtä koetta ei pysty tekemään raskaana niin se siirtyy sit luultavasti ens keväälle. Mulla oli ekassa raskaudessa raskausdiabetes ja sit 1v kontrollissa 2h arvo oli koholla niin sitä nyt tutkitaan sitten. 

32/136 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

BELLAMAMMA: Mietin itsekkin tuota uutta raskaustestiä. N. viikko sitten clearbluen viikkonäyttö testi näytti raskaana 2-3, eli nythän sen periaatteessa pitäisi näyttää enemmän..

Viime yönä töissä tosin sain melkein halvauksen, kun vessassa käydessä paperissa oli verta!! Nyt on entistä enemmän järkyttävä pelko persiissä ja sellanen olo, että tämä lysti taitaa olla tässä :(  Verta tuli 3 eri vessa käynnillä ja siteeseenkin asti muutama tippa, mutta sitten se loppui ja yön aikana ei ollut tullut mitään eikä myöskään koko tämän päivän aikana, joten ihan vielä en silti aio  "kusta muuntajaan". Tänään on ollut myös rinnat hieman kipeenä ja väsymystä aika paljon, mutta se varmastikkin selittyy viime yön töissä ololla. Huomenna aamusta soitan kyllä sen neuvola ajan.

Mitäs muuten arvelette onko mahdollista päästä varhais ultraan työterveyden kautta?

33/136 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin tuli äsken aavistuksen verran ruskeaa vuotoa ja pitäähän sitä tietty huolehtia. Vaikka neuvolan täti sanoi puhelimessa että ruskehtava vuoto on normaalia eikä punainenkaan merkitse välttämättä mitään. Tänään sain lääkäriltä paremmat verenpainelääkkeet ja ostin raskausvitamiineja. Silmätulehduksenkin olen jostain napannut vaikka moisesta en ole tainnut kärsiä sitten lapsuuden.

Vatsassa on lieviä epämääräisiä kipuja ja pari päivää on väsyttänyt runsaasti, tosin tykkään muutenkin nukkua päikkärit jos siihen on vaan mahdollisuus. Olen syönyt huipputerveellisesti, paitsi tänään herkuttelin jäätelöllä ja mansikoilla ja puolikkaalla alkoholittomalla siiderillä (eipä kantsi ostaa enää, on kuin ylimakeaa omenamehua).

Neuvolan papereita olen täytellyt näin hyvissä ajoin kun aika on vasta kuukauden päästä. Yritän luopua taikauskoisuudesta raskauden suhteen kun olen saanut jotekin päähäni, että mitä enemmän puhun tai mietin raskautta sitä varmemmin menis kesken.

Lääkäri muuten kertoi tänään, että sotien jälkeen synnyttäjien keski-ikä oli korkeampi kuin nyt ja vähän ihmetteli, miksi nykyään vouhkataan niin paljon siitä, että lapset pitää tehdä nuorena. Voin kyllä itse myöntää, etten ollut missään nimessä 25-vuotiaana halukas äidiksi ja kun tuolloin sattui poikaystävän kanssa vahinko, olin tosi nopeaan apteekissa hakemassa jälkiehkäisyä. 

Vierailija
34/136 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea taasen uusille plussanneille täältäkin! :)

Malttamattomana itsekin soitin neuvolaan ja heinäkuun puolessa välissä olis ensi käynti.. varhaisultrakin tuli varattua parin viikon päähän. voi tätä malttamattomuutta! <3 

Täällä kärsitään peilin mukaan murrosiästä osa 2, ja naama kukkii ikävästi.. Alavatsalla edelleen menkkamaisia kipuja ja selkäkipuja päivittäin ja varsinkin jos liikkuu reippaasti, niin hetken joutuu keräilemään itseään paikoillaan.. Tissit on vähän hellät ja uni maistuu super hyvin,  mutta siihen ne oireet loppuvatkin.. Välillä huolestuttaa ja välillä ei.. Vaikka olenkin epävarma  vatsan sisällyksen suhteen, niin olen päättänyt lopettaa stressaamisen kun se ei tunnu mitään auttavan.. Kaksi pitkää viikkoa ja sitten selviää onko siellä ketään. Siihen saakka nautin uusista unenlahjoistani ja otan rennosti! <3 

Tsemppiä kaikille! 

Ninnis 

35/136 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt eka neuvola varattuna ja on vasta 10.7, mutta kun kerroin oireiden vähyydestä ja vuodosta niin sain varhais ultran neuvolaan jo ensi viikon keskiviikolle :) Sitten pitäisi saada varmuuttaa onko mussa elämää vai ei.

36/136 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille myötäelämisestä <3 käyn täälä vähiinsä lueskelemassa teidän kuulumisia, ja hirmuisesti onnea kaikille plussanneille! 

Itse saanut asian jotenki käsiteltyä ja järkeiltyä, mutta kyllä se vaan sattui kun ystävä joka tiesi tästä asiasta oli käymässä toisen kaverinsa kanssa, tämä toinen epäili olevansa raskaana, kertoi miten vuosia sitten tehnyt abortin, ja miten helppoa se oli ettei yhtään tarvinnut miettiä. Hänen siskokin oli vaan lohduttanut silloin että onneksi sen saa pois! Ja nauraen kertoi asiaa.. ystäväni kysyikin sitten hetkenpäästä, että entäs nyt jos oletkin raskaana niin olisiko päätöstä jo vaikeampi tehdä? Johon hän vastasi vaan rauhallisesti miltei kylmästi että ei, yhtä helppoa. En mä mitää lapsia todellakaan halua, heti menisin sen pois kyllä ottamaan ! Ikää hällä miltei 30v

Tiedän, että on todellakin jokaisen oma asia haluaako lapsia vai ei, ja kunnioitan kyllä heitä ja eihän päätöstään, mutta itse lähes liiankin tunteellisena ihmisenä ihmettelen tälläisia ihmisiä, jotka kykenevät puhumaan lapsista kuin jostakin taudista. Hänkin nauraen kertoi asiaa, ja miten aborttia tehdessä oli jo niin pitkällä että oli ihan viimetingassa tehnyt sen.. Ja tietää kyllä taustani vuosia kestäneestä hedelmöityshoidoista ym. Olen varmaan oman taustani takia vain herkkä tälläisille asioille, mutta oli pakko jakaa tämä asia teidän kanssanne  <3

Iltaperho

37/136 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltaperho:Onpa ikävä kuulla, että kaverisi ei osaa suhtautua empaattisesti tilanteeseesi. Tietääkö hän missä mennään? Voisitko sanoa hänelle, että tuonkaltainen puhe tuntuu ikävältä? 

Huomasin, että monilla oli ollut samankaltaisia huolia kuin minulla. Sunnuntaina matkustin nelisen tuntia junalla ja illasta alkoi kova jomotus oikealla puolella kehoa alavatsan ja selän alueella. Onneksi sain nukuttua ja aamulla olo oli parempi. Junassa istuminenkohan aiheutti kivut? Onko muilla vastaavia kokemuksia? Alavatsaan sattui pistävästi tänään, kun kävin töiden jälkeen huonekaluliikkeessä katsomassa mattoja :[. Tämä on minulla kolmas raskaus, mutta edellisestä on jo sen verran aikaa (neljä vuotta), etten muista oliko tällaisia kolotuksia alkuraskaudessa. Lisäksi tuntuu välillä ihan kuin kohtua supistaisi.

Edellä kuvattujen oireiden vuoksi kohdun ulkopuolinen raskaus on käväissyt mielessä. En ole vielä varannut aikaa neuvolaan ja viikkoja kasassa vasta kohta viisi. Pitänee huomenna soittaa, josko vaikka saisi muutamien viikkojen päästä selvyyden tähän kysymykseen: ollako vaiko eikö olla :-D

38/136 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uusille minunkin puolesta!

Iltaperholle kovasti onnea tulevaisuuteen ja voimahaleja :)

Oireettomuudesta ollut puhetta täällä. Itseäni myös tuo huolettaa nyt jonkin verran vaikka eipä kai tuo epätavallista ole että oireita ei vielä ole (5+0). Esikoisesta muistan että huonoa oloa ja hajuherkkyyttä oli, mutta en muista millä viikolla alkoi. Nyt ei ole muuta kuin rinnat älyttömän kipeät ja turvonneet. Alavatsaa välillä jomottelee, muttei muuta. Ehkä hieman tavallista väsyneempi olo. Soittelin tänään neuvolaan ja heinäkuun alussa on aika.
Jotenkin koko ajan pelko persiissä ettei siellä ole ketään kasvamassa, nyt on suurempi huoli kuin esikoista odottaessa. Ei silloin osannut tällaisia pelätä. Molempien vanhemmille nyt kerrottiin että mahdollisesti perhe lisääntyy ja iloisia olivat. Heiltä kuitenkin saa tukea joka tilanteessa. Muille kerrotaan vasta myöhemmässä vaiheessa.

Kiva että Rianna sait sen ajan varhaisultraan :)

Kivaa loppuviikkoa kaikille <3

Pihlaja

39/136 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltaperho: Todella asiatonta tulla kylään luoksesi ja alkaa sitten jutella tuollaisia! Vaikka hän ei olisi ollut tietoinen sinun tilanteestasi, niin ystäväsi joka tiesi olisi kyllä voinut vähän toppuutella sitä toista kaveria, että jätetään tuollaiset jutut johonkin muuhun tilanteeseen! Kaikkea hyvää sinulle nyt ja jatkossa <3

Mitenkäs Bellamamman varhaisultra meni? joko kuulit sydänäänet?

Vaikka omaa ultraa täytyy odotella "vain" viikko, niin silti tuntuu että aika vain matelee ja kun raskausoireita ei edelleenkään juuri ole, niin tuntuu niin toivottomalta tämä epätietoisuus! Jotenkin sitä kokoajan olettaa, että vauvanalku tuli ulos vuodon mukana, mutta silti kuukautiset ei jostain syystä ala.

40/136 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsempit iltaperholle. Meilläkin oli hoitoihin meno edessä kunnes tuli tämä luomuplussa, ymmärrän tuon tunteen...

Täällä voidaan ihan hyvin, rinnat vain on niin kipeät että hyvä kun suihkussa pystyy käydä ilman liivejä :) syödä pitää koko ajan ja välissäkin.. Alavatsakipu on mukana vielä, sen kai pitäisi pian helpottaa?

Varhaisultraan ollaan menossa tiistaina ja neuvolaan torstaina. Menee viikot yllättävän nopeaan :) nyt 6+5. Toivottavasti kaikki on kunnossa..