Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun mielisairaaloissa on eri osastoja, esim. A1, A2, A6, P3 jne. niin mitä eroa niillä on?

Vierailija
15.07.2020 |

Tietääkö kukaan?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän

Vierailija
2/22 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No paha tuota on sanoa. Voi olla esim. vastaanotto-osasto, sieltä siirrytään sitten tarpeen vaatiessa osastoille, jotka voivat olla eri osastot esim. oman kaupungin potilaille ja ympäristökunnista tuleville, näin ainakin kun itse olin potilaana. Pitkäaikaisillekin ehkä omansa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

P2 Jorvissa ja Peijaksessa on rauhallinen osasto. Suurimmaksi osaksi masentuneita. Joitain 2suuntaisia. Varmaan sellaisia, joilla elämä kriisissä esim. puolison tai lapsen kuoleman jälkeen. Ovat lepäämässä turvallisessa paikassa, missä on säännöllinen rytmi.

Joku muu osasto on tarkkailuosasto, pöihteiden väärinkäyttäjille omat osastot jne.

Vierailija
4/22 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suljetut osastot ovat niitä luxus-osastoja joilla ovat spesiaali-ihmiset.

Vierailija
5/22 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan sairaaloissa on osastokoodit, ei vain mielisairaaloissa.

Vierailija
6/22 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, eipä nuo numerot mitään yleistä merkitystä omaa. Osoitteita jollain sairaala-alueella.

Eri sairaaloissa on monenlaisia osastoja. Avoimia, suljettuja, nuorisopsykiatrisia, psykogeriatrisia jne.

Vierailija
7/22 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jokainen lyhenne jotakin tiettyä tarkoittaa. Osa voi olla psykoosiosastoja, psykogeriatrisia osastoja, akuuttiosastoja, syömishäiriöihin keskittyneitä osastoja, suljettuja osastoja.. Saman tyyppisiä osastoja voi olla useita, jos on potilaita niin paljon, ja potilaat voidaan jakaa juuri esim sen perusteella kuinka vapaa liikkuminen heillä on näille parille eri osastolle, eli onko esim. ovet auki kaikkien kulkea, vai tarviiko hoitajan avata ovi.

Vierailija
8/22 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On eroja. Osa on suljettuja, osa sitten jo "parantuneemmille", kimppa-asuntojakin on ollut ainakin Pitkässäniemessä. Siihen nuo koodit viittavaat.

Vierailija
9/22 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro sairaala ja osasto niin voi joku ehkä tietää. Osasto sinäänsä ei kerro sen enempää kuin ositteen (ei katunimeä) 4 D 115. Onko se kiva asuinpaikak? Vaikeaa sanoa kun ei tiedä kadun nimeä...

Vierailija
10/22 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suljetut osastot ovat niitä luxus-osastoja joilla ovat spesiaali-ihmiset.

Onhan se tavallaan luxusta, kun otetaan turvaan ihmisiä, jotka saattaisivat yksin ollessaan tappaa itsensä suruissaan puolison tai lapsen kuoleman aiheuttamassa akuutissa kriisissä.

Vierailija
11/22 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpä oon ollu kahdessa mielisairaalassa....hih hih hih....

Vierailija
12/22 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osastokoodeilla ei ole merkitystä, mutta eri osastot ovat profiloituneet eri tyyppisiin sairauksiin aivan kuten somatiikankin puolella. Erilaisia osastotyyppejä ovat esimerkiksi vastaanotto-/akuuttiosastot, psykoosiosastot, mielialahäiriöosastot, nuortenosastot, psykogeriatriset osastot, päihdeosastot jne.

13/22 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku voi olla suljettu, joku toinen kuntouttava, josta pääsee siviiliin. Ehkä nuoriso-osastokin ja geriatriset iäkkäämmille.

Vierailija
14/22 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me numeroidaan osastot että tiedetään missäpäin mennään. Numerot merkkaa meille yhden yksikön loppumista ja toisen alkamista, eli joka "osoitteesta" löytyy siihen tarvittavat tilat ja romppeet. Nämä voi olla niiden tilakokonaisuudessa tai jaettuna naapuriosastojen kanssa. Joskus osastoilla on tietty tarkoitus ('sydänosasto', 'nuorisopsykiatria', 'PICU') ja tietty erilaiset tilat.

Sairaalat voi olla isoja ja rakennuksilla on usein oma kirjain, A-rakennuksesta voi siis löytyä vaikka osasto A8. Ei noita usein sen syvemmin mietitä, ne on vaan osoitteita.

Mielisairaaloita en ole suunnitellut, mutta kuvittelisin niillä olevan sama systeemi.

T.sairaalasuunnittelija

Vierailija
15/22 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

A1 on parasta A-ryhmää.

Vierailija
16/22 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin. Vieraillut 2 kaverin luona niissä.

Vierailija
17/22 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitan paremmaks. Oon ollu kuudessa. Yhdessä yli 20 kertaa, yhdessä neljä ja muissa kerran. :D

Vierailija
18/22 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Armeijassa aina sanottiin, että A on Antenniosasto .. 

Zinc

Vierailija
19/22 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

A=avo

S=suljettu

P=päivystys

PP=päivystyspoliklinikka

Vierailija
20/22 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hih hih hihhulih :p

Hullu ku pullosta tullu

Sekaisin ku seinäkello

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän