Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä minua vaivaa?olen kokoajan hermostunut ja jännitän asioita etukäteen. Tuntuu että päässä pyörii ajatukset kamalaa vauhtia.

Vierailija
15.07.2020 |

Olen poissaolevan oloinen välillä ja liikkeellä pitäisi olla kotonakin jatkuvasti.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö masennuslääkkeitä tai neuroleptejä.

Tunne-elämä katoaa ja..

Unohdat pian edes olevasi ihminen.

Vierailija
2/28 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla on välillä sellainen olo. Menee kyllä ohi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunne-elämä katoaa ja..

Mitä neuroleptit ovat?

Vierailija
4/28 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaistun. Kyse on ahdistuksesta. Aivoni kehittelevät ongelmia tyhjästä ja rentoutuminen on ihan mahdotonta.

Esim. vapaapäivänä siivoan koko kämpän, käyn kaupassa ja urheilen. Sitten kun istun sohvalle niin ahdistun siitä etten tee mitään ”järkevää”. Päädyn järjestelemään kaappeja tai pesemään lattioita.

Tuntuu kuin jatkuva liikkeessä oleminen ja siivoaminen auttaa minua lopettamaan jatkuvan ajattelemisen.

Vierailija
5/28 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tämä on vaivana jatkuvasti. Yölläkään en saa nukuttua kun en osaa rauhoittua. Päässä pyörii asioita Ap

Vierailija
6/28 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinkö? Ettei olis kumminkin kofeiini, tai pitäisikö mittauttaa ferritiini?

Kilpirauhasarvojakaan ei ole syynätty vuoskymmeniin!

Pääsen uneen vain mömmöillä, muuten ei isopyörä pysähdy ollenkaan.

Vierailija
7/28 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunne-elämä katoaa ja..

Mitä neuroleptit ovat?

Antipsykootteja. Esim. Ketipinor, jota käytetään unettomuuden hoidossa, on yksi niistä.

Vierailija
8/28 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rautaa syön ja kilppariasiat on lääkityksellä saatu kuntoon. Mietin koko ajan omia asioita ja ongelmia ja välillä en tiedä mitä mietin. Käyn ylikierroksilla, on diagnosoitu masennus mutta en tiedä onko tämä sitä. Ap

9/28 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla on tosiaan välillä tuollainen levoton olo. Se kuuluu ihmiselämään.

Sitä voi miettiä, mistä se mahdollisesti johtuu: onko elämässäsi meneillään jotain mikä stressaa tai vaivaa, tai onko jokin stressaava asia juuri ratkennut? Viimeksi mainittukin voi aiheuttaa levotonta oloa, kun miettii miten asia meni eikä yhtäkkiä olekaan enää mitään suurta asiaa, mihin keskittyisi.

Vierailija
10/28 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunne-elämä katoaa ja..

Mitä neuroleptit ovat?

Antipsykootteja. Esim. Ketipinor, jota käytetään unettomuuden hoidossa, on yksi niistä.

Ketipinor on psykoosilääke mielisairauteen, esimerkiksi skitsofreniaan.

Vierailija
11/28 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaistun. Kyse on ahdistuksesta. Aivoni kehittelevät ongelmia tyhjästä ja rentoutuminen on ihan mahdotonta.

Esim. vapaapäivänä siivoan koko kämpän, käyn kaupassa ja urheilen. Sitten kun istun sohvalle niin ahdistun siitä etten tee mitään ”järkevää”. Päädyn järjestelemään kaappeja tai pesemään lattioita.

Tuntuu kuin jatkuva liikkeessä oleminen ja siivoaminen auttaa minua lopettamaan jatkuvan ajattelemisen.

Mulla just sama. Mutta en jaksa touhuta koko päivää, fyysisesti. Mieli kyllä kaahottaa pikkutunneille, unesta ei tietoakaan.

Mulla menee niin, että puolet päivästä pystyn toiminnallani ja aktiviteeteilla pitämään ahdistavat ajatukset loitolla, loppupuolet päivästä on silkkaa murhaa.

Yritän turruttaa päätä esim. pelaamalla tai ratkomalla ristikkoja nonstoppina.

Mulla on kyllä ihan oikeita ja aiheellisia ahdistuksen syitä. Niille asioille en voi itse tehdä mitään. Olen toisten armoilla. :(

Vierailija
12/28 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yleistynyt ahdistuneisuushäiriö ja kuulostaa kovin tutulta tuo. Kymmenen vuotta sitten oli rankka jakso elämässä ja silloin aloin oireilla. Onneksi pari viime vuotta olen elänyt parempaa kautta ja olen pystynyt relaamaan. En käytä lääkkeitä. Olen yrittänyt opetella hyväksymään sen, että olen huolestujatyyppiä ja hankkinut uusia harrastuksia mihin keskittyä.

Vierailija
13/28 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä on jatkunut aika kauan jo. En pysty keskittymään mihinkään, lukeminen ei onnistu ja jos juttelen jonkun kanssa en ikäänkuin jaksa kuunnella mitä hän sanoo. Ihmisten seura vie energiaa ja olen ihan loppu kun pääsen kotiin. Ap

Vierailija
14/28 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinkö? Ettei olis kumminkin kofeiini, tai pitäisikö mittauttaa ferritiini?

Kilpirauhasarvojakaan ei ole syynätty vuoskymmeniin!

Pääsen uneen vain mömmöillä, muuten ei isopyörä pysähdy ollenkaan.

Laitoin tuon kommentin vitsinä, kun noita aina tarjotaan syyksi abaut kaikkeen.

Tarkoitus ei kumminkaan ole vitsailla itse ongelmalla - olen samassa veneessä!

Vierailija
15/28 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rautaa syön ja kilppariasiat on lääkityksellä saatu kuntoon. Mietin koko ajan omia asioita ja ongelmia ja välillä en tiedä mitä mietin. Käyn ylikierroksilla, on diagnosoitu masennus mutta en tiedä onko tämä sitä. Ap

Siis syötkö masennuslääkkeitä? Mulla aikanaan kokeiltiin Triptyliä ja Cipralexia ja ne saivat aikaan kauhean ahdistuksen ja ylikierroksilla käymisen.

Vierailija
16/28 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä on jatkunut aika kauan jo. En pysty keskittymään mihinkään, lukeminen ei onnistu ja jos juttelen jonkun kanssa en ikäänkuin jaksa kuunnella mitä hän sanoo. Ihmisten seura vie energiaa ja olen ihan loppu kun pääsen kotiin. Ap

Kyllä tuo voi olla masennuksen oire myös. Minulla myös dg masennus ja koen välillä samaa.

Vierailija
17/28 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö masennuslääkkeitä vaikka niitäkin tarjottiin. Ap

Vierailija
18/28 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkiä vaan miljoonan suomalaisen joukkoon jotka syövät psyykenlääkkeitä.

Se porukka ei tunne mitään, mutta onneksi tuhoaa lääkkeillä seksuaalisuutensa eikä lisäänny.

Vierailija
19/28 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äkkiä vaan miljoonan suomalaisen joukkoon jotka syövät psyykenlääkkeitä.

Se porukka ei tunne mitään, mutta onneksi tuhoaa lääkkeillä seksuaalisuutensa eikä lisäänny.

Itse syön sertraliinia pienellä annostuksella, eikä se ole poistanut tunteitani tai heikentänyt seksuaalisuuttani. Ahdistus vain on vähentynyt.

Vierailija
20/28 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylivireys, eli kehon stressihormonit ylikierroksilla. Onko traumataustaa? Opettele hengittämään niin, että uloshengitys on 2 kertaa pidempi kuin sisäänhengitys, eli lasket vaikka 1-3 kun hengität sisään ja 4-9 kun ulos. Tekniikan oppiminen kestää jonkin aikaa, mutta kun opit, se auttaa, koska pitkä uloshengitys hidastaa autonomisen hermoston toimintaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi seitsemän