Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asioita joita löytyy melkein joka kodista mutta joita melkein kukaan ei koskaan käytä

Vierailija
15.07.2020 |

Kaulin - ehkä kerran vuodessa jos sitäkään
Mariskoolit - hyllyllä koristeina, joskus satunnaisesti jonain karkkikippona eli sinänsä täysin turhia

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikron kupu, eikö "kaikki" ota sen pois kun laittavat mikroon ruokaa.

Käytän aina mikrokupua. Pysyy mikro puhtaana. Myös esimerkiksi kaurapuuron jätän mikrotuksen jälkeen hautumaan sinne mikroon kuvun alle. Samoin muutkin ateriat tykkäävät, kun saavat vetäytyä vähän aikaa. Lämpö tasaantuu.

Vierailija
22/39 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaulin on käyttämättä, ettekö ikinä tee itse pizzaa? Meillä tehdään ainakin pari kertaa kuukaudessa. Lisäksi käytän piirakoiden kaulitsemiseen ja muuhun leivontaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pullasuti. Okei, on kätevä jos leipoo, mutta itse en ole tuohon koskenut ehkä kymmeneen vuoteen. Poiskaan en viitsi heittää, ja tuskin sitä kirppariltakaan kukaan ostaisi.

Mä levitän pullasudilla öljyä esimerkiksi uunivuokaan ennen kuin laitan siihen ruokaa. Ei tartu niin tiukasti kiinni vuoan reunoille pöperöt. Tässä tarkoituksessa pullasutia tulee käytettyä 2-3 kertaa viikossa.

Vierailija
24/39 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sauvasekoitin on mulla jäänyt käyttämättömäksi. Kiinnostaisi tietää, mitä te sillä teette?

Smoothieita jogurtista, marjoista yms. Banaanilettutaikina: banaanipaloja, pari kananmunaa ja hiukan kaurahiutaleita. Majoneesia saa tehtyä hämmästyttävän kätevästi, googlaa ohje. Kasvissosekeiton soseutan aina sillä. Paperimassan saa todella kätevästi hienonnettua:D

Vierailija
25/39 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä aika harvoin käytössä on tuhkakuppi, sytkäri, kärpäslätkä, pöytälamppu, sähköpöytä, lipaston alalaatikko, kuorimaveitsi, vessapaperiteline, pölyhuiska, kalanperkuusakset, salaattiottimet, X-asema, grilli, pimennysverhot ja lastenhuoneen matto.

Vierailija
26/39 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pullasuti. Okei, on kätevä jos leipoo, mutta itse en ole tuohon koskenut ehkä kymmeneen vuoteen. Poiskaan en viitsi heittää, ja tuskin sitä kirppariltakaan kukaan ostaisi.

Mä levitän pullasudilla öljyä esimerkiksi uunivuokaan ennen kuin laitan siihen ruokaa. Ei tartu niin tiukasti kiinni vuoan reunoille pöperöt. Tässä tarkoituksessa pullasutia tulee käytettyä 2-3 kertaa viikossa.

Minä olen levittänyt öljyn halkaistun perunan avulla :D Inhoan sitä pullasudin pesemistä.

Vierailija
27/39 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaahtosammutin tai sammutuspeite

Vierailija
28/39 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En leivo, mutta olen käyttänyt pullasutia puolivalmiiden patonkien sutimeseen vedellä ennen uuniin laittoa. Tulee kivan rapea pinta niihin.

Mä käytän patongit pikaisesti juoksevan, kylmän veden alla. Ajaa saman asian kuin sutiminen, mutta on nopeampaa.

Vierailija
29/39 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En leivo, mutta olen käyttänyt pullasutia puolivalmiiden patonkien sutimeseen vedellä ennen uuniin laittoa. Tulee kivan rapea pinta niihin.

Kätevämpää ja nopeampaa on kastaa ne patongit juoksevan veden alla.

Vierailija
30/39 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yhä digi-videokamera. Eipä ole käytetty kertaakaan sen jälkeen kun kännykällä pystyi videoimaan. Kymmenisen vuotta on ollut laatikossaan.

Vierailija
31/39 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaahtosammutin tai sammutuspeite

Voi, tulispa näillekin joskus jotain käyttöä...syttys vaikka rasvakattila tuleen.

Vierailija
32/39 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni turhia on silitysrauta ja -lauta.

Vierailija
33/39 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä käytän patongit pikaisesti juoksevan, kylmän veden alla. Ajaa saman asian kuin sutiminen, mutta on nopeampaa.

Eikö ne kastu liikaa? No ei kai sitten. Mut kuule, tunnen itseni enemmän kodin hengettäreksi kun lasken vettä pikku kulhoon ja somasti kastelen siinä pullasutia ja sivelen sillä patongeille :D No vitsi, vitsi!

Vierailija
34/39 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purkinavaaja. Tosi vähän on enää sellaisia säilykkeitä joiden avaamisessa tuota tarvittaisiin.

Vierailija
35/39 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Purkinavaaja. Tosi vähän on enää sellaisia säilykkeitä joiden avaamisessa tuota tarvittaisiin.

No näin on. Nyt kuitenkin koronakeväänä kun säilykkeitä hamstrattiin sain tilauksella kotiin X-tra tonnikalaa. Niissä halpispurkeissa ei ollut avausrengasta. Olipa hyvä, että löytyi GWS tölkinavaaja laatikon perukoilta.

Vierailija
36/39 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rapu veitset

Vierailija
37/39 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kaulin on käyttämättä, ettekö ikinä tee itse pizzaa? Meillä tehdään ainakin pari kertaa kuukaudessa. Lisäksi käytän piirakoiden kaulitsemiseen ja muuhun leivontaan. 

Kaulinta käytän paljon, mutta en kyllä pizzan teossa. Pizzataikinan pyöritän, venytän ja painelen käsin.

Vierailija
38/39 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kermanekka. Siis se pikkuinen kannu, jossa tarjotaan kermaa kahviin lisättäväksi ja joka on päätynyt kaappiin jonkun perintöastiaston mukana.

Vierailija
39/39 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sauvasekoitin on mulla jäänyt käyttämättömäksi. Kiinnostaisi tietää, mitä te sillä teette?

Meillä usein käytössä sauvasekoitin muine osineen mm. näihin:

- Currytahna

- hummus

- majoneesi

- pikakahvivaahdon vaahdottaminen dalgona-kahviin

- pähkinöiden ja manteleiden jauhaminen

- smoothiet ja pirtelöt

- sosekeittojen soseuttaminen

- tietyt kastikkeet vaativat vatkaamista sauvasekoittimella

- jäiden murskaaminen mojitoa varten

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme seitsemän