Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko merkonomin tutkinto hyödytön

Vierailija
15.07.2020 |

Onko totta, että merkonomin turkinnolla amiskesta pääsee vain kaupan kassalle. Jos haluan tehdä jotain elämälläni pitääkö minun hake yliopistoon tai vähintään AMK?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

VAstau: on hyödytön. Sitä tutkintoa voi käyttää vessapaperina. Jos haluat tehdä jotain elämälläsi hae korkeakouluun esimerkikis tradenomiksi AMK tai kappakorkeakouluun KTM

Vierailija
2/9 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan sinusta itsestäsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppoihin otetaan mieluiten merkonomeja. Sanottiin ihan suoraan, kun hain vaatetusalan koulutuksella töihin vaatekauppaan.

Jos haluat "tehdä elämälläsi jotain" juuri työelämässä etkä koe kaupan alaa riittäväksi, hanki joku muu koulutus. Työn voi ottaa myös keinona rahoittaa oikea elämä.

Vierailija
4/9 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osalle riittää se kaupankassa...

Vierailija
5/9 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen hakemaa korkeaouluun ihan jo palkan ja elämänlaadun kannalta.

Vierailija
6/9 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkonomi-nimikkeen alla on monenlaisia opintokokonaisuuksia, eli riippuu vähän siitä, miten tutkintosi rakennat. Itse opiskelin merkonomiksi aikuiskoulutuksessa tähtäimenä kirjanpitäjän ammatti ja osana opiskelua oli työssäoppiminen. Työssäoppimispaikka löi työsopimuksen eteen jo puoli vuotta ennen kuin ehdin valmistua, eli hyvin työllistyin tavoittelemalleni alalle.

Merkonomi on myös ihan hyvä pohjatutkinto, jos ei ole vielä ihan varma, mihin haluaa. Sillä voi hakeutua monenlaisiin asiakaspalvelu- tai esim. sihteeritehtäviin.

Vierailija
7/9 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, minulla on ollut kokoaikainen, vakituinen työ yli kuusi vuotta. Enkä ole kaupan kassalla (missä ei sinänsä olisi mitään vikaa), vaan taloushallinnon tehtävissä. Samaan aikaan yliopistotutkintoja suorittaneet valittavat täällä työttömyyttä ja pätkätöitä.

Eli sanoisin, että kyllä siitä jotain hyötyä on.

Vierailija
8/9 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti arvelusi on oikea. Se on täysin hyödytön tutkinto joka pitäisi lopettaa. Merkonomin koulutus olisi pitänyt lopettaa. Jo yli 25v sitten kun tuli amk. Merkonomin koulutuksen jatkaminen ei ole muuta kuin opettajien suojatypaikkojen turvaamista.

Vierailija
9/9 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen merkonomitutkintoani vastaavassa työssä vaikka on myös yliopistotutkinto. 

Olen myös taloushallinnon tehtävissä kuin myös tuo eräs vastaaja. 

Olen kyllä kiitellyt itseäni, että kävin kauppiksen kuitenkin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi