Miksei asianajaja vastaa kysymyksiin koskien hoitamaansa asiaa?
Olemme palkanneet asianajajan hoitamaan erästä asiaa. Olen laittanut henkilölle viestiä että kuinka asia etenee muttei hän vastaa.
Eikö asiakkaalla ole oikeutta tietää miten asiat etenevät?
Kommentit (29)
Laittakaa viesti, että toimeksianto loppuu tähän, vaihdatte asianajajaa. Eiköhän tule viestiä.
Toimisin todella itse Näin, mutta meitä on monta henkilöä tässä toimeksiantajana enkä tiedä onnistuuko pelkällä mun ilmoituksella
Kauan olet odottanut vastausta? Onko sovittu joku aikataulu miten asia pitäisi olla hoidettu?
Laitoin ensimmäisen viestin sähköpostille keväällä, tämä oli asiassa mukana olevalle assistentille joka oli keskusteluissa mukana paikan päällä.
Nyt viime viikolla laitoin asianajajalle itselleen viestiä että kuinka asia etenee jne eikä mitään vastausta. Eikä ole siis lomalla, siitä tulisi ilmoitus.
Hänhän voi olla lomalla!
Ja ilmoittaa kyllä asiakaalle / asiakkaille kun jutussa tapahtuu jotain uutta ja merkittävää.
Käytitkö samaa sähköpostiosoitetta kuin aikaisemmin? Välillä oudoista osoitteista lähetetyt viestit saattavat ohjautua roskapostikansioon. Soita sihteerille?
Mulle asianajajani kerran tiuskaisi että hän ei ehdi nyt puhua kun on niin kiire.
Vierailija kirjoitti:
Mulle asianajajani kerran tiuskaisi että hän ei ehdi nyt puhua kun on niin kiire.
Mutta siis tämä ei haittaa, väliä on vain sillä itse asian ajolla, jossa hän oli hyvä, oli vain hupaisaa.
Toimeksiannosta on kohta kulunut vuosi. Asia on monimutkainen ja monisyinen, vaatii aikaa ja selvittelyä, mutta minusta on ihmeellistä ettei mitään lisätietoa saa.
Ap
Enkä usko että lomailee useita kuukausia.
Ja nykyään s-postiin tuleee ilmoitus mikäli lomalla
Keväällä jo jäi vastaus saamatta ja vieläkään et ole soittanut...?!
Tuossa kyllä ammattiryhmä jonka tuntipalkka on suhteeton palveluun nähden
Voi olla että hän on vain todella kiireinen ja/tai ei osaa organisoida tehtäviään eikä ymmärrä pitää asiakkaitaan ajantasalla. Opiskeluaikoina työskentelin tällaisen asianajajan avustajana ja hänellä oli kyllä koko ajan paperit ja asiat sekaisin ja osa asiakkaista unohtui kokonaan... soita asianajajallesi tai jos et häneen saa yhteyttä niin jollekin samassa toimistossa olevalle, olet maksava asiakas.
Vaihda lakimiestä, ei kuulosta hyvältä. Oma lakimieheni ei myöskään vastannut kysymyksiini, liukeni paikalta sanoen: 'hyvää jatkoa sinulle'. Toimeksianto ei lain mukaan ollut päättynyt, sehän päättyy vasta,kun asia on oikeasti hoidettu,ellei toimeksiantoa sovitusti lopeteta. Semmoista ammattikuntaa..
Vierailija kirjoitti:
Kenelläkään kokemuksia
Meil oli juridti jokin aika sitten. Oli tosi kiireinen mit vastaili sit aina jossain vaiheessa. Soittamalla voi saada asiaansa edistettyä paremmin. Toki riippuu jutistin palvelualttiudestakin..
Jos ette ole erikseen sopineet väliaikatiedotuksista, niin kaikki sellainen on maksullista. Ei vastaa, joten ei halua tuottaa sinulle lisää kustannuksia. Asianajajat ja varsinkin lakimiehet ovat laillistetun rosvoamisen viimeinen linnake Suomessa.
Joo, kannattaa muistaa, että jokainen vastaus maksaa vähintään satasen.
Siis Oikeastiko kysymykseen vastaaminen on maksullista? Onpa törkeää.
Seuraavan kerran kun vanhempi tulee hakemaan lastaan hoidosta niin en kerro miten päivä meni ennenkuin veloitan satasen.
Huhuu