miettikää että olen 27v ja minua kohdellaan kuin lasta
Olen tänne ennenkin kirjoittanut ja kirjoitan taas mutta se ärsyttää. Vetäkää mieluummin turpaan kuin kiusaa tuolla tavalla että en osaa mitään ajatella itse teidän mielestä.
Kommentit (6)
Mulla sama juttu. En tiedä johtuuko se siitä että olen ujo vai estynyt vai siitä että näytän 17-vuotiaalta. No, kai se on ihan hyvä että ihmiset haluaa suojalla ja opastaa minua mutta joskus ärsyttää. Osaan kyllä tehdä kaikki asiat ihan itse.
Tietenkin kohdellaan, kun käyttäydyt kuten lapset.
Kasva aikuiseksi niin saat aikuisten kohtelun.
Mulla on yksi kaveri, joka kohtelee mua kuin lasta tai vähä-älyistä. Saman ikäinen kuin minä.
Asiat, joissa hän minua "opastaa" (kysymättä) ovat minulle päivänselviä enkä siis koe tarvitsevani apua. Luulen, että se johtuu siitä, että hänellä itsellään on elämänhallinnassa hankaluuksia melko paljon ja yrittää tällä tavalla kompensoida.
Niin, ja olen kyllä sanonut hänelle ettei hänen tarvitse tätä tehdä mutta eipä hän sitä seuraavalla kerralla enää muista. Nykyään tämä kylläkin huvittaa enemmän kuin ärsyttää.
Viime vuosina on alettu korostaa niin kutsuttua muotoutuvaa aikuisuutta. Ikävuosia 18–30 on kuvattu pitkittyneenä siirtymänä aikuisuuteen ja vasta 30-vuotias on aikuinen.
Tui tui, menepä päiväunille, niin ei kiukuta. Saat sitten tikkawin kun hewäät.
Kunnioitus on ansaittava.