Apua sisustukseen!
Apua!! Miten teillä on sisällytetty sisustukseen (miehen) työpöytä kaikkine pelihärpäkkeineen?
Ollaan muuttamassa ja miehen tietokone tuhansine näyttöineen on tulossa olohuoneeseen. Millaisia ratkaisuja teillä on pelipisteiden suhteen sisustuksessa? Ootteko jotenkin saanu piilotettua koneita vai onko pelipistettä korostettu jotenkin muuten?
Lisäyksenä vielä se, että olen etsinyt jonkin verran ideoita, miten pelipöytä on sisällytetty sisustukseen. Joko sellaisia, et ne on "neutralisouti" tai sit, et on nimenomaan korostettu pöytää jotenkin. Ehkä vähän haen myös vertaistukea siihen, et muillakin on pelipöydät olkkarissa ja siihen pitää tottua :D
Kommentit (97)
sijoitatte koneet sellaseen kaappipöytään
Aikoinaan mietimme miehen kanssa, että kumpaan huoneeseen se pöytäkone olisi järkevämpi sijoittaa, makkariin vai olkkariin? Päädyimme olohuoneeseen, sillä se on asunnon isoin huone, jolloin kone ei muuta huonetta pätsiksi kesäkuumalla toisin kuin olisi luultavasti käynyt, jos sen olisi makkariin laittanut. Näköesteenä/yksityisyyden antajana toimii ikean kallax-hylly, jossa säilytetään kirjoja ja pelejä. Olen kokenut, että ne jo itsessään luovat kotoisuutta ja tuovat elävyyttä sekä väriä olkkariin, ettei sisustusesineitä tarvitse hankkia. Samalla hylly katkaisee pitkän eteisen ja "piilottaa" työpöydän, ettei se heti lävähdä sisääntulijoiden katseille, sillä se harvemmin on ihan tiptop. Olkkarin sohvalta sinne on kuitenkin suora näköyhteys, mutta ei kumpikaan ole kokenut sitä haittana eikä vieraat uskalla valittaa. En jaksa nillittää pienestä sotkuisuudesta, sillä omakin työpöytä on aina sekaisin. Mies kutsuu työpöytäänsä leikkisästi "miesnurkaksi".
Vierailija kirjoitti:
Ap:lle, älkää muuttako yhteen. Tuntuu olevan vastoinkäymisiä jo noin pienissä jutuissa. Seuraavat on jo vuoren korkuisia.. Pysy sinkkuna ihan suosiolla.
Ap kohdalla myöhäistä, mies voi vielä pelastua.
Vierailija kirjoitti:
Miten vtussa joku jaksaa katsella tietokoneella pelaavaa tyyppiä kotona? Tsiisus, maailman epäsek-sik-käin-tä ikinä.
Yks pelaa tietokoneella pelejä, toinen somettaa kännykällä sman ajan. Ihan sama lopputulos
Makkarista miesluola ja nukutte olkkarin levitettävällä sohvalla. :D
Ei ole koskaan haitannut pelikone tai kaksi olkkarissa vaikka nainen olenkin ja vielä aika vanhakin. Pelaan itsekin ja muutenkin olen paljon netissä katsellen uutisia, tarjouksia ynnä muuta ynnä muuta. Nyt olisi tilaa siirtää laitteet eri huoneeseen kun asun yksin mutta tykkään olla olohuoneessa. Ei tämä nyt muutenkaan mikään design koti ole vaan paikka jossa on mukava elää ja vieraidenkin tulla
Auttaisin mielelläni, mutta minulla ei nyt tällä hetkellä ole ylimääräisiä huonekaluja tai sisustusesineitä.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin huvittaa jos tämän kääntäisi toistepäin, mies miettisi kavereiden kanssa "minne hirveät sohvatyynyt piiloon kun kaverit tulee kylään" ettei aina tarvii hävetä. Sitten kaverit: jonkun sermin voisit laittaa tai jonkun miehekkään arkun johon heivaat kaikki rimpsut minimalismin tieltä jne. :'D Miehet eivät vaan taida olla niin pikkumaisia, kyllä aikuinen ihminen pari pitsityynyä kestää jos ne tekevät toisen onnelliseksi, sama ehkä koneen kanssa voisi olla... mut ei naiset: minun koti, minun elämä, minun estetiikantaju ja minun kärsimys. Muutenkin pelaaminen turhaa, senkin ajan vois käyttää salilla (itsehän en käy vaan laihdutusjojoilen) tai remontointiin (jossa mies ei saa päättää materiaaleja). Kitaran voi seinälle hyväksyä sisustuselemententtinä ja kiva tuttaville sanoa miehen olevan musikaalinen. Mistään bänditreeneistä on turha kuitenkaan haaveilla, koska vievät aikaa suhteelta ja perheeltä. Ihanan reilua <3
Tämä oli hauska :D
terv N 72 vuotta
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin huvittaa jos tämän kääntäisi toistepäin, mies miettisi kavereiden kanssa "minne hirveät sohvatyynyt piiloon kun kaverit tulee kylään" ettei aina tarvii hävetä. Sitten kaverit: jonkun sermin voisit laittaa tai jonkun miehekkään arkun johon heivaat kaikki rimpsut minimalismin tieltä jne. :'D Miehet eivät vaan taida olla niin pikkumaisia, kyllä aikuinen ihminen pari pitsityynyä kestää jos ne tekevät toisen onnelliseksi, sama ehkä koneen kanssa voisi olla... mut ei naiset: minun koti, minun elämä, minun estetiikantaju ja minun kärsimys. Muutenkin pelaaminen turhaa, senkin ajan vois käyttää salilla (itsehän en käy vaan laihdutusjojoilen) tai remontointiin (jossa mies ei saa päättää materiaaleja). Kitaran voi seinälle hyväksyä sisustuselemententtinä ja kiva tuttaville sanoa miehen olevan musikaalinen. Mistään bänditreeneistä on turha kuitenkaan haaveilla, koska vievät aikaa suhteelta ja perheeltä. Ihanan reilua <3
Tästä tuli hauska mielikuva, kiitos erilaisesta kommentista!
t. mummo 72 v
Vierailija kirjoitti:
Miksi ne pitää piilottaa? Eivätkö teillä vierailevat tiedä, että mies pelaa ja haluatte pitää tämän salaisuutena?
No koska ne ovat niin järkyttävän rumat ja pilaavat muuten kauniin sisustuksen.
Miten sijoitatte kaksi pelipöytää kun asujista kummallakin on omansa? Helpompi on yksi pöytä sijoittaa.
Onkai mies jo kuitenkin täysi-ikäinen.
Tietokone pöydän alle jalustalle, samoin muille oheislaittelle paitsi näytöille lokerikot tms. mihin laittaa ne, kun ei pelaa. Lokerikkojen pöölle jotain esineitä, kiva lamppu, kasveja
Sinä ilmeisesti olet tullut keskusteluun lähinnä riitaa haastamaan, mutta ehkä mieltäsi kuitenkin rauhoittaa tieto siitä, että meillä mies itse haluaa omaa rauhaa pelatessaan ja tehdessään musiikkihommiaan. Edellisen asuntomme kirjahyllyllä erotettu pelinurkkaus oli miehen toive, jonka minä toteutin omasta mielestäni järkevimmällä tavalla. Tämä nykyinen asunto ostettiin pitkälti juuri siksi, että mies halusi erillisen pelihuoneen, joka toimii samalla vierashuoneena.
Tuikkukippoja meillä on aika paljon, mutta ei niistä kerrallaan ole esillä kuin 2-4 kpl. Koristetyynyjä on sen verran että sohvalla on mukava röhnöttää. Ei ole mies vielä valittanut. Sen sijaan kasaa kyllä mielellään ne parhaat tyynyt selkänsä taakse ennen kuin aletaan leffaa katsomaan. Meillä on sellainen koti, johon mahtuu meidän ja kissojen lisäksi myös jokaiselle omia mieluisia tavaroita yhteisten lisäksi.