Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua sisustukseen!

Vierailija
15.07.2020 |

Apua!! Miten teillä on sisällytetty sisustukseen (miehen) työpöytä kaikkine pelihärpäkkeineen?
Ollaan muuttamassa ja miehen tietokone tuhansine näyttöineen on tulossa olohuoneeseen. Millaisia ratkaisuja teillä on pelipisteiden suhteen sisustuksessa? Ootteko jotenkin saanu piilotettua koneita vai onko pelipistettä korostettu jotenkin muuten?

Lisäyksenä vielä se, että olen etsinyt jonkin verran ideoita, miten pelipöytä on sisällytetty sisustukseen. Joko sellaisia, et ne on "neutralisouti" tai sit, et on nimenomaan korostettu pöytää jotenkin. Ehkä vähän haen myös vertaistukea siihen, et muillakin on pelipöydät olkkarissa ja siihen pitää tottua :D

Kommentit (97)

Vierailija
61/97 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on oma huone härpäkkeille ja valtavasti kirjoja hyllyt rakennettu lattiasta kattoon.

Vierailija
62/97 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ne pitää piilottaa? Eivätkö teillä vierailevat tiedä, että mies pelaa ja haluatte pitää tämän salaisuutena?

En ole ap mutta vastaan silti koska meilläkin miehellä varmaan aika vastaava piste olemassa. Ei sitä piilotella siinä mielessä ettei kukaan saisi tietää miehen pelaavan vaan siksi että se pelipiste on yksinkertaisesti niin ruma ettei olohuoneeseen saa mitenkään kaunista sisustusta jos se piste on siellä. Meillä siis tälle oma huone joka on samalla miehen työhuone. Minulle koti tärkeä paikka jossa vietetään paljon aikaa ja haluan että meillä on siisti, puhdas ja sistukseltaan kaunis koti. Tämä ei toteudu jos se hirvitys on olohuoneessa. Mies kerää pöydille tavaraa ja johtoja on joka paikassa. Ihana kun saan oven kiinni sinne huoneeseen.

"meillä", eli sinulla. Sinun koti, sinun sisustus, sinun säännöt.

Voi kulta pieni! Onneksi sinä raukka tunnet minun parisuhteen paremmin kuin minä. Eipä ole mies valittanut kun sai oman huoneen ja meidän koti pysyy siistinä.

Älä siinä kullittele. Mitä jos tuo oma huone ei olisi mahdollinen?

No meillä se oli mahdollinen ja vastasin vain omasta puolestani siihen miksi pelipiste on meillä ns. piilossa. Luetunymmärtäminen ei ilmeisesti ole niitä suurimpia vahvuuksia?

Minä en ole se joka tähän aiemmin vastasi, mutta vähän pistää silmään että nainen se sisustuksen on teillä päättänyt kun sinä haluat että on kaunis koti ja miehen jutut on hirvityksiä. Ymmärrän tosin ja samaa mieltä että työpiste ei ole kaunistus, mutta kyllä sen voi kivannäköiseksi laittaa ja varsinkin kun aloittajalla ei ole erillistä huonetta sitä varten. Niin ei kannattaisi aina niitä miehiäkään täysin jyrätä sisustuksessa, kahden koti joten kummankin mieltymykset hyvä ottaa huomioon ja tehdä kompromisseja. Työhuone on hyvä ratkaisu mutta kaikille ei mahdollinen, silloin ei kannata teilata toisen kamoja hirvityksiksi :D

Tuo "kummankin mieltymykset on hyvä ottaa huomioon" on vähän hankalaa kun toinen sanoo kaikelle ei. En tykkää, en halua, ei sitä ja ei tätä. Jos olisin ottanut miehen huomioon, meillä ei olisi ollut muuta kuin tyhjät huoneet viimeiset 10 vuotta. Tai sitten mies olisi marssinut kauppaan ja ottanut ensimmäiset huonekalut ja muut mitkä silmiin osuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/97 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sori bumpista, mutta keksin ratkaisun! Pelinurkka pysyy semmoisenaan, mutta itse tietokone ja oheislaitteet peitämme vilteillä, kun ne ovat poissa käytöstä.

Olen siis AP

Niin sehän ei olekaan yhtään typerän näköistä :D

Vierailija
64/97 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän ihmeissään ketjun räjähtämisestä ja vihaajista. Hain pitemminkin vertaistukea.

Kamoja ei saa siis mahtumaan toisiin huoneisiin (makuuhuone, vierashuone, vaate/krääsähuone). Yst; ap

Mä en ymmärrä. Eikai se pelkkä tietokone niille vanhemmille kerro että mies pelaa?? Onkai nyt monella aikuisella tietokone, ja sillä tehdään ihan muuta. Että aika huono peruste sen piilotukseen. Ihan siistin saa kun ei pidä pöydällä turhaa tavaraa ja johdot ohjaa yhdessä nipussa pöydän takaa piiloon ja pistorasioihin.

Googlaa vaikka beautiful gaming station, monta nättiä löytyy...

Sano niille vanhemmilles että ukko valokuvaa ja käsittelee kuvia ni siks monta näyttöä on hyvä... koneen keskusyksikönkin voi laittaa kaappiin ihan vakituisesti,avaa sitten ovet jne pelien ajaksi tuuletuksen ja jäähdytyksen ajaksi.

Voiko tästä saada ongelman =D

Vierailija
65/97 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle, älkää muuttako yhteen. Tuntuu olevan vastoinkäymisiä jo noin pienissä jutuissa. Seuraavat on jo vuoren korkuisia.. Pysy sinkkuna ihan suosiolla.

66/97 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jo lähtö kohtaisesti jokin on pielessä jos "miehellä" on pelikone. Tässä tapauksessa sisustusongelmat on toissijainen asia.

Vierailija
67/97 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän ihmeissään ketjun räjähtämisestä ja vihaajista. Hain pitemminkin vertaistukea.

Kamoja ei saa siis mahtumaan toisiin huoneisiin (makuuhuone, vierashuone, vaate/krääsähuone). Yst; ap

Onko teillä vierashuone ja vaate/kräösähuone vielä? Kaks ihmistä ja kolme makuuhuonetta. Jos ei niin useasti jää yökylään väkeä niin vierashuone pelihuoneeksi.

Vierailija
68/97 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelloa ja pastellia suosin.

Vierailija
69/97 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten vtussa joku jaksaa katsella tietokoneella pelaavaa tyyppiä kotona? Tsiisus, maailman epäsek-sik-käin-tä ikinä.

Vierailija
70/97 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap eikö näissä muissa huoneissa olisi mitenkään järjestettävissä tilaa pelikoneille?

Mainitsit vaate/krääsähuone, saisiko sinne tilaa uudelleen järjestelemällä ja raivaamalla ylimääräiset tavarat pois? Entä se vierashuone? Mieti miten paljon ja kuinka usein teillä käy vieraita niin että heitä varten pitää olla OMA huone?

Anteeksi ei ole tarkoitukseni mitenkään ilkeillä, mutta elättekö te jotenkin toisia varten? Ainut ylimääräinen huone on vieraita varten ja pelipöytää pitää vilteillä peitellä miehen vanhemmilta? Miltä tämä sinusta kuulostaa?

Vierailija
71/97 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten vtussa joku jaksaa katsella tietokoneella pelaavaa tyyppiä kotona? Tsiisus, maailman epäsek-sik-käin-tä ikinä.

Ei kai sitä esileikkinä tehdä 🤔

Vierailija
72/97 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertaisintataitaisi olla heivata koko ukko kaikkine koneineen huut helkkariin, niin saa pelata just niin paljon ja usein kuin haluaa. Mutta jos olet siinä ukossasi niin kiinni, etteiehdotukseni tule kysymykseen, niin sitten toinen ehdotus. Onko asunnossa tilava vaatehuone (ja lämmin kellari- tai vinttivarasto), niin siirrä koneet ja työpöytä sinne vaatehuoneeseen. Tiedän monien tehneen vaatehuoneesta kotitoimiston, miksei sitten mancave. Tuleepa samalla perattua kaikenkarvainen tavara ja vietyä ylimääräiset kierrätykseen. 

Vierailija
73/97 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksinkertaisintataitaisi olla heivata koko ukko kaikkine koneineen huut helkkariin, niin saa pelata just niin paljon ja usein kuin haluaa. Mutta jos olet siinä ukossasi niin kiinni, etteiehdotukseni tule kysymykseen, niin sitten toinen ehdotus. Onko asunnossa tilava vaatehuone (ja lämmin kellari- tai vinttivarasto), niin siirrä koneet ja työpöytä sinne vaatehuoneeseen. Tiedän monien tehneen vaatehuoneesta kotitoimiston, miksei sitten mancave. Tuleepa samalla perattua kaikenkarvainen tavara ja vietyä ylimääräiset kierrätykseen. 

Jos vaatehuoneesta tekee pelihuoneen, niin kannattaa miettiä huolellisesti ilmanvaihto. Se tehokas pelitietokone lämmittää tilaa aika tehokkaasti verrattuna läppäriin.

Vierailija
74/97 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulin että saan täältä itellekin vinkkejä mut täällä onkin vaan nillitystä siitä miten aikuisten ei tarttis pelata ollenkaan.

Meillä kahden ihmisen taloudessa molemmilla omat pelikoneet olohuoneen alkovisyvennyksessä. Kun vaan on vieressä hyvät säilytysratkaisut joihin kaikki lisävarusteet saa tarvittaessa piiloon niin olohuone näyttää ihan hyvältä. Ja meidän kodilta.

Mäkin ihmettelen, miksi aikuinen ihminen ei saisi pelata. Ei varmaan leikkiäkään? Onko taiteetkin leikkien ja pelien sukulaisena kielletty? Eiö tällä palstalla kukaan nainen pelaa?

Vierailija
75/97 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietokoneen keskusyksikkö on kirjoituspöydän kaapissa, kaapin takaseinään on porattu reiät johdoille ja ilmanvaihdolle. Näytön saa käytön jälkeen laskea kirjoituspöydän takana olevalle tasolle (tuo on ika helppo tehdä vaikka itse jostain laudankappaleesta) ja siihen voi laittaa päälle levyn (suojaa hyvin myös pölyltä ja kissalta). näppäimistön saa siirrettyä kirjoituspöydän alla olevaan laatikkoon  hiirineen.  Toisessa laatikossa säilytän läppäriäni ja puhelinten latureita, kirjoituspöydän toisessa päädyssä olevassa kaapissa on skanneri/tulostin/ulkoisia kiintolevyjä/kuulokkeita. Arkikäytössä kone on pöydällä aika usein, mutta jos tulee vieraita tai eläimet jää yksin kotiin, laitetaan kone piiloon. Tämä ratkaisu on meillä senkin vuoksi, että tietokonepöytää käytetään myös ns. kodin toimistopöytänä/muuna työpöytänä.

Vierailija
76/97 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tämänhän voi kääntää niinkin, että miten vtussa joku jaksaa katsella jotain vauvapalstalla silmiään pyörittelevää luuseria. Sama kai se on miten vapaa-aikansa viettää ja itse kukin rentoutukoot miten parhaaksi näkee. minulla on pelaava mies enkä näe sitä kovinkaan ongelmallisensa. hänellä on  pelaaminen hallinnassa, silloin kuin pelissäänon turnauksia, pelaa enemmän, mutta ei sekään minua häiritse, koska tarvitsen itse paljon omaa aikaa. enkä koe, että miehen pitäisi olla koko ajan seksikäs minun läsnäollessani (rehellisesti sanoen en jaksaisi sellaista tyyppiä, joka keikistelisi kameralle kymmeniä kertoja päivässä asentoposeissa tai vaikka jos kulkisi päivittäin kauneushoidoissa. sellaiset miehet saa minun puolestani mennä ohitseni ja lujaa). en tarvitse 24/7 kii h otusta, sytyn nopeammin.

Vierailija
77/97 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan yksi huone vaan niille miehen pelijutuille ja siten on olkkari, makkari, keittiö, lasten huone ja vierashuone ,jos kerran niin usein käy yövieraita. Tuskin teillä ap on niin suuri olkkari , että sinne vois eristää/ peitota niitä miehen laitteita johtoröykkiöineen.

Miksei tämä käy, ja kuinka usein teillä käy yövieraita.?

Vierailija
78/97 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on pieni asunto (makuu-/olohuone ja keittiö) ja mies sekä pelaa että tekee paljon töitä tietokoneella. Ihan hyvin hänen työpisteensä istuu tuonne makkariolohuoneen puolelle, siellä on pieni syvennys yhdellä seinällä jossa kirjahylly ja sen edessä samankokoinen ja samantyylinen seisoma-asentoon muuntautuva työpöytä. Toimistotuolia ei tosin ole, vaan ihan tavallinen. Johdot siististi nipussa, muuta oheistavaraa vieressä korissa. Meillä ei kerätä romua tasoille, on kasveja ja viihtyisää. Tosin meillä ei roinaakaan ole paljoa vaikka pieni koti onkin, tullaan toimeen suht pienellä määrällä tavaraa.

Jos koti on muuten järjestyksessä niin ei se peli-/toimistopiste sitä mitenkään rumenna, sama kun joillain on vaikka telkkari esillä (meillä ei sellaista ole ollenkaan).

Vierailija
79/97 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin huvittaa jos tämän kääntäisi toistepäin, mies miettisi kavereiden kanssa "minne hirveät sohvatyynyt piiloon kun kaverit tulee kylään" ettei aina tarvii hävetä. Sitten kaverit: jonkun sermin voisit laittaa tai jonkun miehekkään arkun johon heivaat kaikki rimpsut minimalismin tieltä jne. :'D Miehet eivät vaan taida olla niin pikkumaisia, kyllä aikuinen ihminen pari pitsityynyä kestää jos ne tekevät toisen onnelliseksi, sama ehkä koneen kanssa voisi olla... mut ei naiset: minun koti, minun elämä, minun estetiikantaju ja minun kärsimys. Muutenkin pelaaminen turhaa, senkin ajan vois käyttää salilla (itsehän en käy vaan laihdutusjojoilen) tai remontointiin (jossa mies ei saa päättää materiaaleja). Kitaran voi seinälle hyväksyä sisustuselemententtinä ja kiva tuttaville sanoa miehen olevan musikaalinen. Mistään bänditreeneistä on turha kuitenkaan haaveilla, koska vievät aikaa suhteelta ja perheeltä. Ihanan reilua <3

Vierailija
80/97 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni kaksio. Päädyttiin ostamaan miehelle vaan ihan helvetin tehokas ja kallis läppäri :D

Ylimääränen näyttö on kaapissa joka otetaan vain käyttöän kun tarvitsee. Toimii hyvin. Oli sen arvosta.