Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kampaajat haluaa aina ohentaa paksuja hiuksia?

Vierailija
15.07.2020 |

Itsellä on ihan suomalaistyyppiset vaaleat hiukset, joita on vaan tosi paljon, ovat siis sillä tavalla paksut. Kampaajat haluaa kuitenkin aina ohentaa näitä latvoista, mukamas keventää sitä, mutta oikeasti hiusten latvoista tulee kerrostettuna vain ärsyttävän rikkonaisen ja ohuen näköiset, ne taipuvat ihan hölmösti eri suuntiin, ja sitten vielä se hemmetin veitsellä leikkaaminen - latva ei todellakaan ole hoidetun näköinen!

Nykyään pitää oikein vaatia erikseen että ei, EN halua kerrostuksia näihin, en vaikka ne on paksut. Miksi hiukset ei saisi näyttää muutenkin paksuilta jos ne on sellaiset? Ei ne mitenkään tönköiltä tasalatvaleikkauksella näytä, vaan laskeutuvat kauniisti alaspäin, ja latva on saksilla leikattuna huoliteltu ja terveen näköinen.

Jotenkin ärsyttää. Hyviä on ne kampaajat jotka tekee mitä pyytää, huonoja nuo jotka alkavat selittämään että kun paksua pitää ohentaa. Ei pidä, en halua. Kerroksittain leikattu on muutenkin jotenkin vanhahtava tyyli, tai en sellaista itselle ainakaan halua. Varmasti joillekin sopii. Mutta oikeasti, miksi pitää ohentaa? Onko se jotain tasapäistämistä? Vai eikö vaan osata käsitellä paksua tukkaa?

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateellisia pitkistä hiuksista???

Vierailija
42/55 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kampaamon slogan on: meillä ei kerrosteta, ohenneta tai kevennetä.

Musta saisi välittömästi kanta-asiakkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska he ovat ammattilaisia ja heidän työmoraaliin kuuluu asiakkaan avustaminen vaikka se voisi aiheuttaa pientä epämukavuutta. Heillä on kuitenkin yleisesti vähän parempi pelisilmä näissä asioissa, joten suosittelen heidän kuuntelua.

Voit kuitenkin aina hankkia koneen kotiin, jos moinen on ongelma.

Vierailija
44/55 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kai onnekas, kun en ole ikinä kokenut minkäänlaista sooloilua, tai sen yritystä kampaajalta. Ainoastaan vuolaita kehuja paksusta, pitkästä tukasta.

T. Tukkaa päässä varmasti lähemmäs kilon verran

Vierailija
45/55 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kuulemma kolmen ihmisen hiukset päässä. Pyydän aina viimeistelemään veitsellä kasvojen sivuhiukset. Kampaaja sanoo, että harva haluaa veitsellä. Sanon anna mennä vaan, koska hiukseni on pitkät ja paksut. Kauheen kuumat kesällä, jos ei kerrosta. Kävin uudella kampaajalla, joka vahvasti kerrosti latvoja ja nyt sain kihartuvat ja taipuisat latvat. Ennen otettiin vain vähän kerroksittain, ja tukka oli raskas kypärä, joka oli aina ponnarilla.

Vierailija
46/55 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap sanot ettei saa ohentaa, niin näet onko lopputulos toivomasi.

Vierailija
47/55 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju, mutta niin täyttä asiaa oman kampaamokokemuksen jälkeen.

Pari vuotta kasvatin sinnikkäästi hiuksiani ja vihdoin hiukset saavuttivat tavoitemitan tuonne lapaluiden seutuville. 

Olen niitä leikkauttanut 1-2 kertaa vuodessa, joten latvat eivät olleet mitenkään erityisen huonossa kunnossa.

Kävin sitten taas tekemässä perussetin, latvojen tasoituksen. 3 cm pituudesta ja pieni kerrostus latvan reunaan, jotta ei molla-maija -leikkaus.

Lopputulos oli 5 cm pituudesta ja n. 15 cm raju kerrostus niskakuoppaan asti. Pisin pituus oli sitten hiirenhäntätyylisenä liuhuna. 

Pidän ja tarvitsen työnikin takia siistit hiukset. Nyt ovat sotkuiset, epäsiistit ja kuivaneen hampun näköiset runsaasta leikkaamisesta huolimatta.

Tein sen virheen, että kävin Jyväskylän Seppälän Prisman parturi-kampaamossa, jossa nonstop-palvelu.

Luulin, että kampaaja kuin kampaaja osa latvojen tasoituksen, mutta mutta.. niinpä.

Onko näissä "Prisma-partureissa" töissä ne vastavalmistuneet, jotka eivät heikon ammattitaidon takia muualle pääse tai saa muuten asiakkaita? Näitähän sitten saa halvalla palkatuksi.

Vai joutuvatko he tekemään niin paljon, etteivät muista/sekoittaa mitä tämä asiakas toivoikaan Eikä viitsitä kysyä, että olihan ok, jos ohennan puolet hiuksista pois..?

Vai ovatko vaan niin tympääntyneitä työhönsä, ja että ihan sama mitä tekevät, kun eivät tee sitä omalla nimellään, kuten yksityiset kampaajayrittäjät.

Opinpahan kantapään kautta, miksi valita pienyrittäjä. Tosin anteeksi jo seuraavalle kampaajalleni, vahdin silmä kovana työtäsi ja kyselen mitä teet, koska en uskalla enää luottaa että toiveeni kuullaan ja on ymmärretty!

Vierailija
48/55 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole ollut ongelmaa takkujen kanssa ennen kuin kampaaja ohensi ja kerrosti.

Kun sain tuon kasvatettua pois, en ole kampaajalla käynyt. Joku tutuista vetää pari kertaa vuodessa kamman ja hiustenleikkuukoneen kanssa hieman latvasta pois. On lähes mahdoton mokata ja vaikka ei olisi ihan suorassa, ei hieman taipuisassa näy mihinkään. Kun olin työssä, jossa hiuksia pystyi pitämään enemmän auki leikkasin välillä YouTube videon avulla hieman kasvojen kehystystä.

Vierailija
49/55 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohut SDP tukka kaikille ja kun oma on valkaistu piloille

Vierailija
50/55 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne haluaa myös leikata pitkät pois. Muistan ku mulla oli alaselkään hiukset, paksut, hyväkuntoset ja nätit ja joka kerta ku menin kampaajalle ne suositteli lyhyttä tukkaa..

Ihan kuin Suomessa olisi joku laki, että yli 35-vuotiaalla ei saa olla pitkiä hiuksia. Kouvolatukka ja voimaantuneen räväkkä mahonginpunainen siili on ainoat sallitut hiustyylit.

Vierailija
51/55 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostus toimii itselläni latvassa kun on paljon ohuita hiuksia ja siksi paksu tukka. Toisaalta mulle sopii myös nykyinen tasapitkä ns. ranskalainen polkka. Moni on halunnut joskus latvaa ohentaa näistä kampaajista ja se on ihan ok. Mulla on sellainen hiuslaatu, että se vain täytyy leikata muuten riittävän tarkkaan ja usein kun latva "haperoituu". Tätä ei mitkään latvasuojatkaan estä. Ja leikkuujäljen pitää olla tarkkaa. Otsiksen leikkaan kyllä usein itse kun kampaajalla käyn joka toinen tai kolmas kuukausi.

Vierailija
52/55 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska he ovat ammattilaisia ja heidän työmoraaliin kuuluu asiakkaan avustaminen vaikka se voisi aiheuttaa pientä epämukavuutta. Heillä on kuitenkin yleisesti vähän parempi pelisilmä näissä asioissa, joten suosittelen heidän kuuntelua.

Voit kuitenkin aina hankkia koneen kotiin, jos moinen on ongelma.

Ymmärrän hammaslääkärissä jos saan ohjeita hammashoitoon kun siinä varmaan olisi parantamisen varaakin. Kampaajalla tuohon ei taas ole mitään tarvetta eikä kampaajalle tarvitse mennä mitään epämukavuutta kärsimään. Kun vielä puhutaan täysin subjektiivsesta asiasta eli hiusten ulkonäöstä sillä ei ole mitään merkitystä onko kampaajalla jotenkin "parempi pelisilmä".

Siinäkin muuten ammattitaitoinen kampaaja voi kyllä näyttää sen pelisilmänsä tekemättä asiasta numeroa. Se ammattitaito kyllä tulee ilmi muutenkin ja molemmat ovat käynnin jälkeen tyytyväisiä, sekä kampaaja että asiakas. Jos taas ei voi osaamistaan "myydä" ilman alentuvaa tuputtamista on kampaaja väärällä alalla, sori vain.

Vierailija
53/55 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en voi syytellä kampaajia siitä, että he eivät saa hiuksistani hyvännäköisiä tai edes mitäänsanomattoman siistejä. Hiukseni nimittäin ovat kamalat ihan aina.

Hiukseni ovat epäsäännöllisen kiharat (2B/3B). Päällipuoli hajoaa aina pörröksi. Pyörteitä eli pikkukaljuja on paljon. Kerrostamalla hiuksistani saa aikaan ohuehkon hahtuvapallon. Jollei kerrosta vaan trimmaa, tuloksena on tuhti hahtuvapyramidi. 

Hiukseni saisi toki kuriin läträämällä ne hoitoainetta tihkuvaksi koppuramössöksi Curly Girl -metodin opein, mutta ei se siistiä ole. Ne ovat siistit vain liimanutturalla, josta yksikään suortuva ei pääse irti hapsottelemaan. Olen ratkaissut asian antamalla hiusteni noudattaa omaa itseään. Toisethan niitä joutuvat katselemaan, en minä. :)

Vierailija
54/55 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa olen ihmetellyt. Aina pitää "keventää" ja "rikkoa" ja "kerrostaa". Olen käynyt monella kampaajalla, joten kyse ei ole vain yhdestä ihmisestä. Minulla on suomalaiseksi paksut hiukset ja sitäkin jokainen kampaaja hämmästelee. Tuskin mikään harvinaisuus kuitenkaan olen. 

Minullakin voivottelevat usein monta kertaa että onpas paksut. Joo siinä on varmaan enemmän hommaa mutta minkäs minä sille voin. Älä pilaa niitä silti vaikka ovatkin paksut ja työläät leikata ihan saksilla kuten haluan.

Yksi kampaaja ei tehnyt paksuudesta numeroa, muutenkin leikkasi kuten pyysin. Käyn jatkossa vain hänellä.

Nykyään ei enää osata leikata saksilla. Käytetään veistä jota ei osata käyttää. Tuloksena hius räjähtää kuin hamppuköysi latvasta.

Vierailija
55/55 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin poikkeuksellisen hyvän kampaajan ja hän kerrostaa vähän pitkiä hiuksia mutta vain latvoista - hän ohjeisti, että kerrostuksia ei saa tuoda liian korkealle. Minulla ehkä 4-5 cm alhaalta. Näyttää tosi hyvältä ja luonnolliselta sekä ponnarissa että auki. Kasvaa ulos kauniisti ja on kivan feminiininen. 

Liiallinen ohentaminen ei ole minulle ollut ongelma mutta tunnistan sen, että monet kampaajat haluaa ottaa kuivista latvoista liikaa pois (=leikata pois liikaa). En ole kauheasti törmännyt tähän viime vuosina eli lieneekö vähentynyt, oli tavallista ollessani nuori. Varmaan joku juttu mitä opettavat kampaajakoulussa että yhtään ei saisi jättää kuivia vaikka ne latvat on heti 2 vko jälkeen leikkauksesta taas kuivat. 

Mikä on tämä "ohennustrendi" sitä en tiedä mutta oma mieheni on sanonut, että aina kampaajalla käydessä hänen täytyy erikseen kieltää ohentamasta. Hänellä siis paksu tukka mieheksi ja haluaa sen myös pitää paksuna. Oletan tämän olevan joku sellainen juttu, jota opettavat suomalaisissa kampaajakouluissa. Ehkä ohentamalla hiukset saa enemmän "laitetun" näköiseksi ja enemmän muottiin, sitä en osaa sanoa. Mieheni ei sellaisesta välitä vaan haluaisi nimenomaan korostaa sitä että hänellä on paksu tukka kun sellainen on siunautunut. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kaksi