Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kampaajat haluaa aina ohentaa paksuja hiuksia?

Vierailija
15.07.2020 |

Itsellä on ihan suomalaistyyppiset vaaleat hiukset, joita on vaan tosi paljon, ovat siis sillä tavalla paksut. Kampaajat haluaa kuitenkin aina ohentaa näitä latvoista, mukamas keventää sitä, mutta oikeasti hiusten latvoista tulee kerrostettuna vain ärsyttävän rikkonaisen ja ohuen näköiset, ne taipuvat ihan hölmösti eri suuntiin, ja sitten vielä se hemmetin veitsellä leikkaaminen - latva ei todellakaan ole hoidetun näköinen!

Nykyään pitää oikein vaatia erikseen että ei, EN halua kerrostuksia näihin, en vaikka ne on paksut. Miksi hiukset ei saisi näyttää muutenkin paksuilta jos ne on sellaiset? Ei ne mitenkään tönköiltä tasalatvaleikkauksella näytä, vaan laskeutuvat kauniisti alaspäin, ja latva on saksilla leikattuna huoliteltu ja terveen näköinen.

Jotenkin ärsyttää. Hyviä on ne kampaajat jotka tekee mitä pyytää, huonoja nuo jotka alkavat selittämään että kun paksua pitää ohentaa. Ei pidä, en halua. Kerroksittain leikattu on muutenkin jotenkin vanhahtava tyyli, tai en sellaista itselle ainakaan halua. Varmasti joillekin sopii. Mutta oikeasti, miksi pitää ohentaa? Onko se jotain tasapäistämistä? Vai eikö vaan osata käsitellä paksua tukkaa?

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl kerrostus voi näyttää lyhyissä he noissakin hyvältä, se riippuu kampaajan ammattitaidosta.

Vierailija
22/55 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaajilla on jännä taktiikka.

Pitkät hiukset halutaan leikata.

Lyhyisiin hiuksiin laitetaan pidennykset. Paksut hiukset ohennetaan.

Ohuisiin asennetaan tuuhennokset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi puhelias H-r St-e kampaaja aikonaan jutellessaan veteli veitsellä paksut hiukseni ihan kamalaksi risukasaksi, sen jälkeen en ole antanut veitsellä hiuksiini koskea. Nyt on onneksi löytynyt hyvä kampaaja, kullanarvoinen, joka kuuntelee, mutta johon voi luottaa joskus jopa enemmän, kuin omaan mielipiteeseen. Ja saksilla leikataan.

Vierailija
24/55 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla taas on ihan päinvastaisia kokemuksia. Hiukseni ovat paksut ja malliltaan lyhyet. Takaraivon kohdalla on muutamia hankalia pyörteitä ja hiukseni ovat myös taipuisat, mutta ne taipuvat juuri sinne minne ei pitäisi.

Varsinkin kesällä uin ja pyöräilen paljon, joten en jaksa yhtään väkertää hiusten kanssa. Toiveenani onkin tällöin entistä lyhyempi malli. Heti alkaa kampaajan vastustelu, kun "on niin kauniit hiukset ja runsaasti materiaalia" ja blaa blaa. Liikkeen vaihtaminenkaan ei auta, olen useassa paikassa törmännyt samaan. Eihän paksuhiuksisia miehiäkään vaadita pitämään hiuksia pitempinä, kun on materiaalia.

Lopulta saan tahtoni läpi, mutta korona-aikaan olen käyttänyt hyvällä menestyksellä kotiparturilaitetta ja tästä taitaa tulla uusi normaali.

Vierailija
25/55 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en oikein uskalla käydä kampaajalla tämän takia :D "Jos ihan vähän vaan kevennän" ja sitten itkua nieleskellen kotiin niin, että lyhimmät kerrokset ovat puolet pisimpien mitasta. Tällaisessa suorassa hiuksessa kerrostus näyttää tasan tarkaan siltä, että latvat ovat hapertuneet ja katkeilleet. Laineikkaaseen tai kiharaan hiukseen kerrostus voikin tuoda sitä "rakennetta" mitä nuo kampaajat tuntuvat ajavan takaa.

Vierailija
26/55 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska niillä on usein ohuet ja huonot hiukset, siksi kampaajiksi ovat ryhtyneetkin, että saavat oman pään näyttämään paremmalta?

Vierailija
27/55 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on salaliittoteoria tästä aiheesta: Ne haluavat leikata mahdollisimman paljon, jotta saavat "aineksia" peruukkien valmistamiseen. Siitä saa varmaan hyvää lisätienestiä :) 

Toinen syy on varmasti se, että he ovat tylsistyneitä, ja haluavat leikata ja leikata. Välillä olen istunut kampaajalla katsoen kummissani, kun leikkaa yhä enemmän ja enemmän, vaikka pyysin vain tasausta. Se on niille kuin addiktio. Moi vaan kaikki kampaajat!

Vierailija
28/55 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Paitsi että kerran lapsena kun leikkasin pitkän polkan, kampaaja teki sen partakoneella."

Unikan opiskelijakampaamossa partakonetta käytetään suoran latvan tasauksissa, ainakin minulla useamman kerran parin vuoden aikana.

Vierailija
29/55 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollei niitä ohenna, niin ne näyttää huonolta: https://zonapellucida.files.wordpress.com/2012/02/trianglehair1.jpg?w=5…

Mut jos ootte jämähtäneet kasarin kolmiohiuksiin, niin ihan vapaasti mun puolesta.

Vierailija
30/55 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytännössä vahvat kerrostukset sopi parhaiten sellaiseen syntyperäisillä suomalaisilla suht harvinaiseen hiustyyppiiin, jossa sen lisäksi että hiuksia on runsaasti, yksittäinen hius on vähintään keskipaksu tai mieluiten paksu. Jos hiuksia on runsaasti mutta yksittäinen hius on hento, kerrostukset johtaa yleensä vain liian lenteleväisiin, sähköistyviin rumannäköisiin latvoihin. Ainoastaan jos on luonnonkihara tai tykkää muotoilla hiukset kiharaksi, niin kihara toki pysyy paremmin tukassa jossa päällikerrokset on lyhyempiä.

Kiharatukkaisena en enää ikinä anna kampaajan kerrostaa, jos en ole varma, että hän tietää mitä tekee. Liian monesti on käynyt niin, että kampaaja leikkaa hiuksen märkänä ja kammalla venyttäen, eikä ota huomioon sitä, että kihara hius lyhentyy kuivuessaan. Kihara ei todellakaan laskeudu kauniimmin, jos hartiamittaisessa tukassa päällimmäinen kerros on etusormen mittaista pätkää,

Vierailija
31/55 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä helvetin paskaläävissä käytte jos joka kerta tulee huonoa? Vai onkohan teidän ulosannissa vikaa?

Olen käynyt useilla eri paka yrittäjillä ja vain yhdestä on huonoa sanottavaa.

Mutta ottakaa mammat huomioon se että paka nimitystä saa käyttää myös ihmiset keillä ei ole koulutusta alalle.

Vierailija
32/55 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kampaajat ovat ärsyttäviä. kun haluavat leikata pitkän hiuksen. luhyeksi. näin minulta leikattiin n 30 cm. kun pyysin vain tasausta. ärsyttävä akka. en mene toista kertaa.

kateellisia ovat toisten hiuksista.

ja voi taivas sitä uteluiden määrää. missä asut. olet töissä. onko lapsia. jne. mitä se kampaajalle kuuluu. hoitaisi vaan työnsä.

Vierailija
33/55 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne haluaa myös leikata pitkät pois. Muistan ku mulla oli alaselkään hiukset, paksut, hyväkuntoset ja nätit ja joka kerta ku menin kampaajalle ne suositteli lyhyttä tukkaa..

.

Tuo on niin totta :D Naurattaa kun tulee niin paljon lapsuusmuistoja mieleen. Äitini siis oli parturi-kampaaja kymmeniä vuosia ja ainainen valitus oli se että jollakin on pitkät hiukset tai edes puolipitkät. Meitä tyttöjä luultiin lapsen aina pojiksi kun oli niin kynityt hiukset. Teininä sai aina moitteita kaikilta kun halusi pitää pitkät tyttömäiset hiukset. Aikuisena ja etenkin nyt keski-ikäisenä näkee oikein sen inhon ja kuvotuksen äidin kasvoilla jos hiukset alkaa hipoa olkapäitä. Muillakin vanhemmilla naisilla sama ongelma, keski-ikäisellä ei saa olla muuta kampaustyyliä kuin lyhyet hiukset. Naurettavaa!! Jonkusortin ammattitauti tuokin että kaikki pitää leikata pois.

Vierailija
34/55 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse taas rakastan kerrostettua tukkaa! Omat hiukseni ovat myös pitkät ja paksut, jonka seurauksena ne ovat myös todella raskaat. Kerrostus tuo ilmavuutta ja volyymia, sekä kiharat muodostuvat paremmin.

Mulla tää sama! MUTTA: Kahdesti on käynyt niin, että kun pyydän nimenomaan kunnolla kerrostettuja hiuksia, kampaaja ilmoittaa, että "En kerrostanut kovin paljon kun sulla on luonnonkiharat hiukset niin sitten ne kihartuisi entistä enemmän". Niin? Ei haittaa yhtään, päinvastoin! Pitäiskö mun jotenkin hävetä kiharoitani?

Ikinä, ikinä ei kampaajalta saa mitä pyytää, kokeiltu uuuuuseita kertoja. Koronan iskiessä leikkasin hiukseni itse ja sille tielle jäin. Ei ole vaikeaa.

Vierailija
35/55 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietysti haluavat tehdä isoja töitä, sehän tietää kassaan kilisevää. Myyntikikka, lisämyyntiä, rahastusta jne.

Vierailija
36/55 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokeillut monta kertaa erilaisia kerrostuksia pitkiin paksuihin hiuksiini juuri kampaajan suosituksesta. Ei vaan v..u toimi. On pyörteitä/kiharaa/suoraa hiusta samassa päässä.

Joudun kampaajalla joka kerta korostamaan, ei kerrostuksia.

Kerran ajattelin säästää ja menin ulkkis miesten paikkaan. Ajattelin kai ne leikata osaa. Annoin todella selvät ohjeet vielä käsillä näyttäen, vain latvasta pari senttiä. Havahduin siihen, et tyyppi napsii sieltä täältä hiuksia. Hän totesi kerrostan hieman.

Vierailija
37/55 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syitä miksi en mene kampaajalle, vaan mieheni leikkaa hiukseni.

Minulla on pörröinen hius, eli kevyt, joka nousee sieltä täältä pörröttyneeksi, ja ei kuulemma ole kaunis pitkänä. Se pitäisi "ammattilaisten" mielestä leikata pois. Latvat muka myös huonossa kunnossa. Pah, vaikka leikkaisin miten, niin latvus on tyypillinen tällaisen tukan latvus. 

Kokemukseni mukaan kampaajat haluavat aina että hiukset näyttäisi mahdollisimman rumilta :D

Vierailija
38/55 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytännössä vahvat kerrostukset sopi parhaiten sellaiseen syntyperäisillä suomalaisilla suht harvinaiseen hiustyyppiiin, jossa sen lisäksi että hiuksia on runsaasti, yksittäinen hius on vähintään keskipaksu tai mieluiten paksu. Jos hiuksia on runsaasti mutta yksittäinen hius on hento, kerrostukset johtaa yleensä vain liian lenteleväisiin, sähköistyviin rumannäköisiin latvoihin. Ainoastaan jos on luonnonkihara tai tykkää muotoilla hiukset kiharaksi, niin kihara toki pysyy paremmin tukassa jossa päällikerrokset on lyhyempiä.

Kiharatukkaisena en enää ikinä anna kampaajan kerrostaa, jos en ole varma, että hän tietää mitä tekee. Liian monesti on käynyt niin, että kampaaja leikkaa hiuksen märkänä ja kammalla venyttäen, eikä ota huomioon sitä, että kihara hius lyhentyy kuivuessaan. Kihara ei todellakaan laskeudu kauniimmin, jos hartiamittaisessa tukassa päällimmäinen kerros on etusormen mittaista pätkää,

Tämä! On käyty todella monta kampaamoa läpi, ennenkuin löytyi ihminen, joka osaa kiharat/taipuisat hiukseni leikata! Karmeinta jälkeä tulee veitsellä tai saksilla vuolemalla. Vaikka on paksut ja taipuisat hiukset, ei kaikkiin se ohentaminen toimi kuitenkaan. Itselläni hiuslaatu on vielä karhea, joten lopputulos yllämainituilla metodeilla on juuri se hamppu pallopää, minkä aiemmin kirjoittaneetkin ovat todenneet, 

Olenkin lopulta päätynyt tasapitkään leikkaukseen, sillä kihara vetäytyy kuivuessaan ylöspäin ja näin näyttää vähän kerrostetulta joka tapauksessa. Minulla vielä ne "päälimmäiset" hiukset kihartuvat enemmän. 

Vierailija
39/55 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne haluaa myös leikata pitkät pois. Muistan ku mulla oli alaselkään hiukset, paksut, hyväkuntoset ja nätit ja joka kerta ku menin kampaajalle ne suositteli lyhyttä tukkaa..

Sama juttu, viimeksi kun kävin pyysin vain tasoittamaan mutta kovasti oli kampaaja sitä mieltä että enemmän pitäisi ottaa. Vähintään 10cm olisi hyvä hänen mielestä. Kun sanoin, että haluan nyt vain tasauksen sanoi että ensi kerralla sitten kunnolla pituutta pois.

E

Oikeasti monet luulevat hiustensa olevan paremmassa kunnossa kuin ne ovatkaan. Pidin vuosia luonnollista omansävyistä tukkaa, annoin vain kasvaa ja leikkautin latvaa ja kerran sitten vaalennutin kampaajalla.

Hiukset olivat suht terveen näköiset, mutta kun kävin kampaajalla ja vedin kerralla selkämittaisen tukan lähes lyhyeksi niin se vaalennettu osuus päästi kamman läpi vasta noin korvien korkeudella! Eli siis se oli oikeasti kuivaa sinne asti.

Itseäni ei yhtään haittaa kerrostelu ja keventely kun pidän shag-tyyppisestä tukasta ja raskas tukkani jossa on paljon ohuita hiuksia ja taipuisuutta kasvaa aina joksikin pyramidin näköiseksi reuhkaksi jos sitä ei leikkauta tarpeeksi usein.

Joudun myös pesemään hiuksia usein, koska päänahka rasvoittuu nopeasti ja alkaa kutista. Kampaaja jolla nyt kävin selvitti mikä muuten menee näillä kampaajilla helposti pieleen: samanaikaisesti sekä leikataan että ohennellaan jolloin hiuksista tavallaan häviää malli. Minulla kun on paksut hiukset näyttäisi latva lyhyessä tukassa hyvin tyhmältä ilman ohentamista enkä saisi siitä siistin näköistä. Malli myös näyttäisi vanhanaikaiselta ilman ohennusta.

Epäilen, että vika ei sinänsä ole niissä kerrostuksissa tai ohentamisessa vaan siinä, että se tehdään väärin, hutiloiden, väärillä välineillä tai kerroksia/ohennusta on liikaa. Esim. hento hius ei kestä veistä toisin kuin paksu ja karkea.

Vierailija
40/55 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

asiakas joutuu käymään useimin

Pitkät hiukset halutaan leikata. -) "malli" kasvaa , pitää taas leikata

Lyhyisiin hiuksiin laitetaan pidennykset. -) pidenyksen pitää vaihtaa/hoitaa

Paksut hiukset ohennetaan.

Ohuisiin asennetaan tuuhennokset. -) lisäkkeet tarviit huoltoa, laittaa uudelleen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kolme