~o¢¾o~ Keskiviikon Helminauha ~o¢¾o~
Kommentit (33)
Heti alkuun onnittelut kaksosia odottaville!!!
Taitaa olla alkuun aikamoinen järkytys kuulla odottavansa kaksosia, kun siinä yhdessäkin on työtä, mutta eiköhän se kuitenkin onnistu ihan hienosti!!
Itsellä on käynyt kaksosraskaus mielessä useamman kerran, kun paisun ihan älytöntä vauhtia! Vaikka ei se taida ana niin edes " oireilla" ..vai miten on te kaksosia odottavat, onko teillä havaittavissa alkuraskaudessa vatsan ennätysmäistä kasvua?
Mulla kaikki kasvu on tullut mahan kohdalle. Tuntuu että ruokaa ei mahdu kerralla kun ihan pieniä määriä tai maha halkeaa! (olen jo aikaisemmin kirjoittanut samasta vaivasta) Millään en saa mahaa piiloon ja pariviikkoa olen joutunut käyttämään jo mamma-vaatteita! Toki oli ennestään jo ylimääräisiä kiloja vatsalla, mutta nyt niitä on tuplasti!
Mulla paino oli ennen raskautta n.79kg ja ekassa neuvolassa 83kg!
Täällä siis yksi todella ISOKSI kasvava mamma!!
Ei epäilystäkään enään, ettei mahassa olisi jonkunlaista elämää, mutta mielenkiinnolla odotan sitä ultraa, että mitä sieltä oikeen on tulossa!
eipä tälläkertaa muuta
mammutti ja vili rv8+5
Hanna-äiti: Onnea tuplauutisista! Ootkin sitten porukan toinen tuplaäiti. Jaxamista raskauteen. =)
-nelliina- : Vuotoa tuli sillai ett kotioloissa pärjäs pikkuhousunsuojilla, kauppareisuille laitoin aina siteen, varmuuden vuox. Sit piti jättää noi pikkuhousunsuojat pois ku hautu alapää niin ett rupes kutittaan. Sit vaa lasetettii housuille (yök..). Nyt ei onnex tuu muuta ku valkovuotoo (todella runsaasti) ja välillä sitä mitälielimaa. Toivottavasti se sullakin vuotelu loppus, ite ainaki olin ihan hermoraunio sen monta vkoa ku vuotoa oli. Ja itseasiassa vieläki hirvittää mennä vessaan, jos vaik se vuoto tuleeki uudestaa.. Mutt pidämmä peukkuja ett mul olis ohi ja sulla menis ohi ja pian. bd =)
Multitabs Special 2+:aa oon minäki syöny raskauden alusta lähtien, kax päivässä. Tiedä sitten onx siit varsinaista hyötyä mutt ainaki örppänä saa sitä foolihappoa.
Jokohan se Piipaa on käyny ultrassa...
Illanjatkeita Helminauhalaisille ja hyviä vointeja!
Maaret(ti) & örppänä (rv10+5?)
Nii, ja siihen valaskyselyyn: Ennen raskautta paino ehkä 76, ekassa ja tokassa neuvolassa vaaka näytti 78. Toivon ettei hirveen kauheen kamalasti tulis painoa, ei polvet kestäs.
No vau! Täällähän tapahtuu. Onnea tuplauutisen saanneille.
Onhan se varmasti aika pommi. Vaikea edes kuvitella mitä kaikkea päässä pyörii tuollaisen uutisen jälkeen.
Muuten ei mitään erikoista. Olo edelleen kamala eikä vessaa uskalla jättää yksin hetkeksikään. Kauhistuttaa valmiiksi kaikki tulevat juhlat joihin pitäisi jaksaa mennä. Vaikea tätä on salailla kun katsoo tota JÄRKYTTÄVÄN ISOA mahaa. Sitten vielä oksentelua. Ei tarvi kauhean hyvä salapoliisi olla =)
Mutta eiköhän tämä tästä meillä kaikilla. Viimeistään sitten helmikuussa helpottaa =)
MyQ ja tasan kymppi
....Nimittäin se raskausajan dementia!
Voi hyvää päivää sentään... Menin iloisena tunkemaan itseäni töihin vapaapäivänä!! kerkesin työvaatteekin vaihtaa päälle ja sitten vasta rupes ihmiset ihmetteleen, et mitäs sää täällä teet.
En ikinä ole ennen moista virhettä tehny, et vp päivänä tunkisin itteeni väkisin töihin!
* Lähtee häpeemään takanurkkaan....*
Missäs se piipaa viipyy???
Ja onnee toiselle tuplamammalle!!!!!
Nyt meillä onkin tuplat tuplanneita, hih!
Onnea hanna-äitille kaksosuutisista. Ja tervetuloa uusille ja onnea myös muille ultranneille. Ja kaikille joita voi jostain syystä onnitella.
Mullakin on varmaan verenpaineet jossain aika alhaalla ku on taas alkanu toi nuppi tuntuu heikolta. Ja nimenomaan varsinkin aamulla, enne ku syö mitään ni jos joutuu pidempää seisomaan ni kyllä silmissä pimenee. Kuvotus jatkuu edelleen, eli siitäkään vaivasta en oo vielä päässy, mut monella 10 + luki et on kuvotus helpottanu, et josko se sitten minullakin ens viikolla. Se tulis kyl sopivaan hetkeen. Mut toivotaan parasta ja eletään päivä kerrallaan.
Mul ois puoltoista viikkoa viel ekaan neuvolaan ja sillo sit on 11+1, mun laskujen mukaan. Ja mulla esikosta lähtöpaino oli 62 ja 80 onneksi pysähty. Ja nyt lähettiin sitten parista kilosta enemmän eli 64 ja nyt jo ainaski taas tullu 2-3 kg. Saas kattoo mitä se vaaka sit neuvolas näyttää.
En tiedä onko muilla samanlaista oiretta eli hammastahna kuvottaa ihan siis ylitse kaiken muun, joten toi hampaiden pesu jäi jo esikoisesta sillo vähän vähäisemmälle ja yleensä ennen joskus pesin varmaan 5 kertaa päivässä. No oire hävis ku neiti synty ja nyt taas sama oire. Ja mä kävin apreekista ostamassa jotain erikoishammastahnaa, joka on mautonta ja se ei vaahtoo olleskaan. Joo maksohan se reilu 5 ¿ tuubi, mut nyt voi rauhassa pestä hampaita ilman yökötystä. Et suosittelen jos joku kärsii samasta vaivasta.
Hyvät illanjatkot kaikille!!!
Emylis ja salamatkustaja nro 9+3
Heipä hei kaikki " kohtalotoverit" !
Onko kukaan muu kärsinyt KOVASTA päänsärystä raskausaikana? Minun hedarini on sänkyyn kaatavaa lajia ja kestoltaan aina pari päivää kerrallaan, sitten muutaman päivän tauko ja TAAS. Olo on muutenkin olut kelju ja etova viimeisen kuukauden ajan.
No, alkoipas negatiivisesti tarinani. Tuleva vauva on kovasti toivottu, esikoinen kohta 5v ja lapsettomuustutkimuksiinkin ehdittiin. Ekalla käynnillä sitten selvisi, että olenkin raskaana, joten ei meinannut aluksi jalat ollenkaan koskettaa maata :-). Tosin tuota auvoa ei kauaa piisannut, kun huonovointisuus pukkasi päälle. Ei kesälomareissullakaan pysynyt asia salassa, mamma kun kuijotti koko ajan huonovointisena sivussa... Lohduttavaa oli lukea rv 10:läisiltä, että etovuus hellittää, toivottavasti itsellänikin ja kun vielä päänsärky vaimenis (helle vain tuntuu pahentavan sitä). Itsellä viikkoja 8+5
Kaikesta huolimatta, nauttikaamme uusista elämistämme! hyviä vointeja, toivottelee Timbe (8+5)
(Eka nla:kin jo takana (ma) ja terv.hoitaja pyysi vain ajattelemaan, että hyvä kun raskaushormonit toimii vahvasti...)
RvaPomelo; seurasin kyllä aktiivisesti heinämammojen pinoa viimeksi, mutta silloinkin tuli kyllä vain vähän kirjoiteltua, kun pinot oli muutenkin niin pitkät... eli ei ihme jos et muista. jännä, et mun mielestä sun nimimerkki kuulosti tutulta, vaikka et sitä ole kauaa käyttänyt, hups ; )
sama meillä, et esikoista yritettiin kauan ja hoidoissa käytiin. niin tämänkin kanssa...
Saatiin äskettäin hyviä uutisia: ystäväni on myös raskaana, ja la on myös hänellä helmikuussa! Jihuu! Sitä lasta on toivottu ja odotettu vuosia, olen niiiin onnellinen heidän puolestaan kun viimeinkin saavat PLUSSAA.
Meillepä ei ihmeitä kuulu. Lämmintä on edelleen tässäkin maassa, mikä minulle kyllä sopii mainiosti. Ja olo on vallan mainio, edelleen.
Valaskysely: lähtöpaino oli 64 ja nyt on lisää tullut vajaa kilo aamupainoon. Mutta iltaisin turvottaa niin, että vaaka taipuu monta kiloa pidemmälle. Edellisestä oli sama alku ja pääsin 79.9 kg asti. Tyttö imutteli vuodessa nuo ekstrat pois, mutta nyt sitten taas kasvatellaan. Ei ollut pitkä ilo vanhoista vaatteista, jotka pitkästä aikaa sai kiskottua päälle..
len & kupla 9+5
Mahtavia uutisia!
[b]Piba[/b]: Kiva juttu, jos nyt innostut kirjoittelmaan ahkerammin :) Esikoinen oli meille jo niin iso lahja - ja odotus pitkä - että oltiin jo varauduttu siihen, ettei toista välttämättä kuulu ollenkaan. Kiitollinen siis olen, mutta kyllähän noita ikäeroasioitakin tulee pohdittua, vaikkei itse ole juuri ajoituksen suhteen voinut laskelmoida. Iso perhe ollaan miehen kanssa haluttu ja siihen ehkä vielä päästään. Ei-biologiset lapset ovat myös tervetulleita, mutta asia kerrallaan... :)
[b][color](.) [/color][/b]2 vuotta sitten tähän aikaan taisin olla varma, että kuolen - ja esikoinen myös. Ponnistusvaihetta takana jo yli tunti ja epätoivoa ilmassa... Kunnes 23.29 kaikki tuska unohtui ja sain pojan syliin [color=red]♥
[/color]Nyt vielä pojalle silitykset ja sitten nukkumaan itsekin. Jospa olisi vähän rauhallisempia unia tiedossa :) Vauvaunia voisin tilata.
Kiitos kaivanneille! =)
En vaan saanu mitään hyviä uutisia tänään.
Alkio oli jos mahdollista kutistunut joten oletettavasti kesken on mennyt. Nyt 5mm, viikko sitten 5,4mm. Oli kyllä eri ultraaja mutta silti.
Pari seikkaa kuitenkin vielä jäi mietityttämään. Muutoin oisin saanu samantien lähetteen tyksiin kaavintaan.
Ensinnäkin viikko sitten ei näkynyt ruskuaispussia lainkaan, tänään näkyi tosi hienosti.
Minä ja lääkäri molemmat luultiin, että nähtiin syke heti ultrauksen alussa, mutta koska ei nähty uudestaan niin ei voitu olla varmoja.Tää pikkunen on jotenkin vähän ihme paikassa.
Ja ellen hallusinoi niin pahoinvointi jatkuu edelleen.
näiden syiden takia ootellaan vielä viikko ja ultrataan uudestaan.
Mä oon nyt koko illan ettiny tietoa tuosta keltarauhasesta. Sen vähyys, kun on tavallinen keskenmenojen aiheuttaja. Ja tää raskaushan alko mun kolmannella terokuurilla.
Eli mun keltarauhashormonitaso on ollu matala, sen puolesta puhuu nuo ihan alussa tuntuneet kivuttomat supistuksetkin.
Ilmeisesti noita teroja ois siis pitäny jatkaa kauemmin, mutta mistä mä oisin sen voinu tietää. Eikä mulla niitä ois kyllä ollukkaan enempää.
Oon vaan aatellu, että voisko se olla syy miks tää alkio on kasvanu niin hitaasti, jos siis on elossa. Ja luultavasti siis onkin syy siinä.
Koska hedelmöittyminen myöhemmin kuin max 5vrk on aivan mahdotonta. Tänään tuo alkio vastas siis vk 6+2 (+-2) ja menkkojen mukaan pitäs olla 8+0.
Mut roikun nyt täällä vielä ainakin viikon näillä näkymin, kai sitä pitää sen verran toivonkipinää pitää yllä..
Onnittelut tuplavauvojen odottajille! Voi mikä ihana yllätys, sitä mä oon aina salaa toivonu! =D
kurjia uutisia =( et uskokkaan kuinka ymmärrän tunteitasi...
olin lasten kanssa puuhamaassa tänään ja enpä huomannutkaan kuinka olin vuotanut verta ja aika laillakin...
iltaan meni lekuriin pääsy ja ultraan laittoivat sairaalalle..olin varma että se ihana syke siellä nähdään,mutta eipä näkynyt.. viikkoja olisi menkkojen mukaan 9+1... sikiöpussi näkyi kohdussa,muttei sikiötä...
eli joko vain niin pieni ettei vastaa viikkoja tai siellä ei mitään ole...
olen niin masentunut!!!!! verikokeet otettiin ja lauantaina uusiksi..pitäisi kertoa jotain. Mulla ei yhdessäkään raskaudessa koskaan ole ollut pienimpiäkään ongelmia..eikä koskaan keskenmenoja tuulimunia jne...
pelottaa kamalasti.. kesälomakin alkaisi lauantaina.mutta taitaapa mennä synkissä merkeissä.... mä nimittäin uskon ettei siellä silloin elämää ole kun ei tässä vaiheessa näkynytkään... itkuksi meni!!
Lapsia jo viisi,mutta olin niin valmis jo tähän =( =( odotellaan vielä hetki..ja asia varmistuu... koitetaanpa jaksaa vaikka eipä huvittas!!
eipä helpota nyt oloa mikään...
T:Masentunut iltatähti6
Onpa ikäviä uutisia. Taitaa tulla pitkä viikko seuraavaa ultraa odotellessa - voimia siihen. Jospa viikon päästä näyttäisikin hyvältä. Toivotaan parasta.
Käytiin tänään siellä alkuraskauden ultrassa. Kaksoset tulossa. Kyllä siinä itku tuli, ja gyne kysyi, että oliko rankka uutinen, kun noin paha mieli tuli. Takapenkkikiintiö on sitten helmikuussa täynnä, mutta ensin tämä raskaus saa luvan mennä hyvin loppuun asti. Tai sanoihan se gyne, että kaksosraskaudet yleensä käynnistetään paria viikkoa ennen LA:a. Mä olen vain 160cm mittainen, joten onhan siinä paketissa kantamista viimeisillään.
Hanna-äiti + tuplat 7+0