Kissa huutaa ja herättää joka yö
Pinna alkaa olla sen verran kireällä että tuo lentää kohta ikkunasta eikä takaisin ole paluuta.
10v leikattu sisäkissa aloitti tuon julmetun mouruamisen ja päälle pomppimisen noin puoli vuotta sitten. Joka yö kuin kellosta katsottuna show alkaa klo 4, jatkuu kuuteen, loppuu kuin seinään, alkaa uudestaan kahdeksalta. Sitten se nukkuu loppupäivän kiltisti. Ruokaa ja vettä on tarjolla, ollaan keksitty virikkeiträ, viety lenkille valjaissa, annettu herkkuja, lukittu makkarin ulkopuolelle yöksi (mahdoton yhtälö kun osaa avata liukuovia), ruiskuteltu vedellä kun show alkaa jne. Mikään ei toimi.
Nyt neuvoja kehiin koska kissasta en halua luopua nutta puolen vuoden unettomuus alkaa olla siinä pisteessä että vakavasti tätä harkitsen.
Kommentit (28)
Kannattaa oikeasti miettiä tuota ekstraruokintaa. Meillä auttoi heti ja helppo testata.
Vierailija kirjoitti:
Kissakuiskaajan videot youtubessa?
Älä nyt kissaa ulos heitä! Jos et pysty pitämään, niin uusi koti!
Okei, vitsi vitsi. Kaikesta huolimatta kissa on todella rakas, eli ei se minnekkään ole lähdössä, kiukkuani purin tänne juuri herättyäni taas huonon yön jälkeen. Nyt tuo rasittava karvakasa nukkuu kainalossa niin suloisena, että yön terrorisoinnit unohtuu heti kun sitä katsoo. Että joku osaakin olla noin rasittavan söpö että sille antaa kaiken hetken päästä anteeksi!😅
Ap
Kiitos vinkeistä! Alun perin oletin että kyse on nälästä, joten nyt kissalla on ruoka-automaatti joka syöttää aina viideltä. Aluksi toimi, mutta nyt aloin miettimään että voiko tuon ruoan saanti vaikeuttaa tilannetta? Kissa aktivoituu aina noin puoli tuntia ennen kuin automaatti sylkäisee ruoat pihalle. Täytyypä ehkä kokeilla niin, että syöttää tupla-annoksen illalla ja jättää yöruokailun pois.
Eläinlääkärissä ollaan käyty tuossa parisen kuukautta sitten kun kissalla oli virtsatieinfektio. Sai silloin täysin puhtaat paperit jälkitarkastuksessa, joten ei se sairaudesta voi johtua.
Vesipulloa ollaan kokeiltu, mutta tuo hölmö ei ole siitä moksiskaan! Toinen paha on jos käyttää käsi tai kasvorasvaa niin tulee satavarmasti nuolemaan sitä pois viimeistään silloin neljältä...
Ihme otus kyllä... Pakko kai kokeilla tuota ruokailun muutosta ja sitä, ettei anna mitään huomiota.
Ap
Itse olen samoilla linjoilla ensimmäisen vastaajan kanssa. Oma kissani tuli taloon kahdeksan vuotiaana eläinsuojeluyhdistykseltä. Se herätti joka aamu juurikin tasan kello 04.00. Mies hyppäsi palvelemaan ja syöttämään sekä leikittämään kissaa, itse käänsin kylkeä. Mies on viikot matkatöissä ja viikonloput kotona. Kissa käy aina maanantaiaamuisin vilkaisemassa onko mies sängyssä vai minä yksin. Jos mies on sängyssä riehuminen alkaa, jos minä olen siellä, se kääntyy kannoillaan sanomatta sanaakaan: en noteeraa sitä ollenkaan ja on siihen ollut tottuminen. Illalla saa viimeisen ruoan noin 22-23.00 ja raksuja sekä vettä on tarjolla, eli nälkä ei vaivaa.
Nuo kissojen häkittäjät toivoisin voivani omakohtaisesti työntää yöksi häkkiin mielellään jonnekin kellarin perukoille.
Meillä vanha kissa (liki 20-vuotias) aloitti tuon muutama vuosi sitten. Otin sen viereeni peiton alle. Jonkun ajan kuluttua halusi lähteä peiton alta, mutta enää mourunnut.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen samoilla linjoilla ensimmäisen vastaajan kanssa. Oma kissani tuli taloon kahdeksan vuotiaana eläinsuojeluyhdistykseltä. Se herätti joka aamu juurikin tasan kello 04.00. Mies hyppäsi palvelemaan ja syöttämään sekä leikittämään kissaa, itse käänsin kylkeä. Mies on viikot matkatöissä ja viikonloput kotona. Kissa käy aina maanantaiaamuisin vilkaisemassa onko mies sängyssä vai minä yksin. Jos mies on sängyssä riehuminen alkaa, jos minä olen siellä, se kääntyy kannoillaan sanomatta sanaakaan: en noteeraa sitä ollenkaan ja on siihen ollut tottuminen. Illalla saa viimeisen ruoan noin 22-23.00 ja raksuja sekä vettä on tarjolla, eli nälkä ei vaivaa.
Nuo kissojen häkittäjät toivoisin voivani omakohtaisesti työntää yöksi häkkiin mielellään jonnekin kellarin perukoille.
Täällähän minä jo olen.
Voi olla munuaisisa ongelmaa. Käytä lekurissa, että saa ainakin poissuljettua jos ei sitä olekaan.
Kilpirauhasen liikatoiminta. Onko kissan ruokahalu kasvanut?