Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi on niin kova tarve kärjistää kaikki asenteet ja mielipiteet?

Vierailija
14.07.2020 |

Tuntuu että kova tarve on että jokainen "valitsisi puolensa" ja ajaisi joko äärioikeistolaisia tai äärivasemmistolaisia arvoja. Miksi? Olenko ainoa jonka mielestä jonkinlainen keskitie on useimmiten paras ratkaisu kaikille osapuolille? Rehellinen, suora mutta ystävällinen ja kunnioittava keskustelu on mielestäni se joka lopulta johtaa parhaisiin tuloksiin, ei huutelu ja tahallinen loukkaaminen. Onko muita samoilla linjoilla?

Kommentit (73)

Vierailija
1/73 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos et oo meijjän puolella oot meitä vastaan", huutavat kiukkuiset teinit. Ja aikuiset, vuonna 2020.

Vierailija
2/73 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Se on sun syys että toi kakka on tossa!

- No minäpä otan tämän sokerikuorrutteen ja kuorrutan sen niin silloin kakasta tulee kakku.

-Mut se oli silti siinä ja se oli sun syy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/73 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eletään vastakkainasettelun aikaa. 

Vierailija
4/73 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumppanini sanoisi sinulle; tuo on kompromissiharha.

(Me ei enää keskustella näistä asioista)

Vierailija
5/73 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Politiikka on nykyään henkilökohtaisempaa kuin aikaisemmin. Tästä syystä asiat otetaan myös henkilökohtaisemmin. 

Vierailija
6/73 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah, niin samaa mieltä!

Usein näitä äärilaitojen ihmisiä ajaa niin sokaiseva mustavalkoisuus ja kyky ajatella monialaisesti, ja taito katsoa asioita eri kanteilta.

En halua kuulua siksi kumpaakaan ryhmään. Epäkypsää, lapsellista, rasittavaa touhua. Kuin pienet lapset hiekkalaatikolla.

Yrittäisivät edes ymmärtää toisiaan joskus.

Vierailija
7/73 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta eikö juri se ruoki näitä harhoja kun asioista ei keskustella?

Vierailija
8/73 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

3.2 miljardia plus saasteet ja ikuinen maksu. Se on mun verokertymällä 700 veronmaksajaa jotka tekevät niska limassa nipin napin selviten maksaen verot kankkulan kaivoon.

Vierailija
9/73 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ah, niin samaa mieltä!

Usein näitä äärilaitojen ihmisiä ajaa niin sokaiseva mustavalkoisuus ja kyky ajatella monialaisesti, ja taito katsoa asioita eri kanteilta.

En halua kuulua siksi kumpaakaan ryhmään. Epäkypsää, lapsellista, rasittavaa touhua. Kuin pienet lapset hiekkalaatikolla.

Mutta lapsellisuus ja "mä haluun!"-asenne on levinnyt jo aikuisiinkin ja sitä suorastaan ihannoidaan ja tavoitellaan. Ihanan tuoretta! Uusia näkökulmia! Lapsissa on tulevaisuus, aikuisten pitää nyt olla vaan ihan hiljaa. Jos joku nostaa esille että kyllähän lasten täytyy oppia elämään yhteiskunnan sääntöjen rajoissa niin "ei, kun lapset määrittävät yhteiskunnan säännöt ja sinä olet hiljaa". 

Vierailija
10/73 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ah, niin samaa mieltä!

Mutta lapsellisuus ja "mä haluun!"-asenne on levinnyt jo aikuisiinkin ja sitä suorastaan ihannoidaan ja tavoitellaan. Ihanan tuoretta! Uusia näkökulmia! Lapsissa on tulevaisuus, aikuisten pitää nyt olla vaan ihan hiljaa. Jos joku nostaa esille että kyllähän lasten täytyy oppia elämään yhteiskunnan sääntöjen rajoissa niin "ei, kun lapset määrittävät yhteiskunnan säännöt ja sinä olet hiljaa". 

Ei ihme ettei kukaan enää halua aikuistua kun silloin menettää päätösvaltansa asioihin.

Vierailija
11/73 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta eikö juri se ruoki näitä harhoja kun asioista ei keskustella?

Koen että tietyt poliittiset asiat ei liity meidän parisuhteeseen mitenkään (en voi tässä mainita), niin turha niistä on kumppanin kanssa puhua, kun se aiheuttaa vain pahaa mieltä. Sovittiin ettei puhuta näistä. Toki tämä on äärimmäinen poikkeus, ei kaikesta voi päättää näin.

Vierailija
12/73 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen periaatteessa samaa mieltä, mutta mielestäni demokratia pitää huolen siitä, etteivät nuo minkään puolueen äärimmäiset arvot pääse kuitenkaan käytännön tasolle. Näin ainakin periaatteessa. Toisaalta joku määränpää pitää olla, mitä kohti halutaan mennä. Vai mikä on sellainen kultaisen keskitien puolue, jolla on kuitenkin joku oma agenda mitä ajaa?

Minä olen valinnut puolueen sen mukaan, mikä todennäköisesti mielestäni aiheuttaa vähiten vahinkoa, vaikka saisikin enemmän valtaa. Toki puolueen sisältä yritän etsiä ehdokkaan, joka keskittyy enemmän itselleni tärkeisiin asioihin, eikä vain johonkin puolueen äärimmäiseen ideologiaan.

Vierailija
13/73 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillon kun joku raijaa moniossaajia tänne tuhansittain eikä keksi yhtäkään hyvää syytä miksi, on jonku taottava tälle järkeä. Kertokaa joku puunhalaaja nyt yksi hyvä syy? Kulut tällä hetkellä noin 3-4miljardia. Miljardi on 1000x miljoona jos olet some peppu etkä tätä tiedä.

Vierailija
14/73 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen periaatteessa samaa mieltä, mutta mielestäni demokratia pitää huolen siitä, etteivät nuo minkään puolueen äärimmäiset arvot pääse kuitenkaan käytännön tasolle. Näin ainakin periaatteessa. Toisaalta joku määränpää pitää olla, mitä kohti halutaan mennä. Vai mikä on sellainen kultaisen keskitien puolue, jolla on kuitenkin joku oma agenda mitä ajaa?

Minä olen valinnut puolueen sen mukaan, mikä todennäköisesti mielestäni aiheuttaa vähiten vahinkoa, vaikka saisikin enemmän valtaa. Toki puolueen sisältä yritän etsiä ehdokkaan, joka keskittyy enemmän itselleni tärkeisiin asioihin, eikä vain johonkin puolueen äärimmäiseen ideologiaan.

1930-luvun keskivaiheilla moni ajatteli Saksassakin samaan tapaan.

Vierailija
15/73 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä alkuunsakaan paikkaansa. Meitä on myös äärikeskustalaisia. Ei kallistuta kumpaankaan suuntaan!!

Vierailija
16/73 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret työskentelevät väsymättä koko järjestelmän alasajon eteen, mutta pelkään ettei heillä kuitenkaan ole korvaavaa parempaa järjestelmää tilalle :(

Vierailija
17/73 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen oikeassa ja sinä väärässä.

Ihmisen yleisin tapa suhtautua tähän kaikkeen.

Fiksuus alkaa siitä, kun tämän tiedostaa.

Vierailija
18/73 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä alkuunsakaan paikkaansa. Meitä on myös äärikeskustalaisia. Ei kallistuta kumpaankaan suuntaan!!

Teillä oli jo hetkenne ja Sipilä näytti kyntensä. Keskusta on ehdottomasti oikeistopuolue jos pitää näistä kahdesta valita, eli pelaa äärioikeiston laariin. Yhteisiä teemoja mm. työntekijöiden rankaisu, tehokkuusajattelu, voiton maksimointi, uskonnollisuus (suuri osa kannattajista lestadiolaisia ja muuten voimakkaan uskonnollisia), materialisitisuus, populismi. 

Vierailija
19/73 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osittain samaa mieltä mutta tämmöistä se on. Ilman "ääriajatuksia" te "äärikeskustan" luuserit ette tekisi mitään.

Vierailija
20/73 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lasken itseni aika keskelle. Äärivasureiden mielestä kuulun tietysti silti äärioikeistoon. Aivan oikeistolaisimpien mielestä olen varmaan äärivasuri. Olen tolkunihminen eli persu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi