Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Auttakaa. Paljonko lihaa, makkaraa, salaattia?

Vierailija
23.05.2013 |

Vieraita tulossa ja grillataan lihaa (possua) ja makkaraa. Lisäksi salaattia. Syömässä 5 aikuista naista. Paljonko varaan lihaa (toiveena kassleri) ja makkaraa? Entä salaattia?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa makkaraa vaikka kaksi per nenä. Makkara on halpaa ja sitä voi vaikka pakastaa jos jää yli. Lihaa noin 150-200 g per nenä. Salaattia varaa aineksina enemmän, tee vain yksi kulhollinen kerrallaan ettei nahistu turhaan. Siis vaikka kaksi kerää salaatinlehtiä jne. Ainemäärät riippuu niin kovasti naisten ruokailutottumuksista, ovatko ne painostaan tarkkoja pieniä lintuja vai isoja emäntiä jotka nauttivat mielellään vaikka kolmekin makkaraa grillistä.

Vierailija
2/9 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassleria? Eikös se ole miesten juttu. Filettä naisille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein tiedä heidän ruokailutottumuksia, mutta luonaiden perusteella aika normilinjaa.

Jos varmaan kassleria 600g-700g ja makkaraa kolme pakettia. Salaatin kaveriksi ajattelin laittaa fetaa, raejuustoa ja tonnikalaa. Itse salaattia jatelin tehdä ison kulhollisen. Patonkia ja levitteitä myös.

Riittääköhän tuo määrä? Yleensä teen aina liikaa ruokaa ja sit saadaan itse syödä sitä samaa monta päivää ja loput heivaa roskiin.

ap

Vierailija
4/9 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2013 klo 10:16"]

Varaa makkaraa vaikka kaksi per nenä. Makkara on halpaa ja sitä voi vaikka pakastaa jos jää yli. Lihaa noin 150-200 g per nenä. Salaattia varaa aineksina enemmän, tee vain yksi kulhollinen kerrallaan ettei nahistu turhaan. Siis vaikka kaksi kerää salaatinlehtiä jne. Ainemäärät riippuu niin kovasti naisten ruokailutottumuksista, ovatko ne painostaan tarkkoja pieniä lintuja vai isoja emäntiä jotka nauttivat mielellään vaikka kolmekin makkaraa grillistä.

[/quote]

Tämä kuulostaa minustakin sopivalta määrältä!

Tosin tulet varmaankin pian huomaamaan, että täällä alkaa väittely siitä, miten kamalaa lihan mättämistä tuollainen on. Aiempien keskusteluiden mukaan 50-70g lihaa on jo ylenpalttisesti per ruokailija myös juhlissa ym erityistilanteissa, ja sitäkään ei tulla kylään syömään vaan jokainen syö kotonaan mahan täyteen ennenkuin tulee kutsuttuna syömään tai muuten on auttamatta täysi moukka ja tollo ;-)

Vierailija
5/9 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2013 klo 10:23"]

En oikein tiedä heidän ruokailutottumuksia, mutta luonaiden perusteella aika normilinjaa.

Jos varmaan kassleria 600g-700g ja makkaraa kolme pakettia. Salaatin kaveriksi ajattelin laittaa fetaa, raejuustoa ja tonnikalaa. Itse salaattia jatelin tehdä ison kulhollisen. Patonkia ja levitteitä myös.

Riittääköhän tuo määrä? Yleensä teen aina liikaa ruokaa ja sit saadaan itse syödä sitä samaa monta päivää ja loput heivaa roskiin.

ap

[/quote]

Itse ottaisin kaslerin lisäksi paketin filepihvejä. Jos ostat sellaisen 700g kasleripaketin (vai leikkaatko itse palasta?), niin siinä on yleensä vain juuri 5kpl niitä pihvejä, ei siis yhtään ylimääräistä jos vaikka joku pihvi palaa/tippuu maahan tms. Ja onko varma, että kaikki tosiaan tykkäävät kaslerista, omaan makuun ainakin aika sitkeää eikä siitä jää juuri syötävää kun nyrsii huonot kohdat pois! 

Vierailija
6/9 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2013 klo 10:19"]

Kassleria? Eikös se ole miesten juttu. Filettä naisille.

[/quote]

Kassler nimenomaan sopii naisille. Sehän on sian niskaa, ja naisethan tykkää sikaniskoista. Eikä ap:n kannata turhaa murhetta kantaa määristä; ne ovat kaikki hyviä tähderuokia vaikka pyttipannuun tms. Eli älä pelkää ostavasi liikaa.

Vierailija
7/9 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassler kannattaakin ostaa palana ja leikata itse ohuiksi pihveiksi. Ne kaupan kaksisenttiset palat ovatkin varmasti sitkeitä ja rasva on inhottavina paakkuina. Ohuiksi leikattuna kasslerin rasva ehtii sulaa grillissä mukavasti ja siitä tulee rapeaa. Porsaan ulkofilekin on ihan hyvä valinta mutta ap:n juhliin ilmeisesti oli TOIVOTTU kassleria, joten miksi sinne pitää jotain filettä tunkea. Minäkin pidän rasvaisemmista lihoista grillattuna, kasslerina tai entrecoteena.

Vierailija
8/9 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi epäselväksi KUKA sitä kasleria on toivonut, kaikki vai yksittäinen henkilö. Meinaan jos kaikki eivät tykkää, niin voi olla ikävä yllätys!

Vierailija
9/9 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2013 klo 10:35"]

Jäi epäselväksi KUKA sitä kasleria on toivonut, kaikki vai yksittäinen henkilö. Meinaan jos kaikki eivät tykkää, niin voi olla ikävä yllätys!

[/quote]

No odotatko sinä mennessäsi kylään, että siellä on aina lempiruokaasi? Sitten on IKÄVÄ YLLÄTYS kun ei olekaan sinun tottumustesi mukaista lihaa. Mutta aina voi kirjoittaa siitä av:lle jos pettymys on ylitsepääsemätön. Mene Prismasta ostamaan itsellesi sitä porsaanfilettä ja ole tyytyväinen. Ap varaa kassleria JA makkaraa. Siinä on valinnanvaraa.