Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alakoulualaiset odottivat eilen 2h ulkona kun isoveli

Vierailija
23.05.2013 |

pelasi sisällä luurit päässä eikä kuullut ovikellon soittoa. Saivat kaverin puhelimesta minut kiinni ja tulin kesken päivän kotiin päästämään sisälle. Isoveljen ainoa kommentti oli, että "sano niille että ottavat avaimen mukaan" kun sanoin että ovikelloa on soitettu monta kertaa, ikkunaan heitetty kävyillä jne. Kohautti vaan olkiaan että ei hän kuule mitään kun on luurit päässä. Tekisi mieli heittää ne luurit mäkeen kun asennekin on tuo, että ei kiinnosta yhtään. prkl

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo oli ongelma meilläkin. Nykyään isoveli pitää äänet päällä konessa jos pelaa keskellä päivää, eikä luureissa.

Vierailija
22/72 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt nuori aisoihin!

Jos ei todellakaan ollut kuullut, olisi luullut olevan edes noloissaan tai häpeissään jos vanhemman joutuu kesken työpäivän tulla kotiin.

Kuulokkeet pannaan tai peliaika pois viikonlopulta tai mikä tahansa rangaistus seuraavasta epäkunnioittavasta käytöksestä! Mä en sietäisi tuollaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi eilen sentään oli aivan ihana ilma olla ulkona. Toki jos esim kamala vessahätä iskee, tai nälkä, niim silloin tietty kurja pihalla norkoilla....

Vierailija
24/72 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä edes ole mitään peliaikaa, tämä isoveli täyttää 19v tänä kesänä.

t.ap

Vierailija
25/72 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojalta heti ensitöikseen pelikone pois, jos istuu keskellä päivää tuntitolkulla pelaamassa niin intensiivisesti, ettei reagoi mitenkään ympäristöön. Mitä jos talo olisi syttynyt palamaan?

Vierailija
26/72 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni pelaaja on ratkaissut tuon ongelman kuurojen ovikellolla.

Eikö isoveli saanut kesätöitä?

Vierailija
27/72 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on jo aikuinen poika, viskaise ulos talosta, jos ei osaa huolehtia perheestään ja asenne on tuo. Muuttakoon johonkin yksiöön ja elättäköön itsensä. Sitten saa olla avaamatta ovea.

Vierailija
28/72 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 jatkaa..

Meidän nykyvanhempien (ellet ole parikymppinen :D) lapsuudessa/nuoruudessa kännyköitä ei edes ollut (ekan kännykän sain 16v). Jos avain unohtui, sitten vain odoteltiin iltapäivään, kunnes vanhempi tai sisarus tuli kotiin.

Asuin maalla, eikä keskellä päivää kotona oleilevia naapureita ollut, joten avaimen unohtuessa ja -25' pakkasessa lähdin sitten seuraavalla bussilla (joka meni tunnin päästä) takaisin kaupunkiin. Tunnin värjöttelin pihavarastossa ja yritin keksiä suojaa styrox-kappaleista. Eihän teinit pukeneet kouluun mitään toppavaatteita, näyttipä lämpömittari mitä tahansa :D

Vierailija
29/72 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2013 klo 10:20"]

6 jatkaa..

Meidän nykyvanhempien (ellet ole parikymppinen :D) lapsuudessa/nuoruudessa kännyköitä ei edes ollut (ekan kännykän sain 16v). Jos avain unohtui, sitten vain odoteltiin iltapäivään, kunnes vanhempi tai sisarus tuli kotiin.

Asuin maalla, eikä keskellä päivää kotona oleilevia naapureita ollut, joten avaimen unohtuessa ja -25' pakkasessa lähdin sitten seuraavalla bussilla (joka meni tunnin päästä) takaisin kaupunkiin. Tunnin värjöttelin pihavarastossa ja yritin keksiä suojaa styrox-kappaleista. Eihän teinit pukeneet kouluun mitään toppavaatteita, näyttipä lämpömittari mitä tahansa :D

[/quote]

Jos talossa on sisällä joku niin eikö ole päivänselvää että ovi avataan. Ihan sama mitä sulle on tapahtunut 20 vuotta sitten, ei kai sillä ole tässä tapauksessa mitään merkitystä?

Vierailija
30/72 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi kyllä mielenkää kesällä lähteä ovea avaamaan...

Vierailija
31/72 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta tässä ei ollutkaan ongelmana se pihalla odottelu, vaan isoveljen asenne ja käytös. Jotain mennyt nyt kyllä pieleen, jos ei ole edes pahoillaan. Et kai AP jätä asiaa tähän? Kuulosti vähän siltä, että et sanonut pojalle mitään, vaan tulit tänne purkamaan vihaasi...

Vierailija
32/72 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2013 klo 10:25"]

No mutta tässä ei ollutkaan ongelmana se pihalla odottelu, vaan isoveljen asenne ja käytös. Jotain mennyt nyt kyllä pieleen, jos ei ole edes pahoillaan. Et kai AP jätä asiaa tähän? Kuulosti vähän siltä, että et sanonut pojalle mitään, vaan tulit tänne purkamaan vihaasi...

[/quote]

Kyllä mä sille sanoin mutta vastaus oli tuo, että ottavat avaimen mukaan, hän ei kuule kun pelaa. Prkl.

Vierailija
33/72 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea, olet onnistunut kasvattamaan hienon nuoren miehen! Parempaa onnea nuorempien kanssa. Toivottavasti, et ohita elävää oppimateriaalia.

Pojalla iltavuoro?!

Vierailija
34/72 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kait ainoa, joka puolustaa tuota pelaajaa...

Joku on sössinyt, kun unohtaa avaimet kotiin, eikä sen vuoksi pääse sisään. Ja jos pelaat luurit korvassa, miten voi olettaa, että kuulee yhtään mitään? Meillä voisi käydä samoin, enkä mä suuttuisi sille, joka ei kuule, paitsi jos sillä olis samalla selvännäkijän vaistot...

Vierailija
35/72 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kyllä olisi lähtenyt avaamaan ovea kesken työpäivän, hyvällä säällä joutavat pennut odottaa pihallakin. Lisäksi se isompi sälli olisi varmaankin jossain vaiheessa katsonut kännykkäänsä ja huomannut, että on soitettu. Ärsyttävää kyllä tuollainen käytös, siltä isommalta pennulta siis, puhuttelun saisi ja ukaasit siitä, että kuulokkeet lähtevät samantien jorpakkoon jos vielä kerrankin käy näin.

Vierailija
36/72 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2013 klo 10:16"]

Onneksi eilen sentään oli aivan ihana ilma olla ulkona. Toki jos esim kamala vessahätä iskee, tai nälkä, niim silloin tietty kurja pihalla norkoilla....

[/quote]

Ei kyllä koko Suomen alueella ollut ihana ilma...

Vierailija
37/72 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2013 klo 10:30"]

Joku on sössinyt, kun unohtaa avaimet kotiin, eikä sen vuoksi pääse sisään. Ja jos pelaat luurit korvassa, miten voi olettaa, että kuulee yhtään mitään? Meillä voisi käydä samoin, enkä mä suuttuisi sille, joka ei kuule, paitsi jos sillä olis samalla selvännäkijän vaistot...

[/quote]

Ja olisit ap:n pojan tavoin kohautellut olkiaan, että ei voi mitään? Asenne tässä on ongelma ja minusta on surkeaa jos aikuisilla ihmisillä on tuollainen asenne, että huolehtikaa te muut vaan itsestänne, ei kiinnosta.

Vierailija
38/72 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2013 klo 10:35"]

[/quote]

Ja olisit ap:n pojan tavoin kohautellut olkiaan, että ei voi mitään? Asenne tässä on ongelma ja minusta on surkeaa jos aikuisilla ihmisillä on tuollainen asenne, että huolehtikaa te muut vaan itsestänne, ei kiinnosta.

[/quote]

No, joskus itse kullakin vaan voi olla sellainen päivä, ettei jaksa omat pikkusisarukset kavereineen yhtään enempää kiinnostaa, kuten 2h pihalla... aika pientä. Pienempi sisarus oli vissiin unohtanut avainten lisäksi kännykänkin :D kun kaverin puhelimella piti soitella, hyvä opetus sille pikkusellekin.

Vierailija
39/72 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko tilanne eri, jos isoveli olisi vaikka soitellut sähköpianoa kuulokkeet päässä eikä siksi kuullut ovikelloa? Meillä kävi lapsuusaikoina usein näin. Myös musiikkia kuunneltiin kuulokkein, myös keskellä päivää, koska pienet vivahteet kuuluu luureista paremmin :)

Selvitäppä itsellesi onko ongelma nyt siis kuulokkeiden käyttö, vai pelaaminen itsessään. Jos ne pelit on niin kamalia niin kiellä niitten pelaaminen, ei siinä sen kummempaa ole. Saattaapa nuorukainen innostua etsimään töitä ja asunnonkin.

Siperia opettaa nuoremmat pitämään avaimet mukana. Jo on kumma homma jos useammalla saman perheen lapsella jää samana päivänä avaimet kotiin, kyllä minä aikoinani opin muutamasta kerrasta tarkistamaan avaimen kouluun lähtiessäni. Jo kahdeksanvuotiaana.

Vierailija
40/72 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2013 klo 10:35"]

[/quote]

[/quote]

Ja kasvattajana katsoisit peiliin, vai mitä?! Pitäisikö tässä nyt kuitenkin miettiä, mitä ap on kasvattaja tehnyt väärin, eikä syyllistää poikaa. Hän on kuitenkin kasvattajana välittänyt ja periyttänyt omat tavoitteensa ja arvonsa omiin lapsiinsa.