Montako kaloria voin syödä päivässä että laihdun?
Ikää 25 v, pituutta 172 cm ja painoa 98 kg. Harrastan liikuntaa pari kertaa viikossa (kuntosali, lenkkeily). Laskin kalorit ensin 1500:aan päivässä ja yks herkkupäivä viikossa jolloin en laske kaloreita, mutta en oo laihtunu...
Kommentit (25)
Tuo herkkupäivä pois. 1500:lla noin satakiloisen pitäisi laihtua aikas haipakkaan. Eli todennäköisesti sinulle herkkupäivä tarkoittaa ahmintapäivää? Minä laihdutin parikymmentä kiloa syömällä herkkuja joka päivä, jonkun pienen, kyllä se sinne kalorimääriin mahtui vaikka aika alas päivän kokonaissaannin vedinkin.
Keskity herkuttelussa laatuun, älä määrään. Jos herkuttelupäiväsi on vaikkapa 5000 kcal niin kyllä sillä vesittää muiden päivien hyvän työn aika tehokkaasti.
Viikon keskiarvo on myös hyvä tapa tarkkailla pitkän aikavälin saantia. Lasket viikon jokaiselta päivältä energiansaannin, myös siltä herkkupäivältä jos et sitä pois tahdo jättää. Sitten lasket päivien saannin yhteen ja jaat päivien määrällä eli 7:llä. Ja saat tulokseksi sen paljonko KESKIMÄÄRIN saat päivässä energiaa tietyn viikon aikana.
Keskiarvosi on aika reilusti yli 1500 kcal, luulenpa.
Ärsyttävää kun ihmiset tuijottaa vaan syömisiään ja kuvittelee, että sillä laihtuu. Ei se niin olennaista ole, kuinka paljon syöt, mutta kunhan kulutat enemmän kuin syöt, niin sitten keho alkaa ottaa sitä ylimääräistäkin polttoainetta käyttöön.
Auttakaa mua !!!!! Oon 14 ja pituutta lähes 172cm mutta painoa n. 60kg ja haluaisin laihduttaa mutta en tiedä miten alottaa :/ oisko kellään mitään hyviä vinkkejä miten vois laihduttaa tosi nopeesti ja silleen et esim. porukat ei huomais koska mulla on tosi kauan aikaa ollu semmonen päällä et ainaku mä syön niin syömisen jälkeen on tullu tosi huono omatunto siitä että söin ja alkaa oksettaa ajatus siitä että painan näin paljon..en vaan haluaisi painaa tän verran. Oon joskus kokeillu paastoamista mutta ei se oo onnistunu koska joko on ollu koulua ja maha äännelly siihen malliin et jotain on syötävä tai sit on ollu vapaapäivä enkä oo saanu mitää aikaseks jotrn voisko kukaan ihana auttaa mua kohottaan mun omatuntoo ja laihduttamisessa? Ps. en vaan siedä iitteeni tän näkösenä
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 16:35"]Auttakaa mua !!!!! Oon 14 ja pituutta lähes 172cm mutta painoa n. 60kg ja haluaisin laihduttaa mutta en tiedä miten alottaa :/ oisko kellään mitään hyviä vinkkejä miten vois laihduttaa tosi nopeesti ja silleen et esim. porukat ei huomais koska mulla on tosi kauan aikaa ollu semmonen päällä et ainaku mä syön niin syömisen jälkeen on tullu tosi huono omatunto siitä että söin ja alkaa oksettaa ajatus siitä että painan näin paljon..en vaan haluaisi painaa tän verran. Oon joskus kokeillu paastoamista mutta ei se oo onnistunu koska joko on ollu koulua ja maha äännelly siihen malliin et jotain on syötävä tai sit on ollu vapaapäivä enkä oo saanu mitää aikaseks jotrn voisko kukaan ihana auttaa mua kohottaan mun omatuntoo ja laihduttamisessa? Ps. en vaan siedä iitteeni tän näkösenä
[/quote]
Painosi on juuri sopiva
Käy kalorilaskuri.fi palvelun ilmaisosiossa laskemassa paljonko kulutat, sitten merkkaa viikon ajan kaikki syömisesi, niin näet oletko + vai -