Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Montako kaloria voin syödä päivässä että laihdun?

Vierailija
22.05.2013 |

Ikää 25 v, pituutta 172 cm ja painoa 98 kg. Harrastan liikuntaa pari kertaa viikossa (kuntosali, lenkkeily). Laskin kalorit ensin 1500:aan päivässä ja yks herkkupäivä viikossa jolloin en laske kaloreita, mutta en oo laihtunu... 

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile kiloklubia. Sinne kun syötät omat tietosi ja viikon liikunnat etukäteen, saat kalorimäärän jolla sinun pitäisi laihtua 0,5kg viikossa.

Vierailija
2/25 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan kauan tätä olet jatkanut? Painoa kuitenkin sen verran, että kulutuksenkin pitäisi olla suht iso, joten 1500kcal pitäisi riittää tiputtamaan painoa. Eli joko olet ollut dieetilläsi liian vähän aikaa tai sitten lasket ruokasi kcal-määrät alakanttiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin toi herkkupäivä kyllä sotkee laskelmat kiloklubissakin...

Vierailija
4/25 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos kokeilisit tehdä niin, että jättäisit herkkupäivän pois ja söisit joka päivä 1600-1700kcal? Siihen mahtuu jo pieni herkkukin. Vähintään puoli kiloa kasviksia, tarpeeksi proteiinia ja hyviä rasvoja.

Vierailija
5/25 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisit syöny 1500kcal, olisit laihtunut.

Vierailija
6/25 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

suunnilleen samoilla painoilla minä ja suunnilleen samaa mieltä, että jotain laihtumista olisi pitänyt tulla tuolla 1500 kalorilla. Kuinka usein käyt vaa'alla? Herkkupäivä saattaa hyvin kuitata muun viikon kalorivajeen, jos käyt esim. aina vaa'alla vain herkkupäivän jälkeen etkä tiedä mitä muutosta on ollut matkan varrella.

Toisaalta, itsellä kun on ollut aikoinaan anoreksia, niin toi 1500 kcal ei paljoa mulla kyllä tiputa, se on suunnilleen 100 g viikossa vauhtia... 

Vierailija
7/25 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari viikkoa olen ollut nyt. käyn pari kertaa viikossa vaa'alla. -ap

Vierailija
8/25 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakaan ei aluksi lähtenyt mitään. 1,5 kk Kiloklubia ja viisi kiloa on lähtenyt. Eli jatka vain  sinnikkäästi. Itsellä on kalorit 1400-2000 päivästä riippuen, liikuntaa vähän enemmän. Merkkaan kaikki syömiset. Nyt lauantaina söin tosi paljon ja kalorit meni melkein 3000. Silti viikon vajeeksi jäi vaikka kuinka.

Vierailija
9/25 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi luopua herkuista täysin. Paljonko saisi silloin "herkkupäivänä" tulla kaloreita? -ap

Vierailija
10/25 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkkupäivän sijaan olisi parempi syödä herkkuja vaikka joka päivä, mutta sen verran vähän että myös laihtuu.

Vierailija
11/25 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 22:14"]

Herkkupäivän sijaan olisi parempi syödä herkkuja vaikka joka päivä, mutta sen verran vähän että myös laihtuu.

[/quote]

Kyllä kyllä, mutta montako kaloria saa syödä jos pitää erikseen herkkupäivän?

Vierailija
12/25 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kerta kaikkiaan tajua näitä aloituksia ja sitä, että laihduttamisesta tehdään rakettitiedettä. Kukaan ei voi toisen puolesta sanoa, kuinka monta kaloria "saa" syödä että laihtuisi. Itsehän se pitää kokeilla, jos ei ala tulla tuloksia niin sitten pitää syödä vähemmän.

Ja ihan oikeasti, ilman tarkkaa kalorinlaskua ja kiloklubejakin laihtuu...

Vierailija
13/25 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sisältää käsitteesi herkkupäivä? jos se on enemmän kuin suklaapatukka tai pulla tai puolikas pizza, eikä siis nämä kaikki yhteensä, en suosittele. Vedät aina kerran viikossa saavuttamasi tulokset nollille.

Vierailija
14/25 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 22:25"]

Mä en kerta kaikkiaan tajua näitä aloituksia ja sitä, että laihduttamisesta tehdään rakettitiedettä. Kukaan ei voi toisen puolesta sanoa, kuinka monta kaloria "saa" syödä että laihtuisi. Itsehän se pitää kokeilla, jos ei ala tulla tuloksia niin sitten pitää syödä vähemmän.

Ja ihan oikeasti, ilman tarkkaa kalorinlaskua ja kiloklubejakin laihtuu...

[/quote]

Toisaalta sitten, monella ei näköjään ole aavistustakaan siitä mitä terveellinen syöminen ja laihduttaminen on. Kiloklubista ja muista vastaavista paikoista saa osviittaa siihenkin. Mutta kantapään kautta on näköjään useimpien opittava.

Ap:lle mielelläni kertoisin jos osaisin paljonko silloin "herkkupäivänä" saat syödä , mutta minun ja muidenkin täällä heittämät luvut täällä on luultavasti aika tuulesta temmattuja.

Vierailija
15/25 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä söin tänään jätksin ja siitä tuli 1500 kaloria. Mulla se on tosin peruskulutus, en laihduta, vaan yritän olla lihomatta. Herkkupäivinä paino nousee heti ylös. Itse suosittelen, vastoin kaikkia ohjeita, punnitsemaan jonkun aikaa joka päivä. sitten näet, vaikuttaako herkkupäivä suoraan. Jos vedät herkkupäivänä 3000 kaloria, siitä tulee helposti kilo lisää painoa. Kilo on aina helpompi saada lisää kuin pois. Laskepa välillä ne herkkupäivän kalorit, taidat huijata itseäsi siinä. 

Vierailija
16/25 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätskistä tuli 1500 vai yhteensä kaikesta koko pvnä? En kyllä suosittele kenellekään 3000 kcal herkkupäiviä viikottain, ihan turhaa mässyttämistä. tietty jos urheilee kovasti, mutta silloin energia otetaan lienee muusta kuin parin tuhannen kcal roskaruuasta. Jos tapana on tän tyyppiset herkkupäivät, voisi mielummin kokeilla laihduttaa niin että syö edelleen sitä mitä aina on syönyt, mutta ilman herkkumättöä.

Vierailija
17/25 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 22:26"]

Mitä sisältää käsitteesi herkkupäivä? jos se on enemmän kuin suklaapatukka tai pulla tai puolikas pizza, eikä siis nämä kaikki yhteensä, en suosittele. Vedät aina kerran viikossa saavuttamasi tulokset nollille.

[/quote]

Pitsojakin kestää vetää pari päivässä ja silti laihtuu, jos ei syö muuta.

Itse noudatin juurikin noita kiloklubin ohjeita ja hyvinkin orjallisesti. Alussa en harrastanut liikuntaa ja söin sen -700kcal vajetta mitä sielä neuvottiin... taisi olla silloin jotain 2000kcal päivässä. Aloin laihtua KESKIMÄÄRIN sen 0,7kg viikossa kuten pitikin.

Myöhemmin aloin harrastaa enenevissä määrin liikuntaa ja kovan liikunnan kanssa piti syödä jopa 3000kcal päivässä.

Itse pyrin siihen mitä klubissa suositeltiin ja jos halutti ottaa herkkuja, niin sitten jäi joko jotain muuta sapuskaa syömättä tai yritin kuitenkin pitää niin että kalorit ei mene paljon plussalle. Kannattaa laskea tarkkaan ne herkkupäivänkin kalorit, ettei käy niin että nollaa yhdellä päivällä aina koko viikon työn.

Pudottelin painoa 27kg 10kk aikana.

Vierailija
18/25 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 22:32"]

Mä söin tänään jätksin ja siitä tuli 1500 kaloria. Mulla se on tosin peruskulutus, en laihduta, vaan yritän olla lihomatta. Herkkupäivinä paino nousee heti ylös. Itse suosittelen, vastoin kaikkia ohjeita, punnitsemaan jonkun aikaa joka päivä. sitten näet, vaikuttaako herkkupäivä suoraan. Jos vedät herkkupäivänä 3000 kaloria, siitä tulee helposti kilo lisää painoa. Kilo on aina helpompi saada lisää kuin pois. Laskepa välillä ne herkkupäivän kalorit, taidat huijata itseäsi siinä. 

[/quote]

Kilon painonnousuun pitäisi syödä 7000kcal. Ei kai rasvaa voi edes kertyä noin paljon, eli ihmisen elimistön ei voi varastoida tuollaista määrää vuorokaudessa.

Vierailija
19/25 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 23:28"]

[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 22:32"]

[/quote]

Kilon painonnousuun pitäisi syödä 7000kcal. Ei kai rasvaa voi edes kertyä noin paljon, eli ihmisen elimistön ei voi varastoida tuollaista määrää vuorokaudessa.

[/quote]

Joo komppaan kyllä tätä alempaa ihan täysin! Ja tarkoittaako tuo 1500kcal sitä jätskiä pelkästään? Saa olla aika hiton iso jätski. Tyyliin 5 mangnumia. Voi morjes!

Aloittajalle haluun sanoa, että pelkällä ruualla on hankala laihduttaa, joten toivottavasti myös liikut.Nyt on hyvä aika aloittaa lenkkeily. Hyvät säät jne. Aiemman elämäni aikana olen käynyt lenkillä ehkä kerran kahdessa vuodessa, nyt "uudessa" elämässäni kilometrejä lenkillä kertynyt jo reippaasti toista sataa KUUKAUDESSA. Se onkin kivaa, miksi välttelin sitä aiemmin? 

Mulla lähtöpaino melkeen sama. En pidä virallista herkkupäivää, mutta sokerikoukussa olen ja melkein joka päivä tulee syötyä joku pieni herkku. Kalorit pysyy silti vajaina joka päivä. Syön 1300-1700kcal yleensä. Joskus viikonloppuina saattaa nousta yli parintonnin, mutta ei sekään ole kulutukseni yli, varsinkaan sitten, jos olen käynyt urheilemassa samana päivänä. :)

Tsemppiä! Vartalot on erilaisia, kokeilemalla löydät oikean tien, kunhan et turhaudu. Mulla aiemmin ollut se ongelma, kun ei tuloksia ole näkynyt niin olen ajatellut, että ihan turhaa koko homma ja olen palannut taas vanhoihin tapoihin! Nyt en niin aio tehdä.

Vierailija
20/25 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile ottaa tavaksi paasto, voi toimia

http://www.hyvaolo.com/2013/05/mika-on-patkapaasto.html

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kaksi