Arvostatko enemmän konttorirottamiehiä vai niitä, jotka osaavat tehdä käsillään?
Ja tähän ei sitten niitä "minun mies on akateeminen mutta rakensi meille talon omin pikku kätösin, ei se ole joko tai" jeesustelijoita, ei rakentanut, ole hiljaa, on se.
Kommentit (40)
Molempia lajeja nähneenä täytyy todeta että arvostan huiman paljon enemmän käsillä tekijöitä.
Arvostan miehessä ennen kaikkea keskustelutaitoa, oppineisuutta ja älyä. Ääni siis asiantuntijoille, ei kummallekaan noista.
Konttorirottana nyt enää muutenkin työskentelee vähän ihmisiä ja nekin vähät enimmäkseen naisia, joten...
Ja käsistään käteviä toki voivat olla ketkä tahansa, mutta jos siis kysyit ammatikseen käsillään työtä tekevistä, niin oma kokemukseni on, että he voivat olla joskus älykkäitäkin, mutta opillista sivistystä heillä yleensä ei ole ja maailmankuva on usein aika mustavalkoinen, mistä en kauheasti pidä, anteeksi vaan. Toki yksilöt ovat aina yksilöitä!
Vierailija kirjoitti:
Arvostan miehessä ennen kaikkea keskustelutaitoa, oppineisuutta ja älyä. Ääni siis asiantuntijoille, ei kummallekaan noista.
Konttorirottana nyt enää muutenkin työskentelee vähän ihmisiä ja nekin vähät enimmäkseen naisia, joten...
Ja käsistään käteviä toki voivat olla ketkä tahansa, mutta jos siis kysyit ammatikseen käsillään työtä tekevistä, niin oma kokemukseni on, että he voivat olla joskus älykkäitäkin, mutta opillista sivistystä heillä yleensä ei ole ja maailmankuva on usein aika mustavalkoinen, mistä en kauheasti pidä, anteeksi vaan. Toki yksilöt ovat aina yksilöitä!
Olisin varmaan sinulle unelmamies.
Aloittaja näköjään joku duunari joka ei siedä sitä että hyväpalkkainen akateeminenkin voi olla taitava käsistään :D
Akateemiset on kauhean avuttomia. Arvostan miehiä, jotka osaavat tehdä käsillään, puuseppiä ja sellaisia. Ovat kun taikureita suoraansanoen, en ymmärrä miten osaavat tehdä vaikka mitä.
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja näköjään joku duunari joka ei siedä sitä että hyväpalkkainen akateeminenkin voi olla taitava käsistään :D
Eiku eiku kato kun amikseen pääsee vaan harvat ja valitut ja sinne yliopistoihin menee ne, jotka ei muualle pääse! Vai kuis se nyt olikaan...
Kyllä se taitaa ennemmin olla niin, että yliopistoon päästään, jos on älliä, ja siinä joukossa on ihan yhtä lailla käsistään käteviä, ne kun eivät sulje toisiaan pois. Mutta amikseen harvemmin mennään matalapalkkahommia oppimaan, jos on resursseja paremmin palkatuille, akateemisille aloille.
Sitä, kumpi tekee enemmän rahaa. Todennäköisesti ison yrityksen hall pj on sivistyneempi kuin pari tonnia kuussa tienaava sorvaaja.
Oman taustani ja tilanteeni huomioon ottaen se pj sopisi minulle paremmin.
Kyllä se on erittäin seksikästä kun mies osaa tehdä jotain käsillään. Kyllähän se on ihan kunnon työtä jossain toimistotöissäkin, ja jos käyttää pukua töissä niin kyllähän kaikki miehet on komeita puvussa, mutta se on vaan se puku joka tekee komean, ei työ.
Parhaita toki on ne miehet joilla on uniformu ja pelastavat ihmisiä työkseen.. ai että! Oma mies kuuluu tähän kastiin, osaa käsillään tehdä jotain mutta ei nyt mikään nikkari remonttireiska ole. Työnsä on kuitenkin tärkeää ja se formu saa viisarin värähtämään.
No jaa, kumpaanko poliisit ja baarimikot lukeutuvat? Eivät varsinaisesti tee mitään käsillään, mutta eivät oikein ole konttorirottiakaan.
Olen aina ollut lääpällään nörtteihin. Eli valkokauluksiset vie voiton. Oma mieskin on sellainen. Osaa kyllä perusjuttuja tehdä, mutta minä se pääasiassa hoidan nämä kädentaitoa vaativat jutut.
Kässillä tekevät ovat minun silmissä niitä oikeita miehiä. En osaa arvostaa akateemisia nörttejä, ovat usein myös pahimpia sovinisteja semmoiset. Akateemiset miehet eivät osaa edes siivota, ovat liian hienoja siihen omasta mielestään.. äiti varmaan siivoaa kunnes hommaavat kotipiiakseen jonkun akateemisen naisnössykän joka tottelee kiltisti...
"Seurustelin" pari viikkoa joskus jonkun akateemisen miehen kanssa, ei osannut edes puusaunaa lämmittää eikä soutaa, kyllä se jotenkin sääliksi kävi. Millanen suomalainen ei osaa näitä asioita tehdä? En jaksanut hänen opettajanaan toimia, joten loppui se heilastelu ennen kuin alkoikaan.
Arvostan erityisesti asiantuntijatyyppejä ja artesaaneja tms. taitavia käsityöntekijöitä.
Työ ei kuitenkaan ole pääasia vaan se, mitä ihmisen pääkopassa liikkuu. Periaatteessa voi olla raksamieskin, kunhan on samansuuntaiset arvot ja kiinnostukset.
(Mulle ei ihan avautunut, mitä ap tarkoitti "konttorirotalla". Jotain kirjanpidossa työskentelevää tyyppiäkö? Mikäs siinä, sama periaate heihinkin pätee.)
T. Akateeminen asiantuntijanainen
Vierailija kirjoitti:
Kässillä tekevät ovat minun silmissä niitä oikeita miehiä. En osaa arvostaa akateemisia nörttejä, ovat usein myös pahimpia sovinisteja semmoiset. Akateemiset miehet eivät osaa edes siivota, ovat liian hienoja siihen omasta mielestään.. äiti varmaan siivoaa kunnes hommaavat kotipiiakseen jonkun akateemisen naisnössykän joka tottelee kiltisti...
Tsiisus mitä s*ntaa.
Sekä että. Mies voi olla molempia tai ei kumpaakaan.
Käsillä tekevät miehet ovat menettäneet merkityksensä 2030, kun robotit tekee työt. Mutta saavat pilua ainakin 1000 vuotta, aivan kuin voimakkaat korstot saavat pilua nyt, vaikka voimakkuutta ei tarvita mihinkään.
Ei ole ollut menekkiä naisrintamalla, osaan rakentaa vaikka talon, korjata autot ja vehkeet, teen vielä osittain asiantuntija työtä ja joudun vielä maleksimaan toimistollakin.
Olen ihan miehen mitoissakin.
Molempia enemmän jos on ammattitaitoinen ja tekee työtä, jolla on merkitystä.
Riippuu kummalla enemmän massia