Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Mikä summa olisi sopiva rippilahjaksi, kun toiveena rahaa?

Vierailija
22.05.2013 |

Onko 25€ OK, 30€ tuntuu jo liian paljolta? Kyse ystäväperheen lapsesta.

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2013 klo 00:02"]

Ei todellakaan annettu markka-aikana mitään 20 markkaa! Mä olen päässyt ripille 1991 ja silloin lahjat oli 50-200 markkaa. 50 markkaa toi naapurin nainen yksin, 100 tai jopa 150 markkaa tuli sukulaisperheiltä. Ihan taviksia ollaan, ei todellakaan mitään leveilijöitä lahjojen kanssa. Ja tuosta on aikaa 22 vuotta...

[/quote]

Anteeks mut miten voit muistaa? Mulla ei oo mitään hajua mun rippilahjoista, ja ne oli "vasta" 11 vuotta sitten...

Vierailija
42/72 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rippikoulusta sai raamatun, mitä muuta voi vielä toivoa saati tarvita?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan moni 15 vuotias kävisi rippikoulun, jos ei saisi lahjoja?

Vierailija
44/72 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2013 klo 00:09"]

Kuinkahan moni 15 vuotias kävisi rippikoulun, jos ei saisi lahjoja?

[/quote]

Haha ei varmaan juur kukaan. Murto-osan murto-osa. :)

Vierailija
45/72 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

no lähtien 50 € ylös päin, alle sen en kehtais antaa

Vierailija
46/72 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna sen verran rahaa kuin mitä keskipalkkainen suomalainen maksaa vuodessa kirkollisveroa. Eli noin 300-350 euroa. Kirjoita lahjakorttiin, mihin tämä summa perustuu.

Vierailija
47/72 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh, mitä toiveita. Me on annettu ylioppilaille näin: Ei-sukulaiset 40 euroa, sukulaiset 50 euroa, kummilapset 100 euroa. Rippilahjaksi antaisin puolet tuosta. Jos ilkeää rahaa pyytää, on härskiä nyrpistellä nokkaa sille, kun noin vähän toi. Häälahjaksi on annettu satanen, kummilikalle tullaan antamaan ehkä kaksisataa tämän hetken budjetilla, mutta se on vuoden kuluttua. Meillä ei ole kuin kaksi kummilasta, mutta muita sukulaisia on paljon. Puolison suuvssa moni ei kuulu kirkkoon, joten kummejakaan ei ole tarvittu. Minusta tämä ohje on ihan hyvä, ehkä ensi vuonna nostamme hiukan. Tänä vuonna sattuu niin, että juhlia on vain omassa perheessä, hääkutsuja ei ainakaan vielä ole tullut. 

Itse tiedän etukäteen yhden oman nuoren yo-lahjan, mikä ei ole rahaa ja se on se, mitä kaikille tullaan esittelemään. Lahjan antaja varmisti, käykö sellainen ja tiedän että varmasti käy. 

Vierailija
48/72 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin antaisin vähintään 50e. Annan kummilapselle 50e jo synttärilahjaksikin ja onhan ripillepääsy kuitenkin olevinaan isompi juttu...

Vierailija
49/72 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täällä on kroisoksia!

Itsellä rippikoulusta on jo 8 vuotta, mutta ei meidän läheiset ainakaan tuoneet mitään 50€ lahjoja! niin paljon sai vanhemmilta ja isovanhemmilta. Sukulaiset ja tutut toivat järjestään 20-30€. Ei rippikoulu ole kuin viikon leiri, eikä vaadi paljon mitään! Eikä teini tarvitse mitään tuhansia euroja tuollaisesta.

Parhaat lahjat itselle olivat astiat, petivaatteet ym. jotka olivat tarpeen muutaman vuoden päästä omilleen muuttaessa. Kaikki raha meni ties mihin, kun ei tuon ikäisenä osannut ajatella, että fiksusti voisi säästää vuosien päähän, itsenäistymiseen.

Eri asia, jos nuori tarvitsee rahat vaikka mopokorttiin, mutta ei silti tarvitse viedä järjettömiä summia, kun vieraitakin on varmaan useampia tulossa. 50€ tai yli rippikoulusta?! Haloo!

Vierailija
50/72 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

5000, jotta saa mopokortin ja menopelin, jolla ajella. Riittääköhän muuten edes?

Vierailija
51/72 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ei todellakaan mitään suuria summia, kyse on kuitenkin uskonvahvistamisesta (tai jotain sinnepäin?) jonka idea ei ole kerjätä rahaa. eli hengellinen tapahtuma. antaisin n. 20-30 euroa, sama summa minkä kuluttaisin jos ostaisin lahjan, esim. riipuksen.

Valmistujaislahjat on eri asia. Omalle sisarukselle annoin n. 50 € arvoisin lahjan.

Vierailija
52/72 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vähempää en kehtaisi antaa..."  Kasvattakaa nyt aikuiset naiset hitto soikoon itsetunto, niin ei tarvitse perheen rahoja tuhlata liikaa ihan vain sen vuoksi, ettei "kehtaa" olla maksamatta itseään kipeäksi. 20-30€ on todellakin ruhtinaallinen rahalahja rippikoulusta.

Nuori nyhtää tuollakin tahdilla itselleen melkoiset massit ihan vain siitä ilosta, että sai viettää tod.näk aivan sairaan hauskan viikon jollain leirillä (laskettelu, vaellus, leirikeskus) josta sai uusia ystäviä. Ja jos on pokkaa sitä rahaa pyytää lahjaksi, niin osoittakaa nyt sitten että teilläkin sitä on, ettei tartte miettiä mitä se 15v ja äityli miettii teidän kolmenkympin lahjastanne.

Vierailija
53/72 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

40€ minimi! kahellakympillä saat nipin napin kaks elokuvalippua että hohhoijaa..

Vierailija
54/72 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se mikään iphone 5 tarvi olla vaan iphone 6s :D

Vierailija
55/72 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se mikään iphone 5 tarvi olla vaan iphone 6s :D

Iphone 6s annettiin joululahjaksi, nyt pitää miettiä paljonko rahaa annetaan.

Vierailija
56/72 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen jakanut 20 eurosia.

Vierailija
57/72 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen jakanut 20 eurosia.

Olemme isovanhempia ja näinollen kunniavieraita rippijuhlissa kummien ohella.Olisiko 100-150 euroa mielestänne sopiva summa.

Vierailija
58/72 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä taas nähdään kuinka pihejä ovat ihmiset joilla sitä rahaa riittäisi. 20-30 euroa rippilahjaksi? Ihmisiltä jotka todennäköisesti tienaavat hyvin. En ole mikään parempi ihminen, mutta kyllä minä vähintään 100 euroa lahjaksi antaisin! Vaikka olen köyhä kuin kirkonrotta.

No, toihan selittää sun köyhyyden. Elät yli varojesi. Velkaantumisvaara.

Mä en nyt millekään naapurin likalle satasta antais, vain näyttääkseni, että täältä pesee.

Meillä on muuten suvussa tapana, että lasten rippijuhliin kutsutaan vaan sukulaisia, ovat meidän mielestä enemmänkin perhejuhla.

Nuorilla ne juhlat merkitsee aina ja ainoastaan tilaisuutta rahastaa. Läheisille antaakin ihan mielellään. Naapurit lahjokoon toisiaan.

Vierailija
59/72 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serkun tyttö sai kummiltaan rippilahjaksi taskullisen valokuva-albumin. Taskuihin oli sitten pistetty viitosia sinne tänne, en muista minkä summan edestä, mutta minusta lahja oli kivasti oivallettu.

Vierailija
60/72 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetin juuri miehen veljenpojalle 50 € onnittelukortin kanssa. Emme pääseet juhliin jo aikaa sitten varatun ulkomaanmatkan vuoksi, emmekä ole kummeja, mutta ripppilapsi toki läheinen ja lähisukulainen.Miehen suvussa annetaan perinteisesti hyvin vaatimattomia lahjoja ja mietin, että onko tuokin liioittelua. Hänen vanhempansa ovat oman lapsemme kummeja (konfirmaatio elokuussa omalla lapsellamme) ja tältäkin kantilta pohdin asiaa kovasti. He eivät ole kummeina antaneet koskaan mitään arvokkaita lahjoja (eikä ole ollut tarvekaan!!!), mutta kivoja ja mietittyjä lahjoja ja mietimme, onko noloa antaa tuon verran, jos he ovat kummeina ajatelleet esim. jotain 20 € lahjaa. Kuulostaa tyhmältä, mutta ehkä joku tajuaa mitä ajan takaa...

Riippuu niin hirveästi suvusta ja perinteistä. Omat vanhempani ovat aina olleet lahjoissa avokätisempiä, mutta itse henkilökohtaisesti arvostan anopin minulle valitsemaa joululahjakirjaa ihan yhtä korkealle kuin isäni antamaa 150 €:a

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kolme