Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

lastenvaunut nimipienessä kahvilassa

Vierailija
22.05.2013 |

Käydään työkavereitten kanssa silloin tällöin lounaalla kahvilassa, josta saa myös salaattia. Paikassa on about 15 asiakaspaikkaa ja on todella ahdas.

Miksi joillain äideillä vaunuineen tulee edes mieleen mennä tuollaiseen paikkaan lounasaikaan? Tänään siellä oli 2 äitiä, molemmilla vaunut. Toisen vauva rääkyi pää punaisena ja äiti renkutti vaunuja edestakaisin töinien samalla muita asiakkaita. Ihan vieressa kauppakeskus tilavine kahviloinen ja ulkokahviloissakin jo tarkenee.

Toisessa vastaavassa paikassa on kyltein vaunujen ja rattaiden tuonti sisään kielletty. Kerran siellä oli vaunut parkissa kieltokyltin alla...

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 12:36"]

Mä en tiennytkään, että kaikki muut päättää, mihin me saadaan niiden lastemme kanssa mennä kahville. Voisitko tässä nyt sanoa sitten listan, mihin saadaan mennä ja mihin aikaan, että voidaan sitten ystäviemme kanssa ajoittaa kahvittelumme ja tapaamisemme niin kuin sinulle sopii, vaikkei se välttämättä sovi minulle?

T: mäkin haluaisin joskus kahville, mutta kaksosten rattaat ei tunnu mihinkään mahtuvan ja niihin mihin mahtuu, niin TASAN KÄYN JUST siellä, SILLOIN KUN minä haluan, kävi se sulle tai ei...

[/quote]

Onpa sinulla terve asenne, kaikki mulle heti nyt ja minä, minä, minä.

Kaikki kahvilat ja ravintolat eivät ole lapsia varten ja äitinä sinun pitäisi ymmärtää, etteivät kaikki todellakaan tahdo lapsiasi sinne "viihdykkeeksi".

Vierailija
22/33 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tällä hetkellä tuota parjattua vaunukansaa eikä itselleni tulisi mieleenkään tukea vauvuilla pieniin kivijalkakahviloihin mutta että jättäisin vaunut ulos? En tiedä missä te asutte mutta itse en ainakaan jättäisi vaunuja yhtään minnekään, en ilman vauvaa enkä todellakaan vauvan kanssa.

Asun Helsingin kantakaupungissa ja ainut paikka mihin olen vaunut pakosta jättänyt on terveysaseman aulaan neuvolaan mennessä, sinne kun ei saa vaunuja ottaa. No, jonkun kärryt pöllittiin aulasta joten menen enää autolla neuvolaan niin ei ole mitään aulaan jätettävää. Sinänsä yllättävää, että pöllittiin, onhan neuvola sentään samassa rakennuksessa kuin sossu. huoh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 15:02"]

[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 15:00"]

[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 14:54"]

[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 14:45"]

Jos rattaille ei ole kahvilassa tilaa niin sinne ei pidä rattaiden kanssa mennä. Asia on harvinaisen yksinkertainen. Miksi pitää varta vasten tunkea rattaiden kanssa juuri sinne mihin ne eivät tahdo mahtua?

[/quote]

Koska haluaa hyvää kahvia ja hyvää salaattia, ja maksaa siitä saman kuin muutkin? 

[/quote]

Ei riitä syyksi. Sun vauvas tuskin juo kahvia ja syö salaattia, eli jos sen kulkupeli ei sisään mahdu niin teillä ei ole kahvilaan mitään asiaa. Kahvila on tarkoitettu asiakkaille, ei se ole mikään vahinkovankkurien parkkipaikka. Mutta ethän sinä tietenkään tätäkään tajua.

[/quote]

Onko ovessa lappua, että ei lastenrattaita sisään? Jos ei, niin saan mennä. Ja menen. 

Kahvilahenkilökunta päättää siitä, et sinä :) :) :)

[/quote]

Taitaa olla sun päiväohjelman kohokohta, kun saat tunkea vaunuinesi täpötäyteen kahvilaan. No, meitä on moneen junaan ja jotkut jää asemalle.

Vierailija
24/33 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että jokin ei ole erikseen kiellettyä, ei tarkoita että se olisi ok, sopivaa tai kohteliasta. Ei kahviloissa ole erikseen kielletty myöskään esim. lähes huutovolyymillä keskusteleminen tai ruuhka-aikaan 4 hlö pöydän varaaminen yhdelle ihmiselle ja 6 ostoskassille, mutta silti näin toimimista pidetään epäkohteliaana ja sopimattomana.

Itse tiedän montakin pientä kahvilaa/lounaspaikkaa joihin lastenvaunut varmaanänkemällä mahtuisivat, mutta onneksi niissä on käynyt niin fiksuja vanhempia että ovat jättäneet vaunut ulkopuolelle.

t. äiti minäkin

Vierailija
25/33 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 15:05"]

Itse olen tällä hetkellä tuota parjattua vaunukansaa eikä itselleni tulisi mieleenkään tukea vauvuilla pieniin kivijalkakahviloihin mutta että jättäisin vaunut ulos? En tiedä missä te asutte mutta itse en ainakaan jättäisi vaunuja yhtään minnekään, en ilman vauvaa enkä todellakaan vauvan kanssa.

Asun Helsingin kantakaupungissa ja ainut paikka mihin olen vaunut pakosta jättänyt on terveysaseman aulaan neuvolaan mennessä, sinne kun ei saa vaunuja ottaa. No, jonkun kärryt pöllittiin aulasta joten menen enää autolla neuvolaan niin ei ole mitään aulaan jätettävää. Sinänsä yllättävää, että pöllittiin, onhan neuvola sentään samassa rakennuksessa kuin sossu. huoh.

[/quote]Itsekin asun kantakaupungissa, ja lukitsen aina vaunut, jos jätän ne. Näin tekevät kaikki ystävänikin. Ei täällä muutenkaan autoa juuri käytetä kuin mökkimatkoihin... Neuvolakin on viereisessä korttelissa.

Vierailija
26/33 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 15:08"]

[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 15:02"]

[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 15:00"]

[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 14:54"]

[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 14:45"]

Jos rattaille ei ole kahvilassa tilaa niin sinne ei pidä rattaiden kanssa mennä. Asia on harvinaisen yksinkertainen. Miksi pitää varta vasten tunkea rattaiden kanssa juuri sinne mihin ne eivät tahdo mahtua?

[/quote]

Koska haluaa hyvää kahvia ja hyvää salaattia, ja maksaa siitä saman kuin muutkin? 

[/quote]

Ei riitä syyksi. Sun vauvas tuskin juo kahvia ja syö salaattia, eli jos sen kulkupeli ei sisään mahdu niin teillä ei ole kahvilaan mitään asiaa. Kahvila on tarkoitettu asiakkaille, ei se ole mikään vahinkovankkurien parkkipaikka. Mutta ethän sinä tietenkään tätäkään tajua.

[/quote]

Onko ovessa lappua, että ei lastenrattaita sisään? Jos ei, niin saan mennä. Ja menen. 

Kahvilahenkilökunta päättää siitä, et sinä :) :) :)

[/quote]

Taitaa olla sun päiväohjelman kohokohta, kun saat tunkea vaunuinesi täpötäyteen kahvilaan. No, meitä on moneen junaan ja jotkut jää asemalle.

[/quote]

Ja sinun ainoa ongelma elämässä se, ettet saa olla rauhassa vaunukansalta edes mini-kahviloissa. Voi kyynel, aika pientä on elämä.

Vierailija
27/33 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä. Ihan työpaikkamme vieressä on pieni kahvila, jossa ei montaa paikkaa ole. Silti aina lounasaikaan muutama mamma on tukkinut sinne rattaiden kanssa. Se on jo oma show kun he tukkiutuvat kahvilaan kärryjen kanssa, sitten pyörivät ja ramppaavat ympäri kahvilaa ja kun lähtevät niin pujottelevat kärryjen kanssa törmäillen toisiin pöytiin. Huvittuneina seuraamme työkavereiden kanssa tätä showta melkeinpä joka päivä. Muutama päivä sitten eräs nainen yritti tunkeutua vaunujen kanssa ulos ja kippasi vesilasin keittooni... Tänks!

Luulisi Helsingissä riittävän kahviloita, mutta aina sinne pienimpään pitää tunkeutua. Toki itsekin voisin vaihtaa kahvilaa, mutta lyhyellä ruokatauolla ei kovin kauas ehdi lähteä.

Vierailija
28/33 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua. Nauran katketakseni, kun ajattelen mammaa, joka heiluttaa vaunuja tönien samalla muita asiakkaita! Kaatuiko kukaan tuolilta? Läiskähtikö juomat pöydälle?

Vierailija
29/33 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että vahinkovankkureita käyttävä ratasmamma? Hän on todennäköisesti suhteessa rötösherran kanssa. :)

Vierailija
30/33 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 15:20"]Apua. Nauran katketakseni, kun ajattelen mammaa, joka heiluttaa vaunuja tönien samalla muita asiakkaita! Kaatuiko kukaan tuolilta? Läiskähtikö juomat pöydälle?[/quote]

Niinpä, ihan uskomattomia nämä ammattipaheksujien jutut. Ei yhtään paisuteltuja, eihän? 

Itse jos menen yhteen pieneen kahvilaan, menen vain jos nurkkapöytä on vapaana, ja laitan vaunut ikkunan ja pöydän väliin - en kenenkään eteen, taakse tai sivullekaan. Siitä sitten peruutan pois ja ovesta ulos, ja taatusti en osu kenenkään selkämyksiin mennessäni, tai muutenkaan :D

Vierailija
31/33 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se ole kahvilanomistaja, joka päättää mitä asiakaskuntaa sisään haluaa? Jos pyörätuolit, rollaattorit ja nelostenvaunut EIVÄT ole kiellettyjä, ovat he aivan yhtä toivottavaa asiakaspohjaa kuin tuollaiset naama norsunvi*ulla valittavat kanssaihmiset. Vaihda kahvilaa. Mene vaikka kotiisi syömään salaattia ja keittelemään kahvia.

Vierailija
32/33 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluan mennä kaupungin pienimpään kahvilaan vaunujen kanssa, silloin myös menen sinne :D

Ja jos henkilökunta heittää ulos, sillon lähden.

Mutta en sillon, jos jotkut elämään tyytymättömät naiset joiden miehet ovat lähteneet kauniimpien naiset matkaan, mulkoilevat muka vihaisina ;)

Vois tästä eteenpäin oikein tahallaan tehd näin joka päivä, otan käyttööni vielä nuo yhdistelmärattaat!

Vierailija
33/33 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 12:38"]

No mikset itse mene niihin muihin kahviloihin? Kun niitä kerta on, kai nyt äideilläkin on oikeus mennä lapsien kanssa laadukkaaseen kahvilaan. Vai eikö olekaan?

[/quote]

Koska kaikki kahvilat ovat täynnä niitä mammoja vaunuineen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä neljä