lastenvaunut nimipienessä kahvilassa
Käydään työkavereitten kanssa silloin tällöin lounaalla kahvilassa, josta saa myös salaattia. Paikassa on about 15 asiakaspaikkaa ja on todella ahdas.
Miksi joillain äideillä vaunuineen tulee edes mieleen mennä tuollaiseen paikkaan lounasaikaan? Tänään siellä oli 2 äitiä, molemmilla vaunut. Toisen vauva rääkyi pää punaisena ja äiti renkutti vaunuja edestakaisin töinien samalla muita asiakkaita. Ihan vieressa kauppakeskus tilavine kahviloinen ja ulkokahviloissakin jo tarkenee.
Toisessa vastaavassa paikassa on kyltein vaunujen ja rattaiden tuonti sisään kielletty. Kerran siellä oli vaunut parkissa kieltokyltin alla...
Kommentit (33)
No mikset itse mene niihin muihin kahviloihin? Kun niitä kerta on, kai nyt äideilläkin on oikeus mennä lapsien kanssa laadukkaaseen kahvilaan. Vai eikö olekaan?
[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 12:38"]
No mikset itse mene niihin muihin kahviloihin? Kun niitä kerta on, kai nyt äideilläkin on oikeus mennä lapsien kanssa laadukkaaseen kahvilaan. Vai eikö olekaan?
[/quote]
Laadukas kahvila on kyllä lapsi-vapaa alue. Menkää te ratasmammat sinne ABC:lle. se sopii teidän arvollenne.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 12:36"]
T: mäkin haluaisin joskus kahville, mutta kaksosten rattaat ei tunnu mihinkään mahtuvan ja niihin mihin mahtuu, niin TASAN KÄYN JUST siellä, SILLOIN KUN minä haluan, kävi se sulle tai ei...
[/quote]
Sepä se kun näihin pieniin kahviloihin ne tavallisetkaan vaunut ei mahdu, mutta mammat tunkee sinne silti.
ap.
Ahdas mieli saa tilankin tuntumaan ahtaalta.
T.Lapseton, jota ei muiden rattaat häiritse
Minusta normaaliälyinen ihminen osaa käyttää järkeään esim. kahvipaikan tmv. valinnassa. Miksi mennä kaupungin pienimpään ja ahtaimpaan kahvilaan (tmv. paikkaan) niin vaunujen kanssa? Miksei voi mennä avarampaan kahvioon jossa on paremmin tilaa?
Jos kahvilassa on jokin tietty asia miksi pitää päästä juuri sinne, niin eikö voisi käydä siellä silloin kun isä hoitaa lasta?
Kaikelle on aikansa ja paikkansa, ei ole mikään ihme jos jotkut vihaavat vaunukansaa, sitä saa mitä tilaa. Sama juttu monissa muissakin asioissa: eivät ihmiset vihaa koiria/koiranomistajia vaan sitä välinpitämättömyyttä joita koiranomistajat osoittavat muita ihmisiä kohtaan (pidetään koiria irti paikoissa joissa se on kiellettyä, ei kerätä koirankakkoja kadunvarresta jne.)
Jos jokainen huolehtisi siitä että kaikilla on hyvä olla, niin meidän kaikkien elämä olisi paljon mukavampaa.
t. äiti joka ei mene kaikkiin paikkoihin lastensa kanssa.
Ne kauppakeskusten tilavat laitoskahvilat on yleensä aivan umpipaskoja tarjoiluiltaan. Ehkä siksi.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 12:43"]
[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 12:38"]
[/quote]
Laadukas kahvila on kyllä lapsi-vapaa alue. Menkää te ratasmammat sinne ABC:lle. se sopii teidän arvollenne.
[/quote]
Teksistäsi käy selväksi, että edes ABC ei ole sun arvoinen. Keitäppä kahvit tästä lähtien kotona, ehkä se on juuri ja juuri sulle sopiva -_- Ratasmammat saa mennä kahville minne haluaa, jos se muita haittaa, niin menkööt muut pois sitten. Äideilläkin on jotain oikeuksia!
Toivon, että nykyistä useampi kahvila kieltäisi vaunut ja rattaat. Ne kuuluu jättää ulos aivan kuten polkupyörätkin.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 12:56"]
Ahdas mieli saa tilankin tuntumaan ahtaalta.
T.Lapseton, jota ei muiden rattaat häiritse
[/quote]
Mua häiritsee kyllä jos joku rynkyttää vauvanuilla selkään kun yritän syödä lounasta
Äiditkö saa mennä ulos vasta siinä vaiheessa, kun lapset ei enää kulje rattailla?
Miksei samantien voida kieltää, että kahviloihin ei saa mennä pyörätuolien kanssa, vievät liikaa tilaa, rollaattorit sama homma...
Antakaa nyt niiden äitien käydä ystäviensä kanssa kahvilla, se, että teillä ei ole ystäviä, ei tarkoita, ettei muilla olisi. Musta on vaan kiva nähdä, että äidit ei jämähdä kotiin lasten kanssa, vaan menevät ja tapaavat ystäviään!
T: lapseton
Eikö ihmisillä oli maalaisjärkeä? Jos vaunut eivät sisälle kunnolla mahdu ja lopputulos on se että vaunu tökkii kuutta ympärillä olevaa istujaa selkään tai kylkeen, niin eikö sitä vaunua voisi jättää pihalle vaikka pyörälukolla varustettuna ja pitää vauvaa sylissä ja sohvalla? Niin minä tein kun vaunujen kanssa kaupungilla kuljin ja ystäviä pienissä kahviloissa tapasin. Jätin vaunut pihalle myös silloin jos halusin mennä pieneen putiikkiin. Vauva kantoreppuun ja menoksi. Tai sitten ystävän syliin. Tosin aika usein tuli nähtyä mielenosoituksellisesti vaunujensa kanssa kauppaan tunkevia, vaatteita rengaiden alle pudottelevia, hyllyihin tahallaan törmäileviä terroristimammoja, jotka kovaan ääneen huokalilivat että on se niin väärin kun tähän pieneen putiikkiin ei tehdä tarpeeksi leveitä käytäviä vaunuille.
Usein vaikka pyörätuoli näppärästi kaupassa tai kahvilassa liikkuisikin, niin vaunut eivät. Vaunuissa on suurempi kääntösäde ja vaunua työntävillä on usein asennevamma. Ehkä olen tyhmä, mutta minun mielestäni se, että minulla on vauva, ei oikeuta minua olemaan idiootti.
Joo mammojen täytyy mennä sinne ostarin kahvilaan mihin et itsekkään näytä haluavan. Ja jos mammat haluavat juuri kyseiseen kahvilaan voivat he mennä lounaansa syömään vaikka klo 15. Pienen vauvan kanssa nyt on helpompi ottaa rattaa sisään kun jättää vauva ulos nukkumaan. Joo myönnän olen toisinaan käynyt ahtaissa ravintoloissa ja kahviloissa lapsen kanssa.
Kyllähän tuo kertoo suuresta itsekkyydestä. Ja tyhmyydestä.
Aika ahtaissa kahviloissa te käytte. Mulle ei tule heti mieleen yhtäkään kahvilaa, jossa vaunut tökkisivät montaa ihmistä jos sinne sellaiset veisi. Eikös tuollaisissa ole kauhean epämukavaa käydä ihan ilman rattaitakin, jos tilaa on noin 20cm per ihminen?
Ei mua ole koskaan kenenkään toisen rattaat häirinneet. Nyt kun itsekin olen tätä kauhistuttavaa rataskansaa, tunnen vain sympatiaa kaltaisiani kohtaan eikä tulisi mieleenkään mulkoilla pahasti vaunujen kanssa sompailevaa äitiä. Onneksi itse voin käyttää nykyisin lapsella pieniä matkarattaita, yhdistelmien kanssa oli aika tuskallista.
Miten se, että kahvilasta saa myös salaattia, liittyy mihinkään?
Ja kyllä, jos lastenvaunuja ei erikseen ole kielletty, äiditkin saa käydä kahvilla siellä. Tai syömässä salaattia.
Jos rattaille ei ole kahvilassa tilaa niin sinne ei pidä rattaiden kanssa mennä. Asia on harvinaisen yksinkertainen. Miksi pitää varta vasten tunkea rattaiden kanssa juuri sinne mihin ne eivät tahdo mahtua?
[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 14:45"]
Jos rattaille ei ole kahvilassa tilaa niin sinne ei pidä rattaiden kanssa mennä. Asia on harvinaisen yksinkertainen. Miksi pitää varta vasten tunkea rattaiden kanssa juuri sinne mihin ne eivät tahdo mahtua?
[/quote]
Koska haluaa hyvää kahvia ja hyvää salaattia, ja maksaa siitä saman kuin muutkin?
[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 14:54"]
[/quote]
Koska haluaa hyvää kahvia ja hyvää salaattia, ja maksaa siitä saman kuin muutkin?
[/quote]
Ei riitä syyksi. Sun vauvas tuskin juo kahvia ja syö salaattia, eli jos sen kulkupeli ei sisään mahdu niin teillä ei ole kahvilaan mitään asiaa. Kahvila on tarkoitettu asiakkaille, ei se ole mikään vahinkovankkurien parkkipaikka. Mutta ethän sinä tietenkään tätäkään tajua.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 15:00"]
[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 14:54"]
[/quote]
[/quote]
Ei riitä syyksi. Sun vauvas tuskin juo kahvia ja syö salaattia, eli jos sen kulkupeli ei sisään mahdu niin teillä ei ole kahvilaan mitään asiaa. Kahvila on tarkoitettu asiakkaille, ei se ole mikään vahinkovankkurien parkkipaikka. Mutta ethän sinä tietenkään tätäkään tajua.
[/quote]
Onko ovessa lappua, että ei lastenrattaita sisään? Jos ei, niin saan mennä. Ja menen.
Kahvilahenkilökunta päättää siitä, et sinä :) :) :)
Mä en tiennytkään, että kaikki muut päättää, mihin me saadaan niiden lastemme kanssa mennä kahville. Voisitko tässä nyt sanoa sitten listan, mihin saadaan mennä ja mihin aikaan, että voidaan sitten ystäviemme kanssa ajoittaa kahvittelumme ja tapaamisemme niin kuin sinulle sopii, vaikkei se välttämättä sovi minulle?
T: mäkin haluaisin joskus kahville, mutta kaksosten rattaat ei tunnu mihinkään mahtuvan ja niihin mihin mahtuu, niin TASAN KÄYN JUST siellä, SILLOIN KUN minä haluan, kävi se sulle tai ei...