Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ulkonäkö ja siitä kehittynyt riippuvuus?

Vierailija
14.07.2020 |

https://www.is.fi/hyvaolo/art-2000006570344.html

Anteeksi mutta on kyllä naisella todella suuret luulot ollut aina!!
Joku kälynen paikallislehti mainos?
Riippuvainen ulkonäkökehuista? Tiedän paaaljon kauniimpia ja eivät edes pidä siitä kun heistä sanotaan kauniisti. Enemmänkin he vaivaantunut. Tää nainen on ihan pelle!

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä? Miksei sitten voi vain jatkaa niin että ehostautuu ym. pukeutuu kauniisti jos kerran siitä nauttii? 30-vuotiashan on vielä nuori. Miksei voi edelleekin ottaa niitä kehuja vastaan? Miksi se on niin paha asia?

No hänhän on kuvista päätellen lihonut melkoisesti ja naamakin näyttää ikäistään vanhemmalta. Ei tuon näköinen kauheasti kehuja saa. Joka tapauksessa, lopulta se ulkonäkö jokaisella rupsahtaa, joten ehkä parempikin jos jo tuossa vaiheessa käsittelee henkisen ongelmansa eli itsetunnon liiallisen riippuvuuden ulkonäöstä ja muiden palautteesta siitä.

Mielestäni tuo on ihan normaali yli 30-vuotiaan meikkaamattoman naisen naama ilman kestopigmentointeja ym...

Vierailija
22/32 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis en ymmärrä. Täytyykö hyvästä ulkonäöstä päästä siis eroon että on oma itsensä taas? Vähän niinkuin huumeista... mitä siitä sitten saa? Kyllä on paljon kauniiltakin ihmisiä jotka pitävät kauneudestaan ja sen kautta saatavasta huomiosta.. silti elävät ihan tavallista elämää tekemättä siitä mitään isoa juttua. Joillekin voi toki nousta pissi sen kautta päähän mutta on monia kauniita naisia jotka eivät nosta itseään jalustalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä? Miksei sitten voi vain jatkaa niin että ehostautuu ym. pukeutuu kauniisti jos kerran siitä nauttii? 30-vuotiashan on vielä nuori. Miksei voi edelleekin ottaa niitä kehuja vastaan? Miksi se on niin paha asia?

No hänhän on kuvista päätellen lihonut melkoisesti ja naamakin näyttää ikäistään vanhemmalta. Ei tuon näköinen kauheasti kehuja saa. Joka tapauksessa, lopulta se ulkonäkö jokaisella rupsahtaa, joten ehkä parempikin jos jo tuossa vaiheessa käsittelee henkisen ongelmansa eli itsetunnon liiallisen riippuvuuden ulkonäöstä ja muiden palautteesta siitä.

Mielestäni tuo on ihan normaali yli 30-vuotiaan meikkaamattoman naisen naama ilman kestopigmentointeja ym...

No niin näyttääkin ihan normaalilta 30-vuotiaalta. Ihmiset eivät enää erota normaalia ihmisistä näistä instakuvista, jossa on täydelliset valaistukset ja miljooona kerrosta meikkiä + editointi.

Vierailija
24/32 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mäkin saanut kehuja nuorena ja jotain vähäistä mallihommia oli, mutta olin ihan perusnätti vaan. Nyt keski-ikäisenä paino noussut ja naama rupsahtanut.

Ei siis voisi uskoa, että olin n. s kaunis. Ulkonäkö voi oikeasti muuttua radikaalisti kun vanhenee.

Varmasti kaunis on ollut nuorena ja hyvä vinkki terapia jos itsetunto on pelkän ulkonäön varassa. Nykyinen Instamaailma oiken näitä yksiöitä varmasti tuottaa paljon tulevaisuudessa.

Vierailija
25/32 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestäni hän on ensimmäisessä kuvassa mielenkiintoisen ja sielukkaan näköinen ja niissä nuoruuden mallikuvissaan tosi nätti/kaunis. Ehkä on vain ottanut hieman liikaa aurinkoa, mutta on hän edelleen peruspirkkoa paljon kauniimpi.

Vierailija
26/32 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä ole kovin kummoisen näköinen.

Vierailija
27/32 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monilla somenaisilla sama ongelma. :(

Niitä kuvia laitetaan ja kehuja tarvitaan nimenomaan huonon itsetunnon takia, ei hyvän kuten jotkut pölvästit luulevat.

Tuskinpa tää on niin mustavalkoista. On minullakin huono itsetunto ja suorastaan janoan kehuja ulkonäöstäni mutta en mä laita ikinä kuvia itsestäni mihinkään. Kai se jonkunlaisen itsetunnon vaatii että kehtaa niitä kuvia edes esille laittaa ja luottaa siihen että muut kehuvat.

Vierailija
28/32 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tuossa ollut kyse siitä, että naiselle oli puhuttu aina vain hänen ulkonäöstään, ei tekemisistään, joten hänelle oli tullut käsitys, että hän = ulkonäkö, eikä muuta arvoa.

Ja kun ulkonäkö huononi, hän koki, että hänen ihmisarvonsa laski.

On tuo ihan ymmärrettävää ja yleistäkin.

Vierailija
29/32 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastihan tuo on tosi ruma ämmä. 

Vierailija
30/32 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestäni hän on ensimmäisessä kuvassa mielenkiintoisen ja sielukkaan näköinen ja niissä nuoruuden mallikuvissaan tosi nätti/kaunis. Ehkä on vain ottanut hieman liikaa aurinkoa, mutta on hän edelleen peruspirkkoa paljon kauniimpi.

Täh? No ei tasan ole. Kauniimpia on 13 tusinassa :D Itse peittoan tuon ulkonäössä mennen, tullen ja palatessa ja niin tekee monet muutkin naiset. Ei tarvita edes paljon että on tuota paremman näköinen.

Vierailija
31/32 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm. Tunnistan tuon jutun ongelman itsestäni. Kyllä ulkonäkökehuja voi saada ja niistä tulla riippuvaiseksi, vaikka olisi vain ihan kivan näköinen, varsinkin jos on sitä vähän seksikkäällä ja flirtillä tavalla jolloin miehiltä saa huomiota enemmän kun ehkä pelkkä kauneus edellyttäisi. 

Mulla siis tuli tuota samaa ongelmaa sitä kautta, kun olin koko kouluajan kiusattu, mutta yläasteella huomasin että aloin saada pojilta ja miehiltä myönteistä huomiota ulkonäöstäni. Siitä tuli minulle tosi tärkeä kiusatun itsetunnon nostaja. Keimailin myös saadakseni lisää huomiota ja pelasin seksuaalisuudellani sen lisäksi että toki laittauduin aina viimeisen päälle. En varmaan objektiivisesti ollut mikään superkaunotar vaan laittautunut flirtti perusnätti.

Silti koska tuosta ulkonäöstä oli tullut niin tärkeä itsetuntoni osa niiin alkoihan se keski-ikäistyessä ottaa koville kun ulkonäkö alkoi rapistua. 

Sama. Tosin en ole ollut flirtti, mutta kuitenkin sen näköinen, että toisten mielestä olen ollut tosi kaunis ja toisten mielestä ruma - se teki minut epävarmaksi, mutta pidin kuitenkin ulkonäöstäni itse. Nyt on vaikea paikka rupsahtaa, kun ei ole parisuhdettakaan tukena.

Vierailija
32/32 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea Jeesus kirjoitti:

Oikeastihan tuo on tosi ruma ämmä. 

Miksi jättää tällaisia kommentteja, mitä sulla on mielessä?