Mary Kay- vai Avon -konsultti? Kummalla paremmat tuotteet?
Mua kiinnostaisi lisäansiot. Kosmetiikasta olen kiinnostunut ja Avonia sekä Mary Kayta mietin. Olen itse käyttänyt Mary Kayn tuotteita ja hyviä ne ovat. Mutta kalliita. Ostaako niitä kukaan?
Avonista en juuri tiedä mitään muuta kuin että se on Mary Kayn kilpailija. Suomenkieliset verkkosivutkin ovat niukat.
Jos olet käyttänyt näiden tuotteita, kummat paremmat. Kumman luulisit myyvän paremmin, että todellisia lisätuloja tulisi?
Kommentit (39)
älä nyt toiselle jällleen myyjälle ala alimyyjäksi tai mitenkään että hän hyötyisi sinusta. Siinä on jo pyramidihuijauksen makua.
mary kay ja avon ei kilpaile kyllä oikein samoilla markkinoilla. Avon on halpista, mary kay ei
No eiköhän kaikki kosmetiikka, mitä voi myydä kuka tahansa "itsenäinen ihonhoitokonsultti" ilman kauneudenhoitoalan ammatillista koulutusta, paini keskenään aivan samassa sarjassa? Mielestäni tämä lisätienestialue kuuluu samaan kastiin kuin kynttiläkutsut yms. Pakkomyyntiä sukulaisille ja ystäville. Joissain taloissa tuntuu ettei muuten enää kavereiden kanssa keretä kahvitella, kuin kutsujen merkeissä. Olen kuullut, että ainakin jotkut konsultit ovat sanoneet ihmisille tekevänsä myös "kasvohoitoja" (siis ilman ammatillista koulutusta). Pitäisi rehellisesti kertoa, jos kyseessä tuote-esittely.
Mary Kay ehdottomasti!! Avon on halpissarjaa ja ainakin itse petyin tosi moniin tuotteisiin. Meikkejä lähti palautukseen, rasvat jäi käyttämättä jne.
Mary Kay on kalliimpi, mutta tuotteetkin on ylellisempiä.
(Ja itse myin aikoinani Avonia, mutta lopetin kun en kehdannut kaupata niitä kellekään :D)
Olen ollut Mary Kay-esittelyssä pariinkin kertaan, yksi ystäväni yritti konsultin uraa. Tuotteet olivat niin kalliita, että harva mitään osti. Minäkin kannan rahani ennemmin oikeita luksustuotteita myyviin liikkeisiin - tosin nykyisin ihoni on niim herkkä, että käytän paljon apteekkituotteita. Mutta kyllä es. Shiseido ja Sensai ovat mielestäni laadukkaampia kuin joku sohvannurkassa myyty Mary Kay.
Kävin myös jossain myyjien viikottaisessa kokouksessa, jossa minua yritettiin värvätä myyjäksi. Kaverin oli pakko tuoda mukana yksi uusi ihminen joka viikko. Kokous muistutti uskonnollisen herätysliikkeen tilaisuutta, ylistyksen kohteena ja ihmeide tekijänä vain oli jotkin rasvapurkit. Ei ollut minun juttuni. Mutta jos olet vakuuttava myyjä ja sulla on varakkaita tuttavia, mikä jottei.
Niin, tuossa oli vielä sellainen juttu, että jos asiakas halusi yhden vaikka oranssin huulipunan, niin myyjä ei voinut tilata varastosta yhtä huulipunapuikkoa vaan hänen piti ostaa itselleen koko laatikko. Ja kun mulle toimintaa esiteltiin, sanottiin, että jos ei ole myyntiä jossain kuussa kannattaa ostaa itselle kotiin varastoon isoja eriä tuotteita, niin pysyy silti myyntiluvut hyvän näköisinä. Heräsi ajatus, alkaako verkostossa yläpuolella oleva myyjä sitten painostaa tuohon, jos en saakaan asiakkaita - verkostossa yläpuolella olevien tulot kun osin muodostuu alla olevien myyntimääristä.
Avonista en ole kuullutkaan.
Eipä pidä nuo sinun Mary Kay-juttusi paikkaansa. Kannaattaa tarkastaa faktat ensin.
Mary Kay työssä EI ole pakko! Olet itse itsellesi pomo! Ja tuotteiden tilauksesta ei sulla ole näköjään myöskään tietoa. Harmillista kun ne jotka eivät tiedä asiasta laittavat tänne väärää infoa.
t: Hyvin myyvä tyytyväinen Mary Kay konsultti
p.s työstä tai tuotteista kiinnostuneet ottakaa yhteyttä pinkdreamteam@outlook.com
Onko tää joku maalaisten juttu? Kuka nykyään ostaa kauneudenhoitotuotteita joltain "itseoppineelta" kotimyyjältä. Ja mitä kamaa? Mulle tulee mieleen äidin Oriflame-kutsut. Siis joskus kasarilla. Ja tupperwarejakin enemmän kun laki sallii, siis "kiitos" äidin...
Mary Kay on USAN myydyin kosmetiikka tuotesarja. Yhtiö tarjoaa joka viikko koulutusta.
Ne ostaa konsultilta jotka haluavat huipputuotteita, heniilökohtaista palvelua, tuotteet kotiovelle, 100% tyytyväisyystakuun, tuotteet jotka ovat riittoisammat kuin muilla,yms...
Mary Kay ja Avon on surkeita laadultaan. Meikkikutsuilla tulee aina niin vaivautunut olo. En ostaisi kumpaakaan, edes säälistä.
Mary Kayn tuotteet on ihan mahtavia ja samoin yhteishenki yrityksessä!
Liputan Oriflamen puolesta, parempi kuin kumpikaan noista.
Tuotteiden laatuun en ota kantaa mutta älkää nyt hyvät ihmiset ryhtykö itse Mary Kay -konsulteiksi! Äitini on yrittänyt rikastua tuotteiden myynneillä kymmenisen vuotta ja nyt seuraava askel lienee velkaneuvonta. Eli hurahtaminen mukaan aktiiviseen MK-yhteisöön on tarkoittanut ystävyyssuhteiden katkeamista, sukulaissuhteiden vaikeutumista, ikuista rahapulaa, hirveitä velkoja, ja lisäksi MK-"uskonlahkoa" joka menee kaiken muun edelle arvojärjestyksessä.
kaikki kavereiden tai tuttujen myyntiyritykset on tuskaa. Ensin kysellään muka kuulumisia, sitten alkaa pakkomyynti. Osaan ostaa kaikkea itse kaupasta, kun tarvitsen ja on rahaa. Kolmannella tyrkytyskerralla olen vaihtanut luuriin tyrkyttäjien nimiksi: älä vastaa. Enkä ole vastannut. Ei jaksa. Ystävät ystävinä ja tavaratalosta saa oikeiden kosmetologien ammattimaista palvelua!
Mary Kay Letourneau -tuotteet on tosi ihania. Niiden nimeen mä vannon!
Opiskelin jenkeissä jonkin aikaa ja ainakin siellä alueella se Avon tuntui vähän halvalta touhulta... myyjät tylsistyneitä 50+ kotirouvia kaameissa keltablondeissa hiuksissa ja ihan vääränsävyisissä meikeissä. Sain ärtyneen ihon kun kokeilin niitä tuotteita ja värit olivat aika lailla ei-sopivia. Hajuvedet kaameita, halpoja löyhkiä. Siellä tuntui wt:ltä Avonia käyttävät, koska niin monet naiset (teinitytöt paremmista perheistä myös) panostivat esim. Estee Lauderiin, meikkikonsultteihin ja aivan tuntuvalla summalla.
En siis Avonia suosittelisi
[quote author="Vierailija" time="14.07.2013 klo 23:43"]
No eiköhän kaikki kosmetiikka, mitä voi myydä kuka tahansa "itsenäinen ihonhoitokonsultti" ilman kauneudenhoitoalan ammatillista koulutusta, paini keskenään aivan samassa sarjassa? Mielestäni tämä lisätienestialue kuuluu samaan kastiin kuin kynttiläkutsut yms. Pakkomyyntiä sukulaisille ja ystäville. Joissain taloissa tuntuu ettei muuten enää kavereiden kanssa keretä kahvitella, kuin kutsujen merkeissä. Olen kuullut, että ainakin jotkut konsultit ovat sanoneet ihmisille tekevänsä myös "kasvohoitoja" (siis ilman ammatillista koulutusta). Pitäisi rehellisesti kertoa, jos kyseessä tuote-esittely.
[/quote]
Mary KAy konsulttit saavat koulutusta jatkuvasti. Konsultointia ei oikein pysty tekemään kunnolla jos ei käy koulutuksissa. Plus heillä on oma koulutus sivu missä paljon materiaalia mitä opiskella. Ja Mary Kayn konsultilla on Teach don*t touch-käytäntö eli pedagoginen opetus tapa, Opeta älä koske. Tarkoitus että asiakkaat osavat varmasti käyttää tuotteita ja meikkejä kotonakin ilman konsulttia. Eli kuka vaan voi aloittaa, mutta ne jotka noudattavat firman neuvoja ja suuntaviivoja menestyvät. Yksinkertaista, mutta ei tarkoita et olisi helppoa. =)
Olen jälleenmyyjä yrityksessä joka tuottaa laadukkaita tuotteita ihonhoitoon, kauneuteen ja terveyteen. Lisäansiota olen saanut hommasta mukavasti, sekä kivaa ajanvietettä. Ota yhteyttä, niin kerron lisää! sandraa2099@gmail.com