Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ilmiö: vain toiset äidit kelpaavat Facebook-kaveriksi

Vierailija
21.05.2013 |

Monet entiset koulukaverit ovat aikanaan lisänneet minut Facebook-kavereiksi. Tavallisesti olen hyväksynyt kaveripyynnöt, koska en jaa naamakirjassa mitään kovin henkilökohtaisia tietoja, asioitani tai valokuviani muutamaa yleisluontoista räpsyä lukuun ottamatta. Harvoin olen tuntenut näitä ihmisiä mitenkään erityisen hyvin: olemme pinnallisia tuttuja jonkun yhteisen kaverin kautta tai olemme olleet joskus kouluaikoina (yli kymmenen vuotta sitten) samoissa ryhmissä.

Muutamat näistä tutuista ovat lapsen saatuaan ensin mainostaneet kovasti siivoavansa "turhat" kaverit pois ja pian olenkin huomannut, että ihminen on kadonnut kaverilistaltani. Tämä ei minua haittaa: jos joku haluaa (huonosta tietoturvasta ja riskeistä huolimatta) jakaa lapsensa kuvia Facebookissa, voi olla mukavaa myös rajata kaverimäärää.

Mielenkiintoiseksi ilmiö on mennyt kuitenkin nyt, kun olen itse raskaana. Olen kotoisin pienstä kaupungista, jossa tieto kulkee, ja raskauteni voi myös päätellä profiilistani. Nyt nämä pienen lapsen saaneet kaverit ovat innokkaasti lisänneet minut uudelleen kaveriksi. Miksi ihmeessä? Onko tässä jokin kummallinen ilmiö. jota en vain kykene ymmärtämään :D

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huh huh! En ole tuollaisesta ilmiöstä vielä kuullutkaan.

Tuo kaverilistan siivoamisen mainostaminen on kyllä helvetin noloa! Yksi entinen työtuttuni teki kerran noin ja teki vielä väliaikapäivityksenkin, että "vielä lähtee.." Minut säästi, vaikka olikin näköjään poistanut yhteisiä tuttujamme. Minut säästi varmaan vain ja ainoastaan siksi, että tuli annettua sille pillua joskus muutama vuosi sitten.

Vierailija
2/3 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on samanlaisia kokemuksia, mutta enemmänkin tuon yhteydenpidon suhteen fb:ssä. Monien entisten koulukaverien ja tuttujen kanssa tuli joskus vaihdeltua kuulumisia keskusteluissa, mutta ei enää vastattu mitään kun oli lapsi ja perhe ja niin eri elämäntilanne.. Nyt kun itse olen raskaana, on taas alettu kyselemään kuulumisia ja ties mitä, kun ollaan samassa elämäntilanteessa niin taas kiinnostaa. Vaikken toki missään  vaiheessa ihmisenä ole muuttunut :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän lapsettomia tunnetusti mammojen vauvajutut kiinnosta, joten ei niitä huvita jakaa ihmisille joiden tietää tuhahtelevan "kun tollakaan ei lapsen synnyttyä ole enää mitään muuta elämää". Raskaanaoleva on tavallaan siirtymässä samaan klaaniin tämän asian suhteen, eli ymmärtää jos ei vielä, niin ainakin kohta.