Lily.fi blogialustana?
En jaksaisi aloittaa mitään "kunnollista" blogia, mutta tekisi mieli kuitenkin silloin tällöin postata esim. esimerkkejä freelance-journalismistani ja jotain mielipidekirjoituksia.
Lily.fi kiinnostaa blogialustana, koska siellä näyttäisi olevan sisäänrakennettu yleisö. Toisaalta jotenkin mietityttää, että ihan tieten tahtoen kirjoittaisin sisältöä sivustolle, joka tienaa mainostuloille jakamatta minulle niistä penniäkään. Onko myös niin, että käyttöehtojensa mukaan Lily omistaa kaikkien bloggaajiensa tekstit?
Onko kellään kokemuksia Lilystä blogialustana? Mitä positiivista, mitä negatiivista? Tuleeko siellä oikeasti sisäistä trafiikkia niin paljon että siitä olisi hyötyä eli eksyykö Lilyssä "nobodyn" blogiin sen enempää kävijöitä kuin pikkublogiin Bloggerissakaan?
Kommentit (25)
Kyllä siellä porukkaa käy lukemassa enemmän kuin bloggerissa. Varsinkin, jos kirjoittaa hyvin ja kommentoi muita. Ennen uudistusta pääsi mielestäni paremmin esille, kun kaikki uudet kirjoitukset tulivat hetkeksi etusivulle. Nyt sitä ei enää ole :(
Positiivista on se, että muiden blogien kanssa keskustelu on helppoa. Juttuja ja keskustelua on myös kätevä seurata ilmoitusten kautta, jolloin muissakin blogeissa aloitettu keskustelu ei tyrehdy, kun ei muista minne on kommentoinut. Itse blogin pitäminenkin on suhteellisen helppoa, varsinkin, jos perusblogipohja riittää. Negatiivista on, että Lily on vieläkin aika sekaisin uudistuksesta.
Kiitos teille molemmille!! Juuri tällaisia vastauksia kaipasinkin :) Tosiaankin tuon sisäisen trafiikin takia Lily kiinnostaa, koska en jaksaisi "ruveta bloggaajaksi" eli promota blogiani siellä sun täällä. Minua ei myöskään kiinnosta blogilla tienaaminen, vaan mielenkiintoisinta olisi saada jonkin verran lukijoita mielipideteksteilleni asioista, joista välitän.
Tosin tuo 3:n mainitsema muiden blogeissa kommentoiminen vähän mietityttää, sillä sitä juuri en jaksa... en ole kovin hyvä blogimaailman sosiaalisessa puolessa. Kommentoin yleensä vain jos on jotain todellista lisättävää keskusteluun.
Bloggaako Lilyssä muuten kukaan ruotsiksi tai englanniksi?
Eihän sitä ole pakko kommentoida. Itse tykkään nimenomaan keskustella ja tottakai niin saa huomiota. En minäkään kommentoi ellei ole mitään sanottavaa mutta on kiva, että saan ilmoituksen, jos keskustelu on jatkunut blogissa. Joskus, kun asiasta voi olla paljonkin sanottavaa. Muutenkaan en ole Lilyssä törmännyt "kiva juttu./ ihana mekko / oot nätti www.munihQblog.fi" tyylisiin viesteihin, vaan kommentit ovat olleet mielipiteiden vaihtoa. Minusta hyvät ja perustellut kommentit herättävät mielenkiinnon tutustua henkilöön kommentin takana ja siinä mielessä kommentointi saattaa tuoda lisää lukijoita.
Minusta Lilyssä on ollut myös ruotsin ja englannin kielisiä postauksia. En nyt äkkiseltään muista yhtään, kun niitä harvemmin tulee luettua.
-3
Mulla myös vaan positiivista sanottavaa Lilystä! Välillä oon miettinyt just noita mainostulojuttuja ja omistusasiaa, mutta oon saanut blogilleni paljon enemmän lukijoita kuin bloggerissa joskus. Bloggeriin blogit helposti hukkuu... Ja jos juuri keskustelua etsit, Lily on oikea paikka!:) Ei todellakaan mitään ala-arvoista haukkumismenoa..
Moi! Mulla on just tuollainen "sillointällöinblogi" LIlyssä :) Kirjoittelen sinne ajatuksiani, meidän arjesta ja haaveistani ja keräilen kivoja kuvia ja mietelauseita joita olen löytänyt netistä. Olen saanut paljon enemmän kommentteja kuin olisin saanut varmasti ihan ypöyksin bloggerissa koska kuka sinne eksyisi ellen mainostaisi sitä muissa blogeissa ja olen aika laiska kommentoija. Sivupohjasta on helppo saada kivan näköinen ja Lilyn ihmiset vastaavat nopeasti jos on kysymyksiä (vaikka teknisestä puolesta).
Lilyssä on myös kätevää seurata blogeja ja suosikkini ovatkin siellä (Kaikki mitä rakastin, Isyyspakkaus, Puutalobaby...) paitsi nyt sivusto on uudistunut ja hieman hankala käyttää mutta eiköhän siihen totu. Eli suosittelen tutustumaan! Sivustolla on tosi hyvä henki eikä ole haukkumista :)