Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lily.fi blogialustana?

Vierailija
21.05.2013 |

En jaksaisi aloittaa mitään "kunnollista" blogia, mutta tekisi mieli kuitenkin silloin tällöin postata esim. esimerkkejä freelance-journalismistani ja jotain mielipidekirjoituksia.

Lily.fi kiinnostaa blogialustana, koska siellä näyttäisi olevan sisäänrakennettu yleisö. Toisaalta jotenkin mietityttää, että ihan tieten tahtoen kirjoittaisin sisältöä sivustolle, joka tienaa mainostuloille jakamatta minulle niistä penniäkään. Onko myös niin, että käyttöehtojensa mukaan Lily omistaa kaikkien bloggaajiensa tekstit?

Onko kellään kokemuksia Lilystä blogialustana? Mitä positiivista, mitä negatiivista? Tuleeko siellä oikeasti sisäistä trafiikkia niin paljon että siitä olisi hyötyä eli eksyykö Lilyssä "nobodyn" blogiin sen enempää kävijöitä kuin pikkublogiin Bloggerissakaan?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole toiminut Lily portaalina hyvin, sillä kaikkien sinne siirtyneiden aiemmin siirtyneiden blogien kävijämäärät ovat laskeneet roimasti siirron jälkeen. Lilyllä oli viime viikolla (viikko 37) 940.000 sivunäyttöä. Kun sen jakaa 4.000 blogilla, jotka siellä A-lehtien mukaan on, tulee 235 sivunäyttöä viikossa per blogi. Toihan ei ole mitään! Käsittömättömän epäsuosittuja blogeja siellä! 

Vierailija
2/25 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2013 klo 23:01"]

Eipä ole toiminut Lily portaalina hyvin, sillä kaikkien sinne siirtyneiden aiemmin siirtyneiden blogien kävijämäärät ovat laskeneet roimasti siirron jälkeen. Lilyllä oli viime viikolla (viikko 37) 940.000 sivunäyttöä. Kun sen jakaa 4.000 blogilla, jotka siellä A-lehtien mukaan on, tulee 235 sivunäyttöä viikossa per blogi. Toihan ei ole mitään! Käsittömättömän epäsuosittuja blogeja siellä! 

[/quote]

No mutta eihän sitä noin voi laskea!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

eihän ne kaikki blogit ole edes käytössä. Ja sitten on paljon näitä silloin tällöin päivittäviä...

Vierailija
4/25 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suora lainaus A-lehtien sivuilta: "Lily on naistenlehti, blogiportaali ja some-yhteisö - Lily on täysin uudenlainen verkkomedia, jota naiset luovat yhdessä. Lilyn sisällön tekevät ammattitoimitus, arvostetut nimikkobloggarit, 4000 rekisteröitynyttä bloginpitäjää sekä ennakkoluulottomat mainostajat." 

Jos noissa luvuissa on kuolleita blogeja, ei kannattaisi tällaista julkaista. 

Vierailija
5/25 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2013 klo 23:06"]

[/quote]

No mutta eihän sitä noin voi laskea!

[/quote]

Juuri noinhan se lasketaan! :D

Vierailija
6/25 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bloggerilla tulisi tuskin tuonkaan vertaa kävijöitä blogia kohti, jos noin asia lasketaan. ;)

Vierailija
7/25 |
22.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tykkää siitä että blogiin ilmestyy säännöllisin väliajaoin kuukautisside sun muita mainoksia yläpalkkiin niin mikäs siinä, itse en liittynyt siksi etten halua mainoksia blogiin

Vierailija
8/25 |
22.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, ikäviä ne Lilyn mainokset. Varsinkin kun bloggaaja ei niistä mitään hyödy, toisin kuin muissa portaaleissa tai Bloggerissa.

Vierailija
9/25 |
22.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ap, mutta osaisiko joku kertoa miten homma toimii Indiedaysin puolella? Ts. minkä osuuden mainostiloista saa, jos on kakkoskastin Inspiration-bloggaaja?

Vierailija
10/25 |
22.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainostiloista? Näkyy olevan siellä bloggaajilla id:n mainoksia ja omia.

Vierailija
11/25 |
22.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi  miettiä, haluaako syödä omaa freelancer-palkkiotaan kirjoittamalla lehtitalolle materiaalia ilmaiseksi. Bloggaamalla Lilylle kun antaa oikeuden A-lehdille käyttää materiaalia korvauksetta kaikissa ko. konsernin lehdissä ja muissa julkaisuissa.

Vierailija
12/25 |
22.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2013 klo 12:15"]

Kannattaisi  miettiä, haluaako syödä omaa freelancer-palkkiotaan kirjoittamalla lehtitalolle materiaalia ilmaiseksi. Bloggaamalla Lilylle kun antaa oikeuden A-lehdille käyttää materiaalia korvauksetta kaikissa ko. konsernin lehdissä ja muissa julkaisuissa.

[/quote]

Joo toi on just se mitä en ymmärrä. Miksi bloggaaja luopuu bloginsa mainostuloista bloggerissa tai jossain portaalissa, ja antaa A-lehtien kerätä noi rahat. Ja lisäks vielä toi järjetön juttu, että isa lehtotalo saa kaikki oikeudet sisältöön. Lukeekohan noi kuoret bloggaajat noita ehtoja?

Vierailija
13/25 |
22.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole toiminut Lily portaalina hyvin, sillä kaikkien sinne siirtyneiden aiemmin siirtyneiden blogien kävijämäärät ovat laskeneet roimasti siirron jälkeen. Lilyllä oli viime viikolla (viikko 37) 940.000 sivunäyttöä. Kun sen jakaa 4.000 blogilla, jotka siellä A-lehtien mukaan on, tulee 235 sivunäyttöä

viikossa per blogi. Toihan ei ole mitään! Käsittömättömän epäsuosittuja blogeja siellä! 

[/quote]

Juurikin näin! Miksi kukaan bloggaaja veisi suosittua blogiaan Lilyyn, kun Bloggerissa ennen saadut mainostulot ohjautuu A-lehtien kassaan? Niinpä sinne onkin kertynyt aloittelevia ja epäsuosittuja blogeja, mistä toi surkea lukijatilasta kertoo.

Eri juttu on tietenkin Lilyn palkkaamat parikymmentä suosittua blogia, jotka kyllä vetää fyrkat itselleen! :)

Vierailija
14/25 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2013 klo 22:41"]

[quote author="Vierailija" time="21.05.2013 klo 19:57"]

Mulla myös vaan positiivista sanottavaa Lilystä! Välillä oon miettinyt just noita mainostulojuttuja ja omistusasiaa, mutta oon saanut blogilleni paljon enemmän lukijoita kuin bloggerissa joskus. Bloggeriin blogit helposti hukkuu... Ja jos juuri keskustelua etsit, Lily on oikea paikka!:) Ei todellakaan mitään ala-arvoista haukkumismenoa..

[/quote]

Heh, tosta voi olla monta mieltä. Pupulandian Jenni tilitti pari viikkoa sitten facessa että sillä on tullut tosi paljon nillitystä juuri Lilyssä mitä aiemmissa portaaleissa tullut. Ja Jenni sentää saa sieltä kunnon palkkaa, toisin kun ne tuhannet bulkkibloggaajat, jotka vaan menettää siellä ne mainostulot mitä ne vois saada Bloggerissa.

[/quote]

Joo ihan totta, mäkin näin ton Pupulandia Jennin vuodatuksen Facebookissa. Mut hassua kun mun piti näyttää se mun kaverille niin se olikin poistettu. Naureskeltiin että A-lehdet oli ilmeisesti pistäneet Jennin ojennukseen ja käskeneet sen poistamaan negatiivisen lausunnon Lilystä. Että se siitä hyvästä hengestä! :D

Vierailija
15/25 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurikin näin! Lue tän keskustelun alusta. Siellä on ihan jäätävä kommentti:

"Lily.fi kiinnostaa blogialustana, koska siellä näyttäisi olevan sisäänrakennettu yleisö." SIIS OIKEESTI KUKA KIRJOTTAA TOLLEEN JA KÄYTTÄÄ SANONTAA SISÄÄNRAKENNETTU YHTEISÖ???

Kukaan joka bloggaa ja ajattelee omilla aivoillaan ei tota shittii osta! :D

Vierailija
16/25 |
22.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tosta Lilystä omakohtasia kokemuksia. Halusin lähtee sieltä pois takasi Bloggerii ku lukijat vaan väheni siellä Lilyssä. Ne ei kuitenkaan auttanua mua mitenkään ku halusin saada mun postaukset otettua mukaan. Huono maku jäi siitä. :(

Vierailija
17/25 |
22.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2013 klo 21:25"]

Mulla on tosta Lilystä omakohtasia kokemuksia. Halusin lähtee sieltä pois takasi Bloggerii ku lukijat vaan väheni siellä Lilyssä. Ne ei kuitenkaan auttanua mua mitenkään ku halusin saada mun postaukset otettua mukaan. Huono maku jäi siitä. :(

[/quote]

Kurja toi sun juttu :( Itse siirsin oman blogini pois Lilysta ku huomasin et se vaan ei toimi, käyttäjät ja kommentit väheni ja lisäksi multa loppu noi mun mainostulot jota olin bloggeris saanu yli satasen kuussa. En tosiaankaa voi suositella sitä keellee. 

Vierailija
18/25 |
22.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2013 klo 19:57"]

Mulla myös vaan positiivista sanottavaa Lilystä! Välillä oon miettinyt just noita mainostulojuttuja ja omistusasiaa, mutta oon saanut blogilleni paljon enemmän lukijoita kuin bloggerissa joskus. Bloggeriin blogit helposti hukkuu... Ja jos juuri keskustelua etsit, Lily on oikea paikka!:) Ei todellakaan mitään ala-arvoista haukkumismenoa..

[/quote]

Heh, tosta voi olla monta mieltä. Pupulandian Jenni tilitti pari viikkoa sitten facessa että sillä on tullut tosi paljon nillitystä juuri Lilyssä mitä aiemmissa portaaleissa tullut. Ja Jenni sentää saa sieltä kunnon palkkaa, toisin kun ne tuhannet bulkkibloggaajat, jotka vaan menettää siellä ne mainostulot mitä ne vois saada Bloggerissa.

Vierailija
19/25 |
22.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheskään kaikki bloggaajat eivät edes yritä tai halua blogata elääkseen, joten niillä mainostuloillakaan ei ole niin väliä. Moni ei sellaisia edes osaisi itsekseen hankkia. Enemmän tavikselle merkkaa mahdolliset tuotelahjat ja muut yhteistyöt joita mainostajilta saattaa pompsahdella ja nehän Lilyssäkin tulevat suoraan bloggarille.

Olen Lilyssä vain lukija ja olen sitä mieltä, että taannoinen uudistus oli ihan omiin murohin kusemista. Entinen etusivu oli huomattavasti parempi, siinä useampi blogi pääsi paremmin esille. Nykyään sattumanvaraisiin helmiin törmää huomattavasti harvemmin. Toki voi olla, että parhaista ne joista ei tullut Lilyn palkallisia bloggaajia ovat muuttaneet muualle ja jäljellä on nyt sitten vain palkallinen kerma ja epäkiinnostava tusinahöttö.

Vierailija
20/25 |
22.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2013 klo 23:01"]

Läheskään kaikki bloggaajat eivät edes yritä tai halua blogata elääkseen, joten niillä mainostuloillakaan ei ole niin väliä. Moni ei sellaisia edes osaisi itsekseen hankkia. Enemmän tavikselle merkkaa mahdolliset tuotelahjat ja muut yhteistyöt joita mainostajilta saattaa pompsahdella ja nehän Lilyssäkin tulevat suoraan bloggarille.

Olen Lilyssä vain lukija ja olen sitä mieltä, että taannoinen uudistus oli ihan omiin murohin kusemista. Entinen etusivu oli huomattavasti parempi, siinä useampi blogi pääsi paremmin esille. Nykyään sattumanvaraisiin helmiin törmää huomattavasti harvemmin. Toki voi olla, että parhaista ne joista ei tullut Lilyn palkallisia bloggaajia ovat muuttaneet muualle ja jäljellä on nyt sitten vain palkallinen kerma ja epäkiinnostava tusinahöttö.

[/quote]

Hyviä pointteja! :) Sanoisin että blogilla tulisi olla useita tunhansia sivunäyttöjä viikossa, jotta mainostuloa alkaa kertyä sen verran että sillä on merkitystä nuoren ihmisen lisätulona. Jos menee sen alle niin on sama missä blogiaan pitää. Mainostulojen saaminen ei sinänsä ole teknisesti vaikeaa ja useimmat bloggaajat sen osaa. Kun bloggaaja pitää oman bloginsa sisällöstä huolta ja tekee sen eteen paljon työtä, on tietenkin oikein että hän saa siitä kertyvät rehat itse, eikä joku mediafirma.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yhdeksän