Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eivätkö lääkärit todella alennu syömään/kahvittelemaan hoitajien kanssa samassa pöydässä?

Vierailija
14.07.2020 |

Herrajumala -onko Suomessa todella kastijako sairaaloissa?

Kommentit (484)

Vierailija
401/484 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikista huonoimmin käyttäytyvään lääkäriin olen törmännyt kyllä terveyskeskuksessa. Kyseinen nainen saa esimerkiksi joka kuukaisi jonkun raivokohtauksen. Sättii ja syyttelee henkilökuntaa ties mistä. Kukaan ei uskalla sanoa vastaan ja huomauttaa huonosta käytöksestä. Koko työpaikan ilmapiiri on myös tulehtunut tämän keski-ikäisen naisen edesottamusten vuoksi. Kärsii todennäköisesti jostain persoonallisuushäiriöstä. Ei vain itse yhtään hahmota omaa käytöstään.

Kyllä hänelläkin varmasti on joku esimies, joka voisi puuttua tuollaiseen epäsopivaan käytökseen? Jos joku hoitaja tms. käyttäytyisi noin, niin olisi HETI osastonhoitajan kansliassa. Miksi tuollaista ihmistä pitää sietää ja kumarrella?

Tämä. Minua hämmästyttää, että sairaalan muu henkilökunta - myös tässä ketjussa - antaa kuvan, että lääkäreiden häiriintynyttä käytöstä _oletetaan _ siedettävän. Se ei ole nykypäivää, eikä maailma tarvitse vanhakantaisia ja narsistisia lääkäreitä, jotka tosiaan ovat meidän palkollisia - tämä tulisi heidän muistaa/heitä muistuttaa prirotiteettina, etenkin vanhempaa lääkäriväestöä. Luokkajaon aika on ohi, myös sairaaloissa.

Vierailija
402/484 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On. Olen isossa sotepiirissä töissä ja ruokalassa on erikseen lääkärien pöydät. Kerran kokemattomana menin vahingossa sinne ja mut käskettiin pois! Olen hallintoa (talouspäällikkö) ja siis olin liian rupusakkia sinne. Ole nöyryytys kun mut ajettiin pois siitä.

Aijai, muistui aivan omat armeija-ajat mieleen. Alussa tutustumisvaiheessa keittiötäti kauheasti hehkutti että menkää vain samoihin pöytiin tutustumaan ja sitten kun satuin johonkin alikessujen pöytään menemään niin kyllä katsottiin vihaisesti ja kysyivät "tietääkö alokas kenen pöytä tämä on?".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/484 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On. Olen isossa sotepiirissä töissä ja ruokalassa on erikseen lääkärien pöydät. Kerran kokemattomana menin vahingossa sinne ja mut käskettiin pois! Olen hallintoa (talouspäällikkö) ja siis olin liian rupusakkia sinne. Ole nöyryytys kun mut ajettiin pois siitä.

Aijai, muistui aivan omat armeija-ajat mieleen. Alussa tutustumisvaiheessa keittiötäti kauheasti hehkutti että menkää vain samoihin pöytiin tutustumaan ja sitten kun satuin johonkin alikessujen pöytään menemään niin kyllä katsottiin vihaisesti ja kysyivät "tietääkö alokas kenen pöytä tämä on?".

Totesin vain että en tiedä ja jotain sössöttivät siinä pikkupäälliköt, söin rauhassa ruokani loppuun. Pari muutakin alokasjamppaa oli aikeissa istua samaan pöytään mutta alikessut ajoi heidät välittömästi pois. On se varmaan noloa istua rupualokkaiden kanssa samassa pöydässä, hitto vie miten ne kehtaa edes samalla kasarmilla olla saati teltassa metsäkeikoilla, huhhuh. Kusella se on jännä taipumus valua ylöspäin.

Vierailija
404/484 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tjaa. En tiedä missä hierarkisessa perähikiässä ihmiset täällä työskentelevät.

T. anestesiahoitaja, samassa kahvipöydässä kökkivät myös anestesialääkärit, leikkaushoitajat, laitoshuoltajat ja kirurgit (joskin vähemmän koska työskentelevät myös osastoilla)

Tämä keskustelu jopa ärsyttää. Me teemme yhteistyötä emmekä herranjestas taistele toisiamme vastaan tai käy mitään naurettavaa valtataistelua. Ei meitä moinen kiinnosta, olemme moniammatillinen tiimi.

Keksikää joku jännempi kiehumisen aihe. Tästä on turha jauhaa.

https://kasvinsuojeluseura-fi-bin.directo.fi/@Bin/8d8342edf50651c5cc8e7…

terveisiä sinne kahvipöytään;-)

Vierailija
405/484 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain jos hoitajilta on odotettavissa seksuaalisia palveluksia.

Vierailija
406/484 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsissa yliopistolla oli aikoinaan sääntö ettei kahvihuoneessa saanut puhua tiedettä, ja piti puhua ruotsia, että kaikki kykenisivät osallistumaan keskusteluun siivoojia myöten . Ei minusta kovin järkevää. Ilman muuta pitää välillä puhua lapsista ja leivontaresepteistä, mutta juuri spontaanit törmäämiset ja niissä syntyvät uudenlaiset ajatukset on tutkitusti tärkeitä innovaatioiden synnyssä. Joku kompromissi täytyisi olla, saa hakeutua puhumaan työhön liittyvistä asioista, muttei mitään tiukkoja hierarkioita. Akateemiset haluavat joskus aivot narikkaan tauon ajaksi, se OK mutta yhtä OK pitäisi olla hyödyntää taukoja myös työhön liittyvien asioiden pohtimiseen ja uusien ajatusten kehittelyyn. 

Vierailija
407/484 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäreiden ja hoitajien (sairaanhoitajien) välillä en ole koskaan huomannut mitään kuilua missään, ihan työkavereita ovat keskenään. Sen sijaan laikkarit on ihan oma porukkansa ja ainakaan sairaalassa laikkarit ei koskaan ole hoitajien eikä lääkäreiden seurassa ja välillä on muutenkin jotain ihmeen kitkaa. Minä opiskelijana olen ollut joka paikassa tyyliin ainoa joka laikkareita tervehtii, koska haluan tervehtiä niitä. Toisaalta täytyy myöntää, että myös laikkareiden suhtautuminen hoitajia ja lääkäreitä kohtaan on monessa paikassa todella huonoa, joten sinänsä ei ihme jos välillä on kitkaa.

Vierailija
408/484 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä keskustelussa tuntuvat riehuvan aivan muut kuin lääkärit ja sairaanhoitajat. Suurin osahan täällä näistä on sanonut tämän keskustelun olevan sontaa.

Vierailija
409/484 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

muinaismuija kirjoitti:

tuolla siitä jäätymisenestoaineen käytöstä. Alunperin se sallittiin vain siihen tabletin kuoriainekseen, mutta miten lienee päätynyt täyteaineeksikin? Miksi sitä on kortisoniinfuusionesteessäkin?

Hä?

Vierailija
410/484 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäreiden ja hoitajien (sairaanhoitajien) välillä en ole koskaan huomannut mitään kuilua missään, ihan työkavereita ovat keskenään. Sen sijaan laikkarit on ihan oma porukkansa ja ainakaan sairaalassa laikkarit ei koskaan ole hoitajien eikä lääkäreiden seurassa ja välillä on muutenkin jotain ihmeen kitkaa. Minä opiskelijana olen ollut joka paikassa tyyliin ainoa joka laikkareita tervehtii, koska haluan tervehtiä niitä. Toisaalta täytyy myöntää, että myös laikkareiden suhtautuminen hoitajia ja lääkäreitä kohtaan on monessa paikassa todella huonoa, joten sinänsä ei ihme jos välillä on kitkaa.

Mikä on laikkari?

Vierailija
411/484 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt tulee jo korvista ulos tuo laikkari, mikä h....tin laikkari? Aavistelen kyllä, mikä se on, mutta eikö voi puhua ja kirjoittaa kunnolla?

Vierailija
412/484 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole terveysalalla töissä, mutta voisin kuvitella, että lääkäreitä ei kiinnosta sairaanhoitajien jutut.

Vierailija
413/484 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole terveysalalla töissä, mutta voisin kuvitella, että lääkäreitä ei kiinnosta sairaanhoitajien jutut.

Höpö, höpö, kyllä miehet ja naiset käyvät kahvikeskusteluja aiheesta kuin aiheesta keskenään. Kuka ny omalla ajalla työasioita jauhaa?

Vierailija
414/484 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On, ja onhan se muillakin työpaikoilla. Meillä valtiolla johtavat asiantuntijat (kuten minä itse) käymme eri aikaan kahvilla kuin ns. tavallinen, työaikaseurannan piirissä oleva väki.

No meillä valtion tutkimuslaitoksella samassa pöydässä istuvat niin proffat kuin kesäapulaisetkin. Käymme myös joskus kaljoilla tällä sekalaisella porukalla. Helsingissä. Olen sihteeri itse.

Vierailija
415/484 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On, ja onhan se muillakin työpaikoilla. Meillä valtiolla johtavat asiantuntijat (kuten minä itse) käymme eri aikaan kahvilla kuin ns. tavallinen, työaikaseurannan piirissä oleva väki.

No meillä valtion tutkimuslaitoksella samassa pöydässä istuvat niin proffat kuin kesäapulaisetkin. Käymme myös joskus kaljoilla tällä sekalaisella porukalla. Helsingissä. Olen sihteeri itse.

Vierailija
416/484 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites armeijassa? Syökö kenraalit ja alokkaat samassa pöydässä? Ai niin, armeija on miesten työpaikka ja miehiä ei kukaan tohdi moittia mistään!

Vierailija
417/484 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totesin vain että en tiedä ja jotain sössöttivät siinä pikkupäälliköt, söin rauhassa ruokani loppuun. Pari muutakin alokasjamppaa oli aikeissa istua samaan pöytään mutta alikessut ajoi heidät välittömästi pois. On se varmaan noloa istua rupualokkaiden kanssa samassa pöydässä, hitto vie miten ne kehtaa edes samalla kasarmilla olla saati teltassa metsäkeikoilla, huhhuh. Kusella se on jännä taipumus valua ylöspäin.

Se saattaa kuitenkin olla se kuuluisa pienimmän riesan tie armeijassa kun ei ala isompien kanssa pelleilemään.

Vierailija
418/484 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väärinpä luulet. Yt., Lääkäri

Ps. Kollegoiden jutut sen sijaan eivät kovasti jaksa kiinnostaa omalla taukoajalla. Konsultaatiot konsultaatioina, mutta kun syön ja kahvittelen, niin rauha minulle sallittakoon.

Vierailija
419/484 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri t ovat ylimielisiä paska sakkia.

Vierailija
420/484 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt. Kyllä jotkut lääkäritkin seuraavat Love Islandia yms.