Eivätkö lääkärit todella alennu syömään/kahvittelemaan hoitajien kanssa samassa pöydässä?
Herrajumala -onko Suomessa todella kastijako sairaaloissa?
Kommentit (484)
muinaismuija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En voi uskoa, että tämä keskustelu on saanut näin paljon painoarvoa. Kuin oikein yritettäisi vääntää eripuraa eri ammattiryhmien välille. Huoh. Eikö teillä ole muuta murehdittavaa kuin se, miten vietämme tauot?
T. sairaanhoitaja joka heittää tämän keskustelun ö-mappiin.
https://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/806445/Epic+on+laakareiden+ja+asiantu…
hmmm...
https://www.finavia.fi/fi/uutishuone/2016/tasta-kysymys-lentokoneiden-j…
Makrogoli ja PEG sama asia!
Lähinnä kai joissain sairaaloissa voi olla nykyään tuollaista. Tuo pöytäsysteemi on edemmän vanhempien sukupolvien kysymys. Nokkimisjärjestys on sairaaloissa myös lääkäreiden välillä. Se, että muutama luonnevikainen on ottanut oikeudekseen käyttäytyä törkeästi, ei koske kaikkia lääkäreitä.
Kaikista huonoimmin käyttäytyvään lääkäriin olen törmännyt kyllä terveyskeskuksessa. Kyseinen nainen saa esimerkiksi joka kuukaisi jonkun raivokohtauksen. Sättii ja syyttelee henkilökuntaa ties mistä. Kukaan ei uskalla sanoa vastaan ja huomauttaa huonosta käytöksestä. Koko työpaikan ilmapiiri on myös tulehtunut tämän keski-ikäisen naisen edesottamusten vuoksi. Kärsii todennäköisesti jostain persoonallisuushäiriöstä. Ei vain itse yhtään hahmota omaa käytöstään.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on ihan bullshittiä. Olen työskennellyt 30v sairaaloissa ja terkkareissa Suomessa, sekä keikkalääkärinä että vakituisena. Ei missään ole ollut tällaista pöytäjakoa. Tämä on sitä samaa provoa jolla nostatetaan lääkärivihaa, jota jostakin syystä halutaan Suomessa lietsoa. Olen pahoillani että työssäni koetan auttaa sinua, ja pahoillani jos olen joskus pelastanut jonkun läheisesi hengen. Anteeksi että kehtasin valita tämän ammatin.
Eikö ego kestä, että lääkärien narsismi ajetaan Suomessa alas? 😁 Sellaista se on - uusi maailma.
Vierailija kirjoitti:
Lohdutkseksi voin sanoa, että viimeistään pikkujouluissa ne lääkärit alentuvat tasollenne, ottavat teitä mukaan pöytiinsä tai tulevat itse pöytiinne.
Jep, silloin voi sama sänkykin kelvata. ;)
Vierailija kirjoitti:
Tämä on ihan bullshittiä. Olen työskennellyt 30v sairaaloissa ja terkkareissa Suomessa, sekä keikkalääkärinä että vakituisena. Ei missään ole ollut tällaista pöytäjakoa. Tämä on sitä samaa provoa jolla nostatetaan lääkärivihaa, jota jostakin syystä halutaan Suomessa lietsoa. Olen pahoillani että työssäni koetan auttaa sinua, ja pahoillani jos olen joskus pelastanut jonkun läheisesi hengen. Anteeksi että kehtasin valita tämän ammatin.
Älä valehtele!
Vierailija kirjoitti:
On, ja onhan se muillakin työpaikoilla. Meillä valtiolla johtavat asiantuntijat (kuten minä itse) käymme eri aikaan kahvilla kuin ns. tavallinen, työaikaseurannan piirissä oleva väki.
;) :) ai että oikein johtavat asiantuntijat vs. tavallinen väki. Voi aikainen hyvä sentään
Riippuu varmaan paikasta. Meillä istutaan samassa kahvipöydässä kaikki, kaikki keskustelee keskenään ja herkut jaetaan. Jopa laikkareiden kanssa.
Kyllä meidän kahvihuoneessa on ihan joka ammattiryhmää saman pöydän ääressä. Monet on tehnyt vuosikausia töitä yhdessä ammatista riippumatta, joten ihan tuttujakin ollaan. Jos tulee jotain uutta väkeä oli ne sitten lääkäreitä, hoitajia, sihteereitä, laitoshuoltajia tms., niin alkuunsa varmaan hakeutuvat kollegoidensa ja ohjaajiensa seuraan. Ruokalan menosta en tiedä, koska en siellä pahemmin käy.
Esimerkiksi meidän osastonylilääkäri on sellainen vanhempi mies ja hän kyllä löytää jutunjuurta ja höpötettävää ihan mistä vaan ja ihan kenen kanssa tahansa. Ei ole ollenkaan mikään ylimielinen tyyppi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos haluan rentoutua tauollani lisensiaattitason keskustelujen parissa kollegoideni kanssa, niin miksi ihmeessä mun pitäisi kuunnella hoitajien temppari-kaakatuksia, kun pöytiä on paljon?
Olen akateemisen koulutuksen saanut, enkä halua työpaikkani lounastunnilla käydä mitään "lisensiaattitason keskusteluja". Mutta lääkäreitähän pidetään hieman takakireinä, opiskeluaikoinakin bilettivät jossain omissa piireissään.
Jos nyt olet joku nais- tai köyhyystutkija, ei se tarkoita oikeasti mitään akateemista tasoa.
Lääkärit ovat aiiiivan eri tasolla jo alusta alkaen.
Lähimpänä samaa tasoa on matemaattisia aineita lukevat.
Ihme olettamat sulla. Tuo asenne juuri oli se jota tarkoitan. Mutta taidat olla trolli etkä lääkäriä nähnytkään:).
Vierailija kirjoitti:
Saat, just ja just:).
Vierailija kirjoitti:
Kaikista huonoimmin käyttäytyvään lääkäriin olen törmännyt kyllä terveyskeskuksessa. Kyseinen nainen saa esimerkiksi joka kuukaisi jonkun raivokohtauksen. Sättii ja syyttelee henkilökuntaa ties mistä. Kukaan ei uskalla sanoa vastaan ja huomauttaa huonosta käytöksestä. Koko työpaikan ilmapiiri on myös tulehtunut tämän keski-ikäisen naisen edesottamusten vuoksi. Kärsii todennäköisesti jostain persoonallisuushäiriöstä. Ei vain itse yhtään hahmota omaa käytöstään.
Kyllä hänelläkin varmasti on joku esimies, joka voisi puuttua tuollaiseen epäsopivaan käytökseen? Jos joku hoitaja tms. käyttäytyisi noin, niin olisi HETI osastonhoitajan kansliassa. Miksi tuollaista ihmistä pitää sietää ja kumarrella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä hänelläkin varmasti on joku esimies, joka voisi puuttua tuollaiseen epäsopivaan käytökseen? Jos joku hoitaja tms. käyttäytyisi noin, niin olisi HETI osastonhoitajan kansliassa. Miksi tuollaista ihmistä pitää sietää ja kumarrella?
Kyllä tuollaiset ruotuun saadaan, meillä on ihan vastaava henkilö(lääkäri) ja vasta kun hänen uusi esimies puuttui asiaan hän tokeni. Toki on oma ilkeä itsensä edelleen mutta pyrkii nyt hillitsemään itseään, sen huomaa. Tehkää ilmoituksia ja puuttukaa asiaan, huonoa kohtelua ei pidä sietää.
Pikaiset hoitsun kanssa hoidetaan ihan muualla kuin kahvilassa.
-tornitalon tohtori
Lääkäreistä en tiedä, mutta hoitsut on kyllä kitisevimpiä oloiota mitä maa päällään kantaa. Siksi näitä valituksia ylipäätään mistään on enää vaikea ottaa tosissaan.
Vierailija kirjoitti:
Pikaiset hoitsun kanssa hoidetaan ihan muualla kuin kahvilassa.
-tornitalon tohtori
Älä viitsi jauhaa peetä.
Minulla myös 30v työkokemus sh: na. Ihan naurettavaa tänä päivänä kirjoitella jostakin kastijaosta lääkärien ja hoitajien välillä. Jos ison sairaalan ruokalassa lääkärit istuvat samassa pöydässä, niin se voi olla päivän ainoa mahdollisuus jutella tuttujen kollegoiden kanssa, ei sen kummempaa.
Meidän työyhteisö/osasto on yli sadan hengen porukka, joten ei siellä ole mitään eriarvoisuutta kenenkään kesken.
muinaismuija kirjoitti:
muinaismuija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En voi uskoa, että tämä keskustelu on saanut näin paljon painoarvoa. Kuin oikein yritettäisi vääntää eripuraa eri ammattiryhmien välille. Huoh. Eikö teillä ole muuta murehdittavaa kuin se, miten vietämme tauot?
T. sairaanhoitaja joka heittää tämän keskustelun ö-mappiin.
https://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/806445/Epic+on+laakareiden+ja+asiantu…
hmmm...
https://www.finavia.fi/fi/uutishuone/2016/tasta-kysymys-lentokoneiden-j…
Makrogoli ja PEG sama asia!
https://www.vauva.fi/keskustelu/3811367/jos-menen-valittamasn-laakarilk…
tuolla siitä jäätymisenestoaineen käytöstä. Alunperin se sallittiin vain siihen tabletin kuoriainekseen, mutta miten lienee päätynyt täyteaineeksikin? Miksi sitä on kortisoniinfuusionesteessäkin?
Vierailija kirjoitti:
Riippuu varmaan paikasta. Meillä istutaan samassa kahvipöydässä kaikki, kaikki keskustelee keskenään ja herkut jaetaan. Jopa laikkareiden kanssa.
En tiedä mikä on laikkari, mutta otapa just tänään puheeksi vaikka tuo asia:
https://www.vauva.fi/keskustelu/111174/ketju/4vuotias_kakkaa_housuun?qu…
Ei tietenkään kahvipöydässä;-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä solvausjuttu tämä oikein on. Istukoot ihmiset, missä lystäävät. Mitä se muille kuuluu.
Ja ainahan lääkärit ovat istuneet omassa pöydässään ja samoin hoitajat. En itsekään jaksaisi kuunnella sitä hoitajien kaakatusta ja saisin jutella lääketieteellisiä asioita 20 min ruokatauolla.
Eikö tr-olli ota tulta tämä kaakatus? Vaihda jo levyä, ei onnistu ja keksi parempi :D
Kuka hemmetti nyt ruoka-tai kahvitauolla haluaa puhua työasioita? Tuskin edes lääkärit.
Itse istun lähitiimin kanssa samassa pöydässä, ihan vaan siksi kun haluaa vaihtaa kuulumisia, muita kuin työasioihin liittyviä sekä jutella niitä näitä.