Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka "helposti" työkyvyttömyyseläkkeelle pääsee?

Vierailija
21.05.2013 |

Tai joutuu, miten sen nyt haluaa ajatella. Itse haluaisin töihin, mutta jo kaksi vuotta on työttömyyttä takana eikä vaan natsaa. Lukemattomia hakuja, CV:n viilausta, täydennyskoulutusta, eri tilaisuuksissa rampaamista. Takki alkaa olla tyhjä tästä kaikesta. Pikku hiljaa on mieleen hiipinyt ajatus, että entä jos en olekaan työkuntoinen? Kaikki muut sen näkevät, paitsi minä. Tuleeko jossain vaiheessa työkkärin kanssa sellainen työkuntotesti, jossa määritetään, pystyykö enää ylipäätään töihin?

Kommentit (93)

Vierailija
81/93 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama vuosi kuntoutustuella ja sitten pysyvä eläke alle nelikymppisenä psyyken sairauksien takia.

Vierailija
82/93 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pääsin eläkkeelle 32-vuotuaana. Sitä ennen painoin duunia ihan hulluna, usein 16-tuntisia päiviä, jopa 100 tuntia viikossa. Ylitöistä kertyi todella hyvä liksa.

Kun olin tarpeeksi kauan raatanut, päätin, että nyt loppuu. Teeskentelin parit maniat, parit masennukset, lavastin muutaman itsemurhayrityksen ja simsalabim - kolmessa vuodessa olin pysyvällä eläkkeellä: diagnoosina kaksisuuntainen mielialahäiriö.

Bipolaarihäiriö on takuuvarma keino päästä eläkkeelle ja helposti.

Ja koska olin tehnyt viimeisen viiden vuoden aikana aivan hulluna töitä, eläkkeenikin on ihan kelvollisen suuruinen. Kyllä sillä pärjää ja nauttiikin elämästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/93 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi "helposti" ei luoja

Vierailija
84/93 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selkävaiva on varma nakki. Äitini pääsi työkyvyttömyyseläkkeelle 45-vuotiaana "selkävaivan" vuoksi. Äidille ei vaan työnteko natsannut ja selkäjuttuja on todella vaikea todentaa kokeneenkaan lääkärin. Kolmisen vuotta meni sen "vaivan" kanssa ja sitten äiti pääsikin jo eläkkeelle.

Oletko nähnyt diagnoosin, lisäksi valtaratas lieppaa.?

Selässä ei ole yhtään piilovikaa mikä ei näkyisi magneetti ja muissa kuvissa.

terv. Aito selkävikainen eläkeläinen (eka hakemus läpi) sairauslomalla ensiksi parivuotta

Vierailija
85/93 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selkävaiva on varma nakki. Äitini pääsi työkyvyttömyyseläkkeelle 45-vuotiaana "selkävaivan" vuoksi. Äidille ei vaan työnteko natsannut ja selkäjuttuja on todella vaikea todentaa kokeneenkaan lääkärin. Kolmisen vuotta meni sen "vaivan" kanssa ja sitten äiti pääsikin jo eläkkeelle.

Oletko nähnyt diagnoosin, lisäksi valtaratas lieppaa.?

Selässä ei ole yhtään piilovikaa mikä ei näkyisi magneetti ja muissa kuvissa.

terv. Aito selkävikainen eläkeläinen (eka hakemus läpi) sairauslomalla ensiksi parivuotta

hermosärky

Vierailija
86/93 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa olla masentunut, tai ainakin sanoa olevansa. Sillä pääsee nykyään eläkkeelle.

Olen huomannut että joistakin tulee yllättävän tyokykyisia sen jälkeen, kun on saanut eläke päätöksen. Tehdään töitä tulorajaan saakka useita päiviä viikossa eläkkeellä siis. Herättää ajatuksia. Kysymys kuuluukin; miksi tyokykyiset ihmiset ovat työkyvyttömyyseläkkeellä?

Vierailija
87/93 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on 3 kertaa haettu tk.eläkettä työkykyselvityksen kautta ja nyt kun olen yli 60v ja kipeempi kuin ennen niin eivät typin lähetteestä huolimatta ottaneet edes vastaan. Viimeksi sanoi siellä että pääsen kun täytän 60v. Kummaa touhua lääkäreiltä..

Vierailija
88/93 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="21.05.2013 klo 18:56"]

Vituttaa tommoset ap:n kaltaset terveet ihmiset joiden pitäisi päästä eläkkeelle "kun ei huvita".

T: oikeasti fyysisesti erittäin sairas, jolle ei muuta tipu kuin lämmintä kättä, välillä ei sitäkään kun ketään ei vaan kiinnosta.

Vituttaa tommoset inisijät, jotka jaksaa paasata aina miten heidän fyysiset sairaudet on niitä ainoita oikeita sairauksia. Itse olen kyllä kokenut molemmat puolet ja jos voisin nyt valita, niin ennemmin ottaisin ne fyysiset kivut.

Epäkohteliasta  arvostella toisten vaivoja, joista ei tiedä.

Minulla skolioosi ja nivelrikkoa kaulasta polviin (pystyn kävelemään vahvojen särkylääkkeiden ja apuvälineiden kanssa),  astma ja allergioita, toistuva vaikea masennus. Eläkettä puoltavia lausuntoja eri alojen lääkäreiltä, mutta  KeVan lääkäreiden mielestä olen työkykyinen, (en ammattiini, jossa olin töissä yli 30v., mutta johonkin vastaavaan). Mikähän firma kouluttaisi 60v masentuneen raajarikon uuteen ammattiin? Kertokaa, viisaammat?

Vierailija
89/93 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on tilanne se, että minulla on vasemmassa kädessä synnynnäinen vamma (Erbin pareesi). Käsi on paljon lyhyempi kuin terve käsi, eikä siinä ole juuri liikettä eikä voimaa. En oikeastaan pysty tekemään kädellä juuri mitään - se on käytännössä lähes halvaantunut. Olen aiemmin sen kanssa pärjäillyt, mutta nyt viime vuosina käsi on alkanut kipuilemaan paljon. Lisäksi minulla on notkoselkä sekä degeneraatiota alaselän nikamassa. Selkä on kipeä monta päivää jos yhtään joutuu rasitukseen. Kipu säteilee pakaroihin ja reisiin. Olen vasta 31-vuotias. Luuletteko, että näillä vaivoilla pääsisin työkyvyttömyyseläkkeelle?

Vierailija
90/93 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on tilanne se, että minulla on vasemmassa kädessä synnynnäinen vamma (Erbin pareesi). Käsi on paljon lyhyempi kuin terve käsi, eikä siinä ole juuri liikettä eikä voimaa. En oikeastaan pysty tekemään kädellä juuri mitään - se on käytännössä lähes halvaantunut. Olen aiemmin sen kanssa pärjäillyt, mutta nyt viime vuosina käsi on alkanut kipuilemaan paljon. Lisäksi minulla on notkoselkä sekä degeneraatiota alaselän nikamassa. Selkä on kipeä monta päivää jos yhtään joutuu rasitukseen. Kipu säteilee pakaroihin ja reisiin. Olen vasta 31-vuotias. Luuletteko, että näillä vaivoilla pääsisin työkyvyttömyyseläkkeelle?

Haluan lisätä vielä, että välillä minulla on kyllä hyviäkin päiviä kipujen suhteen, eli niinä päivinä voisin kuvitellakin tekeväni töitä. Mutta huonoina päivinä makaan koko päivän sängyssä kipujen kanssa.

Vierailija
91/93 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä pääset, jos olet neliraajahalvaantunut. Olen avustanut monien eläkehakemuksia. Vakuutusyhtiöiden mielivalta on rajaton. Laissa lukee, ettei niiden tarvitse ottaa huomioon hakijan toimittamia lausuntoja, vaikka yhtiö lähettää itse työkykyarviointiin ja saa lausunnon arvioinnin tekevältä laitokselta. Hakijalla voi olla useita erikoislääkärin lausuntoja, joissa työkyvyttömyys todetaan, mutta vakuutusyhtiö hylkää hakemuksen kerta toisensa jälkeen. Vakuutusoikeudessa toimii asiantuntijoina samoja lääkäreitä, jotka toimivat yhtiöiden vakuutuslääkäreinä. Usein, kun eläkettä on haettu 10-15 vuotta toistuvasti, vakuutusyhtiö myöntää eläkkeen lopulta siinä vaiheessa, kun ns. tuleva aikaa ei enää huomioida, eli eläke jää paljon pienemmäksi. 

Vierailija
92/93 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluan lisätä vielä, että välillä minulla on kyllä hyviäkin päiviä kipujen suhteen, eli niinä päivinä voisin kuvitellakin tekeväni töitä. Mutta huonoina päivinä makaan koko päivän sängyssä kipujen kanssa.

ihme ettet ole vielä hakenut tk.eläkettä. luulen että sinun tapauksessasi laittavat kuntoutusselvitykseen,olet nuori vielä. Tarvisit jonkun sosiaalialan ihmisen apua tässä. Soita kaupunkisi sosiaalihuollon neuvonta numeroon tai te toimiston/ typin terveydenhoitajalle. Työttömien terveystarkastukseeen voit myös varata ajan.

Vierailija
93/93 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä pääsin käden hermovaurion takia työkyvyttömyyseläkkeelle, mutta olenkin paljon sinua vanhempi. Muita vaivoja ei ole, mutta kun käsi on toimintakyvytön, en pysty tekemään oman alani töitä eikä mun ikäistä kannata enää uudelleen kouluttaa. Olin ensin vuoden sairauslomalla, sitten vuoden kuntoutustuella ja sen jälkeen työkyvyttömyyseläkkeelle. Tuttava, jolla oli saman tyylinen vaiva, ei päässyt eläkkeelle, koska oli kuulemma liian nuori. Toinen tuttava ei päässyt edes jalkansa halvaantumisen takia eläkkeelle, vaikka joutuu syömään valtavat määrät kolmiolääkkeitä hermokipuun. Nämä on vähän tuuripeliä kuka pääsee kuka ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kahdeksan