Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka "helposti" työkyvyttömyyseläkkeelle pääsee?

Vierailija
21.05.2013 |

Tai joutuu, miten sen nyt haluaa ajatella. Itse haluaisin töihin, mutta jo kaksi vuotta on työttömyyttä takana eikä vaan natsaa. Lukemattomia hakuja, CV:n viilausta, täydennyskoulutusta, eri tilaisuuksissa rampaamista. Takki alkaa olla tyhjä tästä kaikesta. Pikku hiljaa on mieleen hiipinyt ajatus, että entä jos en olekaan työkuntoinen? Kaikki muut sen näkevät, paitsi minä. Tuleeko jossain vaiheessa työkkärin kanssa sellainen työkuntotesti, jossa määritetään, pystyykö enää ylipäätään töihin?

Kommentit (93)

Vierailija
61/93 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitun luuserit. Minulla on oikeasti ollut selän kanssa vaivaa. Kolme kertaa leikattu ja vielä haluan töitä.tehdä.

Ei ole ihme että Suomen talous menee päin persettä kun tuollaiset työtävieroksuvat lapatossut eivät

halua kuin maata kotona. Ugh, olen puhunut !

Vierailija
62/93 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän töitä on paljonkin,mutta on keksitty koneet. Ihmisestä on tehty hyödytön. Ei vaan ole palkanmaksajia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/93 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs sen laita jos joutuu työkyvyttömyyseläkkeelle niin voiko sieltä päästä takasi normikirjoihin? Silleesti ettei ois enää työkyvyttömyyseläkeläinen? Minua lähinnä pelottaa toi työkyvyttömyyseläke: On astma, on vaikea atopia, krooninen ylipaino, skolioosia ja liikunta ja tukielinten sairauksia, päälle vielä likinäkö ja harmaakaihi, pistä piälle vielä keskivaikea masennus (mahdollisesti pari muutakin päänupin vikaa) sekä allergioita, pahoja. Olen siis vast 21 v ja huonot geenit saanut. Tosi ylipainon kyllä voi hoitaa ja siihen olen tähtäämässä kun se nyt nuorena oisi helppoa. Olen yliopistotyyppinen lukuihminen, mutta kuitenkin töistä on kokemusta 13-vuotiaasta asti. Kaupat, torimyynti, ruokahuolto, siivous, hoitoala ja kirjasto. Kaikissa näissä on tuntunut etten olisi hyvä alalle (vaikkakin oon hakemassa korkeakouluihin), lisäksi pesuaineet pahentaa ihottumaa, pöly ottaa keuhkoon, työasennot selkään, läskiys itsetuntoon. En esim. Hanskaa asiakaspalvelua oikein yhtään, kun olen sosiaalisesti jotenkin sokea. Tosin olen aina saanut hyvät työtodistukset. Minä siis lähinnä pelkään työkyvyttömyyseläkkeelle joutumista koska mulla on myös agorafobian, sosiaalisen fobian ja estyneen pers.häiriön oireita. Siitä huolimatta kärvistelen töissä, kun vängemmatkaan ei voi auttaa. *vanhemmat

Vierailija
64/93 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, todennäköisesti tämä suomi menee siihen että kaikki jäävät työkyvyttömyys eläkkeelle koska oikealle eläkkeelle ei ole pelkoa että pääsisi. Kiitos päättäjät. Selkä ku menee ni avot.

Vierailija
65/93 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen seurannut vierestä kahden henkilön työkyvyttömyyseläkkeelle pääsyä ja vaivattomasti on prosessi mennyt. Ihmiset lukee netistä näitä yksittäistapauksia ja uskoo sitten, että totuus on tällainen ja tällainen.

Ei tänne kirjoittele ne joilla on mennyt putkeen, vaan ainoastaan ne joilla ei ole mennyt.

Vähän niinkuin huumepiireissä ihmisistä tuntuu siltä, että kaikkihan huumeita käyttää.

Vierailija
66/93 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
67/93 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se ny ihan noin helposti mene, kyllä pitää olla röntgenkuvia magneettikuvia selästä ym... itsellä jo 3 B-lausuntoa kelaan laitettu selän kulumien, hermojuurioireiston,luupiikkien, madaltumien, yliliikkuvuuden ym takia, vielä on ranteissa nivelrikko, lonkat alkanu tuleen kipeiksi. Niin olkapää ihan paskana tosi paha kuluma, kyselty vaan onko kukaan lääkäri ehdottanu leikkausta, ku vastaus kielteinen ei tee mitään. Ei sinne työkyvyttömyyseläkkeelle ny ihan noin hepposin perustein kyllä pääse. Mulle vielä kuntoutuslääkäri sano että voi kevyttä työtä tehdä ja alle 60v EI PÄÄSE työkyvyttömyyseläkkeelle. Olisiko sun äitisi päässy kuitenkin jostain muusta esim mielenterveysongelmista?

Vierailija
68/93 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vituttaa kaikki feikki selkäsairaat yms. luuserit, jotka ei halua tehdä töitä. Yksi feikki selkäsairas alle 40 kymppinen naisihminen ollut jo muutaman vuoden eläkkeellä ja kyllä kaikkea pystyy tekemään ja hillumaan baareissa yms menoissa eikä selkä haittaa yhtään. Sekin elelee aika leveää elämää perintörahoilla. Vittu mikä pönttö.

Vierailija
69/93 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Olen ollut 2010 vuodesta keskivaikean masennuksen (päädiagnoosi) vuoksi määräaikaisella työkyvyttömyyseläkkeellä, jota ennen tiiviisti työelämässä. Opinnot jouduin keskeyttämään sairastuttuani. Suhtautuminen kuntoutujiin on muuttunut näiden vuosien aikana todella radikaalisti - jopa tuntemattomilla on tarvetta kyseenalaistaa sairauteni ja julkisen puolen erikoissairaanhoito kohtelee mt- kroonikkoja kuin ihmisroskaa, johtuen resurssien kiristämisestä.

Ihmisistä on tullut hyvin vihamielisiä ja kyräileviä yleisen työttömyystilanteen myötä, mutta aivan kohtuutonta suunnata oma turhautuneisuus heikommassa asemassa oleviin.

Vierailija
70/93 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et pääse jos olet työttömänä.

Ketään ei kiinnosta työttömän mahdollinen työkyky.

Sori, faktaa.

Jos olisit töissä niin ehkä onnistuisit pääsemään feikkaamalla.

No mä pääsin työttömänä 1/2 tk eläkkeelle (olin kuukauden työttömänä). Tosin siinä vaadittiin vuoden sairausloma ja lukematon määrä tutkimuksia ennen kuin tuotakaan sain. 3-hermosärky, uniapnea, unettomuus (33v) pari muuta kipusairautta.

Nyt kaaduin kesän alussa ja 6kk myöhemmin olen edelleen odottelemassa tutkimuksia. Toivottavasti saisin tuon toisen puolikkaan. Työuraa takana kuitenkin 36v ja ikää 57v. Nyt siis taas vuosi sairaslomia ennen kuin pääsen hakemaan eläkettä.

Ihmettelen vaan miten nää parikymppiset lusmut pääsee suoraan eläkkeelle??

Vierailija
71/93 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et pääse jos olet työttömänä.

Ketään ei kiinnosta työttömän mahdollinen työkyky.

Sori, faktaa.

Jos olisit töissä niin ehkä onnistuisit pääsemään feikkaamalla.

No mä pääsin työttömänä 1/2 tk eläkkeelle (olin kuukauden työttömänä). Tosin siinä vaadittiin vuoden sairausloma ja lukematon määrä tutkimuksia ennen kuin tuotakaan sain. 3-hermosärky, uniapnea, unettomuus (33v) pari muuta kipusairautta.

Nyt kaaduin kesän alussa ja 6kk myöhemmin olen edelleen odottelemassa tutkimuksia. Toivottavasti saisin tuon toisen puolikkaan. Työuraa takana kuitenkin 36v ja ikää 57v. Nyt siis taas vuosi sairaslomia ennen kuin pääsen hakemaan eläkettä.

Ihmettelen vaan miten nää parikymppiset lusmut pääsee suoraan eläkkeelle??

Osatyökyvyttömyyseläkkeeltä täydelle siirryttäessä ei tarvita vuoden sairauslomaa. Jos hyväksyvä päätös tulee, puolikas eläke muutetaan täydeksi.

Vierailija
72/93 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkkeelle joudutaan, ei päästä.

Systeemin vika on kun osa-aikatyö on tehty rangaistavaksi.

Moni vajaakuntoinen pystyisi työskentelemään 10-20 h/ vko, mutta se ei käy. Käsitys täystyökyvystä on outo.

Vierailija
73/93 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töihin joudutaan, ei päästä.

Vierailija
74/93 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Systeemin vika on kun osa-aikatyö on tehty rangaistavaksi.

Moni vajaakuntoinen pystyisi työskentelemään 10-20 h/ vko, mutta se ei käy. Käsitys täystyökyvystä on outo.

Kyllä sekä osatyökyvyttömyyseläkkeellä ja täydelläkin saa tehdä palkkatyötä, eläkeyhtiö ilmoittaa jokaiselle oman palkkarajan. Se on ihan eri juttu, kelpaako vajaatyökykyinen yhdellekään työnantajalle. Heidät irtisanotaan ensimmäisinä ja palkataan viimeisinä.

Vierailija
75/93 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähtökohtaisesti työkyvyttömyyseläkkeelle pääsy/joutuminen on pirun vaikeaa.

Tiedän rouvan jolla on nyt kolmatta kertaa syöpä uusiutunut agressivisesti ja silti hän joutuu  taistelemaan byrokratian kanssa koska ei pääse eläkkeelle vaikka lääkärin todistuksiakin on.

Samaan aikaa eläkkeelle PÄÄSEE sekakäyttäjiä, mustalaisia, masentuneita yksinhuoltajia yms. joilla ei  ole työhistoriaa ollenkaan.

Mun teoria on et kunnollinen, rehellinen, työssäkäynyt ja veroja maksanut aikuinen jolla on vähintään yksi ammatti ei pääse työkyvyttömyyseläkkeekke vaikka pää olisi kroonisesti siirtynyt kainaloon kun taas nää paniikkihäiriöistä, masennuksesta ja laiskuudesta "kärsivät" pääsevät koska mikään taho ei odota heiltä yhtään mitään koska yhteiskunta ei ole koskaan saanut heiltä yhtään mitään.

Voit työntää teoriasi sinne minne aurinko ei paista. Paniikkihäiriö ja masennus ovat todellisia vakavia sairauksia, kokemusta on.

Vierailija
76/93 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 3 ammattia työkokemusta parikymmentävuotta.nyt viimevuodet orjatyössä koska fyysisten synnynnäisten rajoitusten takia en sairaanhoitajana enkä kohta muutenkaan kykene töihin.eläkettä ei ole kuulunut vaikka vielä YKSINHUOLTAJAKIN olen.

Vierailija
77/93 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikkihanvaan kirjoitti:

Itse olen seurannut vierestä kahden henkilön työkyvyttömyyseläkkeelle pääsyä ja vaivattomasti on prosessi mennyt. Ihmiset lukee netistä näitä yksittäistapauksia ja uskoo sitten, että totuus on tällainen ja tällainen.

Ei tänne kirjoittele ne joilla on mennyt putkeen, vaan ainoastaan ne joilla ei ole mennyt.

Vähän niinkuin huumepiireissä ihmisistä tuntuu siltä, että kaikkihan huumeita käyttää.

Ei todellakaan mene vaivattomasti. Nopeammillaankin siinä menee 2-3 vuotta. Yleensä paljon kauemmin.

Vierailija
78/93 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on rikas niin pääsee. he kun eivät näitä vaivaisia tukia tai sairaspäivärahoja tarvitse. on vain mukava lisä jolla voi jonkun laskun maksaa.

Vierailija
79/93 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="21.05.2013 klo 19:33"]

Miksi hoitoala ei käy?

Puuttuu sekä soveltuvuus että motivaatio. Hoitoalalla olis töitä, mutta en yhtään näe itseäni vanhainkodissa tai päiväkodissa töissä. En ole empaattinen eikä ihmisten terveys ja hyvinvointi kiinnosta yhtään.

Ei ole niinkään kyse sinun kiinnostuksestasi johonkin alaan vaan siitä, että hankkisit itsellesi elannon työnteolla. Ei se työnteko kaikille olekaan mitään herkkua eikä joka päivä kivaa. Se nyt vaan on niin, että töitä on tehtävä - etenkin kun mainitset olevasi terve/työkykyinen. Eipä ole ihme ettet ole töitä saanut, kun sua ei mikään kiinnosta. Jatka tukien nostamista, jos onnistut, mutta unohda eläke. Työeläkettä sulle ei ole kertynyt, kun et ole töissä ollut ja kansaneläke (takuueläke) olisi sama kuin saamasi kaikenlaiset tuet eli yhteiskunta olisi edelleen maksaja. Olen vahvasti sitä mieltä, että työhaluinen, motivoitunut, työkykyinen varmasti jotain töitä löytää halutessaan, mutta sinua ei kukaan huoli, kun olet saamaton ja laiska vätys. Turhaan uliset!

Vierailija
80/93 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kaikkihanvaan kirjoitti:

Ei todellakaan mene vaivattomasti. Nopeammillaankin siinä menee 2-3 vuotta. Yleensä paljon kauemmin.

Pääsyn nopeaus riippuu ihan diagnoosista ja siitä, miten paljon työkykyä on jäljellä. Minulla meni puolikaaseen eläkkeeseen viikko hakemuksesta ja täyteen sitten muutama vuosi myöhemmin yhtä pitkä aika.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kolme