Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka "helposti" työkyvyttömyyseläkkeelle pääsee?

Vierailija
21.05.2013 |

Tai joutuu, miten sen nyt haluaa ajatella. Itse haluaisin töihin, mutta jo kaksi vuotta on työttömyyttä takana eikä vaan natsaa. Lukemattomia hakuja, CV:n viilausta, täydennyskoulutusta, eri tilaisuuksissa rampaamista. Takki alkaa olla tyhjä tästä kaikesta. Pikku hiljaa on mieleen hiipinyt ajatus, että entä jos en olekaan työkuntoinen? Kaikki muut sen näkevät, paitsi minä. Tuleeko jossain vaiheessa työkkärin kanssa sellainen työkuntotesti, jossa määritetään, pystyykö enää ylipäätään töihin?

Kommentit (93)

Vierailija
1/93 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkä vaiva ei oo helpponakki 4,5vuotta ollu pois työelämästä hain työkyvyyttömyyseläkettä kesti valituksineeen 2v nyt toinen työkokeilu jakso menossa ei onnistu,selkä rappeutunut nivelrikko samoin molemmissa polvissa leikkaus kypsä polvi ootetaan vanhenemista oo56v ei kuulema oo terveydellistä haittaa eläkeyhtiö sano,lääkäri kerto tänä päivänä TULES vaivoilla hankala päästäeläkkeelle

Vierailija
2/93 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkä vaiva ei oo helpponakki 4,5vuotta ollu pois työelämästä hain työkyvyyttömyyseläkettä kesti valituksineeen 2v nyt toinen työkokeilu jakso menossa ei onnistu,selkä rappeutunut nivelrikko samoin molemmissa polvissa leikkaus kypsä polvi ootetaan vanhenemista oo56v ei kuulema oo terveydellistä haittaa eläkeyhtiö sano,lääkäri kerto tänä päivänä TULES vaivoilla hankala päästäeläkkeelle

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/93 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut siirrettiin eläkkeelle ihan ilman hakemusta. Tuli vain postitse tieto, että pitää toimittaa uusi verokortti eläkkeen maksua varten. Taustalla tapaturma ja vakuutusyhtiö maksaa.

Vierailija
4/93 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päässä pitää olla vikaa (masennus) mulla.

Kun pääsin eläkkeelle,lopetin kaikki mielialalääkkeet.Nyt voin hyvin,kun ei tarvitse

sietää ketätahansa kusipäätä.

Vierailija
5/93 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Ja sitten me kellä oikeesti on 2-3 selkäleikkausta takana. Kyllä muuten vituttaa tollaset epärehelliset ihmiset varsinkin kun eivät tiedä minkälaista helvettiä voi selkäsairaus aiheuttaa. Hävetkää saatana.

Vierailija
6/93 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle on sanottu että alle 50v ei pääse työkyvyttömyyseläkkeelle.

selkävaiva,ainut mikä auttaa on riittävän lihaskunnon ja liikkuvuuden ylläpito,mutta pilalla mikä pilalla.

lisäksi paha astma.

38v ikää.

Vierailija
7/93 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla useita lääkäreiden mukaan erittäin pahoja diagnooseja (esim. selkä täysin paskana ym.). Diagnoosi ei auta, jos toimintakyky on lääkärin mielestä hyvä. Ainoa keino päästä eläkkeelle on, jos saa lanttumaakarin vakuuttumaan, että päässä viiraa (en ole vielä tätä kokeillut).

Vierailija
8/93 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Mikä ero on Kela lääkärillä ja valelääkärillä ?

V: Valelääkäri on nähnyt potilaan !

Vierailija
9/93 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi nousuun näillä luusereilla ei ikinä.

Paskahousuja valittajia koko sakki.

Vierailija
10/93 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siellä monia akateemisia nuoriakin jotka etsineet jo vuosia.

Vierailija
11/93 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen erään ihmisen, joka sairastui reilu kolmikymppisenä. Sairaus jätti aivoihin sellaisia vammoja, että arkielämä sujuu mutta olisi todella haastavaa löytää työtä, jossa hän voisi pärjätä. Mahdotonta se ei kuitenkaan kai olisi ollut. 

Jossain vaiheessa he juttelivat hoitavan lääkärin kanssa taas kuntoutuksesta, edistymisestä ja tulevaisuudesta. Tuttuni kertoi, että hänellä on enää haaveissa vaan muutto ulkomaille, eikä työnteko enää edes kiinnosta. Pian sen jälkeen lääkäri suositti lausunnossaan pysyvää eläkettä, ja se myönnettiin.

Tämä oli puolitoista vuotta sairastumisesta, mikä on kai poikkeuksellisen nopea aika saada eläkepäätös. Sittemmin hän on kuntoutunut paremmin kuin kukaan olisi osannut toivoakaan. Ei ole työkykyinen vieläkään tosin, mutta jos eläkettä nyt harkittaisiin, se olisi vaikeampi saada.

Vierailija
12/93 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2013 klo 19:29"]

Ei millään diagnoosilla joudu työkyvyttömyyseläkkeelle helposti. Pitää olla vuosi sairauslomalla ennen kuin voi saada edes määräaikaista työkyvyttömyyseläkettä ja hoitavan lääkärin pitää kirjoittaa c-lausunto, jossa määritellään miksi ja miten työkyvytön olet. Ja jos eläke on määräaikainen, se pitää aina aika ajoin hakea uudelleen, jos työkyvyttömyys jatkuu ja tällöinkin tarvitaan c-lausunto. Itse olen tällä hetkellä määräaikaisella työkyvyttömyyseläkkeellä ja yritän kuntoutua niin että voisin opiskella täysipäiväisesti ja toivottavasti tulevaisuudessa tehdä töitä. Tällä hetkellä opiskelu onnistuu vain välillä ja lyhyitä aikoja kerrallaan. Minä en todellakaan haluaisi tai toivoisi pysyvää eläkettä vaan haluan vain aikaa toipua työkuntoiseksi. Eläkkeeni on uusittu jo vaikka kuinka monta kertaa, mutta lääkäri ei ole kertaakaan edes ehdottanut pysyvän eläkkeen hakemista. Sellainen on ainakin nuoren ihmisen todella vaikea saada, pitää olla varma ettei enää ikinä tule työkuntoiseksi.

[/quote]

B-LAUSUNTO!

Vierailija
13/93 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihan oikeasti, ei eläkettä saa siten että jos mietit että oletkohan työkykyinen. Ei pahalla. Täytyy olla oikeasti todella sairas, ja PALJON sairaushistoriaa. Itse olen nuori, ja minua kuntoutettiin yli 7 vuotta ilman tuloksia, joten eläke haettiin. Se ei todellakaan tullut helpolla.

Mielestäni voi tunohtaa sen asian miettimisen nyt. Ala ensin mietti tarvitko psyyken puolen asioihin apua, ja jos tarviit, hae sitä. Sua hoidetaan ensin ja siinä menee vuosiakausia asioita selvitellessä. eläkkeelle ei pääse aivan hepposin perustein. Täytyy taistella elämän ja kuoleman kanssa monesti ennekuin se myönnetään, siis olla oikeasti sairas. Tekstistäsi päätellen minulla tuli sellainen kuva että olet suurinpiirtein terve. Se on asia ihan erikseen jos et löydä töitä tai sopivaa alaa. Ei mitään mahdollisuutta eläkkeeseen ennenkuin sairaushistoriaa on karttunut.

Zemppiä elämääsi!

Vierailija
14/93 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
15/93 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2013 klo 19:00"][quote author="Vierailija" time="21.05.2013 klo 18:56"]

Vituttaa tommoset ap:n kaltaset terveet ihmiset joiden pitäisi päästä eläkkeelle "kun ei huvita".

T: oikeasti fyysisesti erittäin sairas, jolle ei muuta tipu kuin lämmintä kättä, välillä ei sitäkään kun ketään ei vaan kiinnosta.

[/quote]

Kylläpä kuule huvittaisi se työnteko! En vaan koskaan tule valituksi. Ajattelin, että meneekö tässä kohta henkisesti niin huonoon kuntoon, ettei kohta enää ole työkykyinen. Pahoittelut sinulle sairauksistasi, tarkoitus ei ollut vähätellä kenenkään vaivoja. A.p.

[/quote]

Kysy Kelasta ammatillisesta kuntoutuksesta ja työkkärissä myös.
Työkokeilu ym. systeemit?

Vierailija
16/93 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 17:02"]Selkä vaiva ei oo helpponakki 4,5vuotta ollu pois työelämästä hain työkyvyyttömyyseläkettä kesti valituksineeen 2v nyt toinen työkokeilu jakso menossa ei onnistu,selkä rappeutunut nivelrikko samoin molemmissa polvissa leikkaus kypsä polvi ootetaan vanhenemista oo56v ei kuulema oo terveydellistä haittaa eläkeyhtiö sano,lääkäri kerto tänä päivänä TULES vaivoilla hankala päästäeläkkeelle
[/quote]

Opettele kirjoittamaan.

Vierailija
17/93 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jos ei työnteko nappaa nii onnea vaan sairaseläkkeelle, sillä ei kyllä leveesti elä

Vierailija
18/93 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikaltani on o ollut jo pari vuotta sairauslomalla nainen, joka sai tapaturmassa aivovaurion. Hänkin on kuitenkin vain jatkuvalla sairauslomalla, eikä työkyvyttömyyseläkkeestä ilmeisesti ole toivoakaan, sillä häntä yritetään väkisinkin kuntluttaa johonkin sellaiseen ammattiin, jossa hän selviäisi. No totuushan on, ettei sellaista ole, eikä häntä, yli viisikymppistä vajaakuntoista naista tule kukaan todellakaan ikinä mihinkään palkkaamaan. Että onnea vaan teille, jotka yritätte sairauseläkkeelle päästä ihan oikeistakin syistä!

Vierailija
19/93 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

37v ja työkyvyttömyyseläkkeellä, en tiedä oliko se jonkun silmissä helppoa, mutta omasta mielestä pahin painajainen mikä voi kohdalle sattua. Hyvätuloisesta työstä ja laajoista sosiaalisista piireistä sormia napsauttamalla erakoksi, jolle soittaa enää muutama lähin tuttu. Päivän kohokohta on se, että uskallanko käydä ostamassa ruokaa. Ei tällaista usko ennen kuin se sattuu omalle kohdalle, joten älkää laskeko leikkiä vakavalla asialla.

Vierailija
20/93 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äitini oli/on fyysisesti todella huonossa kunnossa. Puristusvoima heikko molemmissa käsissä (toista saatiin vähän parannettua leikkauksella), välillä pitkiäkin aikoja täysin liikuntakyvytön, välillä pääsee todella hitaasti eteenpäin. Yritti pitkään päästä fyysisten ongelmien takia eläkkeelle (ikää yli 50). Lopulta sai eläkkeen masennusdiagnoosilla. Lääkäri sanoi suoraa että tämä menee läpi. Ikinä ei ole syönyt masennuslääkkeitä tai saanut terapiaa tms. Musta oli todella hämmentävää että "masennus", jota ei ole edes yritetty hoitaa toimi eläke-automaattina, mutta ihan todistetut ja pitkään hoidetut ja parantumattomat fyysiset ongelmat eivät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kolme