Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Leivotko leivät itse?

Vierailija
21.05.2013 |

Vai ostatko kaupasta tai leipomosta?

Jos teet kumpaakin niin missä suhteessa?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruisleivät ja näkkärit pääasiassa ostan.

Vaaleat ja sekaleivät teen pääasiassa itse.

Suhde on varmaan 1:2. Leivon siis vähemmän kuin mitä ostettua menee.

Tilanne varmaan muuttuu, kun jään kotiäidiksi. Sitten on aikaa tehdä ruisleipää ja näkkäriäkin.

Vierailija
2/33 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivon vaalena leivän itse, ruisleipä kaupasta. Ehkä n. puolet ja puolet, leipomani leipä ei ole "vehnäjauhomössöä" vaikka vaaleaa leipää onkin, käytän joukossa myös ruisjauhoa, siemeniä, porkanaa jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivon vaaleat itse ja samoin kuin 3, ne ei ole mitään mössöjä kuitenkaan. Tummat ostan ja mies ostaa ihan valkoista leipää mitä en minä tai lapsi syö.

Vierailija
4/33 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsääntöisesti ostan, syödään paljon ruisleipää, joskus ostan paistopisteen tuoretta leipää herkutteluun tai vieraita varten. Leivon itse ehkä pari kertaa kuussa sämpylöitä tai kauraleipää, jotka syömme tuoreena pois.

Vierailija
5/33 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipäkoneella yleensä leivon itse. Meillä syödään vain vaaleaa leipää. Kaupan vaaleat leivät on suurin osa ihan outoja.

Vierailija
6/33 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupasta ostan kaiken leivän, joskus harvoin tehdään sämpylöitä jostain puuron jämistä.

Vierailija
7/33 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivon 90% itse. Näkkäriä ja maalahden limppua sekä ruisnappeja ostetaan joskus.

Vierailija
8/33 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon leivon itse. Parin viikon välein leivon n. 40 sämpylän satsin pakkaseen, josta niitä sitten syödään vähitellen. Kerran viikossa leivon lisäksi leivän esim. iltapalaksi. Ruisleivät, paahtoleivät ja näkkärit ostetaan kaupasta.

Vierailija
9/33 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harvoin nykyisin leivon leipää. Joskus oli sämpyläntekovillitys, ja teeleipiä teen silloin tällöin, mutta nykyään valmiin leivän saa suurinpiirtein samaan hintaan, kuin mitä sen teko kotona maksaisi.... Sama juttu jogurttien ja viilien kanssa. Aivan sama teetkö itse, vai ostatko - hinnaksi tulee täsmälleen sama.

Vierailija
10/33 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan kaupasta. Meillä ei juurikaan syödä leipää, joten niin vähää ei kannata leipoa. Meillä menee ehkä 1-2 viipaletta ruisleipää päivässä. Esikoinen on ainoa, joka syö leipää kerran päivässä. Aikuiset meillä eivät syö leipää ollenkaan eikä myöskään vauva.

Vierailija
11/33 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2013 klo 12:45"]

Aika harvoin nykyisin leivon leipää. Joskus oli sämpyläntekovillitys, ja teeleipiä teen silloin tällöin, mutta nykyään valmiin leivän saa suurinpiirtein samaan hintaan, kuin mitä sen teko kotona maksaisi.... Sama juttu jogurttien ja viilien kanssa. Aivan sama teetkö itse, vai ostatko - hinnaksi tulee täsmälleen sama.

[/quote]

Excuse me! Mä kyllä leivon juuri sen vuoksi, että isossa perheessä siinä saa suuren säästön.

Joku sämpyläpussi maksaa kaupassa 2€ ja siinä on 6kpl.

Mä leivon 36kpl sämpylöitä tuolla 2 €:lla!

Halvin leipä kaupassa taitaa olla ranskanleipä, n. 1€ ja se on täyttä höttöä.

2kg jauhoja 0,70€

100 g hiivaa 0,38€

vettä, suolaa, sokeria, öljyä -> 0,01€?

Leipä on nimenomaan nykyään todella kallista, ostipa sitä kaupasta tai leipomosta. Etenkin jos haluaa muuta kuin höttöä, niin hinta on sen mukainen.

Vierailija
12/33 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talviaikaan leivon leipää 1-2 kertaa viikossa. Ruisleivän ostan kaupasta, samoin hapankorput.

Vierailija
13/33 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2013 klo 12:27"]

Aika paljon leivon itse. Parin viikon välein leivon n. 40 sämpylän satsin pakkaseen, josta niitä sitten syödään vähitellen. Kerran viikossa leivon lisäksi leivän esim. iltapalaksi. Ruisleivät, paahtoleivät ja näkkärit ostetaan kaupasta.

[/quote]

Hauskoja nämä perhekokojen aiheuttamat erot.

Minä leivon 20-40 sämpylän satsin joka aamu eli meitä on melkoisesti enemmän kuin teitä. 

Vierailija
14/33 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syödään aika vähän leipää, mutta leivon pakastimeen sämpylöitä, joskus ruisleipääkin.

Onhan se leipä itse tehtynä todella paljon halvempaa kuin kaupasta ostettuna, miten joku voi pokkana väittää, että olisi saman hintaista! Meillä sillä nyt ei niin hirveästi ole merkitystä, kun leipää menee niin vähän, leivon oikeastaan siksi, että tykkään leipomisesta.

Vierailija
15/33 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2013 klo 12:53"]

[quote author="Vierailija" time="21.05.2013 klo 12:27"]

[/quote]

No niin on hauskaa, että meinasin tämän luettuani tukehtua kahviini, hehhehhee :)

Hauskoja nämä perhekokojen aiheuttamat erot.

Minä leivon 20-40 sämpylän satsin joka aamu eli meitä on melkoisesti enemmän kuin teitä. 

[/quote]

Vierailija
16/33 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

leivon leivät, sämpylä, pullat ja muut leivonnaiset kaikki itse vaikka on 2-hengen talous, leivon koska se on parempaa ja todella vain murto-osa kaupan hinnoista.

Vierailija
17/33 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmanneksen leivon. Teini vetää semmoiset määrät leipää, että kannattaa. Ruisleipää vaan en osaa, mutta teen ruisruutuja ja sekaleipää. Noihin ruisruutuihin tulee 2/3 vehnäjauhoja.

Vierailija
18/33 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2013 klo 12:50"]

[quote author="Vierailija" time="21.05.2013 klo 12:45"]

[/quote]

Excuse me! Mä kyllä leivon juuri sen vuoksi, että isossa perheessä siinä saa suuren säästön.

Joku sämpyläpussi maksaa kaupassa 2€ ja siinä on 6kpl.

Mä leivon 36kpl sämpylöitä tuolla 2 €:lla!

Halvin leipä kaupassa taitaa olla ranskanleipä, n. 1€ ja se on täyttä höttöä.

2kg jauhoja 0,70€

100 g hiivaa 0,38€

vettä, suolaa, sokeria, öljyä -> 0,01€?

Leipä on nimenomaan nykyään todella kallista, ostipa sitä kaupasta tai leipomosta. Etenkin jos haluaa muuta kuin höttöä, niin hinta on sen mukainen.

[/quote]

En tiedä missä kaupassa sä asioit, mutta täällä ainakin iso pussi sämpylöitä maksaa juuri sen euron. Ovat kokojyväsämpylöitä. Että sorry vaan itelles... Margariinikin maksaa reippaasti yli 1,50e, jos ei halua jotain mautonta paskaa.

Vierailija
19/33 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2013 klo 12:59"]

Meillä syödään aika vähän leipää, mutta leivon pakastimeen sämpylöitä, joskus ruisleipääkin.

Onhan se leipä itse tehtynä todella paljon halvempaa kuin kaupasta ostettuna, miten joku voi pokkana väittää, että olisi saman hintaista! Meillä sillä nyt ei niin hirveästi ole merkitystä, kun leipää menee niin vähän, leivon oikeastaan siksi, että tykkään leipomisesta.

[/quote]

Se on halvempaa, mutta se ei mielestäni ole mikään pääpointti. Pääpointti on se, että on paremman makuista.

Vierailija
20/33 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan, hyvänen aika. Jos minä leivon, niin teen siitä numeron. Väki pois keittiöstä, äiti laittaa nyt taikinan. Ai ai, tässä sitä leivotaan niinkus mikä tahansa kunnon äitee... =D Eli joo, hyyyvin harvoin tulee leivottua. Ihanan vaivattomasti te kuulostatte sen tekevän. =)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme