Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aripipratsolin piristävä vaikutus?

Vierailija
14.07.2020 |

Milloin aripipratsolin piristävä vaikutus alkaa?
Otin eilen ensimmäisen tabletin. Lääkäri oli varoittanut että siitä voi tulla liian pirteä ja levoton olo ja määräsi rinnalle rauhoittavan bentson, jota en ole vielä siis ottanut.
No otin aripipratsoli tabletin klo 10 ja klo 13 alkoi väsyttää tajuttomasti ja join kahvit, mutta klo 15 oli pakko mennä nukkumaan, muisti meni viimeiseltä tunnilta osittain. Heräsin 14 tuntia myöhemmin ja en päässyt 2 tuntiin ylös, en edes vessaan jaksanut nousta, oli aivan kammottava olo ja on edelleen, vaikka tabletin otosta kohta 24h. Tänäänkö tuo sama uusiksi? Kyllä piristää mieltä jo valmiiksi. :(

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua se väsytti, ei ollenkaa piristäny

Vierailija
2/9 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua se väsytti, ei ollenkaa piristäny

Hyvä kuulla että muillakin näin päin. Tuo lääkäri on ennenkin kertonut että tietyt lääkkeet vaikuttaa just tasan yhdellä tavalla ja aina on menty metsään. Määräilee siis mulle useinkin väsyttäviä tai lihottavia lääkkeitä, vaikka oon vaikea asteisesti masentunut ja sairaalloisen ylipainoinen, ei auta että olen maininnut sille, että mutta kun pakkausselosteessa lukee yleisissä haitoissa väsymys tai painonnousu, silti on kaikki mömmöt testattava läpi.

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on vanha ketju, mutta liityn tähän koska juuri odottelen millaisia vaikutuksia ariprtsoli toisi.

Onko siis pristänyt?

Aiheuttaako painonnousua syömisistä huolimatta? Vai aiheuttaako yletöntä ruokahalua ja sen myötä lihomista? En haluaisi lihoa nyt, kun olen kahdessa vuodessa onnistunut tiputtamaan 25 kiloa ylipainosta, jonka aiemmat psyykenlääkkeet toivat.

Vierailija
4/9 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aripipratsoli valitaan lääkkeeksi usein juuri siksi, että olisi vähemmän väsyttävä ja painoneutraalimpi kuin muut antipsykootit. Ei voi muuta kuin luottaa tähän peruslähtökohtaan.

Vierailija
5/9 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei tullut mitään sivuoireita eikä lääke auttanut mitenkään. 

Vierailija
6/9 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli todella levoton olo aripipratsolista. Lääke vaihdettiin Peratsiniin, josta ei haittoja.

Vierailija
7/9 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten nopeasti alun huimaus, pyörrytys on mennyt ohitse keille sellaista haittaa on tullut tuosta lääkkeestä?     Pahimmillaan tuo tilanne muutama tunti lääkkeen ottamisen jälkeen. Mustelma jo kasvoissa pyörtymisen seurauksena 

Vierailija
8/9 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten nopeasti alun huimaus, pyörrytys on mennyt ohitse keille sellaista haittaa on tullut tuosta lääkkeestä?     Pahimmillaan tuo tilanne muutama tunti lääkkeen ottamisen jälkeen. Mustelma jo kasvoissa pyörtymisen seurauksena 

Kun sinulle tulee lääkkeestä noin voimakas verenpaineen laskureaktio - oletettavasti - lääke ei ole sopiva, tai sen kerta-annos on liian suuri. Ota pikaisesti yhteyttä lääkkeen määränneeseen paikkaan.

Vierailija
9/9 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun sinulle tulee lääkkeestä noin voimakas verenpaineen laskureaktio - oletettavasti - lääke ei ole sopiva, tai sen kerta-annos on liian suuri. Ota pikaisesti yhteyttä lääkkeen määränneeseen paikkaan.

5mg:n ekasta tabletissa tuo huimaus, pyörtymiset tuli. Osastolle siirtyminen siis tiedossa ja siellä uusiksi kokeiluun tuo lääke. Voi olla terveydenhuollolla väärää tulkintaa diagnoosistakin, mikä olisi kyseessä