Pitkästä avioliitosta eronnut mies(jätetty osapuoli)
Tapasin baarissa tosi kivan miehen ja olen häneen vähän ihastunut. Olemme molemmat eronneet 2 v sitten samasta syystä, exät olivat löytäneet uudet. Itse olen mielestäni käsitellyt eroa jo aika hyvin, ollut Tinderissä ja treffeillä. Tämä mies ei ole ollut, ja tuntuu kun hän käsittelisi eroa vielä.. haluaa puhua aiheesta paljon. Hänellä on takanaan 20 v avioliitto, ovat alkaneet seurustella 18 vuotiaana. Mies vaikuttaa jotenkin epävarmalta ja mietinkin voiko pitkä liitto ja jätetyksi tuleminen vaikuttaa mieheen vielä raskaammin kuin naiseen? Meillä on kivaa yhdessä ja mies on sanonut olevansa kiinnostunut, mutta minusta tuntuu välillä ettei uskalla heittäytyä ja deittailu on hänelle ihan uutta.
Kommentit (14)
Lähinnä mietin sitä että pitääkö mun olla aloitteellinen, jos hän ei oikein tiedä miten nykyisin deittaillaan? Viimeksi kun laitoin viestin, hän sanoi että oli ihmetellyt kun ei musta kuulu mitään. Pitääkö mun enemmän rohkaista häntä ja osoittaa että pidän hänestä, vai karkottaako se hänet pois.. Ei kuitenkaan vaikuta sitoutumiskammoiselta vaikka sanoikin että on jo vähän tottunut vapauteen,silti kertoi haluavansa löytää ihmisen vierelleen.
Ap
Sillä ei ole merkitystä, että onko jätetty mies vai nainen. Sillä on merkitystä, millainen on suhde ollut, millaiset voimavarat on miehellä ollut käsitellä eroa: Onko esim. samaan aikaan tapahtunut jotain muuta suurta surtavaa, onko lapsia kuvioisssa jne.
joku on sanonut, että suruaika kestää puolikkaan suhteen verran. pitkääkö sitten paikkansa vai ei.
Minusta myöskään se, että käy treffeillä tai On Tinderissä ei välttämättä ole merkki siitä, että on käsitellyt eronsa. Se voi jopa olla merkki siitä, että niitä suruja ei käsittele vaan syöksyy uuteen suhteeseen/suhteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä mietin sitä että pitääkö mun olla aloitteellinen, jos hän ei oikein tiedä miten nykyisin deittaillaan? Viimeksi kun laitoin viestin, hän sanoi että oli ihmetellyt kun ei musta kuulu mitään. Pitääkö mun enemmän rohkaista häntä ja osoittaa että pidän hänestä, vai karkottaako se hänet pois.. Ei kuitenkaan vaikuta sitoutumiskammoiselta vaikka sanoikin että on jo vähän tottunut vapauteen,silti kertoi haluavansa löytää ihmisen vierelleen.
Ap
Miten nykyisin deittaillaan?
Muistelen että 20 v sitten ei ollut tapana viestitellä, vaan soitettiin ja sovittiin treffit. Tämän olen ainakin huomannut nyt eron jälkeen. Silloin kun itse liityin Tinderiin tuli yllätyksenä se maratooniviestittely. Tämän miehen kanssa mietin aluksi ettei hän ole kiinnostunut kun ei viestittele, mutta sanoi ettei tykkää viestitellä
ap
Unohda koko juttu, mikäli et halua olla hänen laastarisuhteensa. Todennäköisesti eron käsittely ja oman osuuden hyväksyminen on kesken. Jos miestä ei kiinnosta edes viestitellä itse niin miksi vaivautua?
Vierailija kirjoitti:
Muistelen että 20 v sitten ei ollut tapana viestitellä, vaan soitettiin ja sovittiin treffit. Tämän olen ainakin huomannut nyt eron jälkeen. Silloin kun itse liityin Tinderiin tuli yllätyksenä se maratooniviestittely. Tämän miehen kanssa mietin aluksi ettei hän ole kiinnostunut kun ei viestittele, mutta sanoi ettei tykkää viestitellä
ap
Kyllä me ainakin tekstailtiin silloin 20 vuottakin sitten poikien kanssa ihan urakalla. Ihan tavallista se silloinkin oli. Tekstiviestihän oli vielä niin tuore juttukin että siitäkin ilosta niitä kirjoiteltiin koko ajan (ja laskut oli tähtitieteelliset...).
Toki sulla on voinut olla eri juttu.
Vierailija kirjoitti:
ap
Viestittely on meille kokeneemmille luonnoton tapa tutustua. Itse olen nelikymppinen enkä hallitse viestittelyä lähes ollenkaan. Ensin pitää tavata ja tutustua kasvotusten. Tuntemattoman tai pinnallisesti tutun kesken ei pysty viestitellä, koska ei oikein ole puheenaiheita ja koko konsepti on hyvin kömpelö minkäänlaiseen tunnepitoiseen vuorovaikutukseen, kun ilmeet, eleet ja muu oleellinen puuttuu sekä yleensä on viivettä ja keskittyminenkin voi jakaantua ohessa muihin puuhiin. Kamalaa.
Haluaisin tutustua häneen paremmin, ja olen ymmärtänyt että hänkin minuun. On esitellyt mua kavereilleen ym. Laitan harvakseltaan viestiä ja hän vastaa kyllä heti. Edellisen tapaamisen yhteydessä hän ottaa ekana puheeksi koska seuraavaksi nähtäisiin. Mutta puhuu usein erostaan, puhumme molemmat.. Sama kokemus ehkä yhdistää. Hänellä on ollut ennen mua muutaman kk seksisuhde, näkivät vain viikonloppuisin kännissä, selvinpäin ei heillä ollut mitään yhteistä/puhuttavaa..
Mun mies joutui menemään psykologin juttusille eronsa takia. Että voi olla vaikka minkälaista.
Vieläkin hänellä on tiettyjä traumoja, vaikka olemme olleet yhdessä jo vuosia, ja hän oli ollut eronneenakin jo vuosia ennen kuin tapasimme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apViestittely on meille kokeneemmille luonnoton tapa tutustua. Itse olen nelikymppinen enkä hallitse viestittelyä lähes ollenkaan. Ensin pitää tavata ja tutustua kasvotusten. Tuntemattoman tai pinnallisesti tutun kesken ei pysty viestitellä, koska ei oikein ole puheenaiheita ja koko konsepti on hyvin kömpelö minkäänlaiseen tunnepitoiseen vuorovaikutukseen, kun ilmeet, eleet ja muu oleellinen puuttuu sekä yleensä on viivettä ja keskittyminenkin voi jakaantua ohessa muihin puuhiin. Kamalaa.
Kumpikaan teistä ei tykkää viestitellä, mutta silti sulle on ongelma, että mies ei viestittele?
Ap tykkää kyllä viestitellä, vaikka en aluksi ollut siihen eron jälkeen tottunut. Mietin vaan että onko se merkki ettei hän ole kiinnostunut tai vaan kokemattomuutta.
ap
Keksi yhteistä menemistä, kävelylle, museoon, leffaan- mikä nyt kiinnostaa. Siinähän tutustuu paremmin koko ajan. Ihan hyvin voit pari ekaa menoa ehdottaa. Sitten näät kiinnostaako miestä jatkaa.
Tutulle miehelle tuli ero noin. Oli tosi raskas asia ja sen jälkeen ei ole ollut entisellään, vaikka haki ystäville juttelun lisäksi myös ammattiapua. Uusi suhde on mutta en tunne niin läheisesti, että osaisin sanoa, heijastuuko petetyksi ja jätetyksi tulemisen trauma siihen.
Kyllä voi vaikuttaa. Varsinkin jätetyksi tuleminen. Kai nyt noista numeroista ymmärrätkin, että deittailu on hänelle uutta.
Turha meiltä kysellä, jokainen on kuitenkin yksilö. Ota selvää hänestä kantapään kautta jos kiinnostaa ja on kivaa.