Tsempatkaa joku, pieni vauvani vietiin just Lastenklinikalle :(
Kuumetta 39,3 astetta, mies oli jo alkuyöstä huomannut että lämpöä on mutta eipä se vitun idiootti mitään mulle sanonut...nyt yöllä sitten ihmeteltiin miksi vauva on kärttyinen ja ihan tulikuumahan tuo oli, kun nostin syömään (ei syönyt). Vauva joutui syntyessään teholle infektion vuoksi (ei hengittänyt kunnolla), joten kuumeet neuvottiin ottamaan vakavasti ekat 3kk.
Mies tilasi taksin ja lähti sillä vauvan kanssa (minä olen isompien kanssa kotona). Lastenklinikalle ei ole enää suoraa numeroa joten odotin naurettavat 15 minuuttia(!) terveysneuvonnassa josko joku voisi vastata ja laittaa meidän tiedot klinikalle (ohjeistus on, että terv.neuvonnan kautta pitää "mennä"). Raivostuttavaa byrokratiaa! Hätänumeroonkin soitin, ohjasivat terveysneuvontaan itsekin ja sain ristiriitaisia ohjeita siitä miten hoitaa tilanne (112 oli sitä mieltä että ei pidä lähteä, lääkettä vaan ja terv.neuvonta taas käski lähtemään heti eikä ominpäin lääkettä). Perkele.
Kommentit (29)
Ei ole kyse kielitaidosta vaan hoidon tasosta monissa ulkomaan lomakohteissa. En tod. haluaisi olla vauvani kanssa monissakaan maissa hoitoa saamassa.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2013 klo 10:12"]
[quote author="Vierailija" time="21.05.2013 klo 10:08"]
[quote author="Vierailija" time="21.05.2013 klo 10:00"]
17, mitä siinä on hankalampaa olla hoitoa hakemassa oli sitten Suomessa tai ulkomailla? Niin joo, jos ei osaa kuin suomenkieltä, on varmasti hankalampaa... OT
[/quote]
Sinä et kaiketi ole paljon matkustellut tai ole joutunut hakemaan ulkomailla kiireellistä sairaanhoitoapua pikkuvauvalle, niin lapselliselta kuulostat. Sillä kouluenglannillako luulet pärjääväsi joka puolella maailmaa samalla lailla kuin suomen kielellä Suomessa?
t. 17, joka asuu ulkomailla
[/quote]
Ei kun päinvastoin, olen paljon matkustellut ja siksi ihmettelen tuota. Kyllä, olen ihan pärjännyt omalla kielitaidollani. Pärjätä voi, vaikka Suomessa asuukin.
[/quote]Eli miten olet toiminut?
Mutta valitettavasti Lastenklinikalla näkyy hyvin selvästi se, että "jännempiin" tapauksiin paneudutaan suuremmalla innolla kuin räkään ja ripuliin. Vastavalmistunut lääkäri konsultoi toista vastavalmistunutta, joka on lähtenyt erikoistumaan. Eipä se silti sen kokeneempi lääkäri ole.
Karua kokemusta on.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2013 klo 10:18"]
17, mitä siinä on hankalampaa olla hoitoa hakemassa oli sitten Suomessa tai ulkomailla? Niin joo, jos ei osaa kuin suomenkieltä, on varmasti hankalampaa... OT
[/quote]
Sinä et kaiketi ole paljon matkustellut tai ole joutunut hakemaan ulkomailla kiireellistä sairaanhoitoapua pikkuvauvalle, niin lapselliselta kuulostat. Sillä kouluenglannillako luulet pärjääväsi joka puolella maailmaa samalla lailla kuin suomen kielellä Suomessa?
[/quote]
Ei kun päinvastoin, olen paljon matkustellut ja siksi ihmettelen tuota. Kyllä, olen ihan pärjännyt omalla kielitaidollani. Pärjätä voi, vaikka Suomessa asuukin.
[/quote]Eli miten olet toiminut?
[/quote]
Niin, kiinnostaisi minuakin. Onko pikkulapsi jouduttu toimittamaan sairaalahoitoon ulkomailla ja miten on sujunut? Siitähän tässä kyse on, eikä kaljan tilaamisesta baarissa.
Ai että miten toimin? Ihan kuten Suomessakin, otin puhelimen käteen ja soitin saadakseni lapseni hoitoon. Ei juma teidän kaa...
Kitatkaa rauhassa kaljaanne, tyypilliset suomalaisäidit.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2013 klo 10:36"]
Ai että miten toimin? Ihan kuten Suomessakin, otin puhelimen käteen ja soitin saadakseni lapseni hoitoon. Ei juma teidän kaa...
Kitatkaa rauhassa kaljaanne, tyypilliset suomalaisäidit.
[/quote]
Jep, ja nyt on vasta tiistai aamupäivä, ehkä päivätissuttelu on mielekästä :)
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Näin juuri, ja sitäpaitsi hoidon taso voi olla muualla ihan yhtä hyvä ellei jopa parempi kuin Suomessa.
Lastenklinikalla on ammattitaitoinen ja lapsiystävällinen henkilökunta! Jaksuja!