Milloin uskaltaa aloittaa raskauden yrittämisen sektion jälkeen?
Jossain neuvolan opuksessa luki, että 6 kuukauteen ei saisi tulla raskaaksi sektion jälkeen, mutta sairaalassa ja neuvolassa molemmissa sanoivat, että vuosi pitää odottaa.
Haluaisimme mahdollisimman pienellä ikäerolla toisen lapsen ja ensimmäistäkin kesti vuoden verran tehdä. Mutta pitääkö tosiaan varmuuden vuoksi nyt sitten vuosi odottaa ennen kuin uskaltaa aloittaa yritystä?
Kommentit (5)
Onhan niitä jotka ovat saaneet nopeastikin toisen lapsen sektion jälkeen.
Ainahan se olisi hyvä odottaa 6kk-1v. Itse tulin raskaaksi 1v1kk jälkeen edellisestä sektiosta.
Toinenhan voi saada alkunsa hyvinkin helposti hyvällä tuurilla. Kompromissi ja alatte yrittämään lähempänä vuotta? Ja usko pois, ei se pienillä vaikuta vaikka olisi yli 2v ikäeroa. Omat lapset ovat kahden vuoden ikäerosta huolimatta erottomattomat.
Mulle ainakin sanottiin kanssa sairaalassa, että vuosi pitää odottaa.
Juu onhan niitä jotka ovat raskautuneet lähes heti sektion jälkeen MUTTA onko valmis ottamaan riskin että kohtu esim.repeää joka riskinä silloin on? Muutenkin ihan tarpeeksi riskejä sektioiduilla,kohdunulkoiset ja keskenmenot yleisempiä jne
Mulle sanoi 3 lääkäristä 2 et puolen vuoden jälkeen saa alkaa yrittämään ja yksi et mielellään vuosi väliä. Kukaan ei ole puhunut kahdesta vuodesta mitään.
Mulle sanoi leikannut lääkäri että vähintään vuosi,mielellään kaksi.Odottelisin siis ainakin sen vuoden ennen yrittämistä,voihan olla että nalli napsahtaakin heti ;)