Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Jos voisit muuttaa ulkomaille, minne muuttaisit? Miksi?

Vierailija
20.05.2013 |

Entä minne et missään nimessä haluaisi muuttaa, miksi?

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me muutettiin Etelä-Saksaan Alppien lähelle ja edelleen ykkösvaihtoehto eli ei muuteta pois! Vaikken osannut yhtään kieltä kun tultiin. Varmaan joku Pariisi olis joo jees ja Ranskassa oon asunutkin, mutta mulle on tärkeetä, että käytännön asiat toimii jämtisti, on edullista, hyvät perhe-etuudet ja päivähoitopaikat, lämmin ilmasto mutta kunnon vuodenajat (pitkä ja kuuma kesä, mutta vuorilla myös hiihtokausi pitkä täällä), ystävälliset ja avoimet ihmiset ja pieni kodikas kotikaupunki.

Vierailija
62/68 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana gallup!

No, jollei kielitaitoa tarvitsisi heti huomioida eli toimeentulo olisi joka tapauksessa turvattu, muuttaisin Skotlantiin (upea luonto ja olen asunut Britanniassa aiemmin), Itävaltaan (kauniit maisemat ja linnat) tai Hong Kongiin (ihan vain kokeilunhalusta). Mieluiten muuttaisin noihin kaikkiin ja muutenkin vaihtaisin asuinpaikkaa muutaman vuoden välein :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttaisin varmaan joko Yhdysvaltoihin tai sitten Espanjaan. Monin muukin espanjankielinen maa kiehtoo.

En muuttaisi Venäjälle. Olen ns. pitkän linjan kasvissyöja ja se on ymmärtääkseni Venäjällä melkoisen harvinainen juttu (eikä ruokakulttuuri muutenkaan suosi kasvissyöntiä). Lisäksi kulttuuri on hyvin erilainen, tavoilla joihin voisi olla vaikea tottua (minulla siis kokemusta venäläisestä työpaikkakulttuurista). Myöskään entiset Itäblokin maat Eestiä kukuunottamatta eivät oikein kiehdo, samoin kuin Saksa tai saksankieliset maat. Mitään suurta vastenmielisyyttä ei toki näitä kohtaan ole, mutta en muuttaisi ilman pinavia syitä.

Vierailija
64/68 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kreikkaan haluaisin talouskriisistä ja kuumista kesistä huolimatta. Toisena vaihtoehtona Kypros tai ehkä Israel. Oseania ja Australia tuntuvat henkisesti läheisiltä ja kiinnostavat myös tavallaan, mutta pitkä välimatka lapsen isovanhempiin ja muihin sukulaisiin voisi olla ikävää.

En haluaisi vaaralliseen maahan tai tyystin luonteeni ja elämäntapani kanssa ristiriidassa olevaan maahan tai kulttuuriin.

Vierailija
65/68 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näillä tuloilla en pääsisi muuttamaan minnekään mutta jos oletetaan ettei raha olisi ongelma, niin ehkä Uuteen-Seelantiin joka on kaunis hyvinvointivaltio. Sveitsissä olisi puolensa. Kaikki suosikki bändini ja tv-sarjat tulevat UK:sta joten sekin voisi olla hyvä vaihtoehto. Pohjoismaista ehkä Islanti paitsi että vähän ne tulivuoret pelottavat. Jos USAan olisi pakko muuttaa, niin sitten Seattleen tai New Englantiin. Eli siis jonnekin missä olisi suht samanlainen ilmasto ja yhteiskunta kuin Suomessa.

Mihinkään kehitysmaahan tai tropiikkiin en muuttaisi.

Vierailija
66/68 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksaan (ainakin Berliini tai Hampuri kelpaisi), Tanskaan tai Kanadaan (esim. Toronto, Vancouver). En haluaisi Länsi-Euroopan tai Kanadan ulkopuolelle. Syyt mm. kultuurillisia ja turvallisuuteen liittyviä.  

Vierailija
67/68 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sveitsi voisi olla kiva, jos olisi työpaikka tiedossa. Dubaissa haluaisin olla max puoli vuotta.

Afrikassa asuin, ja luoja, sinne en enää ikinä halua.

Vierailija
68/68 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aasiassa 10 vuotta asuneena ehdottomasti sinne takaisin. Asuin useamassakin maassa,mutta Singaporeen lähtisin ja muuttaisin vaikka heti.

Samoin Australia kiinnostaa ja Usa samoin.

Euroopan maista mikään ei erityisesti sykähdytä,olen asunut muutamassa Itä-Euroopan maassa,viihtynyt kyllä,mutta kaukomaille mieli kaipaa enemmän;

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi neljä